1. leht 1-st

Vitara: pidev nelik

Postitatud: T Juul 28, 2009 7:14 pm
Postitas kiljotiin
Sain endale ka Vitara ning alles algaja offroadiga tegeleja.
Sai käidud üks kord soos ning kui seal jäin kinni, märkasin, et tal polegi pidev nelik vaid rattad veavad vastavalt pidamisele. Jäi selline mulje nagu võtab kahte korraga. Isa väidab, et kui lülitada nelikveo sisse siis peaks vedama 3 ratast kogu aeg, pinnast olenemata. ( Ei oskanud märgata, kas soos oli ka nii). Hiljem uurisin, et esiratta trumli otsa peale on kirjutatud lock ja free. Kuidas see toimib? ( kas saan välja keerata vedamise vastavalt poolele?
Kuidas ma saaks veel ta ehitada nii, et kui lülitan nelikveo kabiinist sisse, siis veaks kogu aeg neli ratast. Mis ma välja peaks vahetama jne?
Märkasin, et mõned kirjutavad, et vitaral on huubid. Äkki keegi seletaks natuke rohkem lahti seda mõistet?
Tänan!

Postitatud: T Juul 28, 2009 7:27 pm
Postitas Landy
Alustaks esmalt sellet mis aasta mudeliga tegu on.
Kõik vanemad Vitara ja Grand Vitara mudelid olnud LÜLITATAVA nelikveoga.
Sinu atoal peks olema 2 diferentsiaali ja mõlemad lahtised ning sildades.
Tagaveogo sõites on sul maastilul 1WD auto, lülitades nelikveo, lukustatakse sul kardaanid jäigalt läbi vahekasti ja sul saab olema 2WD sõiduk.
Kui nüüd soovid endale 3WD või 4WD sõidukit, siis tuleb taga- ja esilsilda diferentsiaali lukusti osta.

Samas pean mainima, et need on üsna kallid ja palju parema ja odavama efekti annvad korralikud maastikurfehvid ning (elektri)vints nina peal. Lisaks ka asjakohane sõidukoolitus.

HUB-id e rummulukud võimaldad sul lukustada või vabastada esisilladiferentsiaaalide ja pooltlgede "tühjalat" kaasa vedamise ,kui sõidetakse vaid tagaveoga.

Lisaks tasub lugeda:
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopic.php?t=15

Millises Eesti nurgas sa muidu pesitsed?

Postitatud: T Juul 28, 2009 8:13 pm
Postitas MikkM
Rõõm näha uut vitara meest 8)

Kui tõsta plaanid, anna teada, annan nõu :)

Sul manuaalsed HUB-id ( kolakad esirataste tsentris) sealt keerad siis maha või peale kuidas vaja.

Endal on automaatsed, aga keevitatud kinni.

Postitatud: T Juul 28, 2009 9:13 pm
Postitas kiljotiin
Aastaks 94, ning asun Tartumaal haaslava vallas
MikkM: Kuidas sul summuti on paigutatud. Täna endal sõitsin summuti katki kui käisin ronimas maja juures olevas mulla hunnikus. Muidu tuli summuti tagant välja, kuid nüüd mõtlen kuidas ümber teha, et ei sõidaks uuesti katki, kui kuskil mägisemas kohas ronin.

Postitatud: T Juul 28, 2009 9:27 pm
Postitas Landy
kiljotiin kirjutas:Aastaks 94, ning asun Tartumaal haaslava vallas.
Tasub enda profiili kirja panna, sii teistel lihtsam aidata. Tasub ühendust võtta Tartu offroadklubi inimestega. Saad neilt kindlasti nii sõidukoolitust, kui hüva nõu auto maastikukindlamaks tegemiseks.

Postitatud: T Juul 28, 2009 9:39 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Et siis vastavalt helista/tule läbi - mul on riiulist võtta õppevahendiks nii manuaaleid kui automaat hub'e - ning ka automaathube mis on ise manuaalselt lülituma ehitatud

Postitatud: K Juul 29, 2009 6:46 pm
Postitas MikkM
Alustuseks mine jah TORK-ist läbi, tükki küljest ei võta ju.

Ise ka sinnapoole pöördusin ühe murega mis oli autol ostes küljes, mis sai ka seal lahenduse.

Lisaks võid arvatavasti pöörduda ka topauto Allani poole, aitas mind elementaarsete asjadega alguses, tal endal ka vitara muidu (uuem vähe).



Kui enda auto metsakonditsiooni saan sügise alguseks, siis võime chero meestele seltsi minna raketibaasi 8)

Postitatud: K Juul 29, 2009 9:36 pm
Postitas MahviaDeTyrk
MikkM kirjutas:Kui enda auto metsakonditsiooni saan sügise alguseks, siis võime chero meestele seltsi minna raketibaasi 8)
Täitsa OT juba - aga pole sealkandis eriti Cherosid nähtud juba jupimat aega - enamasti on nad ära lagunenuvad või vahetatud maasturi vastu
(Mõni üksik Grand veel liigub)

Postitatud: K Juul 29, 2009 10:25 pm
Postitas sammal.habe
näed siis. vurab minugi Vitara (soft-top, 96) sama valla teedel aeg-ajalt. ja mured on kangesti tuttavad.
loodetavasti hetkel keevitab kohalik külasepp summuti tagumist otsa, mille metsaveorööbastes ukerdades tagant ära kiskusin - ja nipetnäpet veel.

minu autol on 1 tore väikene käigukang, millele on kirjutatud 4H ja 4L jne. mulle on jäänud mulje, et selle kangi abil saangi ma neliveo toimima. kas ma olen millestki valesti aru saanud eelkirjutajate sissekannete taustal? on seal midagi veel, mida peaks teadma/tähele panema?

kui piinarikas Vitara tõste oleks ja mis suurusjärgus summasid peaks selleks varuma?

Postitatud: N Juul 30, 2009 7:28 pm
Postitas kiljotiin
sammal.habe kirjutas:näed siis. vurab minugi Vitara (soft-top, 96) sama valla teedel aeg-ajalt. ja mured on kangesti tuttavad.
loodetavasti hetkel keevitab kohalik külasepp summuti tagumist otsa, mille metsaveorööbastes ukerdades tagant ära kiskusin - ja nipetnäpet veel.

minu autol on 1 tore väikene käigukang, millele on kirjutatud 4H ja 4L jne. mulle on jäänud mulje, et selle kangi abil saangi ma neliveo toimima. kas ma olen millestki valesti aru saanud eelkirjutajate sissekannete taustal? on seal midagi veel, mida peaks teadma/tähele panema?

kui piinarikas Vitara tõste oleks ja mis suurusjärgus summasid peaks selleks varuma?
Üks nendest kas 4h või 4L peaks olema aeglustiga ja ilma aeglustita. Kuid ma võin eksida!

Postitatud: N Juul 30, 2009 11:16 pm
Postitas raimz
4L on aeglusti.