1. leht 2-st

Jimny esirattalaager ja selle vahetus?

Postitatud: E Mär 09, 2009 5:25 pm
Postitas Kriisa
Juhtus selline lugu, et ühel päeval hakkas Jimny esiratas roppu moodi logisema.
Sai siis ratas alt keeratud.
Seejärel võtsin maha plastkapsli, mis oli koos rummulukuga.
Seejärel eemaldasin pidurisadula ja piduriketta.
Seejärel jäigi sinna alles see rumm, mis laagri peal loksub.
Nuutide juurest võtsin ära ka stopperrõnga-splindi.

Nüüd ongi küsimus, et kuidas ma selle ülejäänud kupatuse sealt maha saan.
Keskel oleks nagu mingisugune aukudefa erimutter ka, mis on servast kinni kärnitud.
Kas äkki saab ka laagrit "peale keerata"?

Kui nüüd laager on vaja vahetada, siis kui palju ja mida täpsemalt peaks vahetama? Kas tuleb vahetada koos rummuga või piisab vaid laagri vahetamisest?

Proovin õhtul või lähiajal mingi pildi ka lisada.

Postitatud: E Mär 09, 2009 6:58 pm
Postitas Veiko
Võtad torni ja toksid selle mutri ka lahti.Siis saad rummu koos laagriga telje pealt maha.Pressid vana laagri välja ja uue asemele.Tagurpidises järjekorras kõik ilusti kokku tagasi.
Veiko

Postitatud: E Mär 09, 2009 7:56 pm
Postitas Kriisa
Tänan info eest.
Proovin nädalavahetusel aega leida ja selle töö ette võtta.

Postitatud: E Mär 09, 2009 8:05 pm
Postitas Heinza
See aukudega asi ongi mutter mis hoiab seda elu seal koos. No kas just torniga seda mutrit lahti nüüd saab? Selleks ikka korralik võti ka olemas ju. Minu masinal see mutter küll torniga lahti ei käinud ja ma kohe sügan kukalt kuidas seda torniga teha saaks. Mina ehitasin võtme.

Postitatud: E Mär 09, 2009 8:36 pm
Postitas svatski
aga Jimnni logisev ratas lõhnab ju pigem otsa saanud käändmiku laagrite kui ratta laagri järgi

mihkel @ elus vahetanud nii mõnedki kastitäied suzuki laagreid

Postitatud: E Mär 09, 2009 10:09 pm
Postitas Kriisa
Seekord siiski ei ole tegemist käändmiku laagriga, sest on selgelt näha kuidas rumm laagrist loksub. Nüüd kui ratas ja piduriketas on eemaldatud, on seda eriti kerge turvastada. Isegi siis kui vaid käega kinni võtta ja liigutada, saab sellest aru.

Tornist võib tõepoolest abi olla. Olen näinud kuidas torni ja vasara abil "imesid tehakse". Paraku igaüks selliseid töövõtteid ei valda. Andud olukorras ei tundu torn just eriti imepärane vahend ja arvan, et saan sellest abi.

Eks kirjutan edaspidi kuidas läks.

Postitatud: T Mär 10, 2009 10:11 am
Postitas Stupiduser
Torniga peaks ilusti lahti tulema.

Jimnyl on originaalis suht õbluke kuullaager, mida peale ei anna keerata.
Võib-olla on Samurai koonusrulllaager asemele pandud?

PS kui Jimny originaali paned siis sellesse ei tohi määret juurde panna!
Rummulukkude vaakum käib läbi laagri.
Sellest järeldub, et kui Samurai laagreid kasutad siis originaallukk ei hakka tööle.[/b]

Postitatud: T Mär 10, 2009 7:50 pm
Postitas Kriisa
Küljes on originaallukud ja need töötasid, sellest võib järeldada, et kasutatakse ka Jimny originaallaagrit.

Kust oleks seda laagrit mõtekas osta? Mis hind võib olla?
Tartus just mõtlen eelkõige.

Internetipoodidest näiteks autoosad.ee ei paku üldse rattalaagrit sellele masinale ja ka muude varuosade valik, sellele masinale, on seal väga väike.

Postitatud: T Mär 10, 2009 8:54 pm
Postitas sambla-aadu
võta laager näppu ja jaluta Varsonisse või Epitari sisse. Ma usu,et kui tegu pole just spezial laagriga,siis leiad lahenduse sealt märksa soodsamalt kui autopoest margi põhiselt soetades. Samas,meite suured meistrid Offroadkeskusest ehk annavad abi veelgi kiiremini. Küsija suu pihta ei lüüa :lol:

Postitatud: T Mär 10, 2009 9:23 pm
Postitas Stupiduser
Mul on kuri kahtlus, et tegemist on vägagi spezial laagriga.

Topis maksis mu mäletamist mööda kuskil 600.- ümber.
Võin ka eksida (võib-olla oli koos simmeritega 600.-)

Postitatud: T Mär 10, 2009 9:31 pm
Postitas Kriisa
OK, aga laagri välja pressimine. Kas selleks on hüdraulile press vajalik või saab ka koduste vahenditega hakkama?

Postitatud: T Mär 10, 2009 9:35 pm
Postitas svatski
Minu andmed näitavad hinnaks 1000 ringi.

Postitatud: T Mär 10, 2009 10:17 pm
Postitas sambla-aadu
Pressiga saab ühtlast survet avaldades kergema vaevaga kätte. On teostatav ka ilma pressita,kuid ajakulu on märksa suurem lihtsalt.

Postitatud: T Mär 17, 2009 9:30 pm
Postitas kalle66
Omalt poolt soovitaks veel ära vahetada ka kõik simmerid. Alates poolassi omast lõpetades vaakumi omadega. Kokku 3 tk ja baltilaagris saadaval ka. Hind kah norm. Siis veel ka käändmiku laagrid, mis odavad, kohe ära vahetada. Kindlustab silla korektse sisselülituse ja tõõ pikemaks ajaks.


Ainuke simmer mida keegi (ka esindus) ei pakkunud on on huubi enda küljes. Hoiab vaakumit ratta laagrimutri vahel. Nii, et selle mutriga kenasti (vaikselt) ringi käia. Etei lõhuks tõõtasabinda simmeril. Endal sellepärast esisilla (simmer kulunud) lülitus pole korektne. :evil: :evil: :evil:

Postitatud: K Apr 29, 2009 10:17 am
Postitas ubin
Stupiduser kirjutas:Torniga peaks ilusti lahti tulema.

Jimnyl on originaalis suht õbluke kuullaager, mida peale ei anna keerata.
Võib-olla on Samurai koonusrulllaager asemele pandud?

PS kui Jimny originaali paned siis sellesse ei tohi määret juurde panna!
Rummulukkude vaakum käib läbi laagri.
Sellest järeldub, et kui Samurai laagreid kasutad siis originaallukk ei hakka tööle.[/b]
jimny esirattalaagri vahetus käsil, laagriga on kaasas kott mingi määrdega, kuhu see pigistada.