1. leht 1-st
Frontera. Üldiselt mõned küsimused mootori ja veermiku kohta
Postitatud: T Dets 02, 2008 10:54 pm
Postitas wahur
Tere kõigile, veelkord.
Plaan soetada endale Frontera, aga oleks mõnele Frontera omanikule paar küsimust. =)
1. Mismoodi ja kui probleemidetult funktsioneerib Frontera nelivedu. Nagu ma aru olen saanud ei ole tegemist pideva neliveoga, kuid maastikul saab sisse lülitada esimese silla. Küsiks kohe siia, et mis vägi selle samuse nelikveo sisse lülitab, kas mingi mehaaniline kang või on see kuidagi elektrooniliselt lahendatud.
2. Oletame, et väljas on talv või ees on porine tee. Ilma aeglusti ning sisselülitatud neliveoga eksisteerib vast ka mingisugune piirkiirus, mis tehnikale ohtlikuks ei muutu sellise neliveoskeemi puhul, kui keskdiffer puudub, eks?
3. Rummulukud. Olen lugenud, et automaatsed lukud on suhteliselt vähevastupidavad ning võimalusel oleks kasulik manuaalide vastu vahetada. Kas ma nüüd saan õigesti aru, et automaatlukk on jälle midagi sellist, mida saab "rooli kõrvalt" sisse lülitada, manuaallukk midagi sellist, mis eeldab hetkeks autost välja ronimist? See asjaolu jäi ka segaseks, et ilma sisselülitatud neliveota võib lukud siiski kinni jätta kui varsti maastikule jälle asja on või on see pigem halb?
4. Kas A või B seeria? Kuna hinnasihiks olen seadnud max. ca 80000 Eek, siis sõltuvalt läbisõidust ja konditsioonist oleks võimalus saada nii hiline A kui varane B seeria mudel. Selle küsimuse kombineeriks ka mootori valikuga, kuna ei leidnud sellekohast infot, seega, kas pigem diisel või bensiin ja kas on mingeid mootoritüüpe, millest kindlasti eemale tuleks hoida (mingid tüüpvead, lollikindlus, jms).
Auto jääks 70% ulatuses linnakasutusse ning ülejäänud 30% ulatuses maal käimiseks ja metsas müttamiseks. Ma usun ja loodan, et fakt, et sel masinal pidev nelivedu puudub, siin väga suureks takistuseks ei saa. Samuti ei julge ka ühegi müüja käest sellist infot küsima minna, sest arvatavasti oleks see üsna ühepoolselt kasulik.
Varasem kokkupuude offroadinduse ja üldse maasturitega on üpris ümmargune 0 nagu küsimustest selgub, selle eest suur vabandus kõigile =)
Postitatud: K Dets 03, 2008 12:25 am
Postitas uAzIk
Püüan siis jõudumööda vastata.
1. Mismoodi ja kui probleemidetult funktsioneerib Frontera nelivedu. Nagu ma aru olen saanud ei ole tegemist pideva neliveoga, kuid maastikul saab sisse lülitada esimese silla. Küsiks kohe siia, et mis vägi selle samuse nelikveo sisse lülitab, kas mingi mehaaniline kang või on see kuidagi elektrooniliselt lahendatud.
Nelivedu funkab rahuldavalt. Vanema fronteraga igasugu hulljulgeid tempe tehtud aga millest pole jagu saand see on sillad.
Suurte rataste allapanekuga sain jagu tagumisest kardaaniristist ja elastsest kummimuhvist. Samas see võib olla seotud ka eelneva ränga ekspluateerimisega, viis aastat metsa ja linna läbisegi teeb autole mõndagi.
Vanemal ehk A Frosjal teeb seda kang, uuemal B'l nupp. B'l käib kangiga ainult 4LOW.
2. Oletame, et väljas on talv või ees on porine tee. Ilma aeglusti ning sisselülitatud neliveoga eksisteerib vast ka mingisugune piirkiirus, mis tehnikale ohtlikuks ei muutu sellise neliveoskeemi puhul, kui keskdiffer puudub, eks?
