1. leht 1-st

Gaz 66 mootori remont

Postitatud: R Apr 24, 2009 3:04 pm
Postitas Ain
Olen sel teemal oma kolm aastat tagasi sõna võtnud, nüüd siis läks asi töösse.
Mootor on võetud pulkadeks, plokikaaned 2 mm maha freesitud "Tõukur"-is, uued tihendid-saaled-kolvirõngad muretsetud. Kolb+sõrmśõrme stopperrõngad+keps+kepsupoldid+saaled+mutrid komplektis ära kaalutud, kaaluvahe 8 grammi. ( 1175 kuni 1183 grammi )
Nüüd siis küsimus, kas selle kaalu ühtlustamiseks tuleks kepsu servalt "valukrae" lihvimisega ühtne kaal saavutada või on mingi teine koht ? Mootor ise on originaalmõõdus ning saaled-rõngad lähevad lihtsalt kindluse mõttes vahetusse. Jahutussärgis oli kõvasti katlakivi silindririvi tagumises osas , kuid mingit ülekuumenemise või kulumise märki pole.

Postitatud: R Apr 24, 2009 9:34 pm
Postitas R969
Kepsu alumisele kaanele on kaalu reguleerimiseks pilu sisse lastud ja ülemisel otsal on ka kaalu saamiseks freesitud pind.
Sealt võtad käial maha.
Kas on tegemist valatud või stantsitud kepsudega?
Kas peale lähevad vana või uut tüüpi plokikaaned?
Mootori tagumise otsa jahutust soovitaks ka parandada.
Eriti kriitiline on see pool,kus väiksem veeauk on tagaotsas.
Mootoriplokil on tagaotsas veesärgis punnid ja nende asemele saab panna
stutseri ja ühendada alumisse radiaatori lödvikusse.

Postitatud: L Apr 25, 2009 10:50 am
Postitas Ain
Kepsud on valatud.
Mis vahe on vana või uut tüüpi plokikaanel? Mootor aastast 89.
Kaantel sai 2 mm maha freesitud, tuleb ka sisselaskekollektor üle töödelda, kanalid ja poldiavad. Ka tõukurvardad 2 mm lühemaks.
Kas ploki tagumistest avadest otse radikasse vee suunamine kuidagi termostaadi tööd ei sega, voolab ju vesi sel juhul mööda. Avadesse olid puust punnid ette löödud !
Kas on võimalik Gaz 13 sisselaskekollektor ning 4 lõõriga karpa panna ? Kas läheb 1:1 -le või on rohkem punnitamist ?

Postitatud: L Apr 25, 2009 11:02 am
Postitas Ain
ZmZ.ru annab lubatavaks kaalude vaheks 12 grammi ! Mine või lõhki !

Postitatud: L Apr 25, 2009 7:05 pm
Postitas R969
Ain kirjutas:Kepsud on valatud.
Mis vahe on vana või uut tüüpi plokikaanel? Mootor aastast 89.
Kaantel sai 2 mm maha freesitud, tuleb ka sisselaskekollektor üle töödelda, kanalid ja poldiavad. Ka tõukurvardad 2 mm lühemaks.
Kas ploki tagumistest avadest otse radikasse vee suunamine kuidagi termostaadi tööd ei sega, voolab ju vesi sel juhul mööda. Avadesse olid puust punnid ette löödud !
Kas on võimalik Gaz 13 sisselaskekollektor ning 4 lõõriga karpa panna ? Kas läheb 1:1 -le või on rohkem punnitamist ?
Uut tüüpi kaanel on sisselaskekanal nn.keeriskanal ja vanal kaanel jookseb
segu otse klapile peale.Uut tüüpi võiks pidada maastikusõiduks sobivamaks,
kuna on pisut peenem ja segab paremini õhu ja kütuse ära.
Vana tüüpi kaante eelis avaldub rohkem spordis,kus on tähtis ava suurus ja
selle eelis avaldub kõrgetel pööretel.
Sama võiks öelda ka kollektori kohta ja Gaz-13 kollektorit pole võimalik seepärast kasutada et on umbes 40mm laiem.
4 lõõrilist karbussi saab väga edukalt ka tavalisele kollektorile vahejalaga panna.
Kuidas on võimalik,et vahekaas ei lähe poltide otsa peale 2mm mahavõtmist?
Ka peale 3mm mahavõtmist sobib vahekaas ilusti poltide otsa.
Saladus on selles,et plokikaane poldiaugud tuleb 12,5mm puuriga üle lasta
ja kaant võetakse sisselaske poolt maha näiteks 1mm ja väljalaske poolt 3mm.
Samuti pole tõukurvardaid vaja lühendada sest reguleerimismaad peaks jätkuma.
Kaantest ja kollektoritest katsun ka pilte panna.
Praegu on krossiks minev mootor pukis.