1. leht 3-st

Roolivarda ümberehitus ja muid küsimusi

Postitatud: E Mai 23, 2005 11:01 am
Postitas tarmo
Niisiis käsil Sukisuki kere upitus (vedrupakid silla peale). Hetkel asi nii kaugel: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/013_G (ehk siis enamus tööd tehtud).
Jäänud on veel roolivarda probleem, pikemate pidurivoolikute panek, uute amortide leidmine, leevenduskummide küsimus ja kardaanidele vaheflantside tegemine. Ja muidugi suuremad rehvid :)

1. Roolisüsteem näeb siis välja nüüd sedasi:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/004_G ja
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/006_G_001.
Ehk siis olemasolev roolivarras enam ei ulatu (mida oligi oodata) ning isegi kui oleks pikem, siis ei saaks teda sirgelt panna ka, sest vedrupakk jääb ette.
Kas siinkohal piisaks ühe käänakuga roolivardast (et vedrupakist mööda läheks horisontaalselt) või tuleks roolikarbi ligidusse ka teistpidine käänak teha? Ehk siis väljavenitatud S'i meenutav asi... :?

2. Pidurivoolikuid - kust pikemaid kummist voolikuid saab? Kas keegi valmistab neid vastavalt tellimusele?

3. Kui keegi on ca 10cm tõstet teinud Samuraile, siis millised amordid võiksid sinna sobilikud olla? Kõige õigem vist lihtsalt min ja max asendid ära mõõta ja selle järgi otsida sobiv?

4. Kas üleüldse tasuks muretseda selle pärast, et need leevenduspadjad, mis tavaolukorras peaksid vastu silda käima, enam vastu silda käia ei ulatu. Ehk siis võib tekkida olukord kus vedrupakk läheb tagurpidi? Või ei ole sellist asja karta? Pean silmas sellel pildil üleval natuke nähaolevat asjandust: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/P5140029

5. Kuigi kardaanid ulatusid ilusti sildadeni, mis on nüüd vahekastist kaugemal, siis kas on mõistlik ikkagi teha väike vaheflants, et nad enamvähem sama koha peale jääksid nuutide suhtes? Hetkel on vast ca 5 cm seda osa, mis nuutidega sees istub.

Tänud, kes viitsivad võtta vaevaks oma kogemusi jagada :D

Postitatud: E Mai 23, 2005 11:12 am
Postitas Landy
Äkki saad Marguselt nõu ja abi, tal ka vedrud silla peale toodud:
http://www.4x4.ee/driveouts/2005/gallery/album07?page=1

Postitatud: E Mai 23, 2005 11:35 am
Postitas tarmo
Landy kirjutas:Äkki saad Marguselt nõu ja abi
Kas ta ka siin foorumis käimas on? Kui ei, siis mingi kontakt oleks abx...

Piltide järgi on näha nii palju, et temal vaheflantse kardaanile tehtud pole. Ise vist ei julgeks päris nii jätta küll...
Huvitav mis mõõdus rehv see seal all on?

Re: Roolivarda ümberehitus ja muid küsimusi

Postitatud: E Mai 23, 2005 1:52 pm
Postitas jr
tarmo kirjutas:Niisiis käsil Sukisuki kere upitus (vedrupakid silla peale). Hetkel asi nii kaugel: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/013_G (ehk siis enamus tööd tehtud).
Jäänud on veel roolivarda probleem, pikemate pidurivoolikute panek, uute amortide leidmine, leevenduskummide küsimus ja kardaanidele vaheflantside tegemine. Ja muidugi suuremad rehvid :)

1. Roolisüsteem näeb siis välja nüüd sedasi:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/004_G ja
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/006_G_001.
Ehk siis olemasolev roolivarras enam ei ulatu (mida oligi oodata) ning isegi kui oleks pikem, siis ei saaks teda sirgelt panna ka, sest vedrupakk jääb ette.
Kas siinkohal piisaks ühe käänakuga roolivardast (et vedrupakist mööda läheks horisontaalselt) või tuleks roolikarbi ligidusse ka teistpidine käänak teha? Ehk siis väljavenitatud S'i meenutav asi... :?