Neliveo sisselülitamiseks pead A peal peatuma. B'ga võid sisse panna kuni 94 kmh pealt. Mingit piirkiirust juba sisselülitatud 4veoga ei tea olevat. Ei usu et sa üle saja tahaks sõita mudasel või lumisel teel enivei.
3. Rummulukud. Olen lugenud, et automaatsed lukud on suhteliselt vähevastupidavad ning võimalusel oleks kasulik manuaalide vastu vahetada. Kas ma nüüd saan õigesti aru, et automaatlukk on jälle midagi sellist, mida saab "rooli kõrvalt" sisse lülitada, manuaallukk midagi sellist, mis eeldab hetkeks autost välja ronimist? See asjaolu jäi ka segaseks, et ilma sisselülitatud neliveota võib lukud siiski kinni jätta kui varsti maastikule jälle asja on või on see pigem halb?
Automaatsed lukud on igati ok kui mets piirdub seenelkäiguga. Kui tahtmist hullata siis parem kohe manualid peale panna. Automaat hubid lülituvad ise välja kui tagurdad oma paar meetrit. Manualid pead sisse/välja lülitama autost välja tulles. A'l lülituvad hubid sisse kangiga neliveole minnes ja B'l vastavalt nupust. Olen libedavõitu teel hubid sisse jätnud või ütleme teel kus asfaldi vahele võib libedaid üllatusi oodata. hubide sissejätmine parandab mingil määral juhitavust. Seda tehes pole hub'e ära lõhkunud. Mitte segi ajada neliveoga vs. kinniste hubidega asfaldil sõitmist. Erinevad asjad.
4. Kas A või B seeria? Kuna hinnasihiks olen seadnud max. ca 80000 Eek, siis sõltuvalt läbisõidust ja konditsioonist oleks võimalus saada nii hiline A kui varane B seeria mudel. Selle küsimuse kombineeriks ka mootori valikuga, kuna ei leidnud sellekohast infot, seega, kas pigem diisel või bensiin ja kas on mingeid mootoritüüpe, millest kindlasti eemale tuleks hoida (mingid tüüpvead, lollikindlus, jms).
Vastus subjektiivne ja põhineb oma kogemustel: bens ja ainult bens... A on mul 2.2 ecotec. B 3,2 V6. ecoteci olen pea 5 aasta jooksul suutnud viia kaane lihvimiseni.. oma lollusest lasin kuumeneda ei otsind põhjuseid.. 3,2 seni olen rahul. ühel tuttaval jooksis 2.2 dt ecotec kokku. ls oli väiksem kui minul. ahjaa, ecotecil vaata kindlasti väljalaske karterit.. see nõrk koht neil. keera see termokaitse maha ja uuri pragusi.
Esialgu vist kõik. Loodan, et oli abiks
Postitatud: K Dets 03, 2008 10:52 am
Postitas aarne244
Frontera A 2.5TD on tulnud ette ,et silindripeas on pragu jahutusvedeliku ja õlikanali vahel
Postitatud: K Dets 03, 2008 9:06 pm
Postitas wahur
Tänud uazik ja aarne vastuste eest, nendest oli abi!
Ainuke mure nüüd selles, et kust leida Fronera A 96-98 LWB manuaalkastiga bensiinikas... (ümarama armatuuri ja keerdvedrudega mudel). Tunduvad jube rariteetsed elukad olevat... Suutsin välja peilida, et peale seda facelifti 96ndal aastal lisandus LWB mootorivalikusse 2,2l bensukas, aga kindlat infot ei suutnud välja leida, kas vana 2,4l bensiinikas mootorivalikust välja jäeti?
Uazik, kas väljalaskekarteri all mõtlesid sa "exhaust manifold"i (mehaanilise eesti keele sõnavara hakkab seoses interneti inglisekeelestumisega nullistuma) mis igal teisel mootoril tundub pooleks olevat, või on see midagi muud.
