1. leht 2-st
Postitatud: T Mär 10, 2009 11:14 pm
Postitas virgo
vp123 kirjutas:Oleks soov osta siis fiat mootoriga kas 1,7D või 1,9D.Äkki keegi saab aidata.Kerel ja muul pole tähtsust pealmine et mootor oleks korras.Soovitavalt L-Virumaal.Ühendust saab ps
Ole hea mees ja ütle palun, et sa ei taha seda NIVALE peale keerata ?

Postitatud: T Mär 10, 2009 11:27 pm
Postitas ardi
virgo kirjutas:Ole hea mees ja ütle palun, et sa ei taha seda NIVALE peale keerata ?

Ise ühe mootori siin nivale peale pannud.
Mõtle enne 9x kas on mõtet.
Bensu hinnavahe olematu.
Registreerimisega paras jama.
Suur töö.
Aga kui tõesti ajaga muud midagi teha pole(elad töötu abirahadest),siis lase käia.
Mul muidu paar diiselritmot on just selle eesmärgiga soetatud ja olemas+ ca 3 mootorit veel laiali.
Postitatud: K Mär 11, 2009 8:01 am
Postitas vp123
Oli selline plaan muidu küll.Kuna sügiseti vaja palju ringi liikuda ja siis läheb küttet nagu muda.Suvel on plaan niigunii mootor mahavõtta ja nati tõsta.
Postitatud: K Mär 11, 2009 8:27 am
Postitas virgo
Raskel pinnasel võtab iga mootor 4 veoga palju kütet. Minul nt on keskmine küttekulu 27l/100 km ja metsavahele keerates ...ilmselt võib selle numbri kahe-kolmega korrutada. Kui Sul küttekulu suurem on siis jah....vaheta mootorit....koos autoga. Usu mind, siit on paljud selle tee läbi käinud. See Nivaga jändamine ei tasu ära.
Virgo
Postitatud: K Mär 11, 2009 11:03 am
Postitas ardi
virgo kirjutas:Raskel pinnasel võtab iga mootor 4 veoga palju kütet. Minul nt on keskmine küttekulu 27l/100 km ja metsavahele keerates ...ilmselt võib selle numbri kahe-kolmega korrutada. Kui Sul küttekulu suurem on siis jah....vaheta mootorit....koos autoga. Usu mind, siit on paljud selle tee läbi käinud. See Nivaga jändamine ei tasu ära.
Virgo
Õiged sõnad.Kui palju sõitmist,siis muretse diiselmootor koos autoga.
Kui aga maastur vaid ekstreemolukordadeks(suur pakane,lumetormid,kevadine-sügisene pehme aeg),siis las jääda bensukaks.Korras Nivale ei ole 30kraadi külma käivitumisel mingi probleem(mul üks Niva käivitus isegi 35ah akuga -30 juures).Aga diiselmootor,eriti kui see on vana siis on pakasega probleeme.
No võid mult selle diisel Niva ka ära osta 30000kr eest ja saad ka tagavaramootori kaasa.
Passis ka diisel sees ja selle sinnasaamine maksis ka hunnik tuhandeid ja suurt ajakulu.Tõsi kütet maanteel võtab küll vähe.7-8l sajale ja üle 100km/h lähevad juba mootoripöörded liiga suureks.
Metsas sõites arvesta siis ca 5l tunnis.
Postitatud: K Mär 11, 2009 2:18 pm
Postitas Landy
Kui tahad mootorile jõudu juurde, siis lase sellele originaal mootorile korralik tuuning kap. rem teha. Mina lasin 1,7L peale puurida, kaalutaud Mahle kolvid ja Vihuri vända sisse ning veel üht koma teist teha. Maksis küll teise niva hinna juurde, kuid sai ikka väga hää.
Miks just Fiati mootor? Võik ju osta LADA tehase poolt paidaldatud Peugeoti 1,9L diisli.
Postitatud: K Mär 11, 2009 3:23 pm
Postitas antsa911
Mis kuradi otsast see Niva palju kütust võtab? Ma panin 20L bensiini paaki ja 3 päeva pärast tulin alles metsast välja tankima. Muidugi mul karburaator ka viimasepeale ära timmitud aga ikkagi. Niva võtab ääretult vähe kütet.
Postitatud: K Mär 11, 2009 3:34 pm
Postitas gena
antsa911 kirjutas:Mis kuradi otsast see Niva palju kütust võtab? Ma panin 20L bensiini paaki ja 3 päeva pärast tulin alles metsast välja tankima. Muidugi mul karburaator ka viimasepeale ära timmitud aga ikkagi. Niva võtab ääretult vähe kütet.
Ja 3 pääva kindlasti su NIVA töötas metsas ja vedas palke ja tegi muud huvitavat

