1. leht 3-st

Rehvi ja Velje Valik Nivale

Postitatud: T Mär 03, 2009 1:59 pm
Postitas Landy
antsa911 kirjutas:Muutsin oma teemat, kuna tuleb välja, et Ranger tüüpi 205/70/R15 rehvid ei ole piisavalt maastikuorientatsiooniga.
Kui tohib küsida misk sa nii väikeseid rehve sinna alla otsid?
Tahad madaldussarja paigaldada?

Postitatud: T Mär 03, 2009 2:13 pm
Postitas antsa911
Aga seepärast, et preagu on 205 laiad rehvid Gaz 21 originaalvelgedel ja isegi koopa laiendustega istuvad koopast väljas. 80 kõrgus ma kardan jookseb koopasse. Kui sa tead midagi mida ma ei tea, võid alati otse välja öelda. Nival u 50mm tõste.

Postitatud: T Mär 03, 2009 2:34 pm
Postitas zum
antsa911 kirjutas:Aga seepärast, et preagu on 205 laiad rehvid Gaz 21 originaalvelgedel ja isegi koopa laiendustega istuvad koopast väljas. 80 kõrgus ma kardan jookseb koopasse. Kui sa tead midagi mida ma ei tea, võid alati otse välja öelda. Nival u 50mm tõste.
Gaz 21 velg istubki koopast väljas, Niva enda 16" on hoopis rohkem "kõhu alla" toodud. Võta väheke sissepoole (krt, või noh, et ratta koopasse toob s.t.) offsetiga velg, mahub kõrgem ratas alla :wink:

zum@ Niva kah majapidamises

Postitatud: T Mär 03, 2009 2:37 pm
Postitas antsa911
Kuidas see mangelsi velg istub? Siin üks kasutaja müüb Nivat täpselt selliste rehvide ja velgedega, nagu mul vaja oleks, kuid ei taha ta müügiteemat solkida.

http://www.carrating.org/car.php?19730

Postitatud: T Mär 03, 2009 4:09 pm
Postitas Landy
205/(80)R16 e. 29" rehv mahub originaalsedes Niva alla imepisikeste täiendustega.
Eest tiiva kaare otsast tuleb ca 1mm laiune ja 10cm pikkune riba maha lõigata(tiiva kaar on liiga järsk)
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image2.htm
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image5.htm
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image4.htm
ja tagatiiva tagumine kaare lõpp smaa pikalt haamriga lapikumaks lüüa:
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image1.htm
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage21.htm

Lisaks:
http://www.lahe.net/landy/niva/

Postitatud: K Mär 04, 2009 6:11 pm
Postitas hunter112
Mu nival on all 205/70 r15 mudarehv,ja on tehtud tõstet u.50mm,koopasse kinni ei jookse ja on ka minu jaoks täiesti piisav.

Postitatud: K Mär 04, 2009 6:21 pm
Postitas zum
hunter112 kirjutas:Mu nival on all 205/70 r15 mudarehv,ja on tehtud tõstet u.50mm,koopasse kinni ei jookse ja on ka minu jaoks täiesti piisav.
Nagu Landy juba mainis, siis mille kuradi pärast te neid madalaid mudakaid alla topite?
No hea küll, on 3 senti laiem, aga ikkagi... Kui hullu ei pane, siis nt lumes on see 175/80/R16 originaal täiesti pädev. Ja kõrgem ka, mis ongi ju peamine :roll:

Postitatud: K Mär 04, 2009 7:53 pm
Postitas Metsamees
Mul plaanis kevadel 215/70 R15 alla panna, eks näis kas mahub. Veljedeks mangels.

Postitatud: N Mär 05, 2009 3:14 pm
Postitas Landy
ZUM-il on õigus. 205/70 r15 on tõesti väiksem, kui originaalrehv.

Mina ei saa tõesti aru neist, kes jõuga 15"(läikivaid) mangelseid alla suruvad. Siis hädaldatakse, et käivad koopa serva kinni ja vaja tõsta ning igate pidi halb. Ku auto just linnaseputamiseks pole ostetud.
Tänapäeval ju 15" ja 16" rehvid samas hinnas ja originaalvelg ei maksa üldse midagi. Ühe mangelsi hinnga saad jooksu originaalvelgi, ülejäänud raha eet saab juba rehvid peale osta.

Ütleb veekord, et 205/80 R16 rehv (29") läheb originaalvelge kasutades ilma tõsteta (uue vedru aj amordi korral)alla ning on iga kell tegijam , kui sama lai ja madal 15".

Postitatud: N Mär 05, 2009 7:04 pm
Postitas hunter112
Landy kirjutas:ZUM-il on õigus. 205/70 r15 on tõesti väiksem, kui originaalrehv.