Samuti kas 2,2 bensukas on ehituselt samasugune, mis hammasrihma purunemisel klapid ja muud vidinad kokku lasevad, põhjustades üsna suure väljamineku? (endal 91a 2,0i vectra, siit ka usaldus Opeli mehaanilise osa poole pealt ja täielik hirm liigse elektroonika ees)
Tänud juba ette,
Vahur
Postitatud: K Dets 03, 2008 9:25 pm
Postitas TiitR
wahur kirjutas:Tänud uazik ja aarne vastuste eest, nendest oli abi!
Ainuke mure nüüd selles, et kust leida Fronera A 96-98 LWB manuaalkastiga bensiinikas... (ümarama armatuuri ja keerdvedrudega mudel). Tunduvad jube rariteetsed elukad olevat... Suutsin välja peilida, et peale seda facelifti 96ndal aastal lisandus LWB mootorivalikusse 2,2l bensukas, aga kindlat infot ei suutnud välja leida, kas vana 2,4l bensiinikas mootorivalikust välja jäeti?
Uazik, kas väljalaskekarteri all mõtlesid sa "exhaust manifold"i (mehaanilise eesti keele sõnavara hakkab seoses interneti inglisekeelestumisega nullistuma) mis igal teisel mootoril tundub pooleks olevat, või on see midagi muud.
Samuti kas 2,2 bensukas on ehituselt samasugune, mis hammasrihma purunemisel klapid ja muud vidinad kokku lasevad, põhjustades üsna suure väljamineku? (endal 91a 2,0i vectra, siit ka usaldus Opeli mehaanilise osa poole pealt ja täielik hirm liigse elektroonika ees)
Tänud juba ette,
Vahur
Kas nüüd kohe `96a.-l kuid alates ´00a. juba küll:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Postitatud: N Dets 04, 2008 12:42 pm
Postitas uAzIk
Uazik, kas väljalaskekarteri all mõtlesid sa "exhaust manifold"i (mehaanilise eesti keele sõnavara hakkab seoses interneti inglisekeelestumisega nullistuma) mis igal teisel mootoril tundub pooleks olevat, või on see midagi muud.
tunnistan oma idiootsust puhtsüdamlikult ja täielikult

peas tiksus sõna kollektor aga poole öö aeg teeb mõistus mõnikord trikke.
Oopeli elktroonikaga kummalgi masinal probleeme pole esinend. A'l suri kord mootori tempi andur ja ühel lõbusal uppumisõppusel genekas.
Postitatud: N Dets 04, 2008 12:48 pm
Postitas uAzIk
TiitR kirjutas:wahur kirjutas:Tänud uazik ja aarne vastuste eest, nendest oli abi!
Ainuke mure nüüd selles, et kust leida Fronera A 96-98 LWB manuaalkastiga bensiinikas... (ümarama armatuuri ja keerdvedrudega mudel). Tunduvad jube rariteetsed elukad olevat... Suutsin välja peilida, et peale seda facelifti 96ndal aastal lisandus LWB mootorivalikusse 2,2l bensukas, aga kindlat infot ei suutnud välja leida, kas vana 2,4l bensiinikas mootorivalikust välja jäeti?
Uazik, kas väljalaskekarteri all mõtlesid sa "exhaust manifold"i (mehaanilise eesti keele sõnavara hakkab seoses interneti inglisekeelestumisega nullistuma) mis igal teisel mootoril tundub pooleks olevat, või on see midagi muud.
Samuti kas 2,2 bensukas on ehituselt samasugune, mis hammasrihma purunemisel klapid ja muud vidinad kokku lasevad, põhjustades üsna suure väljamineku? (endal 91a 2,0i vectra, siit ka usaldus Opeli mehaanilise osa poole pealt ja täielik hirm liigse elektroonika ees)
Tänud juba ette,
Vahur
Kas nüüd kohe `96a.-l kuid alates ´00a. juba küll:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Mul on 97 2.2 bensukas, seega 96 võis ta lisanduda küll
Postitatud: N Mär 04, 2010 11:58 am
Postitas wahur
Tere veel,
Nüüd lõpuks siis üks huvitav Frontera välja vaadatud aga küsimus selline - kas hetkel, mil automaatsed rummulukud sisse ja välja lülitavad peaks käima mingi kõrvaga kuuldav "klik" või peaks olema seda võimalik füüsiliselt väljast näha? Antud isendi nelivedu lülitus väga ilusasti kuid tundus seda tegevat ka ilma paarimeetrise tagurdamiseta... Äkki on keegi hubid lihtsalt kinni keevitanud ja ma loll ei pannud seda tähele?
