1. leht 4-st
millist autot valida 4x4 toorikuks?
Postitatud: P Nov 30, 2008 12:14 pm
Postitas egonr
Tervist,
olen seda foorumit kamminud ja kamminud ning kõik on kindlasti alati rahas kinni. Aga ma olen algaja ja sooviks hakata tegelema off roadiga rohkemal määral kui seda on mu kodutee mida ma sõidan LC120 '08. Insipiratsiooni sain lumetormist, avastasin teisi aidates, et see pakub päris mõnusat adrekat. Kuna kiirenduse vajaduse rahuldan suvel bikega ära siis see võiks just olla minu jaoks hobiks.
Parandage mind kui ma eksin, aga modfitseerimine keskmisse võistlusvormi maksab autodel enam vähem samasse auku. Seega siit küsimus, milline auto on mõtekas võtta toorikuks. Kas on nii, et kui toorik on 100k siis on vaja ikka enam vähem sama palju juurde kulutada kui näiteks 30k toorikule?
Kriteeriumis peaksid minu jaoks olema järgmised:
1) kindlasti ei saa sellest treileri autot, ehk siis peab saama tavaliikluses sõita
2) off-road jupide saadavus ja hind võiks olla väga hea, ehk siis peaks igalt poolt saada olema.
3) lihtsus ja töökindlus - minimaalselt tehnikat, puhur võiks olla ja kojamehed, jne
4) selge see, et manual
Ma ei oma mingit eelistust ühegi margi ees. Vahet pole kas pick up, 2 kohaline või nelja ja enama kohanile. Samuti pole oluline et peab olema diisel. Siin kohal küsikski et kumb siis ikkagi on sobivam, jätame kütusekulu kõrvale nii või naa kõik mis sisse paned kulub ära

Kas tasub kaaluda vene pärituolu autosid?
Palun põhjendage natukenegi oma soovitust!
Postitatud: P Nov 30, 2008 12:24 pm
Postitas K.Kotkas
Sinu kriteeriumid annavad alust vaid 1 -le asjale : G Wagon
See on g230 aastast -89 Toorik tuli saksamaalt ning maksis sellised 100K koos toomiskuludega. Sinna juurde on kulunud nüüd mõned ringid rehve ja velgi ca 30K ning siis ca 15K jagu rauakola, alu ja keevitust (sh inimtunnid)
Vedrutõste (15K) uued amordid (2K tk)
veel lisaks uued tuled, mõned lisatuled, mõned oma tunnid garaazis ja warn 8000 nina peale, hinnaklassis 13K.
Sellega on saadud igati konkurentsivõimeline vaba klassi võistlusauto.
Sinna oleks mõistlik veel lisada sisepuur ning nipet näpet. Summa summaarum siis:
100 + 30 + 15 + 15 + 8 + 13 e ca 181 K eek. Seda siis niimodi perioodiliselt kulutades e mitte kohe pappi välja visates.
Vene auto sinna kõrvale ? Aga palun
Uaz:
Soetusväärtus - 17K
sinna kulunud 2 mehe aeg 4 nädalat jutti + hunnik varustust, veljed laiemaks, 35 rehvid, turvapuur jne
Peale kõiki neid kulusid, mis me sinna Jr iga sisse toppisime (ca 90K) siis müüsime lõpuks selle auto vist 30K -ga. Sõdumõnu olematu, juhitavus olematu. Okei, mootor oli meil enda tuunitud, see oli nii enam vähem jne.
aga ta jäi uaz iks. läbivuse osas ei anna mersuga võrreldagi - Lukud olid need vene lukud, mis lülitusid siis, kui nad soovisid ja tavaliselt liiga hilja jne. Tore kooliraha oli, kui sõidumõnu tast ei saanud. Seda ei saa küll mersu kohta öelda.
Postitatud: P Nov 30, 2008 1:08 pm
Postitas egonr
Tänud vastuse eest!
Ootan ka teisi kogemusi. 100k alustuseks tooriku jaoks tundub veits palju hetkel.
Re: millist autot valida 4x4 toorikuks?
Postitatud: P Nov 30, 2008 3:54 pm
Postitas MahviaDeTyrk
egonr kirjutas:Parandage mind kui ma eksin, aga modfitseerimine keskmisse võistlusvormi maksab autodel enam vähem samasse auku. Seega siit küsimus, milline auto on mõtekas võtta toorikuks. Kas on nii, et kui toorik on 100k siis on vaja ikka enam vähem sama palju juurde kulutada kui näiteks 30k toorikule?
Millisesse võistlusklassi ??
