1. leht 1-st

ARK ja registrimassi muutmine ja haakkonksu ehitus

Postitatud: R Mär 27, 2009 2:16 pm
Postitas Landy
1)Selline loll küsimus, et kui lasta muuta piduritega haagise registrimass võiksemaks (jäädes autorongiga 3500 piirese ja vältimaks E-kati nõuet), siis kui keeruline on tulevikus tehase andmete taastamine ARK-s?

2)Uutele autodel on keelatud ise hakekonkse valmistada, kuid ei leidnud seaduset vastust, mida teha siis, kui antud mudelile puudub sobiv haakkeonks.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13117818
Näiteks sõiduautodlee ei toodeta NATO silmusveopeale sobivat konksu.
kas võin ise midagi sellist valmis lasta teha?
Pilt

Postitatud: R Mär 27, 2009 5:59 pm
Postitas hmm
Kui ma paar aastat tagasi uurisin seda NATO silmuspea küsimust siis vastai mulle, et seda silmuspead ei tohi tsiviilis üldse kasutada.

Postitatud: R Mär 27, 2009 8:07 pm
Postitas koppees
Sarnane asi igal UAZ-l taga,tsiviilis tuleks need eemaldada või.

Postitatud: R Mär 27, 2009 8:26 pm
Postitas Kondimurdja
hmm kirjutas:Kui ma paar aastat tagasi uurisin seda NATO silmuspea küsimust siis vastai mulle, et seda silmuspead ei tohi tsiviilis üldse kasutada.
Mis põhjusel ei tohi :?:

Postitatud: R Mär 27, 2009 10:51 pm
Postitas hmm
Mis meil ikka viimasel ajal midagi tegemast keelab- puudub EU sertifikaat vms...
Ilmselt on asi nii, et vanadel masinatel tehasest paigaltatuna on lubatud aga uutele ise paigaldada ei tohi.

Postitatud: L Mär 28, 2009 10:11 am
Postitas tarmo
Usun, et registrimassi taastamine ei ole mingi kadalipu läbimine, sest täismass jääb ju ikka samaks. Tõenäoliselt ainult vormistamise vaev, aga täpsemalt ikka küsi ARKist otse.

Postitatud: L Mär 28, 2009 10:37 am
Postitas jr
Registrimassiga on lihtne, mida tootja lubab nii ka kirjutatakse. Nii on minu kogemused USA truckidega.

Postitatud: L Mär 28, 2009 3:20 pm
Postitas fassi
Haakekonksu isevalmistamisega võib probleeme tekkida aga ehk suudavad Konesko tegelased sind aidata konksu tegemisel ja ehk isegi nato silmaga.

Postitatud: L Mär 28, 2009 4:56 pm
Postitas Landy
hmm kirjutas:Kui ma paar aastat tagasi uurisin seda NATO silmuspea küsimust siis vastai mulle, et seda silmuspead ei tohi tsiviilis üldse kasutada.
Eks seda saab näha, sest plaan Inglismaalt Land Rover-ile Sankey Tariler hanikda, mis UK registris (seega ka EU). See aga on AINULT militaarotstarbeks mõeldud ja ainult silmuspeaga võimlik saada, see aga omakorda on otse ühendadud hüdrosilindriga, mis pidureid juhib.

Postitatud: L Mär 28, 2009 7:01 pm
Postitas totu
Registrimassi saab probleemideta vähendada, ainult kandejõu arvelt, st. registrimass-tühimass=kandevõime. Iseaasi on sõidetavus E katita. Minuteada võib vedukauto kategooriaga vedada vaid kerghaagist, mille registrimass ei saa olla üle 750kg, tingimusel et autorongi summaarne registrimass ei ületa lubade kategooriat. E. B katiga võib vedada 750 kg. haagist autoga, mille registrimass on alla 2750 kg. C/C1 lubadega võib vedada kuni 750 kg haagist kui auto on raskem.

Postitatud: L Mär 28, 2009 8:29 pm
Postitas reimo
totu kirjutas:Minuteada võib vedukauto kategooriaga vedada vaid kerghaagist, mille registrimass ei saa olla üle 750kg, tingimusel et autorongi summaarne registrimass ei ületa lubade kategooriat. E. B katiga võib vedada 750 kg. haagist autoga, mille registrimass on alla 2750 kg. C/C1 lubadega võib vedada kuni 750 kg haagist kui auto on raskem.
Ei, siin Sa eksid - kerghaagist võib ilma E-katita vedada iga sõiduki taga, B-kat. sõiduki taga võib ilma E-katita vedada raskemat, kui 750kg reg. massiga haagist juhul, kui veduki ja haagise reg. masside summa ei ületa 3500kg ja haagise reg. mass ei ületa veduki tühimassi. Seega, nt. kui auto reg. mass on 2400kg, siis võid ilma E-katita vedada kuni 1100kg reg. massiga haagist (eeldusel, et auto tühimass on üle 1100 kg).

Postitatud: K Apr 01, 2009 5:04 pm
Postitas eero I
Reg.massi tõstmine täismassini ei ole probleem ark-s, täismassi saab aga
tehase andmesildilt millele on tavaliselt märgitud ka autorongi täismass.
Kui andmesilt puudub võetakse aluseks reg.tunnistus või muud dokumendid. Lubade osas ei hakka kasutaja reimot kordama.
Mis puudutab sinu teist punkti siis mina küll ei leidnud antud määrusest
sellist punkti mis otseselt keelaks konksu paigaldamise, antud teemat ei ole lihtsalt käsitletud. Kui on siis anna täpsem viide, olen huvitatud erialaselt.
Sellest tulenevalt vaatame sama määruse par.2 punkt 3.
"(3) Lisades 1 ja 2 toodud nõuetes käsitlemata juhtudel tuleb lähtuda ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni Viini 1968. a «Teeliikluse konventsioonist» või autoehituse üldpraktikast.” " mille sisuga pole minul olnud au tutvuda.
Mina vahetaks enne reg.eelset ülevaatust haakeseadme haagisel.
NB! Sama määruse lisas 2 kood 610 on aga selline punkt
5) siseriiklikult võib kasutada konksu ja silmusega haakeseadet, kui veduki konksu ristlõike läbimõõt on 50-1 mm või haagise tiisli veosilmuse sisemõõde on Ø 90±1 mm, silmuse ristlõike läbimõõt 45–1 mm ja tööpindade kulumine ei ületa 1,0 mm;
st. sõiduk peab olema liiklusregistrisse kantud enne 01.01.1997a.
Parandage kui kuskil mööda panin, tark inimene õpib kogu elu.

Eero

Postitatud: K Apr 01, 2009 5:09 pm
Postitas eero I
punkti 3 kopipaste jäi sogane aga võite ise välja otsida.

Eero

Postitatud: K Apr 01, 2009 5:30 pm
Postitas eero I
võid veel püstitada küsimuse foorumisse
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?fgid=198
Hr. Mait Millert ütleb kohe kas võib või ei või.
Ära ainult liiga isiklikuks küsides mine, rohkem üldisemalt.

Eero