1. leht 1-st

Ford Maverick jahutuse viskosidur (jahutuse ümberehitus)

Postitatud: E Jaan 19, 2009 1:44 pm
Postitas antik
Selline jama siis: külmade ilmade saabudes kiilus mootori jahutusventilaator kinni, s.t. töötas koguaeg täistuuridel. Kui ta üles sulas, siis hakkas laperdama ja kolisema- tundub, et vesi oli sees jäässe jäänud ja nüüd on midagi seal katki.

Küsimus: Kas tuleks viskosidur nüüd ära vahetada või saab teda kuidagi parandada?

Variandid oleks tellida originaalosa ca 7000.- meie kohalikku tugrikut või otsida lammarist.

1994a 2,4i Ford Maverick/Nissan Terrano 2
Pidavat sobima L20, L21 ja muude Nissani maasturite vendid.

Re: Ford Maverick jahutuse viskosidur

Postitatud: E Jaan 19, 2009 3:29 pm
Postitas antik
Uurisin natuke maad ja tuleb välja, et ega lammutusest viskosidureid eriti saadaval polegi (tegelt pole neid üldse). Tekkis mõte, et asendada viskosidur elektrimootoriga- 2,7L diiselmootoriga masinatel ongi vist kaks jahutusventi- üks ees elektri ja teine mootori juures viskoga. Kas keski oskab juhatada kasutatud ventilaatori juurde või aitab leida viskosiduri?

Postitatud: E Jaan 19, 2009 11:27 pm
Postitas Landy
Mis sa punnitad, pane suvaline sobiva mõõduga elektrivent sinna.

Postitatud: T Jaan 20, 2009 12:44 am
Postitas inseneer
Mul peaks ikka leiduma sobivat viskosidurit sellele pillile.

Postitatud: K Jaan 21, 2009 8:35 am
Postitas antik
inseneer kirjutas:Mul peaks ikka leiduma sobivat viskosidurit sellele pillile.
Tänud Inseneerile- sai viskosiduri peale ja mootori temperatuur on nüüd normis. Vahetasin ka termoklapi 82C vastu, muidu talvel 76C klapiga soojeneb mootor liiga aeglaselt. Ilma ventilaatorita ei läinudki mootor väga kuumaks, paistab, et suur radiaator on ikka mingi varuga disainitud- ainult punase tule all paar korda lülitasin mootori igaksjuhuks välja. Elektriventilaatori pealepaneku pole ma kah maha matnud- plaanis on ikkagi natuke mudasõiduga hakata tegelema.

Postitatud: E Mär 02, 2009 10:44 pm
Postitas antik
Landy kirjutas:Mis sa punnitad, pane suvaline sobiva mõõduga elektrivent sinna.
Teema jätkuks siis selline idee- vaatan, et hetkel müüakse osta.ee-s 96a diiselmootori Terrano2 jahutusventilaatorit- kas seda oleks väga keeruline aretada olemasoleva bensiinimootoriga radika ette? Tahaks ikka viskosiduri üldse vahelt ära võtta- tundub, et õhu liigutamiseks läheb mootoril liiga palju energiat raisku.


Pilt

Postitatud: K Apr 22, 2009 9:51 am
Postitas antik
Asjad on jõudnud juba niikaugele, et Härra Inseneer konstrueeris mu masina ümber elektroonilisele jahutusele. Kuna viskosidur läks täiesti küljest minema, siis jäi kõvasti ruumi radiaatori ja mootori vahele kuhu sai installeeritud Toyota RAV4 kahe ventilaatoriga jahutusplokk. Peale termostaati sai lisatud Ford Sierralt 93 aasta termoregulaatori (termostaat?- ei tea mis nimega seda nimetada), mis vastavalt mootorist väljatulevale vedelikutemperatuurile lülitab kaks ventilaatorit vaheldumisi sisse ja välja (hetkel küll tundub, et temperatuuri vahemik on liiga suur ja planeerin vahetada termoanduri natuke madalama temperatuurivahemiku jaoks- ventilaator võiks varem tööle minna). Lisaks on veel teiselt poolt Nissan Terrano 2,7TD konditsioneeri jahutusventilaator, mis hetkel ei ole veelsüsteemi külge ühendatud, kuid planeerin ta panna pidevalt pöörlema väiksema vooluga või radika külge teise bimetallanduri madalamal temperatuuril käivitamiseks, et mootoril oleks õhuliikumine ka jahedamates tingimustes.

Mida targad elektrikud arvavad sellisest asjast: http://www.yeint.ee/index.php?main=526& ... tID=141830

Pilt

Või peab karmimate ilmastikutingimuste jaoks paigaldama midagi tugevamat?


Pole veel piisavalt pikka maad sõitnud ja ei oska veel öelda, kui suur kütusekulu kokkuhoid on võimalik. Viimati kulus maanteel 10,5L/100km, Linnas 13,5L/100km. Enne viskosiduri peedistumist võttis vastavalt 9L ja 12L.

Postitatud: N Apr 23, 2009 3:30 pm
Postitas antik
Keda huvitab, siis siin lingil on ära toodud jahutuse skeemid erinevatele autodele:

http://www.mgb-stuff.org.uk/s_fans.htm

Postitatud: L Apr 25, 2009 11:23 am
Postitas antik
antik kirjutas:Pole veel piisavalt pikka maad sõitnud ja ei oska veel öelda, kui suur kütusekulu kokkuhoid on võimalik. Viimati kulus maanteel 10,5L/100km, Linnas 13,5L/100km. Enne viskosiduri peedistumist võttis vastavalt 9L ja 12L.
Niisis, peale 520km sõitu tuli keskmine kütusekulu 10,19L/100km. Ja kuna roolis ja sõidus ei olnud mina ise, siis kahtlustan, et talda anti natuke rohkem, kui tavaliselt :)