1. leht 15-st

VW Passat 4x4 : Uhti

Postitatud: L Juun 20, 2009 2:46 pm
Postitas uhti
Kuna jäin töötuks ja autode ehitamine on suht veres siis mõtlesin enda vaba aega sisustada uue preparaadi ehitamisega.Tegu on Väikse säästuprojektiga,kus kasutan suht kättesaadavaid ja olemasolevaid materjaale
Nimelt eelmine talv polnud õieti jäärada millegagi teha.Äial on igasuguseid traktoreid küll aga nod risud ei taha külmaga hästi käima minna.Siis tekkisgi plaan teha mingi 4x4 masin millega saaks jäärada teha.Alusvankriks ostsin UAZ 469 raami koos sildadega.Kereks tahtsin küll saada mingit väikest diiselmootoriga autot aga kuna sain väga ässa pakkumise ühe vana 93a passati peale siis võtsin tolle.Mootoriks on tal 55kw 1,9l turbodiisel.
Mootor tuleb keskele kõhu alla.
Ratta valikut pole veel teinud aga tahaks ikka midagi suuremat.Olemas on korralikud GAZ 52 omad aga nood tiba kitsad.Veel on olemas T-150 rattad aga nood jälle liiga suured

Osa mu eelmisi autosid mida olen teinud-näppinud leiab siit

http://www.carrating.org/usercars.php?4553


Kunagi pea 10 a tagasi oli mul mingi 469 põllupeal rallimiseks.Kuna originaal jäi väikseks tehin talle 12 cm kere tõstet raamilt,3 cm vedrude ja sildade vahele ja Gaz 53 rattad.

See oli ka väikseks inspiratsiooniks.

Pilt
Pilt

Passat on hetkel selline

Pilt
Pilt

Uus raam peale koju vedamist

Pilt
Pilt

Siis mõtlesin,et tõstan ilma uusi pikkihoobasid tegematta aga kukkus välja täielik porr

Enne
Pilt

Pärast
Pilt

Mootor tuleb vahele u nii.

Pilt
Pilt
Pilt


Hetkel raam selline.

Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: L Juun 20, 2009 8:55 pm
Postitas tarmo
Kaalujaotuse mõttes väga huvitav idee, aga äkki seletad lähemalt, kuidas oled mõelnud ülekanded mootorist/kastidest sildadesse, kui mootor keskel on?

Teine asi - kuidas panid paika, et vedrud just sellisel kõrgusel raami peavad hoidma?

Postitatud: L Juun 20, 2009 9:41 pm
Postitas uhti
tarmo kirjutas:Kaalujaotuse mõttes väga huvitav idee, aga äkki seletad lähemalt, kuidas oled mõelnud ülekanded mootorist/kastidest sildadesse, kui mootor keskel on?

Teine asi - kuidas panid paika, et vedrud just sellisel kõrgusel raami peavad hoidma?
Käigukasti ja sillad ühendan ikka kardaaniga.Käigukasti poole jättan originaal passati poolteljeotsa ja silla poolt uaziku kardaan.Plaan siis ühendada omavahel passati pooltelg ja uaziku kardaan.Kuna pikkihoovad algavad samast kohast kust käigukasti väljavõtted siis ehk pole kardaanile nuute vajagi kuna sisemine poolteljeots annab peaaegu 30mm pikkisuunas liikuda.Aga seda vaja veel mõõta ja proovida.

Vedrud on paikka pandud suht silma järgi.Kasutan VAZi tagumisi vedrusid ja kuna mul üks vedeleb õue peal ka siis umbes mõõtsin palju ta kokku võib vajuda kui mootor ja kere peal.Tagumised vedrukandurid on suht lihtsalt hetkel raami külge punktitud ja nondele on siis võimalik vahele midagi keevitada ja nii kõrgemaks tõsta.Kui eest vaja tõsta siis teen sinna mingid vahetükid.

Nüüd ongi tekkind küsimus,et ka võtta kohe käigukast lahti ja see nn keskdiffer kinni panna või proovida algul vaba diffriga.Sest kui ma panen ühed KRAZ-i rattad siis võib äkki need sillad või midagi muud hea haakumise ja järsu pööramise korral äralõhkuda.

Mootori võtsin ka seibideks ja teen talle kerge värskenduse rõngaste,tihendite ja kaaneremondi näol.

