1. leht 2-st

24ja mootori õlitus

Postitatud: P Aug 09, 2009 7:14 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Miskid aastad tagasi sai oma Uaz'ile, 24ja mootor, enamasti uutest juppidest koostatud - uus plokk jne-jne
Noh mõtsin siis nüüd nädalavahetusel, et sõidaks vahelduseks Uaz'iga kah :P
Mootorile esimest korda hääled sisse - krt õlirõhk nigut valatud ühes asendis hoolimatta pööretest :shock:
Klapikambri kaas maha - õli ei jõuagi nookuriteni :shock:
Ook - et ehk miskis meeltesegaduse hoos sai plokikaane tihen valepidi ja õliauk ei ühti - kaas maha - tihendis on auk mõlemas otsas - seega ...
Ook - et ehk miskis meeltesegaduse hoos sai nukkvõlli tagumine saale vähe kehvasti, ja saale õliauk ei ühti ploki omaga :roll: - nukk välja - kõik nigut korras - seega ...
Ook - et ehk miskis meeltesegaduse hoos sai tagumine raamsaale paar valepidi, et äkiste ei ole mõlemal saalel õliauku :roll: - raamid lahti - on auk mõlemal saalel - seega ...

Selle koha peal jooksis endal kokku
Kas õli jookseb plokki mööda laiali - et tagaosas jaotub osa väntvõllile ja osa üles nukale ?? - et sealt miski kanal umbes
Võiet peaks jooksma väntvõlli kanaleid mööda laiali - ja sealt tagumise raamsaale juuret üles nukkvõlli saalele ja plokikaande ?? - et vändal miskine kanal umbes
Kuda krt ma neid kanalisi peaksin puhastama :roll:
Miski ploki valuviga ?

Postitatud: P Aug 09, 2009 7:44 pm
Postitas Kjen
Mina kuulasin kunagi pealt, kuidas targemad mehed minu auto mootori remondist rääkisid ja jäi meelde, et õlipump peab käivitamise hetkeks õli täis olema, muidu ei hakka too karterist õli üles imema ja kogu see kaadrvärk käib lihtsalt kuivalt ringi. Tegu ei olnud küll UAZ-ga.

Postitatud: P Aug 09, 2009 7:51 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Kjen kirjutas:Mina kuulasin kunagi pealt, kuidas targemad mehed minu auto mootori remondist rääkisid ja jäi meelde, et õlipump peab käivitamise hetkeks õli täis olema, muidu ei hakka too karterist õli üles imema ja kogu see kaadrvärk käib lihtsalt kuivalt ringi. Tegu ei olnud küll UAZ-ga.
Ma jah unustasin selguse mõttes lisada, et see asend mida õlirõhu kell näitab ei ole mitte 0 vaid nii 3 - ilmselt see rõhk millel filtri klapp avaneb

Postitatud: P Aug 09, 2009 10:50 pm
Postitas taxopets
Raamatu järgi on õli teekond järgmine:pump,filter,peakanal mille otsas andurid.Peakanalist jaguneb edasi vända ja nuka poole.Kusjuures iga nuka ja vända laagril on oma kanal.Kui eeldada,et ükski neist ei saa õli vaata kõigepealt õlifiltri või tema kanalite poole poole.Äkki on seal aastatega miski klombi ette settinud.Kui aga õlitus on osadel laagritel siis vist tõesti peakanalis miskit ees.

Postitatud: P Aug 09, 2009 11:03 pm
Postitas MahviaDeTyrk
taxopets kirjutas:Raamatu järgi on õli teekond järgmine:pump,filter,peakanal mille otsas andurid.Peakanalist jaguneb edasi vända ja nuka poole.Kusjuures iga nuka ja vända laagril on oma kanal.Kui eeldada,et ükski neist ei saa õli vaata kõigepealt õlifiltri või tema kanalite poole poole.Äkki on seal aastatega miski klombi ette settinud.Kui aga õlitus on osadel laagritel siis vist tõesti peakanalis miskit ees.
Õlifiltri jalas oli õli küll - st. et filtrist jõuab õli edasi
Ma pigem väidaksin, et nuka ja väntvõlli saaled olid õlised - aga õli ei jõua üles plokikaande
Vabalt võib ka olla, et see õli seal saalede vahel sai koostamisel sinna pandud - kuigi - keerates raamsaale kinnitusmutreid lahti hakkas kohe õli tilkuma - seega seda seal siiki pigem palju rohkem kui näpuga pandud(natu keerukas ka otsustada, et kuhu on õli sattunud paiskõlitusena või siis lahti võtmisel mujalt valgunud)
Peakanalile ei pääsema vist kuiski otstest ligi kah et millegiga ilusti läbi lükata :roll:

Postitatud: E Aug 10, 2009 7:42 am
Postitas taxopets
Ikkagi on põhiline müstika miks õlirõhku KOGU aeg 3- hoiab?Kui peakanalist kasvõi esimese kaelani õli jõuab siis peaks ju õli vanni tagasi pääsema ja rõhk varieeruma.Kas siis kui plokikaas maas starterit andes ei saa vaadata kas kõikidest kanalitest õli hakkab tulema?

