Mugav peredziip - Jeep GC või midagi muud?
Postitatud: E Mai 11, 2009 11:19 pm
Tere!
Et mitu pead on ikka mitu pead, siis paluks targemate kommentaare enda arutluskäigule:
0. Olen autokauge inimene ja seda foorumit nillinud siit-ja-sealt viimastel nädalatel, mil auto ostmise plaan põletavaks muutunud. Seni olen mõned aastad sõitnud tavaliste "europõristajatega"; tean kuidas rooli keerata ja kuskohast kütus sisse käib, ise ühtegi autot siiani omanud pole (ametialased, rendiautod vms). Teadmised kesised, sest pole olnud vajadust ega võimalust autodega lähemalt tutvuda.
1. Elan Tartus kuid kolin sügavale ääremaale, 10kond kilomeetrit lätist, teist sama palju venemaast, pea sama palju on talvisel ajal metsateed, mis vahel on lahti aetud, vahel pole ja mis kevadeti-sügiseti vahest väga ligadi-logadi.. Peamine motivaator 4x4 jaoks ongi nõue iga ilmaga vajadusel Tsivilisatsiooni jõuda. Lisaks sõidan korra-paar kuus Tallinna vahet ja igapäevatoiminguteks vastavalt vajadusele mõnikümmend km Linna (Võru/Alüksne/Tartu) vahet (ehk siis maanteel võiks samuti olla võimalik ja mugav liikuda). Päris mülkasõiduks plaani pole, aga maal elades tuleb huvi ja vajadus metsaradadel ringi kärutada kindlasti ette.
2. Peamised nõuded, kui 4x4 eeldus välja jätta, on mugavus ja ruumikus - et talvel ära ei külmuks, sisse mahuks ise koos rohkemate asjadega või terve pere koos vähemate asjadega; maha klapitav tagaiste on seega vajalik. Lisaks kärukonks aga selle lisamine, kui lammutusest leiab, on nähtavasti lihtne ja odav.
Peale sõeluuringut auto24.ee-s tegin paar tiiru Tartu autoaedades ja hinna (~40..70tuh) ja esmamulje alusel jäid sõelale Opel Frontera ja eriti Monterey, Nissan Pathfinder ja Jeebid, eriti GC. Peale foorumites sõelumist matsin Opelid maha (näikse neid vähe olevat pakkuda, seega juppidega keerulisem ja üldse olevat ratastel rasked raudkirstud) ja Pathfinderi, sest esmamulje alusel isiklikult meeldib rohkem ameeriklane. Foorumit lugedes on see ka hea auto, mille puhul probleemid lahendatavad, juppe palju ja odavad ja üldiselt hea karmaga auto. Läbivaks teemaks siis 1992+(ABS probleem), 4.0+ bensiinimootor ja automaatkast - peaks olema lollikindel valik. Vahekastide ja kogu 4x4spetsialiteetide erinevustest suurt aru ei saa, kuid see võikski jäädagi avastamisrõõmuks.
Rahalise poole pealt sooviks leida optimaalset lahendust esialgu välja käidava, putitamisele kuluva ja ülalpidamisele kuluva vahel (viimane siis kütusekulu) 4.0+ mootoriga (5.2, 5.7, 4.7 jne) ja tundub, et suurema mootoriga isendid on odavamad. Siin saabki mõistus otsa, sisetunne nõuab väiksema mootoriga, hetke rahakott aga odavamat 1kordset väljaminekut.
Olen lugenud, et offroadikeskus annab minusugustele tolvanitele nõu ja aitab ka masinat üle vaadata - kas sellisel käe hoidmisel on mingi kehtiv hinnakiri või välja kujunenud formaat?
Või peaks klassikalise "pereauto" poole vaatama, mis oleks küll odav ja suur ja mugav.. aga mille puhul peab telefon naabrimehe traktori kutsumiseks alati käepärast olema?