Postitatud: N Juun 25, 2009 8:52 am
Postitas Rtuning
Käigukasti ja sillad ühendan ikka kardaaniga.Käigukasti poole jättan originaal passati poolteljeotsa ja silla poolt uaziku kardaan.Plaan siis ühendada omavahel passati pooltelg ja uaziku kardaan.Kuna pikkihoovad algavad samast kohast kust käigukasti väljavõtted siis ehk pole kardaanile nuute vajagi kuna sisemine poolteljeots annab peaaegu 30mm pikkisuunas liikuda.Aga seda vaja veel mõõta ja proovida.
Selliselt jääb su auto max kiiruseks u 40 km/h olen sarnase asja teinud :lol:

Postitatud: N Juun 25, 2009 9:48 am
Postitas raimz
40km/h peaks piisav olema ju. Head aeglased käigud, pole isegi aeglustit vaja.

Postitatud: L Juun 27, 2009 3:24 pm
Postitas uhti
Ega väga kiiremini sõita vaja pole tõesti kui 40 km/h aga ise arvan-loodan,et ta liigub ikka tiba kiiremini.
Passat sõidab vastu tuult mingi 140 km/h.
Uaziku sillad on vist 3, millegagi ülekannetega ja kuna rattad tulevad pea kaks korda suuremad kui passatil siis võiks kiirus isegi mingi 60-70 km/h tulla aga see pole selle masina puhul tegelt üldse oluline.

Mis uazi sildade kõige nõrgem koht on?
Vanal uazil lasin tagumise diffri laiali kui tahtsin teda savise põllupeale ainult tagaveoga kinni ajada aga enne kinni jäämist käis pauk ära.Siis olid tal ka juba need gaz 53 rattad koos kettidega all.
Kui panen näiteks need suured KRAZ-i rattad alla,kas siis võib sild ise ka pooleks kuskilt minna? Või on need sildade otsad suht kõvad?

Postitatud: L Juun 27, 2009 3:50 pm
Postitas klaPP
KRAZ-i rattad on ju jube rasked, siis ei jaksa see sõiduk üldse liikuda/ainult väga aeglaselt. Ma arvan küll, et midagi annab saba selliste raskete papude peale. :roll:

Postitatud: L Juun 27, 2009 4:48 pm
Postitas uputaja
Uaziku silla kõige kiirem ülekanne oli 4,625 (peale 1990 a.)
Harilikult pandi sisse 5,125 ülekanded.

Postitatud: L Juun 27, 2009 10:42 pm
Postitas uhti
Siis on tõesti päris jõhker ülekanne sillas.Samas on see hea kuna siis jõu puudust küll ei tule 8)

Postitatud: E Juun 29, 2009 11:25 pm
Postitas Stupiduser
Tore, tore, eks ootab kuidas võistlusrajal käitub.

Üldiselt on see rohkem läti komme, et sõiduauto kere maasturi raamile tõsta. :wink:

Püüa siis hoiduda tüüpiliseks tee-err-kolme-meheks langemisest, kes iga paari kuu tagant uuest paikakeeratud mutrist pildi internetti üles riputab aga võistlustele ei jõua ega jõua... :P

Postitatud: T Juun 30, 2009 7:59 am
Postitas Stupiduser
Algne idee, ehk jääraja masina ehitamine, läks esimesel lugemisel minu jaoks kaotsi :oops:

Pereautost TR3 kolli ehitamise idee tundus sedavõrd erutav.

Sa seda ei karda, et see jurakas läbi jää vajub?
Lihtsam ja odavam ning kindlasti tõhusam Subaru Justyt soetada ei ole (seda 0.6 liitrise mootoriga või suur ta nüüd oligi)?

Postitatud: T Juun 30, 2009 8:59 am
Postitas tyyp07
Nagu mina esimesest postitusest välja loen siis ehitab ta vist masinat millega jäärada teha mitte sõita.Loodan, et sain mõttest õigesti aru.

Postitatud: T Juun 30, 2009 9:41 am
Postitas uhti
See Auto ei jõua kindlasti ühelegi võistlusele kuna pole selle suunitlusega ehitatud.Hakkan teda tõesti kasutama jääraja tegemiseks,mis tuleb põllule.Lisaks veel ehk niisama ka natuke ronimas käia enda metsade ja põldude vahel.
Lihtsam oleks mul olnud osta mingi vana maasturiront diisel mootoriga aga lõppkokkuvõttes läheks too kallimaks ja ei oleks mingit ehitus-ja aretamisrõõmu.

Jäärajal sõitmiseks on mul need:

Audi 80 Quattro
Pilt

Opel omega A
Pilt

Postitatud: T Juun 30, 2009 10:43 am
Postitas Stupiduser
Selge pilt, edu ristamisel!

Postitatud: E Juul 06, 2009 8:23 pm
Postitas uhti
Täna jõudsin lõpuks remonditud mootori ja kinni keevitatud diffriga kasti raami vahele ära tõsta.Nipet-näpet veel ja siis saab proovida kere peale tõsta.
Pilt


Ootab kere peale tõstmist
Pilt
Pilt