Postitatud: E Aug 10, 2009 8:47 am
Postitas MahviaDeTyrk
taxopets kirjutas:Ikkagi on põhiline müstika miks õlirõhku KOGU aeg 3- hoiab?Kui peakanalist kasvõi esimese kaelani õli jõuab siis peaks ju õli vanni tagasi pääsema ja rõhk varieeruma.Kas siis kui plokikaas maas starterit andes ei saa vaadata kas kõikidest kanalitest õli hakkab tulema?
Kõlab loogiliselt jah
Tegelt mul esimene mõte üleüldse oligi, et ma olen suutnud õlifiltri jala tihendile augud tegematta jätta :roll:

Postitatud: E Aug 10, 2009 10:31 am
Postitas LR90
http://www.volga21.h1.ru/menu.htm

vasakult "rembasa"-"dvigatel"- "sistema mazki"

sealt näed õlitussüsteemi.

Postitatud: E Aug 10, 2009 11:52 am
Postitas taxopets
Et edasine mõttetegevus õiges suunas läheks siis sul on paberelemendiga filter,mitte nö.sigulli oma?

Postitatud: E Aug 10, 2009 12:58 pm
Postitas t6nu
kas mõõdik ei või tuksis olla?

Postitatud: E Aug 10, 2009 1:27 pm
Postitas taxopets
t6nu kirjutas:kas mõõdik ei või tuksis olla?
Seda minagi mõtlesin,aga kuidas jääb väitega,et õli ülesse ei jõua?

Postitatud: E Aug 10, 2009 1:43 pm
Postitas LR90
Sellel lehel gaz-24 kohta juttu...

http://www.long-vehicle.narod.ru/gaz24/ ... ontent.htm

Türgi jutu järgi tal uutest pulkadest kogutud mootor, ei tohiks
kanalid umbes olla, kui mõni ei olegi puurimata jäänud.
Samas võib reduktsiooniklapp ka jupsida. Äkki on surve nii madal et
ei jõua üles, aga manomeeter paneb puusse.

Postitatud: E Aug 10, 2009 2:11 pm
Postitas Panda
Ise sai omalajal MIN. Autobaasis klaverile tagumine poldi auk üle puuritud 12mm -ks. St. et kuni klaverini jõuab aga klaverisse endasse ja tõukuritele ei jõua. See Volgadel põhi viga. Seda muidugi siis kui kaande õli tuleb:

Postitatud: E Aug 10, 2009 9:04 pm
Postitas MahviaDeTyrk
taxopets kirjutas:Et edasine mõttetegevus õiges suunas läheks siis sul on paberelemendiga filter,mitte nö.sigulli oma?
On eraldi vahetatava elemendiga (lõngakera sees)

taxopets kirjutas:
t6nu kirjutas:kas mõõdik ei või tuksis olla?
Seda minagi mõtlesin,aga kuidas jääb väitega,et õli ülesse ei jõua?
Seda, et andureid ja mõõdikuid ma proovisin omajagu P täie enne kui avastasin, et õli üles ei tulegi - st. see osa töötab küll
Aga väike ... tegelikult siiski on - õlifiltri poolne andur on kell ja teisel pool olev andur tuli ikka ??
Krt tule kututamis tüüpi andur ei tohiks ju anda sellist signaali läbi, et miskit 3 at näitaks kell :roll:
Panda kirjutas:Ise sai omalajal MIN. Autobaasis klaverile tagumine poldi auk üle puuritud 12mm -ks. St. et kuni klaverini jõuab aga klaverisse endasse ja tõukuritele ei jõua. See Volgadel põhi viga. Seda muidugi siis kui kaande õli tuleb:
Tõlgi palun mis "Klaver" ja mida on plokikaanel tõukuritega pistmist :roll:

Postitatud: E Aug 10, 2009 10:53 pm
Postitas taxopets
Visuaalselt suurem andur kellale ja väike junn tulele.Väike ei tee muud midagi kui,et alarõhu puhul annab lambile massi.Sa kontrolli hoopis armatuuri kella ning selle ühendusi.Need kipuvad vene autol ka igasugu asju näitama.Sellel imelikul rõhu näidul ei saa muud seletust olla kui,et kala kas filtris klapiga või mõõte süsteemis.
Klaveriks kutsutigi kogu seda nookurite kupatust.Kuna nookuritele tuleb õli tagant lõpust ja peab ette välja jõudma läbi nookurite võlli siis esimestele nookuritele õli eriti jõuda ei taha.Alati jääb muidugi nö.piiskõlitus.