1. leht 3-st
Sikutamis tehnikad
Postitatud: T Mär 03, 2009 8:44 am
Postitas villu157
marauder kirjutas:Sai ükspäev jäärajal käidud ja seal autosid välja sikutatud. Üks viiene BMW oli aga ilusti köhupeal kinni ja minu maasturist jäi libedal üksi väheks

Siin on ju puhtalt köie viga. Miks inimesed jamavad nende koorma vöödega?
Postitatud: T Mär 03, 2009 12:53 pm
Postitas Kondimurdja
Mis mõttes köie viga? Et köis läheb liiga kergelt katki ja ei saa jõuga tõmmata

Postitatud: T Mär 03, 2009 1:00 pm
Postitas uputaja
Kondimurdja kirjutas:Mis mõttes köie viga? Et köis läheb liiga kergelt katki ja ei saa jõuga tõmmata

Mida elastsem on köis , seda kergemalt tulevad tõmmatavad objektid järgi.
Postitatud: T Mär 03, 2009 2:36 pm
Postitas Kondimurdja
Aga miks? Seleta rumalale ära

Postitatud: T Mär 03, 2009 2:42 pm
Postitas erik
Mis siin seletada, veniv on lihtsalt mäekõrguselt üle. Ei tekita järske lööke, säästab tõmmatavat ja tõmbajat ja auto tuleb nagu iseenesest sellisest lihtsast kohast välja.
Postitatud: T Mär 03, 2009 3:31 pm
Postitas marauder
Tegelikult proovisime veniva köige ka, see ei aidanud kuhugi tol hetkel.
Siis kui peaks tömbama, hakkasid rattad tühja käima ja köis tömbas hoopis tõmmatavat autot tagasi.
Löppude löpuks tömbasin ikkagi üksi välja hästi pika köiega, mis kergelt venis ja hooga.
Postitatud: T Mär 03, 2009 4:54 pm
Postitas TiitR
marauder kirjutas:Tegelikult proovisime veniva köige ka, see ei aidanud kuhugi tol hetkel.
Siis kui peaks tömbama, hakkasid rattad tühja käima ja köis tömbas hoopis tõmmatavat autot tagasi.
Löppude löpuks tömbasin ikkagi üksi välja hästi pika köiega, mis kergelt venis ja hooga.
Sellepärast peabki tõmbaval autol ikka kaalu ka olema

Postitatud: T Mär 03, 2009 5:27 pm
Postitas srock
Tuttav teelõik,seal iga talve igasugu masinaid ja igas versioonis kraavis olnud ,kõikse paremad kohad seal S kurvides ,kunagi sõideti seal SOJUZ Rally-t.
Postitatud: T Mär 03, 2009 6:16 pm
Postitas marauder
TiitR kirjutas:marauder kirjutas:Tegelikult proovisime veniva köige ka, see ei aidanud kuhugi tol hetkel.
Siis kui peaks tömbama, hakkasid rattad tühja käima ja köis tömbas hoopis tõmmatavat autot tagasi.
Löppude löpuks tömbasin ikkagi üksi välja hästi pika köiega, mis kergelt venis ja hooga.
Sellepärast peabki tõmbaval autol ikka kaalu ka olema

Eks seal ole ka oluline roll jääl ja m+s rehvides

Postitatud: T Mär 03, 2009 9:55 pm
Postitas zum
Tehke keegi modedest split siit, ei taha OT ajada niisama... Aga... Juhi viga on, kui venivat vaja läheb. Mina isiklikult kardan neid krdi aknatapjaid peale seda, kui üks 32-silmus tuppa tuli...
Krt, 1300 mootoriga Ladaga vedanud T-40 traktorit rohkem kui 10 korda trossiga käima, mingit probleemi ei olnud...
(Ei taha abivalmis inimesi maha teha, aga no ei jaksa lugeda seda hala...)
zum
Postitatud: K Mär 04, 2009 11:38 am
Postitas erik
Minumeelest on trossiga pukseerimine ikka eriti kole.
Peale korraliku veniva köie soetamist ei taha mingitest lintidest ja trossidest kuulda ka. See jutt siis väljatõmbamise, aitamise kohta. Mida pehmem ja vähem haaret pakkuvam pinnas, seda enam veniva eelised välja tulevad. Asfaldil võib tõesti ladaga traktorit vedada.
Postitatud: K Mär 04, 2009 12:05 pm
Postitas totu
Veniv köis rakendab veetavale objektile, lisaks tõmbejõule, ka vedaja innertsmassi. Sobiva köiega on võimalik välja sikutada endast kordi raskemat sõidukit. Kui köis puruneb, oli s...tt köis. Ohtlikumad on nätsuga auto külge kinnitatud veoaasad.
Postitatud: K Mär 04, 2009 12:20 pm
Postitas tai
Tegelikult on venival köiel eelis jäiga ees see, et kehal (vedaval autol) on omadus säilitada liikumise kiirust ja suunda. Valemina väljendub see massi ja kiiruse ruudu korrutisena. Seega see osa valemist mis tuleb kiirusest ehk liikumisest annab tänu oma ruudule arvestatava hulga isegi väikeste kiiruste juures. Sama asi töötab ka jäiga trossi/tropiga. Viimasel juhul aga rakendatakse kogu see jõud hetkega veniva ehk dünaamilise nööri puhul on aga on jõu hulk sama aga rakendatakse osaliselt - nii jääb stange külge ja auto tuleb kraavist välja. Kasutada võib ka mõlemat varjanti jadamisi kasutades. Sellisel juhul jäik annab pikkuse ja veniv leevendab selle hoo mis libedal saadakse. Lolliks muidugi ei maksa minna, sest kunagi tuleb iga kinnitus eest ära.
Nagu vanarahva tarkus ütleb aurul ja hullul on hirmus jõud.
veel suurem jõud on aga auru all hullul.
Jõudu ja kainet mõistust!
Postitatud: K Mär 04, 2009 1:04 pm
Postitas Oliver
mina unustaks trossid, rihmad, köied ja kasutaks seda:
Fantastiline!
Postitatud: K Mär 04, 2009 1:15 pm
Postitas erik
Oliver kirjutas:mina unustaks trossid, rihmad, köied ja kasutaks seda:
Fantastiline!
Selline asi ongi meil olemas

.