1. leht 1-st
Hyundai Galloper Eestisse arvele.
Postitatud: P Juul 05, 2009 12:05 am
Postitas Leedu
Alustame siis järekordse ARK saagaga..
Marssisime ARKsse ja tahtsime arvele võtta Hollandist toodud Hyundai Galloperi. Ega ikka ei saanud küll. Hakkas jutt pihta, et vaja teha üksiktüübikinnitus, kuna puudub "lipik" kapoti all. Khm khm.
K:"Mis lipik, see auto on ju ühenduses arvel olnud ja kõik on korras???"
V:"Ei, vin koodi järgi ei ole see auto euroopa turule mõeldud"
K:"Aga see auto on ju Hollandis arvel olnud???"
V:" Ei noh, üksiktüübikinnitust on ikkagi vaja"
Omaltpoolt on muidugi see jama, et auto on ostnud leedukas(ost-müük hollandlasega olemas)ja meie ostsime leedukalt(ost-müük olemas), aga SO WHAT, me oleme ju kõik üks ja sama EU?
Mis edasi saama hakkab, ei oska ette arvatagi, igatahes Land Roveri foorumi vastav teema on läbi töödatud ja omastarust on päris hea põhi all. Vaatame mis reaalne elu meile kaela toob.
Või mis Te arvate, kaasoffroaderid?
Postitatud: E Juul 06, 2009 10:11 am
Postitas Landy
Täiesti tüüpiline ARK (sorry, maanteeameti) vastus - EI SAA!!!
1) Mis riigi ja millised peberid ja numbrid sul on?
2) ARK peab viitama KONKREETSLE seduse pragraafile ja punktile mille alusle ta keeldub.
3)Kui ta suudab sellise seduse pügala leida, siis tuleb lasta keeldumine KINDLASTi kirjaliklt esitada.
4)Igasuguine edasine vailus on soovitav teha kirjalikult/e-maili teel, et jääks jälg maha ja keegi ei saaks sealt pärast öelda, et "mina ütlesin või mõtleisn teistmoodi".
Postitatud: E Juul 06, 2009 11:10 am
Postitas LR90
Vanematel Galloperitel ei olnud tuledel "E" tunnust,
sealt see jama peale hakkab.
Postitatud: E Juul 06, 2009 11:42 am
Postitas Leedu
Jää sulab.
Selle valge Land Roveri asi on neil ikka veel meeles ja see kuidagi muudab suhtumist. Paberid võeti igatahes vastu ja anti lootust.
Galloperil E-tähised igal pool olemas. Hollandi numbrid, paberid. Mingeid märkusi kuskilt välja ei loe. Ark ütles esimese hooga, et üks pirka kapotialt puudu ja vin kah ei sobi euroopasse. Esindus olla ka öelnud, et vin koodist mingi täht puudu.
Ootame-vaatame.
Postitatud: E Juul 06, 2009 2:48 pm
Postitas LoJack
Üksiksõiduki tüübikinnitust on vaja jah. See kehtib igas riigis eraldi. Kui su tehnilises passis on sees müra- ja heitmete andmed siis on üksiktüübikinnitus sisuliselt nagu ülevaatuse tegemine. Kui neid andmeid seal pole siis las võtavad ise Hollandi/Leedu ARK-idega ühendust ja küsivad järgi, siin tegemine võtab ca 20 KEEK-u raha.
Igal juhul: EU riigist auto ostmine on ühenduse sisene kaubandus, millele ei tohi panna mingeid piiranguid. Seega, ega neil pääsu pole
Aga valge Land Rover hoiab pöialt

Postitatud: E Juul 06, 2009 3:16 pm
Postitas insener007
LoJack kirjutas:Üksiksõiduki tüübikinnitust on vaja jah. See kehtib igas riigis eraldi. Kui su tehnilises passis on sees müra- ja heitmete andmed siis on üksiktüübikinnitus sisuliselt nagu ülevaatuse tegemine. Kui neid andmeid seal pole siis las võtavad ise Hollandi/Leedu ARK-idega ühendust ja küsivad järgi, siin tegemine võtab ca 20 KEEK-u raha.
Igal juhul: EU riigist auto ostmine on ühenduse sisene kaubandus, millele ei tohi panna mingeid piiranguid. Seega, ega neil pääsu pole
Aga valge Land Rover hoiab pöialt

