1. leht 1-st
Gaz-66 käiguvahetuse küsimus
Postitatud: R Mai 29, 2009 8:53 am
Postitas R969
Sai siis pool päeva selle riistaga sõidetud ja täna ei taha käiguvahetusele enam mõeldagi.
Pealegi kui auto rapub siis on õige käigu kiire sissesaamine keeruline.
Kui keegi on käigukangi toonud inimlikumasse kohta siis palun jagada oma
kogemusi teostuse osas.
Kas vastab tõele,et teatud variantidel on käigukang rooli juures?
Postitatud: R Mai 29, 2009 9:19 am
Postitas erik
Uus aeg ja uued autod on elu mugavaks muutnud.
Olen ka 66`ga mõned korrad sõitnud ja mõelnud, kas venelane on ikka inimene või on ta .... Aga selle kangiga seal pole lihtne. Kabiin, peab ju üles käima. Rooli juures saab olla ainult automaatkasti juhtkang, see aga on kõva aretamine, koos mootori vahetusega.
Postitatud: R Mai 29, 2009 9:50 am
Postitas Otokas
Ma ei kujuta ette, et mingi käiguvahetussüsteem oleks seal rooli juures. Ruumi ju pole seal grammigi. Istud nagu kardis - põlved käivad mööda rooli pulki. Kui keegi on sinnna mingi süsteemi aretanud ja mahub veel isegi kabiini, siis tahaks seda näha.
Arvatavasti oleks kõige odavam aretus osta 15000-20 000 krooniga mõni Gaz 3307 ja võtta sellelt kabiin või panna sellele 66 vahekast ja sillad. Kiired käiguvahetused on nagunii kahtlased selle tehnika puhul.
Postitatud: R Mai 29, 2009 10:22 am
Postitas Ain
Just selle üleõla käiguvahetuse pärast vahetasin kabiini ära.
Mul on 66, millel 3307 kabiin, 3308 poritiivad. Sai ka diisel peale aretatud, aga nüüd paneb orig. mootori tagasi. Vahekastihoovastik leiab ka uue koha.
Postitatud: R Mai 29, 2009 10:58 am
Postitas t6nu
Ain kirjutas:Sai ka diisel peale aretatud, aga nüüd paneb orig. mootori tagasi.
Mis siis diislil viga oli? Kiirendus 0-100 kehvapoolne?
Postitatud: R Mai 29, 2009 1:37 pm
Postitas klaPP
Ain kirjutas:Just selle üleõla käiguvahetuse pärast vahetasin kabiini ära.
Mul on 66, millel 3307 kabiin, 3308 poritiivad. Sai ka diisel peale aretatud, aga nüüd paneb orig. mootori tagasi. Vahekastihoovastik leiab ka uue koha.
Põnev oleks vaadata mõnda pilti sellest masinast.

Postitatud: R Mai 29, 2009 11:24 pm
Postitas al
Peale esimest paari tuhandet km, harjub ära.