Seni on silma jäänud:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=17408
Hea nõu kuluks ära
Et mitu pead on ikka mitu pead, siis paluks targemate kommentaare enda arutluskäigule:
0. Olen autokauge inimene ja seda foorumit nillinud siit-ja-sealt viimastel nädalatel, mil auto ostmise plaan põletavaks muutunud. Seni olen mõned aastad sõitnud tavaliste "europõristajatega"; tean kuidas rooli keerata ja kuskohast kütus sisse käib, ise ühtegi autot siiani omanud pole (ametialased, rendiautod vms). Teadmised kesised, sest pole olnud vajadust ega võimalust autodega lähemalt tutvuda.
1. Elan Tartus kuid kolin sügavale ääremaale, 10kond kilomeetrit lätist, teist sama palju venemaast, pea sama palju on talvisel ajal metsateed, mis vahel on lahti aetud, vahel pole ja mis kevadeti-sügiseti vahest väga ligadi-logadi.. Peamine motivaator 4x4 jaoks ongi nõue iga ilmaga vajadusel Tsivilisatsiooni jõuda. Lisaks sõidan korra-paar kuus Tallinna vahet ja igapäevatoiminguteks vastavalt vajadusele mõnikümmend km Linna (Võru/Alüksne/Tartu) vahet (ehk siis maanteel võiks samuti olla võimalik ja mugav liikuda). Päris mülkasõiduks plaani pole, aga maal elades tuleb huvi ja vajadus metsaradadel ringi kärutada kindlasti ette.
2. Peamised nõuded, kui 4x4 eeldus välja jätta, on mugavus ja ruumikus - et talvel ära ei külmuks, sisse mahuks ise koos rohkemate asjadega või terve pere koos vähemate asjadega; maha klapitav tagaiste on seega vajalik. Lisaks kärukonks aga selle lisamine, kui lammutusest leiab, on nähtavasti lihtne ja odav.
Peale sõeluuringut auto24.ee-s tegin paar tiiru Tartu autoaedades ja hinna (~40..70tuh) ja esmamulje alusel jäid sõelale Opel Frontera ja eriti Monterey, Nissan Pathfinder ja Jeebid, eriti GC. Peale foorumites sõelumist matsin Opelid maha (näikse neid vähe olevat pakkuda, seega juppidega keerulisem ja üldse olevat ratastel rasked raudkirstud) ja Pathfinderi, sest esmamulje alusel isiklikult meeldib rohkem ameeriklane. Foorumit lugedes on see ka hea auto, mille puhul probleemid lahendatavad, juppe palju ja odavad ja üldiselt hea karmaga auto. Läbivaks teemaks siis 1992+(ABS probleem), 4.0+ bensiinimootor ja automaatkast - peaks olema lollikindel valik. Vahekastide ja kogu 4x4spetsialiteetide erinevustest suurt aru ei saa, kuid see võikski jäädagi avastamisrõõmuks.
Rahalise poole pealt sooviks leida optimaalset lahendust esialgu välja käidava, putitamisele kuluva ja ülalpidamisele kuluva vahel (viimane siis kütusekulu) 4.0+ mootoriga (5.2, 5.7, 4.7 jne) ja tundub, et suurema mootoriga isendid on odavamad. Siin saabki mõistus otsa, sisetunne nõuab väiksema mootoriga, hetke rahakott aga odavamat 1kordset väljaminekut.
Olen lugenud, et offroadikeskus annab minusugustele tolvanitele nõu ja aitab ka masinat üle vaadata - kas sellisel käe hoidmisel on mingi kehtiv hinnakiri või välja kujunenud formaat?
Või peaks klassikalise "pereauto" poole vaatama, mis oleks küll odav ja suur ja mugav.. aga mille puhul peab telefon naabrimehe traktori kutsumiseks alati käepärast olema?
Seni on silma jäänud:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=17408
Hea nõu kuluks ära