1. leht 2-st

Lisatulede ühendamine

Postitatud: N Dets 11, 2008 7:16 pm
Postitas MikkM
Tegu ka tehnilist laadi küsimusega...

Nimelt sai ostetud mingid lisakaugtuled


Peale esimest õhtut juhtmete sees müramist sai teine päev
ka ostetud lisatulede ühendamise komplekt.

Sisaldas siis hunnik juhtmeid, kaitse, relee, lüliti...

Kõik kena, õpetus läbi loetud, vanast ajast paar asja meelde tuletatud, ühendatud.

Tulemus, peotäis läbi põlenud kaitsmeid, lisaks tossu jne.
Loomulikult vägevad anomaaliad kord põleb see, kord teine, kord kolmas, tuli vahest ei põle ükski jne jne.

Ostsin paar õlut selle tarbeks et pea mõtetest tühjendada.
Nüüdseks peaaegu kõik korralikult paigas ja ühendatud.

Nüüdseks vaevab mind ainult üks küsimus.

Kuhu kuradi kohta pean ühendama 1 juhtme mis õpetuse järgi peaks minema "lülitist parktule juhtmesse" :?:
Eeldades et minul on lisa kaug tuled, siis minul peaks minema see kuskile kaug tule juhtmesse?
Kui nii siis millisesse?

Võtame aluseks 3 otsikuga H4 pirni, hoiame käes nii et üks klemm üleval kaks kõrval.

Millisesse juhtmesse?



Mikk

Postitatud: N Dets 11, 2008 7:26 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Jube segane jutt :roll: - mis krt on lisakaugtuledel pistmist parktuledega ?

Postitatud: N Dets 11, 2008 7:37 pm
Postitas MikkM
MahviaDeTyrk kirjutas:Jube segane jutt :roll: - mis krt on lisakaugtuledel pistmist parktuledega ?
Tuli jah segane , tean isegi, vabandan...

Põhimõtteliselt oli lisatulede ühendamise komplektis õpetus.

Et lülitisse 3 juhet,

1. Mass
2. Juhe releest (+?)
3. Juhe parktule lülitamis juhtmesse

Eks seal on mõeldud lisatulesi millel park tuli või mida iganes.

Nagu minu mõistus seda ette suudab kujutada siis mina peaks selle kolmanda ühendama miskisesse kaugtule juhtmesse, aga milline see on ?
Jälitaks tagasi pirnist (H4) et milline klemm oleks kaugtule oma,
Või olen ma täiesti valel teel?


Mikk

Postitatud: N Dets 11, 2008 7:45 pm
Postitas MahviaDeTyrk
No vaata testri või miski indikaatorlambiga kus sul vool on kui kaugtuled sisse lülitad

mina ei võtaks pirni pesast - võta enne kaugtulede releed - muidu lisakaugtuled kah ei tööta kui kaugtule relee ikaldab

Postitatud: N Dets 11, 2008 7:45 pm
Postitas Ptyyp
Väga huvitavad kaugtuled. H4 pirn sisaldab nii kaug kui ka lähitulesid. Üks klemm on mass ja kaks on plussid. Üks pluss läheb kaugtule niidile ja teine pooltule niidile. Mõlemaid korraga lülitada ei tohi ( pirn põleb läbi ).
Kui tahad ühendada kaugtulesid siis: Kummagile tulele oleks soovitav eraldi vool võtta. Jube raske seda kõike kirja panna. Lives saaks sellega suht kiirelt hakkama. Toon näite ühe tule ühendusest. Paigalda tuli. Lisatulest peaks välja tulema 2 juhet ( va. gabariidiga variant ). Üks juhe massi ja teine relee nr85 jala külge ( releedel klemmide juures numbrid ). Relee jalg nr 86 läbi kaitsme aku + klemmi peale. Rellee jalg nr 87 massi. Relee jalg nr 30 auto originaal täistule + juhtme külge. Ongi kõik. Nii kui lülitad auto orig. täistule lülitist tulesid lähevad ka lisa täistuled põlema.