. Põhiline on, et kang kergelt liiguks, st juhtvardad peavad kergelt käima.
Pikemaks saaks natuke teha, kui järgida täpselt kabiini põhjaava kabiini tõstmisel. Aga kangi pikendades hakkad sellega kapoti ja lae vahet vehkima?
Minu subjektiivse arvamuse kohaselt on palju hullem esisilla ja aeglusti lülitamine, eriti kui tehnika uus ja kulumata. Vintsi lülitamisest parem ei räägigi.
Rooli küljes pole küll kunagi ühtki käigulülitust olnud, aga nähtud on neid väga erinevaid, alates troopilistest variantidest, kuni eritehnikani.
Nõuka ajal öeldi tihti, et ära sa LAZ-i meestega tüli nori, nende treenitud paremsirge... Sama kehtib ka 66 juhtide kohta.
Endal oli au kaks aastat selle kangiga vehkida, kokku päris mitmeid kümneid tuhandeid km.
Postitatud: R Mai 29, 2009 11:38 pm
Postitas tarmo
Minu arvamus on ka, et üsna lihtsalt harjus sellega, lühikese ajaga
Kui ülejäänud kangid hästi käisid, polnud nendega ka probleemi.
Postitatud: L Mai 30, 2009 1:04 am
Postitas zum
LAZi kohta rääkis meil üks mees, et 5. käigu sissesaamiseks peab ukse lahti tegema...
Aga 66-ga jäi kuidagi üsna ruttu käppa see käigukangi asend. Igatahes tunduvalt mugavam, kui bensumootoriga vanad moogid
Võib muidugi paremini välja kukkuda, kui enne mõnd muud vene veokat katsetada. Topeltsidur jne on abiks
zum
Postitatud: L Mai 30, 2009 1:40 am
Postitas suzi
topelt sidur ning topelt gaas ning HELLUS (pead autoga sina sõbraks saama) on võlusõnad. 2003 oli mul sõjaväes 2001 aasta 66, peaks olema justkui tutikas kuid...
Tegelt sõitsin 66 vähe, kuna mina sain ZIL 131 diisli ning ülejäänud aja oli 66 jäiga ühendusega sabas, et teda käima vedada.
Arvan, et kangi süsteemi ümber ehitamine mõtetu, pigem veits harjuta ning saab hakkama.
EDIT: diisel 131 on siis Eesti Kaitseväe enda aretus, kus ZILi V8 asendati TUTIKA belarusi mootoriga.
Postitatud: L Mai 30, 2009 9:52 am
Postitas R969
Niipalju vastukaja poleks küll oodanud.
Käiguvahetuse kiirusest niipalju,et teatud pöörete ja veojõu koostöös on võimalik käik ära vahetada 1sekundiga.
Kindlasti ei õnnestu see tavalise mootoriga sest see ei jõua pooltelge väänata.Toimib ilma mingi raginata kuid vajab harjutamist.
Kuna õlg ei lase käiku vahetada siis kas keegi oskab midagi rääkida Tšaika
kasti sobivusest 53 mootori otsa?
Kast on juba mõõdetud kuid puudub sidurikoda ja kui teaks et sidurikoda sobib siis kuskilt leiab ka koja.
Postitatud: L Mai 30, 2009 3:25 pm
Postitas zum
Veokakrossi mehed kasutavad küll Tshaika mootoreid kiisu kasti otsas, aga palju seal ümber on ehitatud, pole jõudnud uurida
Suzile: Tervitusi Sidepati autopargi endiselt asukalt

(seal neid 2 tk tehti, teise ehitamist sai servast jälgitud, mujal ma nagu pole kuulnud...)
(lõpetasin 2003 veebruaris

)
zum
Postitatud: K Juun 03, 2009 4:36 pm
Postitas Ain
Müüsin selle diiselmootori täiskomplektis maha, Tartumaale. Täna siis nägin ka selle mootori uut isandat, ehk postipuuri. Oli päris sõitev ja väliselt ei saa arugi, et midagi muudetud. Ainult natuke mürises rohkem, aga ei ütleks et hirmsasti. Belarussi turbodiisel annab päris head väänet ning auto ei köhi.
Tsaika mootor ja 53/66 mootor on täiesti erinevatest detailidest kokku pandud ning omavahel ükski asi ei sobi. Kui tahad Tsaika automaatkasti panna, siis tuleb ka Tsaika hüdromuhv ning selle koda leida ning sinna otsa sobib ainult Tsaika enda mootor. Enda Tsaika mootori müüsin bagikrossi perele maha. Lihtsalt ei õnnestunud leida sidurikoda, mis seoks Tsaika mooyori 66-e kastiga. Ning saigi 66-e bensukale remont tehtud ning tagasi peale, kül mind ikka ära veab.
Postitatud: P Juun 28, 2009 10:52 pm
Postitas STG44
Kui sidur on korras ja reguleeritud siis ei ole käiguvahetuses probleemi. Kusjuures peale siduri vahetust ei saanud ma normaalselt käike vahetada ja teadjainimene lõpuks reguleeris hoovastiku üle ja käigud käivad nagu väljamaa autul.
Postitatud: N Juul 02, 2009 10:42 pm
Postitas Leedu
Suzile: Tervitusi Sidepati autopargi endiselt asukalt

(seal neid 2 tk tehti, teise ehitamist sai servast jälgitud, mujal ma nagu pole kuulnud...)
(lõpetasin 2003 veebruaris

)
Mina kuulsin väga värvikat kirjeldust selle kohta, kuidas nende Zilide V8d ära tapeti. Aga diislitena elavad need kaks autot veel tänagi Sidepati autopargis ja paar korda aastas osalevad isegi liikluses. Leedu@alles sai läbi sideautojuhi elu...