Olulised faktivead :
1. Üksiktüübikinnitust vaja autole, mille esmane reg. 01.jaan.1998 või hiljem
2.Üksiktüübikinnituse saab ka 10 tonniga
3. See, et auto on arvel olnud kusagil mujal EU- s - meie ARK insenere ei koti
Postitatud: E Juul 06, 2009 3:29 pm
Postitas Landy
insener007 kirjutas:
Olulised faktivead :
3. See, et auto on arvel olnud kusagil mujal EU- s - meie ARK insenere ei koti
Kotib küll ja mitte vähe! Õnneks nad seal asutuses ikkagi kohtuvõimu kardavad ja kui neid tõsiselt ning argumenteeritult sellega ähvardada, siis hakkavad neil nii käed, kui pea tööle.
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopic.php?t=2074
Postitatud: E Juul 06, 2009 5:55 pm
Postitas LoJack
insener007 kirjutas:LoJack kirjutas:Üksiksõiduki tüübikinnitust on vaja jah. See kehtib igas riigis eraldi. Kui su tehnilises passis on sees müra- ja heitmete andmed siis on üksiktüübikinnitus sisuliselt nagu ülevaatuse tegemine. Kui neid andmeid seal pole siis las võtavad ise Hollandi/Leedu ARK-idega ühendust ja küsivad järgi, siin tegemine võtab ca 20 KEEK-u raha.
Igal juhul: EU riigist auto ostmine on ühenduse sisene kaubandus, millele ei tohi panna mingeid piiranguid. Seega, ega neil pääsu pole
Aga valge Land Rover hoiab pöialt

Olulised faktivead :
1. Üksiktüübikinnitust vaja autole, mille esmane reg. 01.jaan.1998 või hiljem
2.Üksiktüübikinnituse saab ka 10 tonniga
3. See, et auto on arvel olnud kusagil mujal EU- s - meie ARK insenere ei koti
1. Eeldasin, et kõnealune masin on noorem kui 1998 kuna ARK rääkis kohe tüübikinnituse vajalikkusest.
2. Üksiktüübikinnitus ise ei maksa sisuliselt midagi, selleks nõutud laboritestid aga küll. Eestis ametlikke sertifitseertud laboreid pole, kohapeal pidavat käima "visiteerivad" eksperdid. Odavim hind mida mulle pakuti oli 1 KEUR (müra ja heitmetest) aga selleks pidi ootama kuni kord kvartalis kohal käiv sakslane jälle tuleb. Sõltuvalt testide hulgast võib hind nii tõusta kui langeda. Võrdlusena - UK-s maksab SVO sertifikaadi laboritest ca £150 ~ 2600 EEK
3. Aga peaks. Seepärast ka neile vastu pead peabki taguma kuni nad reeglitest, määrustest ja seadustest kinni pidama hakkavad. Ja seda mitte ainult siis kui neile meeldib.
Üleüldse, parim paber selliste probleemide lahendamiseks ARK-is on Euroopa Komisjoni teatis SEK(2007) 169 "
Tõlgendusteatis teisest liikmesriigist pärit mootorsõidukite registreerimise korra kohta". Seal on täpselt kirjas mida ARK võib ja mida mitte, seda koos viidetega direktiividele, Euroopa Kohtu otsustele jms. Need aga nagu me teame on igal juhul ülimuslikumad mistahes Eesti seadusaktidest.
Postitatud: E Juul 06, 2009 11:36 pm
Postitas insener007
Ei viitsinud rohkem otsida aga nende taatide käest saab tüübika 11 Keeku+ km. Ise nendega asju ajanud. Aasta tagasi läks kõik valutult.
Ilmselt on ka odavamaid kohti.
http://www.carmax.ee/index.php?option=c ... 4&Itemid=5