2. Pidurivoolikuid - kust pikemaid kummist voolikuid saab? Kas keegi valmistab neid vastavalt tellimusele?

3. Kui keegi on ca 10cm tõstet teinud Samuraile, siis millised amordid võiksid sinna sobilikud olla? Kõige õigem vist lihtsalt min ja max asendid ära mõõta ja selle järgi otsida sobiv?

4. Kas üleüldse tasuks muretseda selle pärast, et need leevenduspadjad, mis tavaolukorras peaksid vastu silda käima, enam vastu silda käia ei ulatu. Ehk siis võib tekkida olukord kus vedrupakk läheb tagurpidi? Või ei ole sellist asja karta? Pean silmas sellel pildil üleval natuke nähaolevat asjandust: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/keretostmine/P5140029

5. Kuigi kardaanid ulatusid ilusti sildadeni, mis on nüüd vahekastist kaugemal, siis kas on mõistlik ikkagi teha väike vaheflants, et nad enamvähem sama koha peale jääksid nuutide suhtes? Hetkel on vast ca 5 cm seda osa, mis nuutidega sees istub.

Tänud, kes viitsivad võtta vaevaks oma kogemusi jagada :D
1. Kõige parem variant oleks ehk Käändteljele ikkagi mingi lahendus välja mõelda. Et tood a'la roolivarda kinnituse ülessepoole, lehepaki ja raami vahelt jooksma siis antud juhul. Ilmselt sealt jooksis ta juba ka originaalis sul. Töö nõuab siis mingi kontsrui keevitamist käändtelje külge, aga tulemus saab vast hea. Saab ka teha jah S pikenduse roolikarbi võlli otsa, aga seal läheks jõu õlg liiga suureks ja arvan, et pisikesele Suzuki karbile muutub asi tapvaks. Samas, ehk siit nüüd edasi mõelda, siis äkki tasub mingi teine karp üldsegi peale panna, mis tugevam ja võimu kah rohkem? (Bronco II näiteks).

2. Mulle on teinud hüdrovoolikutega tegelevad ettevõtted pikemaid voolikuid. Vanade voolikute otsad tuleb ära kasutada. Kui garantiid ei nõua, siis saab ehk kaubale. Samas ehk on abiks ka UAZ tõõpi aparaadi voolikud, koos treiali poolt tehtud vahetükkitega.

3. Rancho tabel ette, seal mõõdud ja muud jutud olemas. Rancho amortidest leiad kindlasti sobilikud.

4. Ikka originaalpakkidele piiramispukid vahele. Eriti juhul kui sa roolivarda raami ja lehepaki vahelt läbi tood. Esiteks ei lõhu vedrusid kuna ei lase läbi painduda ja teiseks saad maastikul pohhuimalt sõita.

5. Kogemusest võin öelda, et vanal Patrolil tuli vibra sisse peale tõstet ja kui vahetüki kardaanidele vahele tegin, kadus ära. Nuut oli piisavalt kulunud ja nüüd kuna tööosa jäi veel väiksemaks, siis lõi probleemi esile.