Postitatud: K Mär 11, 2009 4:49 pm
Postitas Landy
antsa911 kirjutas:Mis kuradi otsast see Niva palju kütust võtab? Ma panin 20L bensiini paaki ja 3 päeva pärast tulin alles metsast välja tankima. Muidugi mul karburaator ka viimasepeale ära timmitud aga ikkagi. Niva võtab ääretult vähe kütet.
Karpa tasub loomulikult ära timmida. Siis võid maanteel kuni 90km kiiruse juures küttekulu isegi 12L /100km kanti saada.
Suuremad mudarehvid lisavad kohe ca liitri kütusekulu juurde.
O,T.
Tore esihumorist!
Mul olika kaunagi auto 2 päeva metsas ja kütust läks imevöäe, isegi metast traktori sabas välja lohisedes ei länud piiskagi.
P.S. DiiselNiva kohta loe veel:
http://www.lada.co.uk/forum/viewtopic.p ... 619eb23ce8
Tehnilised andmed:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=32043
The peugeot 504 1.9Diesel 63hp engine on Niva is very economic..about 7/8lts/100km on road..
Curently the Lada Niva is available in some markets with a 1.9 litre Peugeot diesel. There is also a conversion kit available to fit a Peugeot diesel to a Niva but it requires some sump modification due to the front diff.
Postitatud: K Mär 11, 2009 7:20 pm
Postitas Lauri
Mina seda mõtet mootorivahetusest maha ei teeks.
Enda kogemusest tean öelda, et see Niva bensakas oli vähemalt minu kätes üks suur häda. Kütusekulu oli meeletu, pidevalt oli vaja teda timmida, polnud korda kui ma oleksin temaga metsa läinud ja sealt ka omal jõul välja tulnud... Ühesõnaga, ma ei saanud olla tema peale kindel.
Nüüd, kui peal on Toyota 1.8 diisel(aastast 1983), on olukord hoopis teine. Iga hommik on ta valmis sõitma, seni on kõige külmem olnud vast ca -20 kraadi... Käivitub alati pöördest. Kõige töökindlam auto majapidamises ja tassib kordamööda pere mercedeseid nööri otsas maale remonti.
Ei saa kurta ka vähese jõu üle, kuigi arvuliselt on kw-sid bensakast vähem. Orig. 1.6 oli lihtsalt nii tujukas, et harva sai tõmmet, mis oli kooskõlas võimsusega. Tippkiirus on muidugi lahja, 100 ja pisut üle, aga kus ma sellise autoga ikka kihutan..
Paigaldusega tegeles minu onu, kuna ise olen rohkem nagu õpipoisi rollis. Võimaluse korral lõin muidugi alati käe külge.
Kordan veelkord, et räägin ainult enda kogemusest. Ei välista, et sama hoolikalt laiali lammutatud ja kokku ehitatud orig. bensakas ka hea saab, aga siiski, minule jättis ta vägagi ebameeldiva mulje ja tahtsin tast võimalikult kiiresti lahti saada.
Edu huvilistele ehitamises!
Postitatud: K Mär 11, 2009 7:41 pm
Postitas vp123
Mul igatahes see mõtte ammu peas olnud ja suvel üritan ära teostada

.Kuna on ka mitukorda kütte metsas otsa saanud.Kuid huvitav kuidas siis Peugeoti 504 1.9Diesel 63hp ka peale hakkab?Kas ka käigukastiga klappib või peab teise panema?
Postitatud: K Mär 11, 2009 9:44 pm
Postitas klaPP
Vaevalt et niva käigukast sinna täpselt istub, kindlasti peab vaheplaadi tegema või kinnituskõrvasid ümber meisterdama, vms.

