1. leht 2-st

Ejektorjahutus?

Postitatud: E Jaan 26, 2009 10:17 am
Postitas totu
Mõlgub mõttes, juba pikemat aega, loobuda jahutusventilaatorist (või jätta lisajahutuseks) ja asendada ejektoriga väljalaskegaasidelt. On keegi sellega tegelnud, veel parem, ära katsetanud? Mõeldav siis loomulikult vaid tagumise asetusega radiaatori korral. Suurtel diislitel on seda edukalt kasutatud, kuidas võiks aga toimida väikesel bensukal? Kas gaaside hulk ja kiirus on piisavad? Esialgsete arvestuste järgi peaks element koosnema ca 300st 3mm düüsist, pinnale 400X500 mm.

Postitatud: K Veebr 11, 2009 2:23 pm
Postitas totu
Et keegi isegi ei väida mind lolli olema, tundub liiga põnev mõte olema et lihtsalt loobuda.

Postitatud: K Veebr 11, 2009 2:30 pm
Postitas tarmo
Võibolla keegi ei tea midagi ja sa ise oled antud juhul ainuke, kes midagigi teab? :D
Mina kuulen ka esimest korda, äkki räägid natuke lähemalt sellest? Heitgaasid surutakse läbi radiaatori või ajavad gaasid ringi mingit ajamit, mis omakorda jahutab?

Postitatud: K Veebr 11, 2009 3:17 pm
Postitas totu
Põhimõte siis radika peale (horisontaalse või kaldu paigutuse korral) või taha monteeritud rest, see koosneb torudest, milles ülespoole (radikast eemale) düüsid. Nendest väljuvad heitgaasid haaravad kaasa suhteliselt suures koguses õhku, see omakorda satub sinna läbi radiaatori. Kui süsteem reaalselt töötab, on ainukeseks riskikohaks väljalasketoru totaalne purunemine. Iseenesest huvitav??

Postitatud: K Veebr 11, 2009 6:13 pm
Postitas Veiko
Aga düüsid on ju takistuseks?Ja kuidas sa seda ette kujutad kui radiaator on kuskil katte all?
Ma näen pointi suurtel diislitel millel pööretevahemik ei kõigu olulisel määral kuid metsas...
Ise olen näinud ventikaid mis pöörlevad roolivõimend tagasijooksu pealt.
Isiklikult mulle jätkuvalt meeldivad el ventikad.Kui nad on ka kõrgemal,et palju sodi sinna sisse ei lähe siis nad kestavad üllatvalt kaua.

Veiko

Postitatud: K Veebr 11, 2009 8:01 pm
Postitas hulkur
Kuna asi on hetkel tehnilise arutelu tasandil, siis tõstan ringi...

Postitatud: N Veebr 12, 2009 12:11 pm
Postitas totu
Hakkab tulema. Takistus sõltub avade ristlõigete summast, seega muudetav. Katteid peale enam panna ei saa, gaasid peavad vabalt lahkuma. El. vent on siiani suurepäraselt toimetanud, probleemne on olnud termoanduriga (kolmas aasta jooksul).Kardan just väikestel koormustel ebapiisavat gaaside kiirust. Kui tuli all ja segusiibrid lahti, peaks piisavalt jahutama. Bensukas piirab just väikesel koormusel sisendõhu ära ja väljalskegaaside hulk väheneb oluliselt. Samas siis ka mootori soojuseraldus oluliselt väiksem. Olen nuputanud ka dubleerimist el. ventikaga, see jälle kaalulisa ja teeb asja väga kobakaks, peale selle jääb juurdepääs ventilaatorile väga keeruliseks. Nagu kits kahe heinakuhja vahel- tahaks ära proovida aga tühja tööd ei viitsi teha. Ja enne sooja suve reaalselt katsetada ka ei ole mõtet.

Postitatud: N Veebr 12, 2009 10:34 pm
Postitas tanel
Pistan oma noka vahele ja küsin siiralt ja lollilt, kuidas need düüsid ummistumisega suhestuvad? Mõttes et "peegliteni mudas" ja/või "pasa/turba rahe ülevalt"?
Ei nöögi, huvitab, esimest korda lugesin siit sellisest lahendusest...

Kellelgi äkki mingi hea URL tuua, kus asi puust ja punaselt ja JPG-dena näha?

Postitatud: R Veebr 13, 2009 9:07 am
Postitas totu
Puhtteoreetiliselt peaks 3mm ava tühjaks puhuma, me ei ole aastase võistluskogemusega radikat mutta saanud ja puhastamist ei ole vajanud. Radika asetus siis selline: http://pilt.delfi.ee/picture/2992231/ Antud juhul on väljalase ka "varrukast võtta" e. radiaatori kõrval. Võibolla sellest see mõte tekkiski.

Postitatud: R Veebr 13, 2009 2:01 pm
Postitas tt
Tatral on sääne süsteem peal olnud

http://auto.howstuffworks.com/tatra-cars4.htm

.... A key feature was "ejector cooling." Instead of an engine fan driven by belt, which sapped power, Mackerle used exhaust gases, .....

Pilt

Postitatud: R Veebr 13, 2009 4:31 pm
Postitas tyybel
tt kirjutas:Tatral on sääne süsteem peal olnud
Pilt
Vot-vot, tõmba Zigmund/Hanzelka Aafrika reisikiri diagonaalis läbi. Midagi nad jahutusest lobisesid aga mida ja kus täpsemalt, ei mäleta. Teoretiseerimise kõrvale räägivad oma offroad-praktikast, küll liivas, aga siiski väga keerulistes tingimustes, ehk tekib mõni oluline poolt või vastu mõte.

Postitatud: R Veebr 13, 2009 4:40 pm
Postitas tt
google rohkem asja kohta välja ei rääkinud, kellel mõni parem link pakkuda - astugu ette

Postitatud: R Veebr 13, 2009 5:33 pm
Postitas totu
Selline ifootsimine ainult rõõmustab, omal ei ole veel muffigi asjalikku õnnestunud leida. Otsisin ka T-64 (tank) järgi, leiduvad masina üldpildid ja mõned põhiandmed. Just mootori ja selle juurde käiva pärast oli see masin salastatud ja neid ei eksporditud (seda 700hp jahutati just ejektoriga ja elemendi pind ei olnud üldse suur). Huvitav et keegi ei ole isegi asjalikke pilte üles riputanud.

Postitatud: L Veebr 28, 2009 2:18 pm
Postitas Päkapikk
Kas ma võin veits rumalalt juurde küsida?
Kas selle asja idee on suurel määral nagu liivaprits, lihtsalt liiva asemel tõmmatakse läbi radiaatori õhku? Ja pritsi düüse on palju.

Postitatud: L Veebr 28, 2009 8:42 pm
Postitas totu
Täpselt nii.