Postitatud: N Dets 11, 2008 7:46 pm
Postitas yanekk
MikkM kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:Jube segane jutt :roll: - mis krt on lisakaugtuledel pistmist parktuledega ?
Tuli jah segane , tean isegi, vabandan...

Põhimõtteliselt oli lisatulede ühendamise komplektis õpetus.

Et lülitisse 3 juhet,

1. Mass
2. Juhe releest (+?)
3. Juhe parktule lülitamis juhtmesse

Eks seal on mõeldud lisatulesi millel park tuli või mida iganes.

Nagu minu mõistus seda ette suudab kujutada siis mina peaks selle kolmanda ühendama miskisesse kaugtule juhtmesse, aga milline see on ?
Jälitaks tagasi pirnist (H4) et milline klemm oleks kaugtule oma,
Või olen ma täiesti valel teel?


Mikk
Järjest hullemaks läheb,loe palju tahad aga pihta ikka ei saa,mida sul lõpuks vaja on.
Väike soovitus,kui pole elektriga päris kodus,siis lase paigaldus teha neil kes oskavad.
Vähemalt saad rahulikult magada ja hommikul on auto ka samasuguses seisus kui õhtul.

Postitatud: N Dets 11, 2008 7:55 pm
Postitas MikkM
Ptyyp kirjutas:Väga huvitavad kaugtuled. H4 pirn sisaldab nii kaug kui ka lähitulesid. Üks klemm on mass ja kaks on plussid. Üks pluss läheb kaugtule niidile ja teine pooltule niidile. Mõlemaid korraga lülitada ei tohi ( pirn põleb läbi ).
Kui tahad ühendada kaugtulesid siis: Kummagile tulele oleks soovitav eraldi vool võtta. Jube raske seda kõike kirja panna. Lives saaks sellega suht kiirelt hakkama. Toon näite ühe tule ühendusest. Paigalda tuli. Lisatulest peaks välja tulema 2 juhet ( va. gabariidiga variant ). Üks juhe massi ja teine relee nr85 jala külge ( releedel klemmide juures numbrid ). Relee jalg nr 86 läbi kaitsme aku + klemmi peale. Rellee jalg nr 87 massi. Relee jalg nr 30 auto originaal täistule + juhtme külge. Ongi kõik. Nii kui lülitad auto orig. täistule lülitist tulesid lähevad ka lisa täistuled põlema.
Hakkab tulema, aitäh,

Siit ka minu esialgne küsimus kuidas ma selle originaal kaugtule + jutme kindlaks teen?

Nagu rääkisid on H4 pirnil 2 plussi kaug ja lähi, ja mass,
Milline klemm on siis H4 pirnil kaugtule + ?


Mikk

Postitatud: N Dets 11, 2008 8:07 pm
Postitas Ptyyp
[quote="MikkM
Hakkab tulema, aitäh,

Siit ka minu esialgne küsimus kuidas ma selle originaal kaugtule + jutme kindlaks teen?

Nagu rääkisid on H4 pirnil 2 plussi kaug ja lähi, ja mass,
Milline klemm on siis H4 pirnil kaugtule + ?


Mikk[/quote]

Võta pirni tagant pistik küljest. Lülita kaugtulesid ja vaata millisele klemmile vool peale tuleb. Peast ei oska öelda milline pirnil kaug ja lähi pluss on.

