1. leht 2-st
Õli ja BTR'i differ ???
Postitatud: N Mai 19, 2005 11:53 am
Postitas G-69
Kes teab aidata!
Millist õli pani venelane BTR-60 iselukustavasse difrisse?
Postitatud: N Mai 19, 2005 12:27 pm
Postitas K.Kotkas
TAD
Postitatud: N Mai 19, 2005 12:57 pm
Postitas G-69
diff kirjutas:TAD
Ei tundu ju üldse loogiline!
Sa mõtled ju ikka, et tehase poolt oli ettenähtud, mitte inimesed lihtsalt panid seda!?
Postitatud: N Mai 19, 2005 1:07 pm
Postitas K.Kotkas
suur riik, suured tolerantsid, poohui.
Venemaal sõidab kõik TAD -ga.
Postitatud: N Mai 19, 2005 1:26 pm
Postitas G-69
No OK!
See differ läheb UAZ põllumajandussilda. Huvitav, mida siis mul sinna oleks mõistlik panna?
Kas selline differ siis ei vajagi mingisugust erilist õli ja võttes lääne analoogõli, võiks see olla mingi tavaline hüpoidõli mineraali baasil!
Igasugustest vene õlidest hoiaksin küll kaugemale.
Postitatud: N Mai 19, 2005 3:37 pm
Postitas Urvo
vene pläust on kõige parem. Kasu teami Uazil oli ka btr diffrid sildades ja kasutati ka vene odavat möga, sest kui pärast igat sõitu/võistlust vaja sildades õli vahetada, siis kes see jõuab mingeid kalleid õlisid sinna ikka osta.
Postitatud: N Mai 19, 2005 4:08 pm
Postitas jr
GL4 on väga hea õli sinna.
80w90 mineraal.
Odav ka pealekauba.
Postitatud: N Mai 19, 2005 4:14 pm
Postitas G-69
Offy-roady kirjutas:vene pläust on kõige parem. Kasu teami Uazil oli ka btr diffrid sildades ja kasutati ka vene odavat möga, sest kui pärast igat sõitu/võistlust vaja sildades õli vahetada, siis kes see jõuab mingeid kalleid õlisid sinna ikka osta.
Kas saaksid veel anda oma kogemustest infi:
Kuidas nende difrite kestvusega siis oli (kas peab vastu)?
Ja kas differ töötas vene õliga normaalselt (Kui õieti tean: lääne nukkdifrid on spetsõlil põhimõttel, et õli talub õlitades suuremat koormust ja seda mingi piirini. Sealt edasi aitab õli ise kaasa sujuvale pidurdamisele ja suisa haakumisele. TAD-17i nii küll ei tee)!
Postitatud: N Mai 19, 2005 4:21 pm
Postitas jr
Sa vist mõtled LSD õli, mis aitab kaasa friktsioonpindade haakuvusele. Aga BTR difris pole sellega midagi teha. Seal ju keeratakse mehaaniliselt differ lukku ja kogu lugu. Pole friktsioonpindu, pole ka erilist õli vaja. Koormustaluvust tahad suurendada, siis võta sünteetilised õlid, aga nende kasutamist peab igaüks küll ise oma rahakoti järgi kaaluma. UAZ puhul ilmselt sa ei saaks erilist effekti, kuna koormused ei küündi eales nii kõrgele, et sa sünteetilisest õlist kasu lõikaks. Kuigi näiteks on mõõdetud düno peal 1-2 hobujõu lisandumist sõiduatodel, kui mineraal sünteetilise vastu välja vahetatakse. Ilmselt ringrajal oluline number, aga sinul...?
Postitatud: N Mai 19, 2005 4:36 pm
Postitas G-69
[quote="jr"] ....
Pagan, hakkasin just API klassifikatsioone otsima aga ei leidnud veel.
Kas nüüd tuleb mulle viimaks jutt koju:
GL4 on hüpoid difriõli ja LSD on lääne iselukustava difri spetsiaalõli. Minu BTR-60'ne differ aga ei ole üleüldse sarnase tööpõhimõttega, nagu tänapäevased lääne iselukustavad difrid ja seega ei vaja ka LSD-õli?

Postitatud: N Mai 19, 2005 4:48 pm
Postitas jr
G-69 kirjutas:jr kirjutas: ....
Pagan, hakkasin just API klassifikatsioone otsima aga ei leidnud veel.
Kas nüüd tuleb mulle viimaks jutt koju:
GL4 on hüpoid difriõli ja LSD on lääne iselukustava difri spetsiaalõli. Minu BTR-60'ne differ aga ei ole üleüldse sarnase tööpõhimõttega, nagu tänapäevased lääne iselukustavad difrid ja seega ei vaja ka LSD-õli?

