1. leht 1-st

Sissepritse GAZ 24-10 mootorile

Postitatud: P Veebr 15, 2009 10:25 pm
Postitas ivan
Tegemist siis autoga Pilt millega karmidel safaritel käiakse ja teinekord ka mõnel sellisel asjaarmastajatele mõeldud üritusel käiakse nagu seda on MudDrag.
Tean, et paljudel tekib kohe küsimus, et miks vene mootoriga vaeva näha kui võib sama raha ja väiksema töövaeva eest võtta kuskil romulast sissepritsega mootori, millel hobuseid ehk rohkemgi veel kui sellelt mootorilt sai välja pigistatud. Teglikult hetkel veel ei teagi palju võimsust ja momenti mootor välja annab. Plaanis ikkagi stendis ära käia ja seal lõplik viimistlus anda. Kindel on see, et ehitusrõõm jääb, mis on ju oma ehitatud auto juures põhiline. Idee tekkis, kui korduvalt kuskil kallakute peal mootor välja suri jõu puudusel, sest lihtsalt karpa oli kuivaks imetud. Teiseks ei tee mõni lisahobune kunagi paha.
Asjast lähemalt. Tänu ühele juhuslikule kohtumisele sai ajuks valitud VEMS, Pilt. Valiku üheks kriteeriumiks oli, et peab olema programeeritav kuna sobiva aju leidmine kasutatuna kuskilt romulast oleks ilmselt olnud võimatu. Sisselaske kollektori jätsin laiskuse tõttu vana, selle külge sai lihtsalt keevitatud pihustitele mõeldud avad Pilt, pihustite peale kütuse latt. Kütuse pump sai paigutatud väline ja peab ütleama, et teeb üllatavalt kõva lärmi. Rõhuleguraator tuleb valida korralik, siin sai esialgu vale valik tehtud. Põõrete lugemiseks tuleb paigaldada üks kettake rihmarattale ja sinna magnet andur. Selle koha peal panin esimese hooga kõvasti mööda. Tahtsin odavalt ja tegin 4-1 nukiga ning Hally anduriga, seda ei saanudki tööle. Hiljem sai tehtud ketas 60-1 nukiga ja paigaldatud magnetandur, töötab. Erline rõhk on juhtmestiku montaazil. Siin tuleb teha täpselt antud juhendile, mis internetis üleval, eriline tähelepanu massidele.
Tänaseni olen 3x proovimas käinud, selahulgas ka Vaida taga künkal tõuse proovimas, kannatab julgelt ka poole tõusu pealt vajutada, mida varem teha ei saanud, seega esimene eesmärk on täidetud. Teine eesmärk - lisa hobused on hetkjel vaid oletus, aga olemas nad on. Lisapilte http://www.foto24.ee/album/43981

Postitatud: E Veebr 16, 2009 12:07 am
Postitas urmas
Polndki juba mitu kuud Sinust miskit kuulda. Korra küll muretsesid udutulede pärast. :shock:
Ei noh, vägev :beer:

Postitatud: E Veebr 16, 2009 9:58 am
Postitas ivan
urmas kirjutas:Polndki juba mitu kuud Sinust miskit kuulda. Korra küll muretsesid udutulede pärast. :shock:
Ei noh, vägev :beer:
Mis siin ikka niisama loba ajada, kui riistad korrast ära. Nyyd vöiks yhe safari teha, näiteks KP 36, suts ja valmis.

Postitatud: E Veebr 16, 2009 2:40 pm
Postitas boob
ivan kirjutas:
urmas kirjutas:Polndki juba mitu kuud Sinust miskit kuulda. Korra küll muretsesid udutulede pärast. :shock:
Ei noh, vägev :beer:
Mis siin ikka niisama loba ajada, kui riistad korrast ära. Nyyd vöiks yhe safari teha, näiteks KP 36, suts ja valmis.
Kas niimoodi suts ja valmis?
Pilt

Postitatud: E Veebr 16, 2009 3:04 pm
Postitas Jünger
boob kirjutas:Kas niimoodi suts ja valmis?
Pilt
KUi ollus veel elas, siis käivitus ta nupust ja võti puudus :))

Postitatud: E Veebr 16, 2009 3:30 pm
Postitas totu
Tubli töö. Takkajärgi tarkusena oleks lihtsam olnud paigaldada Strombergi horisontaallõõriga karburaator. Sellel ujukikamber segulõõri all ja igasugused kalded (vähemalt auto ratastelpüsimise piirides) on suhteliselt poogen.
PS. Kui keegi tahab pritsungi paigaldamist korrata, on pakkuda Toyota pritsesüsteem (kõik peale pumba ja MAF sensori)

Postitatud: E Veebr 16, 2009 3:52 pm
Postitas erik
Karburaator, olgu ta milline tahes, ei kõlba offroad autole. Nendel, kellel see veel töötab, olgu lihtsalt õnnelikud. :lol:

Teise auto komplektne pritse, eriti japs, on halb toorik nii progetava ajuga kui originaal ajuga toimetamiseks ja millegile muule peale aretamiseks.

