1. leht 2-st
Kas ja kui palju võtab suurem rehv mootori võimu vähemaks?
Postitatud: E Mär 30, 2009 9:12 pm
Postitas PARUN
Tervist! Autoks siis vw taro, mootoriga 22r-e, auto ise suht algjärgus: vaja lisada vints, lsd korda teha või asendada, astmelauad jne, aga kõigepealt alustaks rehvidest.
Kuna praegu allolev rehv, 225/75 r16, on alla igasugust arvestust, siis plaan sinna natuke kobedam ja suurema läbimõõduga M/T rehv sobitada ning sellega kaasneb ka arvatavasti laiem velg.
Sooviks sellega saavutata parema läbitavuse rehvimustri ja läbimõõdu arvelt.
Autot hakkan kasutama sihtotstarbeliselt st. kruusateedel, metsavaheteedel ja kõikvõimalike kohtade vallutamiseks, kuhu enne ei olnud võimalust sõita.
Praegu on rehvi läbimõõt 70 cm, kõige madalam koht on taga differ, mis on maast mõõdetuna 23 cm, suurema rehviläbimõõduga sooviksin saada 10 cm tõstet, st, et kõige madalam koht oleks u32 cm.
Autol on hetkel pooleldi nn porno tõste, taga on korrastatud vedru pakk, pealeht originaal, ülejäänud volga omad, taga amordid pikendatud originaalid, ees ülemise õõtsa ja sarniirivahel tõste flants 38mm
et ruumi peaks nagu olema ja kui ei ole siis tuleb appi relakas ja haamer,
ise olen mõelnud 35" rehvide peale, aga siis tekib küsimus:
1: kas mootoril jagub piisavalt võimu rasketes tingimustes(pori, lumi)
2: kui hea on läbivus sügavas lumes, minu arust peaks lumes kitsam rehv tunduvalt parem olema, kõige kitsam 35" rehv on 11.5 lai, mida mina vähemalt näinud olen, kuid see ju üpriski lai, kui eksin võite peksa anda:lol:
3: või siis vaadata 33" rehvi, läbimõõt väiksem, sild jääb madalamale, kuid mootori võimu jääb rohkem
ise olen vaadanud muidu insa special track-e
et kellel on siis kogemusi selles asjas, ise ei taha katseeksitus meetodit harrastada, võib kole kulukaks minna
lisan ka mõne pildi autost, siis saab parema ettekujutuse olukorrast
http://album.ee/album/124291/50164785?
Postitatud: E Mär 30, 2009 9:52 pm
Postitas Olle
Üle 33'' sa ilmselt ilma bodyliftita sinna ei mahuta.
minuteada isegi 31 (äkki oli ka 32, viimased mudakad mis mul hiluxi all olid olid meetermõõdus ja 16 veljel) rehvi korral tuli stange aluse põlle nurgad juba ära õgvendada.
Postitatud: T Mär 31, 2009 12:01 am
Postitas Movistar
35" rehviga ei saa sa kuidagi 10cm kõrgemaks .
Mõõtsin just ükspäev huvi pärast boggerite kõrgusi ja selgus,et
35" = 855 mm(vähe kulunud)
37"= 905 mm(keskmiselt kulunud)
Väga palju ei ole neid pille mis stockis 37" välja kannatavad.Seda taro silda pole ka vist kunagi näinud kahjuks.Kahtlustan,et seal hakkab pulkasid lendama suure rehviga.
Muud moodi sa aga silla kliirensit ei tõsta.
Ise vahetasin kunagi Patrolil rehvi 31"-35"vastu ja ikka väga sitaks läks rasketes tingimustes sõit(meelitamine).Asja päästis aeglased ülekanded sildades.
Postitatud: T Mär 31, 2009 7:44 am
Postitas PARUN
Movistar kirjutas:35" rehviga ei saa sa kuidagi 10cm kõrgemaks .