Kui sa muidugi loeksid Landy postitust, siis seal juttu selle mootori paigaldust kit-st, mida venemaalt võib ka tõenäoliselt leida

Postitatud: K Mär 11, 2009 11:49 pm
Postitas Landy
K: Kas Nivasid on toodetud ka Diiselmootoriga?
V: Jah, Nivale on tootja peale pannud kolme erinvat diislit:
*VAZ-21215 (1993-1996) Engine: Peugeot XUD-9L,Diesel, 1905cc,
*VAZ-21215-10 (1998-....)Engine: Peugeot XUD-9SD, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,905 cc (bore 3.46", stroke 3.27"), compression ratio 23:1. Power 75 hp @4,600 rpm, torque 97 ft.-lb. @ 2,250 rpm. Acceleration 0 to 62 mph 21.3 s. Top speed 82 mph. Fuel economy: 32.2 mpg (in 56 mph), 20.6 mpg (at 75 mph),24.5 mpg (in city cycle)
*VAZ-21215-50 Engine: VAZ-3411, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,524 cc. Power 65 hp @ 4,600 rpm, torque 87 ft.-lb. @ 2,500 rpm. Fuel economy:less than 27 mpg (average)
Postitatud: K Mär 11, 2009 11:57 pm
Postitas Landy
vp123 kirjutas:.Kuna on ka mitukorda kütte metsas otsa saanud.Kuid huvitav
Selle avstu aitab 20L kanister pakiruumis. Testitud-töötab.
Minul oli keskmine kütusekulu ca13L/100km, maanteel/linnas
Õnneks on Nival väikeauto kohta suur pakiruum, kuhu mahub sisse latttungraud ja ohtralt vajaliku varustust:
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image7.htm
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image2.htm
Postitatud: N Mär 12, 2009 11:52 am
Postitas antsa911
Landy kirjutas:antsa911 kirjutas:Mis kuradi otsast see Niva palju kütust võtab? Ma panin 20L bensiini paaki ja 3 päeva pärast tulin alles metsast välja tankima. Muidugi mul karburaator ka viimasepeale ära timmitud aga ikkagi. Niva võtab ääretult vähe kütet.
Karpa tasub loomulikult ära timmida. Siis võid maanteel kuni 90km kiiruse juures küttekulu isegi 12L /100km kanti saada.
Suuremad mudarehvid lisavad kohe ca liitri kütusekulu juurde.
O,T.
Tore esihumorist!
Mul olika kaunagi auto 2 päeva metsas ja kütust läks imevöäe, isegi metast traktori sabas välja lohisedes ei länud piiskagi.
Tegelikult on asi huumorist kaugel. Masina ostsin Niva Tartust, paagis mingi tilk oli, tankisin ARK ees 22L paaki ja sõitsin Põltsamaale. Vahetasin riided ja läksin kohe metsa ringkäigule söötade peale. Sõitsin teisel päeval veel 2 pikka tiiru metsavahel ning kolmandal päeval jõudsin teha kokku pool tiiru kui jagaja kaas saba andis. Kilometraazi ei oska öelda, mis metsas läbitud sai.
Selle ajaga bensutuli veel põlema ei hakanud näidik töötab hästi. Kas on asi sõidustiilis, karburaatoris või milleski muus, ei võta minu omatav masin kütet üle mõistuse palju. Lisaks ei saa maastikul mõõta kütusekulu kilomeetrites, peaks olema pigem tundides.
Võibolla olen ränaglt eksinud ja kui hakkaks mõõtma kilomeetritele kulunud kütust saab teise tulemuse.