Justament, õige jutt!
Kuigi...võid kasutada vabalt ka LSD õli. Oma Patrolil kasutan igal pool LSD õli. Sillad, kast, vahekast. Põhjus? Auto on vaiksem. Sillaundamist ja kastiundamist on vähem autosse kosta. Korra naljapärast proovisin, kuna muud õli kodus käepärast polnud peale 24 liitri Penzoili LSD õli

Ilmselt on see LSD lisand seal õlis see, mis asja vaiksemaks teeb. Ja kui näpu vahel kahte õli katsuda, siis LSD õli "tundub" kuidagi paksem olevat. Kuigi markeering näiteks sama mõlemil 80w90.
Postitatud: N Mai 19, 2005 5:16 pm
Postitas G-69
[quote="jr"]
Nii, nii - saan veel vanuigi targaks.
Aga mis tööpõhimõttetel siis need "iselukustuvad" difrid üleüldse töötavad, et nii erinevad õlid neile lähevad - kas seda saaksid siin vähe valgustada?
Ma enda oma ei julgenud lahti tõmmata - mõtlesin, seal mingid rullid pesades, mis omavahel sissetöödanud. Aja siis igaühte sammase pesasse tagasi. Aga kui seal on mingi mehaaniline lukkukeeramine hoopis...
Postitatud: N Mai 19, 2005 6:15 pm
Postitas Urvo
Töötas lukk väga hästi, mitte millegi kohta ei ole kobiseda. Nii mõnegi pooltelje keeras katki ja seda 100hj td mootori ja 33" kummiga.
Postitatud: R Mai 20, 2005 7:00 pm
Postitas G-69
Arutleks nende iselukustavate difrite teemal veel:
Sobrasin netis nii, et arvuti suitses ja kuna igasugused võõrkeeled on minul kahjuks väga nullilähedased, lähtusin jutust "Piiratud libisemisega diferentsiaal" mis asub:
http://nscw.kolhoos.ee/s13_handling
Kui nüüd jälle millegagi puusse panen, palun mind parandada (või kinnitada, et see kõik ongi nii!). Seal on öeldud:
On olemas vähemalt kolme tüüpi piiratud libisemisega diferentsiaale - visko (visco), mehaaniline (clutch, mechanical) ja Torsen-tüüpi (torsen, helical) diferentsiaal.
Arvan, et see
visko võiks välja näha oma põhimõttelt selline:
Ja
mehaaniline oleks loogiline sellise välimusega:

Seal kettad pidurdavad poolassidele erinevad kiirused.
Torsen-tüüpi asjandus on vast see:

Paremat pilti hetkel ei saanud. Seal on sateliithammakate asemel keerdhammastega tiguülekanded. Olen näinud selliseid tiguülekandeid nii poolassi suunaga risti, kui ka pikuti. Umbes sarnast asja tean venelastel nüüd uue tootena sõjaväesilda.
Igal juhul jääb selle asjanduse tööpõhimõte minule difrilukuna küll vähe hämaraks.
Öeldakse veel:
Seda kas LSD on olemas saab kontrollida tõstes mõlemad rattad maast lahti ja keerates ühte ratast. Kui autol on piiratud libisemisega diferentsiaal, siis ka teine ratas pöörleb samas suunas kui keeratav ratas.
Seda ei saa loogiliselt mõeldes õigeks pidada. Samas suunas võiks ratas pöörelda variandi
visko puhul, ei enamat. Jah,
Torsen-tüüpi asjanduse puhul ka, kui teod on poolassisuunaga paraleelsed!
Noh, arvake nüüd midagi palun minu avastuste kohta. Ma igaks juhuks punastan juba ette ära.

Postitatud: R Mai 20, 2005 11:05 pm
Postitas Stupiduser
Visko tundub maasturil pullikaka, torsenisse ei viitsinud süveneda, jäävad üle mehhaanilised.
Minul on jäänud mulje, et ketastega on kaka (kallis, kulub, ei lukustu 100%).
Parem on LockRight (
http://www.lockright.com/ ), töökindel, lukustub 100%, miinuseks see, et tänavaliikluses paha.
Ja muidugi on vaakumiga lülitatav Warn, mmmmmm....

Miinuseks hind, plussiks see, et saad 100% lukus silla just siis kui vajad ja tahad.