Mõõtsin just ükspäev huvi pärast boggerite kõrgusi ja selgus,et
35" = 855 mm(vähe kulunud)
37"= 905 mm(keskmiselt kulunud)
Väga palju ei ole neid pille mis stockis 37" välja kannatavad.Seda taro silda pole ka vist kunagi näinud kahjuks.Kahtlustan,et seal hakkab pulkasid lendama suure rehviga.
Muud moodi sa aga silla kliirensit ei tõsta.
Ise vahetasin kunagi Patrolil rehvi 31"-35"vastu ja ikka väga sitaks läks rasketes tingimustes sõit(meelitamine).Asja päästis aeglased ülekanded sildades.
kui minu arvutus käik paika peab siis 35" rehv peaks uuena läbimõõt olema 88.9 cm,
võibolla olid sul liiga laiad rehvid et ujuma hakkas
muidu taro esisild peaks olema 1:1 näiteks 4runneri omaga ja selle vastupidavuse kohta ei oska eriti midagi õelda, munakuid olen vahetanud ja ise sõitnud alles 11000km selle autoga
muidugi on võibolla targem mitte sead maximumi taga ajada, kui kinni jääb peaks vints aitama, lumes muidu lihtne, ainuke asi mis kandma jääb on sild, võtad labida ja ongi käes, ei pea tervet autoalust lahti kaevama
tuleb välja et ühel inimesel on raskemates tingimustes suuremate rehvidega juhitavus halvenenud, ootan huviga teisete 4x4 omanike kogemusi
Postitatud: T Mär 31, 2009 8:20 am
Postitas runn
Olen sellise 2.4 sissepritsega Hilux-i metsa kaasa võtnud,millel all 33" mudzilla. See isend oli katkise mootoriga siin foorumis müügil. Üle kändude on tore sõita aga kui muda tekkib siis aeglustiga 1käik, vahest harva 2käik. Maanteel 5käiku alla 95 ei ole mõtet ei jõua. Samas kui on hea mootor võib natuke rohkem jõuda.
Suurma rehvi puhul on vaja aeglasemaid ülekandeid, või suuremat mootorit (3.0 v6). Selline on minu arvamus.
Postitatud: T Mär 31, 2009 8:53 am
Postitas marxkoll
Üle 33 ma sinu asemel sinna ei paneks alla, sul mootor ei suuda suurematega eriti midagi peale hakata. Endal kasutusel 36tolli ja 3,0l mootor aga vahel võiks olla rammu isegi rohkem! Sai ka natuke juurde "hangitud" jõudu ja nüüd ok. Rohkem ei ole mõtet ajada runneri sillad niigi haprad-aga eks lõhkuda on võimalik ju kõike!!!
Postitatud: T Mär 31, 2009 9:05 am
Postitas jr
PARUN kirjutas:
tuleb välja et ühel inimesel on raskemates tingimustes suuremate rehvidega juhitavus halvenenud, ootan huviga teisete 4x4 omanike kogemusi
Kõigil halveneb suurema rehviga raskemates tingimustes juhitavus kuna:
1. Ülekandeid muutmata ei tööta mootor magusa väändekõvera peal koos piisava pöördega.
2. Roolisüsteem jääb lahjaks ja ei jõua enam rattaid keerata rööbastes + hakkab vardaid kõveraks väänama.
3. Ilma rooliamordita peksab rooli ja sõit väsitab oluliselt rohkem.
Postitatud: T Mär 31, 2009 9:40 am
Postitas Movistar
PARUN kirjutas:Movistar kirjutas:35" rehviga ei saa sa kuidagi 10cm kõrgemaks .
Mõõtsin just ükspäev huvi pärast boggerite kõrgusi ja selgus,et
35" = 855 mm(vähe kulunud)
37"= 905 mm(keskmiselt kulunud)
Väga palju ei ole neid pille mis stockis 37" välja kannatavad.Seda taro silda pole ka vist kunagi näinud kahjuks.Kahtlustan,et seal hakkab pulkasid lendama suure rehviga.