Postitatud: N Dets 11, 2008 8:45 pm
Postitas Kodanik2
Ptyyp kirjutas:Väga huvitavad kaugtuled. H4 pirn sisaldab nii kaug kui ka lähitulesid. Üks klemm on mass ja kaks on plussid. Üks pluss läheb kaugtule niidile ja teine pooltule niidile. Mõlemaid korraga lülitada ei tohi ( pirn põleb läbi ).
Kui tahad ühendada kaugtulesid siis: Kummagile tulele oleks soovitav eraldi vool võtta. Jube raske seda kõike kirja panna. Lives saaks sellega suht kiirelt hakkama. Toon näite ühe tule ühendusest. Paigalda tuli. Lisatulest peaks välja tulema 2 juhet ( va. gabariidiga variant ). Üks juhe massi ja teine relee nr85 jala külge ( releedel klemmide juures numbrid ). Relee jalg nr 86 läbi kaitsme aku + klemmi peale. Rellee jalg nr 87 massi. Relee jalg nr 30 auto originaal täistule + juhtme külge. Ongi kõik. Nii kui lülitad auto orig. täistule lülitist tulesid lähevad ka lisa täistuled põlema.
Kas natuke puusse ei läinud? Sinu pakutud versiooniga põleb tõenäoliselt läbi auto kaugtulede kaitse, sest sellesse ahelasse on tekkinud ülekoormus.
+30 ühendad kaitsme kaudu akule + klemmile või muule sama väärsesse kohta (tavaliselt punast värvi ilma lisavärvita juhe) 87 ühendad lisa tule plussi 87a on vastand klemm ja ilma juht vooluta on ühendatud +30ga. 85 klemmi ühendad auto olemasoleva kaugtule plussi ja 86 läbi lüliti salongis massi. Selle tulemusena süttivad lisa tuled siis kui lülitatakse auto põhi tuled ümber kaug tuledele ja lüliti (lisalülitimärgu tulega) on sisse lülitaud asendis. 85 ja 86 võib oma vahel vahetada, sest nende kaudu juhitakse mähist kus polaarsus ei ole oluline.
Leheküljel 7 on ka kirja pildis http://www.melasiauto.ee/iedit/iedit/fi ... 202003.pdf

Postitatud: N Dets 11, 2008 8:54 pm
Postitas MikkM
Kodanik2 kirjutas:
Ptyyp kirjutas:Väga huvitavad kaugtuled. H4 pirn sisaldab nii kaug kui ka lähitulesid. Üks klemm on mass ja kaks on plussid. Üks pluss läheb kaugtule niidile ja teine pooltule niidile. Mõlemaid korraga lülitada ei tohi ( pirn põleb läbi ).
Kui tahad ühendada kaugtulesid siis: Kummagile tulele oleks soovitav eraldi vool võtta. Jube raske seda kõike kirja panna. Lives saaks sellega suht kiirelt hakkama. Toon näite ühe tule ühendusest. Paigalda tuli. Lisatulest peaks välja tulema 2 juhet ( va. gabariidiga variant ). Üks juhe massi ja teine relee nr85 jala külge ( releedel klemmide juures numbrid ). Relee jalg nr 86 läbi kaitsme aku + klemmi peale. Rellee jalg nr 87 massi. Relee jalg nr 30 auto originaal täistule + juhtme külge. Ongi kõik. Nii kui lülitad auto orig. täistule lülitist tulesid lähevad ka lisa täistuled põlema.
Kas natuke puusse ei läinud? Sinu pakutud versiooniga põleb tõenäoliselt läbi auto kaugtulede kaitse, sest sellesse ahelasse on tekkinud ülekoormus.
+30 ühendad kaitsme kaudu akule + klemmile või muule sama väärsesse kohta (tavaliselt punast värvi ilma lisavärvita juhe) 87 ühendad lisa tule plussi 87a on vastand klemm ja ilma juht vooluta on ühendatud +30ga. 85 klemmi ühendad auto olemasoleva kaugtule plussi ja 86 läbi lüliti salongis massi. Selle tulemusena süttivad lisa tuled siis kui lülitatakse auto põhi tuled ümber kaug tuledele ja lüliti (lisalülitimärgu tulega) on sisse lülitaud asendis. 85 ja 86 võib oma vahel vahetada, sest nende kaudu juhitakse mähist kus polaarsus ei ole oluline.
Leheküljel 7 on ka kirja pildis http://www.melasiauto.ee/iedit/iedit/fi ... 202003.pdf
Mul ón peaaegu sama süsteem, ainult et minul tuleb sealt "Auto oma tuli" -st lülitisse mitte releesse....



Mikk

Postitatud: N Dets 11, 2008 9:11 pm
Postitas kristian
Mitu juhet Sul lisatuledest tuleb ? Mul on lisatuledes näiteks ka gabariidid sees. Miskid väikesed 5W pirnid. Kaugtulepirniks on H3.