Postitatud: N Mär 04, 2010 12:03 pm
Postitas uAzIk
wahur kirjutas:Tere veel,
Nüüd lõpuks siis üks huvitav Frontera välja vaadatud aga küsimus selline - kas hetkel, mil automaatsed rummulukud sisse ja välja lülitavad peaks käima mingi kõrvaga kuuldav "klik" või peaks olema seda võimalik füüsiliselt väljast näha? Antud isendi nelivedu lülitus väga ilusasti kuid tundus seda tegevat ka ilma paarimeetrise tagurdamiseta... Äkki on keegi hubid lihtsalt kinni keevitanud ja ma loll ei pannud seda tähele?
paarimeetrist tagurdamist on vaja hub'ide väljalülitamiseks. sisse lähvad automaatsed neliveo asendis edaspidi sõites. piisab ühest rattaringist. mingit klikki nagu ei mäleta... samas võis ka olla. mul olid automaadid väga lühikest aega.
Postitatud: N Mär 04, 2010 1:11 pm
Postitas wahur
uAzIk kirjutas:wahur kirjutas:Tere veel,
Nüüd lõpuks siis üks huvitav Frontera välja vaadatud aga küsimus selline - kas hetkel, mil automaatsed rummulukud sisse ja välja lülitavad peaks käima mingi kõrvaga kuuldav "klik" või peaks olema seda võimalik füüsiliselt väljast näha? Antud isendi nelivedu lülitus väga ilusasti kuid tundus seda tegevat ka ilma paarimeetrise tagurdamiseta... Äkki on keegi hubid lihtsalt kinni keevitanud ja ma loll ei pannud seda tähele?
paarimeetrist tagurdamist on vaja hub'ide väljalülitamiseks. sisse lähvad automaatsed neliveo asendis edaspidi sõites. piisab ühest rattaringist. mingit klikki nagu ei mäleta... samas võis ka olla. mul olid automaadid väga lühikest aega.
Tänud! Siis on asi loogiline.
Postitatud: R Apr 02, 2010 12:58 pm
Postitas obla
Tere! Mul oleks küsimus frontera 92a 2.3td kohta.. Nimelt roolis on üpris suur loks sees? Kas võibolla asi rooliotstes või on midagi sillaga korrast ära?
Postitatud: R Apr 02, 2010 1:50 pm
Postitas hint
Rooliotstest suurt loksu ei tohiks tekkida. Mul ka roolis loks sees ja see tingitud roolikarbi kulumisest. Aga sellega harjub ära

Postitatud: P Apr 18, 2010 6:05 pm
Postitas wahur
Jändan siin oma selle fronteraga nüüd (Sport A, 93', ilma ABS'ita)
Nende hubide koha pealt pole ma ikka veel kindel - kui nelivedu väljas ning HUB'id lahti tagurdatud, siis loogiliselt ei peaks esimene kardaan (ning võibolla ka poolassid) kaasa keerlema!? Kardan, et siiski mingi kuri käsi on kallal käinud ja seal mingit omaloomingut teinud. Kui ükskord maakoju garaasi jõuan kisun lahti ja vaatan mis seal on.
Teine asi - kas esimese ratta laagri vahetus on töö, millega saab kodus-garaazis hakkama või on ka mingeid spetstõmbe vaja nagu tagarattalaagrigagi sellel isendil, et sinna ligi pääseda?
Postitatud: K Apr 21, 2010 7:56 pm
Postitas mell152
wahur kirjutas:
Teine asi - kas esimese ratta laagri vahetus on töö, millega saab kodus-garaazis hakkama või on ka mingeid spetstõmbe vaja nagu tagarattalaagrigagi sellel isendil, et sinna ligi pääseda?
esi laagri vahetus on lapsemäng julget pealehakkamist