Muud moodi sa aga silla kliirensit ei tõsta.
Ise vahetasin kunagi Patrolil rehvi 31"-35"vastu ja ikka väga sitaks läks rasketes tingimustes sõit(meelitamine).Asja päästis aeglased ülekanded sildades.
kui minu arvutus käik paika peab siis 35" rehv peaks uuena läbimõõt olema 88.9 cm,
võibolla olid sul liiga laiad rehvid et ujuma hakkas
muidu taro esisild peaks olema 1:1 näiteks 4runneri omaga ja selle vastupidavuse kohta ei oska eriti midagi õelda, munakuid olen vahetanud ja ise sõitnud alles 11000km selle autoga
muidugi on võibolla targem mitte sead maximumi taga ajada, kui kinni jääb peaks vints aitama, lumes muidu lihtne, ainuke asi mis kandma jääb on sild, võtad labida ja ongi käes, ei pea tervet autoalust lahti kaevama
tuleb välja et ühel inimesel on raskemates tingimustes suuremate rehvidega juhitavus halvenenud, ootan huviga teisete 4x4 omanike kogemusi
35x2,54 oskan ka mina kokku korrutada.
Tegelikkuses pole see aga nii.
Juhitavus lähebki halvemaks,pill hakkab ujuma ,rool käib raskelt,jubinaid kulub oluliselt tihendamini kui originaalmõõdus rehviga sõites jne.
Kogu selle halva kompenseerib kuhjaga oluliselt paremaks muutuv läbivus rasketes tingimustes.
100% kindel pole aga kahtlustan,et juba 33 rehviga hakkab sildadest asju tihedalt puruks minema.(ees ju polegi silda krt)
Postitatud: T Mär 31, 2009 11:15 am
Postitas PARUN
35" unustan ära, nüüd hakkan 33" mõtlema,
Postitatud: T Mär 31, 2009 11:27 am
Postitas totu
10 cm suurema läbimõõduga rehv annab auto kõrguses 5 cm juurde jne.
Üle 33 ei plaaniks originaalsildadega (aeglaste, 18R mootori jaoks tehtud ülekannetega ja 22R mootoriga on 33X13,5 väga OK, mudas kasutatavad 3 käiku ja originaaltükid veel kestavad, tõsi mõlemad talasillad)
Lund, kus kitsas rehv abiks, on haruharva, oluliselt rohkem on muda mis tahab suuremat kandepinda e. laia rehvi. Lai rehv ronib ka lumes hästi, tõsi, neelab oluliselt rohkem mootori võimsust.
Praktilisuse mõttes on kitsam velg parem, kannatab madalama rõhuga sõita ja rehvikülg korjab vähem vigastusi.
Kliirens on tähtis aga oluliselt annab juurde kõhu- ja sildade aluse puhastamine igasugusest "rippuvast" kolast. Sillatala koos reduktoriga on suhteliselt kõhna asi ja tavaliselt annab kive-kände sättida reduktori ja ratta vahelt läbi.
Keermelatt ei ole parim vedrukammitse materjal, vist?
Kui Hiiu liiga kaugele ei jää, võid üsnagi maastikusuutlikku Hiluxi vaatama-katsuma tulla, ehk hakkab mõni hea idee külge.
Postitatud: T Mär 31, 2009 12:17 pm
Postitas PARUN
totu kirjutas:10 cm suurema läbimõõduga rehv annab auto kõrguses 5 cm juurde jne.
Üle 33 ei plaaniks originaalsildadega (aeglaste, 18R mootori jaoks tehtud ülekannetega ja 22R mootoriga on 33X13,5 väga OK, mudas kasutatavad 3 käiku ja originaaltükid veel kestavad, tõsi mõlemad talasillad)
Lund, kus kitsas rehv abiks, on haruharva, oluliselt rohkem on muda mis tahab suuremat kandepinda e. laia rehvi. Lai rehv ronib ka lumes hästi, tõsi, neelab oluliselt rohkem mootori võimsust.