Postitatud: N Dets 11, 2008 10:40 pm
Postitas Ptyyp
Kas natuke puusse ei läinud? Sinu pakutud versiooniga põleb tõenäoliselt läbi auto kaugtulede kaitse, sest sellesse ahelasse on tekkinud ülekoormus.
+30 ühendad kaitsme kaudu akule + klemmile või muule sama väärsesse kohta (tavaliselt punast värvi ilma lisavärvita juhe) 87 ühendad lisa tule plussi 87a on vastand klemm ja ilma juht vooluta on ühendatud +30ga. 85 klemmi ühendad auto olemasoleva kaugtule plussi ja 86 läbi lüliti salongis massi. Selle tulemusena süttivad lisa tuled siis kui lülitatakse auto põhi tuled ümber kaug tuledele ja lüliti (lisalülitimärgu tulega) on sisse lülitaud asendis. 85 ja 86 võib oma vahel vahetada, sest nende kaudu juhitakse mähist kus polaarsus ei ole oluline.
Leheküljel 7 on ka kirja pildis http://www.melasiauto.ee/iedit/iedit/fi ... 202003.pdf[/quote]

JAh, ajasin 86 ja 30 jalad sassi! Pole sellist õpetust pidanud varem kirja panema ja suures tuhinas tegin väikse vea. Põhimõtteliselt relee kaks klemmi lülitavad ja 2 juhivad koormust!

Postitatud: R Dets 12, 2008 11:27 am
Postitas Stupiduser
1. Mass
2. Juhe releest (+?)
3. Juhe parktule lülitamis juhtmesse



Kuhu kuradi kohta pean ühendama 1 juhtme mis õpetuse järgi peaks minema "lülitist parktule juhtmesse"
Eeldades et minul on lisa kaug tuled, siis minul peaks minema see kuskile kaug tule juhtmesse?
Kui nii siis millisesse?


"Juhe parktule lülitamis juhtmesse" = toide lülitisse
"Juhe releest (+?)" = toide lülitist releesse
"Mass " = lülitis oleva märgupirni mass

"Juhe parktule lülitamis juhtmesse" võtad sealt kust tahad.

Kui tahad, et kaugtuled põleksid koos parkidega (nagu LE ette näeb) siis võtad parktule pealt.

Kui tahad, et põleksid koos kaugtuledega siis võtad kaugtulede pealt.

Kui tahad, et põleksid igal ajal siis võtad mugavaima/kättesaadavaima "+" pealt.

Relee kokkuühendamine ja lüliti märgulamp võtavad nii marginaalselt voolu, et mingite kaitsmeläbipõlemistele ei ole vajadust mõtelda.

Postitatud: R Dets 12, 2008 5:22 pm
Postitas tai
1. Mass
2. Juhe releest (+?)
3. Juhe parktule lülitamis juhtmesse
Tegelikult on ka relee elektromagnet, mis omab 4 otsa millest üks on veel lisaks mass.
Kui tahad, et kaugtuled põleksid koos parkidega (nagu LE ette näeb) siis võtad parktule pealt.
Mitte ei saanud aru?

ainult selline lugu

§179. Kaugtulesid võib kasutada sõidul pimeda ajal või halva nähtavuse korral.

Kaugtulesid ei tohi kasutada, kui:
1) tee valgustus tagab nähtavuse vähemalt 300 meetri ulatuses;
2) vastutulevale sõidukile ollakse lähemal kui 300 meetrit;
3) need hakkavad valgustama ees sõitvat sõidukit;
4) need võivad pimestada teist liiklejat, kaasa arvatud tee läheduses liikuva vee- või raudteesõiduki juhti; viimast ei tohi pimestada ka raudteeülesõidukoha ees edasisõidu võimalust oodates.

Parkidega koos kohe kindlasti mitte.

Postitatud: R Dets 12, 2008 6:36 pm
Postitas Stupiduser
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded

Valgustusseadmed

Kood 201. Üldnõuded


8 ) /---/
Lähituled, kaugtuled, lisakaugtuled ja eesmised udutuled peavad lülituma koos eesmiste, külgmiste ja tagumiste ääretuledega ning numbrituledega, välja arvatud kaug- ja lähituled juhul, kui neid kasutatakse lühiajaliselt hoiatava valgussignaali edastamiseks;