Postitatud: E Mai 23, 2005 11:10 pm
Postitas marguss
Minul SJ 413 ja tehtud umbes niimoodi, kui sul SJ 410, siis sellel võivad olla erinevused näiteks erinevate sildade tõttu ja mõned asjad sel juhul mitte toimida:
1. Roolivarrast natuke lõigatud-keevitatud ja kuju umbes väljavenitatud J, kinnituskoht sama.
2. Pidurivoolikud originaalpikkusega -ulatuvad küll, kuigi üsna sirged, aga siiamaani terved.
3. Amordid olid alguses originaalid-nüüdseks küll välja vahetatud, aga peaks vist olema sama pikkusega.
4. Leevenduspadjad pikemad pandud, et amordid põhja ei käiks ja maastikul stabiilsem oleks.
5. Vaheflantse pole veel aga plaan panna lähiajal küll, tegelikult juba praegu esisild ca 1 cm originaalist ettepool. Siiamaani pole probleeme olnud.
Rehvid 32" all, suuremat ei julenud panna, aga olen kuulnud et kannatab 33" ka panna. Tõsi küll, ülekanded oleks natuke aeglasemaid vaja selle mõõduga rehvi puhul, aga originaalid internetist tellides suhteliselt kallid ja kasutatuid vist Eestist raske leida :( , tulevikus plaan panna, aga esialgu üritan originaalidega läbi ajada.
Kuna ise väga kõva spetsialist maasturite ümberehituses ei ole :oops: ning pole ka kohta kus seda teha, siis võin detailsematele küsimustele vastates hätta jääda, aga auto on ümberehitatud Viimsi Carstopis Petsi juures, äkki tema saab nõuga aidata? Kontaktid leiad näiteks EORK foorumist.
Minu teada on ka kodanikud A. Suur ja R. Pinn kunagi taolise aparaadiga võistelnud-usun et ka nemad võivad äkki täpsemalt rääkida.
Kui soovid autot näha, siis 5077608 on kontakttelefon.

Postitatud: T Mai 24, 2005 12:19 am
Postitas tarmo
marguss kirjutas:1. Roolivarrast natuke lõigatud-keevitatud ja kuju umbes väljavenitatud J, kinnituskoht sama.
Seda roolivarda asja kaeks küll heal meelel. Ehk on sul mõni pilt sellest?
2. Pidurivoolikud originaalpikkusega -ulatuvad küll, kuigi üsna sirged, aga siiamaani terved.
See on küll veider, sest minuomal tagumine kindlalt ei ulatunud. Esimesi polegi ausaltöeldes jõudnud proovida, aga arvatavasti ei ulatu need ka.
3. Amordid olid alguses originaalid-nüüdseks küll välja vahetatud, aga peaks vist olema sama pikkusega.
4. Leevenduspadjad pikemad pandud, et amordid põhja ei käiks ja maastikul stabiilsem oleks.
Mismoodi need padjad pikemad on pandud? Kas olemasolevad ümberehitatud või pandud hoopis mingid muud sinna?
Rehvid 32" all, suuremat ei julenud panna, aga olen kuulnud et kannatab 33" ka panna. Tõsi küll, ülekanded oleks natuke aeglasemaid vaja selle mõõduga rehvi puhul, aga originaalid internetist tellides suhteliselt kallid ja kasutatuid vist Eestist raske leida :(
Ise plaanin panna 31". Võibolla ka 32, aga ilmselt siiski mitte. SJ410-l on sellesmõttes väike eelis 413 ees, et vahekasti ülekanded on aeglasemad (nõrgem mootor). Seetõttu on vahel ka 413-tele 410 vahekaste alla visatud.
Minu teada on ka kodanikud A. Suur ja R. Pinn kunagi taolise aparaadiga võistelnud-usun et ka nemad võivad äkki täpsemalt rääkida.
Kui soovid autot näha, siis 5077608 on kontakttelefon.
Aleksandri ja Reinuga olen sel teemal suhelnud jah mõni aeg tagasi :)

Aga sinu autot võiks ehk pisut kaeda küll. Saan aru, et oled vist Tallinnast? Helistan ntx nädala lõpupoole, siis olen sinna jälle tulemas.

