1. leht 1-st

Jama aku laadimisega

Postitatud: P Mär 01, 2009 11:19 pm
Postitas karli
Nimelt probleem järgmine, peale mõningast vintsimist, tõmbab aku nii kuivale, et ei suuda vintsi ringi ajada samuti "sureb" ka kõik muu, mis voolu tarbib.
(Laupäeval sai metsas suts vintsitud, aku peale seda nii tühi, et ei suutnud tühjalt trossi poolile vedada. Kohe kui kerima hakkas kadus vool ka bensupumbalt ja suri välja. Peale 30 min seismist suutis vaevu starterist käima vedada. Sõitsin siis koju- ca 8 km. Kodus proovisin uuesti, et kas saan trossi poolile kerida, lülitades suretas mootori välja ja jälle aku täiesti tühi).

Kas probleem on vigases genekas? või nii lühikese sõiduga ei jõua genekas akusse midagi anda? Unustasin enne ka mainida, et kogu selle vintsimise ajal auto mootor töötas ja seega genekas pidanuks laadima.
Aku on ca 1 aasta vanune 55 amprit.
Mis teha, uus aku, -genekas või midagi veel?

Postitatud: P Mär 01, 2009 11:46 pm
Postitas Marlai
Kui ainult vintsimisega aku tühjaks tõmbab, kontrolli vintsi kaableid. Äkki mõni , mis ei peaks massi minema on mingil põhjusel massis.

Postitatud: P Mär 01, 2009 11:55 pm
Postitas karli
Kusjuures ei ole ainult vintsimisega, täistuled tõmbavad samuti tühjaks. Aga eks vaatan ka vintsi juhtmed üle, kuna k....p algas just peale vintsi paigaldamist.

Postitatud: P Mär 01, 2009 11:59 pm
Postitas boob
Mine käi mõnes akudega tegelevas asutuses. Mõõdavad sul nii aku kui geneka ära. Siis saad juba aimu, milles häda on ja mida peaks edasi tegema.
Ise usun, et sul lihtsalt aku surnud. Omal samasugune juhus olnud, paar käivitust pidas, kui käima ei saanud, siis ainult köis aitas. Ja siis peale käima saamist kümme minutit ning aku oli jälle "täis"...

Re: Jama aku laadimisega

Postitatud: E Mär 02, 2009 12:58 am
Postitas seff
karli kirjutas:Nimelt probleem järgmine, peale mõningast vintsimist, tõmbab aku nii kuivale, et ei suuda vintsi ringi ajada samuti "sureb" ka kõik muu, mis voolu tarbib.
(Laupäeval sai metsas suts vintsitud, aku peale seda nii tühi, et ei suutnud tühjalt trossi poolile vedada. Kohe kui kerima hakkas kadus vool ka bensupumbalt ja suri välja. Peale 30 min seismist suutis vaevu starterist käima vedada. Sõitsin siis koju- ca 8 km. Kodus proovisin uuesti, et kas saan trossi poolile kerida, lülitades suretas mootori välja ja jälle aku täiesti tühi).

Kas probleem on vigases genekas? või nii lühikese sõiduga ei jõua genekas akusse midagi anda? Unustasin enne ka mainida, et kogu selle vintsimise ajal auto mootor töötas ja seega genekas pidanuks laadima.
Aku on ca 1 aasta vanune 55 amprit.
Mis teha, uus aku, -genekas või midagi veel?
sellle s6iduga oleks pidanud ikka voolu sisse v6tma aku , sul on siis kas genekas vigane või said aku plaadid sees otsa ja selle akuga pole siis midagi enam teha , ,laadimise kontrollimiseks saab testrit kasutada

Postitatud: E Mär 02, 2009 9:48 am
Postitas marxkoll
Mõõda ära laadimispinge ja aku oma, kusagil 15min töötamist peaks aku uuesti laadima!

Re: Jama aku laadimisega

Postitatud: E Mär 02, 2009 10:25 am
Postitas v6sa
karli kirjutas: ...
Aku on ca 1 aasta vanune 55 amprit.
Mis teha, uus aku, -genekas või midagi veel?
Maru väikese vooluga aku... :wink:

Aga tõsisemalt rääkides, lõhnab vintsipaigalduse kaabeldusvea või lohaka töö järele. Kas kusagil sädemeid ei lennanud, kui vintsi kasutasid?

Muidugi on võimalik, et pisike akuke andis endast esimesel vintsimisel kõik ja nüüd on täitsa surnud. Aga seda näitab juba akutest esimeses autopoe nime kandvas müügiettevõttes.

Ahjaa, laadimispinge tasuks enne üle mõõta. Äkki tappis lühis esmalt geneka...

Postitatud: E Mär 02, 2009 10:26 am
Postitas Landy
Karta on, et mõni "pott" on otsad andnud. Kas akus piisvalat vedeliku on? Äkki oled välja keetnud mõne varsema ülelaadimisega.

Postitatud: E Mär 02, 2009 12:24 pm
Postitas personanongrata
Kui sa millegipärast tõesti ei taha kuskile akut testima minna, siis mõõda ise nii aku käivituspinge (min 12,6 V) kui generaatori laadimispinge ära (vahemik 13,8 - 14,4 V). Seejärel peaks mõõtma ära happetiheduse igas akuelemendis, kui sul on olemas areomeeter. Ning tuletan meelde, et iga aku vajab ka 24tunnist sundlaadimist.

Postitatud: E Mär 02, 2009 9:28 pm
Postitas karli
Viga käes, nimelt on geneka ergutusjuhet varem jätkatud. Niiskus on aga pääsenud isolatsiooni alla ja juhtme sõna otseses mõttes läbi mädandanud. Seega mootori töötades mingit laadimist ei toimunud. Imelik aga see, et armatuuris vastav tuluke põlema ei hakanud.

Postitatud: E Mär 02, 2009 9:52 pm
Postitas erik
karli kirjutas:Viga käes, nimelt on geneka ergutusjuhet varem jätkatud. Niiskus on aga pääsenud isolatsiooni alla ja juhtme sõna otseses mõttes läbi mädandanud. Seega mootori töötades mingit laadimist ei toimunud. Imelik aga see, et armatuuris vastav tuluke põlema ei hakanud.
Aga kas see tuli ka süüte sissekeeramisel süttis?

Postitatud: E Mär 02, 2009 10:17 pm
Postitas Ptyyp
Kui geneka ergutusjuhe on katki siis ei lähegi armatuuris tuli põlema!Katkise ergutusjuhtme korral laeb generaator küll kuid hakkab laadima alles 2000-3000rpm´i pealt. Tühikäigul laadimine puudub.
karli kirjutas:Viga käes, nimelt on geneka ergutusjuhet varem jätkatud. Niiskus on aga pääsenud isolatsiooni alla ja juhtme sõna otseses mõttes läbi mädandanud. Seega mootori töötades mingit laadimist ei toimunud. Imelik aga see, et armatuuris vastav tuluke põlema ei hakanud.