Mina ei saa tõesti aru neist, kes jõuga 15"(läikivaid) mangelseid alla suruvad. Siis hädaldatakse, et käivad koopa serva kinni ja vaja tõsta ning igate pidi halb. Ku auto just linnaseputamiseks pole ostetud.
Tänapäeval ju 15" ja 16" rehvid samas hinnas ja originaalvelg ei maksa üldse midagi. Ühe mangelsi hinnga saad jooksu originaalvelgi, ülejäänud raha eet saab juba rehvid peale osta.

Ütleb veekord, et 205/80 R16 rehv (29") läheb originaalvelge kasutades ilma tõsteta (uue vedru aj amordi korral)alla ning on iga kell tegijam , kui sama lai ja madal 15".


Ma isiklikult mõõtsin originaal rehvi koos veljega ja seda 15 tollist rehvi,ning see 15 tolline on õige tsipa suurem,enam kahjuks pole pilti millestki teha et võrrelda.

Postitatud: N Mär 05, 2009 8:23 pm
Postitas Landy
hunter112 kirjutas: Ma isiklikult mõõtsin originaal rehvi koos veljega ja seda 15 tollist rehvi,ning see 15 tolline on õige tsipa suurem,enam kahjuks pole pilti millestki teha et võrrelda.
Võtsin aluseks TQHQ rehvikalkulaatori. Matemaatiliselt on originaalrehv ca 2cm suurem. Sea aga väära asja, et 205/60 R16 on kõvasti suurem, kui originaal ja vale offsetiga (15")veljel rehv hakkab koopa serva kinni käima.

Nagu piltidelt näha, ei käi isegi nii suur rehv kuhugi ees vastu:
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... /index.htm
Tagaumises koopas on paratamatu ,et iga originaalmõõdust suurem rehv silla maksimaalse väände juures vastu koopa lage ja siseseina hõõrub:
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage35.htm

Vastu välimist äärt (moditud tiivakaarte otse korral) ei käi rehv ühesgi asendis .

Postitatud: R Mär 06, 2009 10:46 am
Postitas antsa911
Mul on olemas 2 jooksu originaalvelgesid, seega oleks täiesti mõeldav, lugupeetavate arvamuse kohaselt, need alla kruvida. Kuid rehvide küsimus jääb endiselt õhku, et mis mõõtu Saharad sinna peale lähevad? Landy piltidel on Nival originaalveljed, kuid rehvid on päris suured, peaaegu koopasse, minu mõte on see, et kas niisuure läbimõõduga rattad Niva niigi väikest jõudlust oluliselt ei halvenda? Niva originaalrehvide muster tundub vägagi ablas olema, kuid nende vastupidavusest ja maastikukõlblikkusest jääb teadmiste pagasis vajaka.

Postitatud: R Mär 06, 2009 12:58 pm
Postitas Landy
1)Minu kogemuste pagasi põhjal (3 aastat omamist ja pool hooaega võistlemist) võin öelda, et see on max mõõt mis auto sildasid ja ülekandeid oluliselt ei lõhu. (Plaju on tihendis konni. Need kellele soovitanud olne pole veel snei käsi rusikas tagsi tulnud. Ise Jõudisn selle mõõdule jälile lääne Niva foorumeid lugedes
2)Niva originaal (maastiku) rehvid on "ei liha ega kala" ehk asfaldil jubedad ja maastikul nõmedad . Minu omaaegsete mentorite soovitus oli originaalrehvid alt võtta ja ära vista, seejärel joosta sinna kuhu viksid ning loopida niikugele, et enam järele minekuks isu poleks ja silmapiirilt kaoks.
originaalehvil töötab ju vaid äärmine serva klots.
3)Sõitsin kolme aasta jooksul kolme erineva jooksu seda mõõtu rehvidega (need mummulised karmid rehvid vist siiani ühe offroaderi valduses) ja ei olenud nende ei metsas ega maanteel probleeme. Niva mootorid ja ülekanded jõuvad neid kenasti ringi ajada.
(Isegi 32" rattaid ajavad ring http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage16.htm tõsi sinn on oht kogu kupatus ära lõhkuda juba väga suur. )

Postitatud: R Mär 06, 2009 1:56 pm
Postitas antsa911
Aga Landy, näri läbi ja topi suhu ka, mis mõõtu rehvid alla panna Niva velgedele ja mis firma rehvid, mis mõõduga.

Postitatud: R Mär 06, 2009 2:15 pm
Postitas Landy
Enne müüki sai alla ostetud Insa Turbo Saharad 205R(/80)R16
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image3.htm

Sama Niva all olnud rehv (kuna uus omanik neid ei tahtnud)oli alguses ka Land Roveri all,
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... image3.htm
kuniks sama tootja ja mustriga suuremad ostsin.

Minu meelt täiesti paigas hinna/kvaliteedi suhtega rehv.