Postitatud: T Mai 24, 2005 3:01 pm
Postitas Stupiduser
Pidurivoolikute pikendamise asemel võid nende kinnitusi allapoole tuua.
Siuhh relakaga vana kinnitus pooleks ja säraki-säraki plekitükk vahele: 5 minutit per kinnitus... Lihtne, hea ja odav . :)

Postitatud: K Mai 25, 2005 1:56 am
Postitas tarmo
Stupiduser kirjutas:Pidurivoolikute pikendamise asemel võid nende kinnitusi allapoole tuua.
See oli abiks soovitus. Nii tegingi ja tundub, et sai hea :) Esimesed voolikud ulatusid siiski ka ilma ümbertegemata.

Amordid tunduvad ulatuvat tõesti needsamad originaalsed.

Kuskohast selliseid paksemaid ja tummiseid kummipatju võiks osta saada?

Suurimaks probleemiks on seega jäänud veel roolivarras, aga selle ümberkeevitamise jätan ilmselt professionaalse keevitaja hooleks 8) Ise nii olulise detaili kallal ei tihka kätt proovida.
Jaak - kuidas painutatud roolivarda puhul karbile langev jõud suurem tuleb kui sirge varda puhul...? :?

Postitatud: K Mai 25, 2005 11:29 am
Postitas jr
Esiteks sa paned niikuinii ju suuremad rehvid alla.
Teiseks painutatud vardaga (mis on minuarust porno lahendus igati, nii lihtsalt ei tehta) sa pead ikkagi ju varda natuke pikemaks tegema. Neid painutatuid vardaid olen ma piisavalt näinud, mida on metsas veel suurema painde alla keeratud. Krt, ega sa mingit linnamaasturit ei ehita. Sa ju teed Hard Core metsaautot, seega ehita asi tugevaks.

EDIT: Kummipatju igast erinevaid on Tallinnas Tööriistamarketis Maksimarketi hoones peterburi maanteel.

Postitatud: R Mai 27, 2005 12:54 am
Postitas tarmo
jr kirjutas:EDIT: Kummipatju igast erinevaid on Tallinnas Tööriistamarketis Maksimarketi hoones peterburi maanteel.
Tõepoolest, sealt ma need täna leidsin.
Väga abx pood on, miks Tartus küll sellist ei ole :cry:
Sai osta asju alates pisikesest splindist kuni haagise sildadeni :)

Postitatud: R Mai 27, 2005 9:23 am
Postitas jr
Vaata et sa roolivarda pikkuse ikka õige teed karbist teljeni. Muidu juhtub nii nagu paljudel on juhtunud, kaasaarvatud meie UAZ'il :lol: kas käändtelje kinnitus puruks või roolikarbi käpp puruks. Vaata, karp jookseb lõppu ära, aga rattast väänab rööpas näiteks veel peale ja ongi valmis! Pikkus peab väääga täpne olema. Nõus, natuke saad piirajatest piirata, aga ikkagi.

Postitatud: R Mai 27, 2005 1:24 pm
Postitas Urvo
Tarmo, kas sa said muidu abi ka Marko käest või tal liiga kiire?

Postitatud: R Mai 27, 2005 8:53 pm
Postitas tarmo
Offy-roady kirjutas:Tarmo, kas sa said muidu abi ka Marko käest või tal liiga kiire?
Saime põhimõtteliselt kokkulepitud küll. Esmaspäeval hakkame vaatama asja :)

Postitatud: N Juun 02, 2005 3:22 am
Postitas tarmo
Nüüd siis roolivarras jälle oma eesmärki täitmas tänu Markole :thumb:
Edasi jääb veel vaid uued rehvid muretseda ja alla kruvida ning võib põhimõtteliselt esimesed tuleristsed korraldada :D Tõenäoliselt lähevad alla Marixi'i PUMA'd (31"). Samas kui kellelgi midagi sarnast (kasutatut) pakkuda, siis võib mõelda (31-32 tolli, 15" velg).

Muidugi veel puudu ka vints(id). Esialgu esimest veel ei ole panna, aga taha üritan installida juba Kia peal olnud Handymanni. See peaks Suzukit nagu udusulekest jaksama vedada :)

Postitatud: N Juun 02, 2005 12:34 pm
Postitas Landy