1. leht 2-st

milline Niva

Postitatud: T Juul 15, 2003 2:21 pm
Postitas wosawillem
Tekkis raske huvi Niva vastu. Lugedes erinevate spetsialistide kommentaare jäi mulle arusaamatuks millist Nivat eelistada, kas vanemat keretüüpi või uuemat versiooni ja milline mootor parem on.

Re: milline Niva

Postitatud: T Juul 15, 2003 3:49 pm
Postitas Landy
wosawillem kirjutas:Tekkis raske huvi Niva vastu. Lugedes erinevate spetsialistide kommentaare jäi mulle arusaamatuks millist Nivat eelistada, kas vanemat keretüüpi või uuemat versiooni ja milline mootor parem on.
Mõlemal mudelil omas head ja vead.

Tugevad küljed:
*1,7L (nii pritsung,kui karap) ikka jupi paremad ja võimsamad.
*Istmed mugavamd ka sees.
*5-se kastiga maanteel mõnusam sõita

Nõrgad küljed:
*pidvat nende uute Nivade kere jube kiiresti ussitama minema.
*5-ne kast kipub kiiremini lagunema

Re: milline Niva

Postitatud: T Juul 15, 2003 11:46 pm
Postitas wosawillem
Kas nende sildadel ja vahekastidel ka mingit vahet on ja kuidas vanem kere ussile vastu peab.

Postitatud: K Juul 16, 2003 10:46 am
Postitas Urvo
kere ussile vastu peab

Paksem plekk, äkki!

Postitatud: K Juul 16, 2003 4:33 pm
Postitas wosawillem
mis vahet on markidel Vaz 21213 ja Vaz 21214

Postitatud: K Juul 27, 2005 9:25 am
Postitas Alex
ei tahtnud uut teemat teha aga eilsest hullamisest männikul jäi õhku üks küsimus millele ehk niva omanikud oskavad vastata:kas on võimalik, et nendele küngastele ronides(kus viimati võisteldi)jääb nival bensupaagist tulev toruots kuivaks?Paak oli poole peal(ca 25 l)ja mootor suri välja tavaliselt tõusu viimase kolmandiku peal(isegi siis kui töötava mootoriga muljusin siduri alla ja tagurpidi mäest alla veeresin)ka siis suri mootor välja.Kui praktikas kellegil sellist asja pole juhtunud seal, siis ilmselt vaja paak maha võtta ja sealt mingit sodi otsida.Jube nõme värk kui rehvi poolest võiks auto ronida aga mootor keeldub selliste tõusunurkadega töötamast.

Või on kellegil mingeid muid soovitusi??(välja arvatud soovitus täis paagiga sinna minna 8) seda ma teen iseenese tarkusest järgmine kord)

Postitatud: K Juul 27, 2005 9:42 am
Postitas ardi
21213 on 1,7 (karburaator) 21214 on 1,7 i ehk pritsung,algselt mono ja misket 2002-2003 alates 4p pritsung.
Vahe mootorite (1,6 vs. 1,7)võimsustes on 3kw.Küll omab aga 21213 raskemat,st suuremat inertsi omavat väntvõlli,mis on Niva puhul hea.Sama väntvõll sobib ka 1,6 mootorile.Kasutatud masina puhul oleks ka oluline jälgida,et oleks algusest peale tehtud korrosioonitõrje+logarid.Ka tuleks offroodimiseks vahetada 21213 peaülekanded 2101 omade vastu(10% aeglasem,maastikul rohkem jõudu).Samal eesmärgil vahetada 2121 4k.käigukast 01 käigukasti vastu.
21213 pikem luuk võimaldab tõsta raskemaid esemeid sisse kergema vaevaga.

Postitatud: K Juul 27, 2005 10:16 am
Postitas Alex
ardi jäi küll oma vastusega paar aastat hiljaks aga abiks seegi tulevastele põlvedele :lol:

ehk märkab keegi seoses sellega ka minu küsimust :?:

Postitatud: K Juul 27, 2005 10:30 am
Postitas ardi
Armastatakse Nivaga suuri nurki ja kaldeid,siis on soovitav mitte ainult bensiinipaak täis hoida,vaid ka mootoriõli panna üle normi,kuna tõusudel kipub karter kuivaks jääma,sest õli ei kogune karterisse.Võib panna bensutorustiku vahele ka sapaka küttesüsteemi pumba,mis lülitada sisse ekstreemis.Aitab bensiini(koos õhumullidega) kiiremini liigutada.

Postitatud: P Okt 23, 2005 3:50 pm
Postitas NivaNiga
kui palju see sapika bensapump maksab ja kust sedav saab? Oleks hea idee tegelikult see sinna vahele sokutada! Kuhu võiks selle panna , kas paagi juurde või kapoti alla?

Postitatud: L Nov 19, 2005 8:56 am
Postitas ardi
Palju poes maksab seda ma ei tea,kuid mõne seisva sapaka omaniku käest võid ju 50kr või suure õlle eest saada.
Tegemist sapaka küttesüsteemi pumbaga ja tavaliselt olen ma neid vahele toppinud diiselmootoriga masinatele,siis lihtne õhku vahelt välja saada.Kusjuures see pump võib vahel olla kogu aeg,käima lülitada vaid vajaduse korral.Panna võid kuhu soovid kas kapoti alla või paagi juurde.Tasapinnaliselt vaid soovitavalt madalale,aga karburaatormootoril pole selgi tähtsust.

Postitatud: R Veebr 03, 2006 11:19 pm
Postitas jureivukas
Ja ikka on olemas küsimus. Kas 2000 aasta auto tasub üldse võtta_

Postitatud: L Veebr 04, 2006 2:47 am
Postitas Stupiduser
Ei tasu! :lol:

Postitatud: L Veebr 04, 2006 9:26 am
Postitas Landy
jureivukas kirjutas:Ja ikka on olemas küsimus. Kas 2000 aasta auto tasub üldse võtta_
Enda kogemustest küsimus, mis otstarbeks sa seda võtta kavatsed ja mis hinna eest?

Postitatud: L Veebr 04, 2006 11:16 am
Postitas jureivukas
Kuna põhiliiklusvahend on olemas, siis see oleks puht hobby. Netis nägin et 2000 aasta kuskil 35-40 tuh. saab kätte, siis tekkis selline mõte.