Head komponendid on tootjatelt bosch ja simens, nende pistikud on standard ja hind, nii pruugituna, kui uuena mõistlik.

Igatahes tubli Ivan :wink: Kas külmkäivitus on esimesest üritusest või vajab paari käivitamist? Kas üleminekud külmast tööreziimist soojale on sujuv, või esineb ka lonkamist? WideBandiga oled ka sõitnud pikemaid otsi ja segu jälginud?

Postitatud: T Veebr 17, 2009 11:17 am
Postitas UZIS
Tore, et olen leidnud kaasmõtlejaid, ise kasutasin Megasquirti aju ja 2,5L Wrangleri monopritset mis istus peaaegu täpselt originaal karpa asemele.
Mootor ei olnud kunagi nii hästi töötanud kui antud komplektiga. Kahjuks ei ole ise veel metsa saanud kuid see aeg tuleb varsti. Igatahes soovitan soojalt UAZikutele sissepritset, vähemalt mõelge tõsiselt ennem kui mootorit hakkate vahetama. Nagu ka IVAN kinnitas sellest mootorist annab niimõndagi välja pigistada. Igatahes edu IVAN ja loodetavasti annad ka kogemusi kuidas MPI toimib, sest see on mul järgmine etapp koos jagavaba süüte ja külmkäivituse juhtimisega. Ahjaa pane pump puksidele ja müra on kohe vähem.

Postitatud: T Veebr 17, 2009 11:36 am
Postitas ivan
erik kirjutas:Kas külmkäivitus on esimesest üritusest või vajab paari käivitamist? Kas üleminekud külmast tööreziimist soojale on sujuv, või esineb ka lonkamist? WideBandiga oled ka sõitnud pikemaid otsi ja segu jälginud?
Külmäivitusel tuleb natuke gaasi peal hoida, vahet ei ole kas õhu temp +15 või - 10. Külmast soojale üle läheb täiesti sujuvalt, ka külmalt veab mootor väga hästi võrreldes karpaga. Võib peadaali põhja vajuatada igast asendist nii soojalt kui ka külmalt, isegi madalatel pööretel ei hakka "puksima". Segu on suhtelisalt rikas (küünalde järgi). Mootor töötab väga stabiilselt, võib rahulikult viinapitsi klapikambri kaanele panna (vanakooli mootorimeeste test), vahelejätmisi ei ole täheldanud. WideBand on hetkel üldse välja lülitatud kuna ei ole sutnud seda kalibreeida VEMS-i enda andmete puudusel. VEMS-l sai soft ringi laetud ja siis läksid andmed kaudma. Kuno, kes kogu asja häälestanud, tegi tootjale andmete päringu. Veidi keerukas lugu, kuna aju ise toodetud juba mingi 2007, mina ostsin 2008 aug, arusaamatu. Kohe kui andmed kätte saame, siis lähme Kunaga dünostendi ja teeme lõpliku hääletsuse, ilma WB-ta on aga seda mõttetu teha. Hetkel murran pead õlituse kallal, sest see mootor ei ole mõeldud järskudel tõusudel ja langustel tööks, veidi aitab õlitasme kõrgel hoidmine, kuid selle peksab mingi ajaga välja.

Postitatud: T Veebr 17, 2009 3:12 pm
Postitas erik
WB sondi ja kella saad minu käest ka laenata, kogub teine hetkel riiulis tolmu...

Postitatud: K Veebr 18, 2009 11:13 am
Postitas 777
Millest kütuselatt tehtud on või mis autolt pärineb?

Postitatud: K Veebr 18, 2009 7:28 pm
Postitas ivan
777 kirjutas:Millest kütuselatt tehtud on või mis autolt pärineb?
Kütuselati toorik ostetud http://www.keisei-racing.com/index.php? ... t&Itemid=3, materjal alumiinium. Pikkus vaja teha parajaks vastavalt pihustite paigutusele, pihustite avad vastavalt nende paigutusele kollektoril, otstesse keermed sisse kütusevoolikute kinnitusteks. Kui aega rohkem, siis võid teha kütuselati ka nelikant torust. Kuna metsaauto aga pidevalt kasutusel ei ole siis võib alati bensiisni sees ka tiba vette olla, seega on olemas oht, et must metall roostetama hakkab ning rooste pihustid umbe ajab.
NB! kasuta korraliku rõhuregulaatorit. Algul ostsin endale n.n. odava. Ilus värviline aga stabiilset rõhku ei hoidnud, läks resonantsi kui rõhk oli alla 4 bar-i, seda aga liiga palju.