Praktilisuse mõttes on kitsam velg parem, kannatab madalama rõhuga sõita ja rehvikülg korjab vähem vigastusi.
Kliirens on tähtis aga oluliselt annab juurde kõhu- ja sildade aluse puhastamine igasugusest "rippuvast" kolast. Sillatala koos reduktoriga on suhteliselt kõhna asi ja tavaliselt annab kive-kände sättida reduktori ja ratta vahelt läbi.
Keermelatt ei ole parim vedrukammitse materjal, vist?
Kui Hiiu liiga kaugele ei jää, võid üsnagi maastikusuutlikku Hiluxi vaatama-katsuma tulla, ehk hakkab mõni hea idee külge.
heameelega ei hangiks uusi velgi, aga kardan et hakkavad suuremad ja laiemad rehvid kuskile vastu käima, originaal veljel on offset olematu, täpselt ei ole ka uurinud kuidas seda mõõta
head ideed ja mõtted on alati teretulnud, keerme latt ei ole võibolla tõesti parim materjal vedru kammitsate tegemiseks, kuid kõige käepärasem ja lihtsam, tõin würth-ist, et äkki on natuke kvaliteetsem, olen sellega juba üpriski tükk aega sõitnud, ühe korra olen ka pingutanud mutreid,oli järgi veninud küll, kui vastu ei pea siis teen teisest materjalist ja paremad, ennem oli hirmus pornograafia
mis sul muidu seal tagasillas sees on, kas lsd või midagi paremat? tahaks isegi täitsa näha seda hiluxi, aga krdi kaugel oled.
Postitatud: T Mär 31, 2009 2:40 pm
Postitas totu
Keermelatt võib painde kohalt katkeda, see jätab aga metsa. Tagasillas on Telwin

,ees lockriht. Tänavaautole jääks selline lukundus vast liiga rajuks. Enamjaolt vist pannakse taha lockriht ja ette LS(piiratud libisemisega. Kuigi kastika algupärase kaalujaotusega teeks ise ilmselt vastupidi, maanteel saab ju rummulukud lahti lasta. Ega ma originaalvelge mõelnudki, lihtsalt uute soetamisel ei maksaks liialt laiusele rõhku panna, kui jutt tõsisemast metsaautost. Hiiul saaks näha seda:
http://pilt.delfi.ee/picture/5777010/
Postitatud: T Mär 31, 2009 3:09 pm
Postitas PARUN
totu kirjutas:Keermelatt võib painde kohalt katkeda, see jätab aga metsa. Tagasillas on Telwin

,ees lockriht. Tänavaautole jääks selline lukundus vast liiga rajuks. Enamjaolt vist pannakse taha lockriht ja ette LS(piiratud libisemisega. Kuigi kastika algupärase kaalujaotusega teeks ise ilmselt vastupidi, maanteel saab ju rummulukud lahti lasta. Ega ma originaalvelge mõelnudki, lihtsalt uute soetamisel ei maksaks liialt laiusele rõhku panna, kui jutt tõsisemast metsaautost. Hiiul saaks näha seda:
http://pilt.delfi.ee/picture/5777010/
jh, võib katkeda, hoian silmad laht, äkki näen midagi mis pole põlve otsas tehtud ja sobib ilusti oma mõõtude poolest.
võtan arvesse kõiki soovitusi ja üritan leida kuldse kesktee
Postitatud: T Mär 31, 2009 3:16 pm
Postitas tarmo
Mis mõõdus kammitsaid vaja on?
Mul on LC75-st üle veel terve komplekt (neljale vedrule).
Vajadusel võin mõõta, on korralikud.
Postitatud: T Apr 21, 2009 7:29 pm
Postitas krusu70
kuidas võtta milline sild on vastupidavam teatud suurele rehvile?