Postitatud: P Nov 30, 2008 3:55 pm
Postitas Jünger
Mina soovitaks sulle Toyotat. Saksast saab päris normaalse hinnaga.
Pean silmas siis LC 70. Kui tahad kiiret metsaautot siis võta Jeep Cherokee või Grand Cherokee.
Jünger
Postitatud: P Nov 30, 2008 4:09 pm
Postitas uputaja
Ise soovitaks toorikuks Toyota landcruiser LJ 70 või KZJ 70 . Mootorivalikus on 2,4 td 66 kw ja 3,0td 92 kw .
2,4 mootoriga tooriku hinne võib jääda 50 ja 80 vahele . 3,0 td on kallim , hinne kuskil 90-100 vahel .
+ pool siis toyodel see , et kergem kui G vagun , saab panna mehaanilise vintsu , üsna lai valik diffrilukke , stockis läheb ilusti alla 33 rehv , tõstet teha väga lihtne , talub laamendamist väga hästi .
Enda kogemused väga positiivsed selle autoga .
Andres
Re: millist autot valida 4x4 toorikuks?
Postitatud: P Nov 30, 2008 4:16 pm
Postitas egonr
MahviaDeTyrk kirjutas:egonr kirjutas:Parandage mind kui ma eksin, aga modfitseerimine keskmisse võistlusvormi maksab autodel enam vähem samasse auku. Seega siit küsimus, milline auto on mõtekas võtta toorikuks. Kas on nii, et kui toorik on 100k siis on vaja ikka enam vähem sama palju juurde kulutada kui näiteks 30k toorikule?
Millisesse võistlusklassi ??
Kus see ei oleks liiga sport vaid rohkem lõbus ajaveetmise viis.
äkki midagi
sellist?
Postitatud: P Nov 30, 2008 4:22 pm
Postitas uputaja
Vaba on vast kõige mõnnam. Ise plaanin kah Suvesõiduks vabaklassi rajale saada.
Andres
Postitatud: P Nov 30, 2008 5:40 pm
Postitas erik
See sinu lingitud "selline" ei paku sõitmisel mõnu, esmane valik oleks keerdvedrudel töötav vedrustus, Ülejäänu on halb (va jeepid, kus tagasild on lehel aga asi suht mugav). Teine valik oleks suur mootor, et ikka lõbus oleks, alla 85 kw diisli ja alla 110kw bensiini puhul ma ei vaataks. Kolmas oleks lühike teljevahe. üle 2550 mm oleks juba liiast. Neljas, et ikka tugev oleks, Toyota on tugevuse etalon, samuti Nissan, vanemad G mersud on ka väga tugevad, Roverid on tugevad aga tahavad rohkem putitamist, kui eelnimetatud, Jeepid ei ole tugevad (üksikud eriandid väljaarvatud. näit. eriseeria Rubicon), rääkigu omanikud mida tahes

. Aga jeepidel on oma suured eelisd, mida teistel pole pmst absoluutselt, nad on odavad ja neil on Mootor ning on väga mugavad...
Mina ostaks kellegi suure potensiaaliga pooliku või valmis projekti, mugandaks seda oma nägemise järgi ja oleks mäel, stock toorikust ehitamine läheb väga kalliks. Ja mis peamine, kui sa selle foorumi läbi loed, markide alajaotuse esimesena ette võttes, kujuneb sul see teadmine mida võtta ka iseenesest.
Postitatud: P Nov 30, 2008 5:41 pm
Postitas Raitz
Ega väga häid valikuid ilmselt peale LC 70 (KZJ 70) ja G pole
G silla pulikad vist pisut tugevamad ja tulevikus võimalik valida päris suure hulga väga heade suurte bensukate vahel. Toyota kasuks räägib kindlasti väiksem kaal ja kui pilgu aastaarvestuse tabelile peale viskad, ei tohiks kahtlusi samuti olla (TR1, TR2). Toyota 3.0 on muidugi ökonoomsus ise.
Postitatud: P Nov 30, 2008 7:55 pm
Postitas Landy
Kuna iga lits nüüd oma auku kiidab, ei saa ka mitte vakka olla.
Hakkaks vastamisega tagant poolt peale.
Vene tehnika- EI!
Kui just rahakoti ja enda pele vihane pole.
LADA NIVA
http://www.lahe.net/landy/niva/
e. kolm aasat kannatusi
Toorik: 14KEEK
Varuosad ja ümberehitused 70KEEK
Auto järeturu müügihind oli (välise offroadvarustuseta ) 16KEEK
Mõnus võimalus raha põletada
Seega, kui soovid lihtsat ja soodsate hindadega maasturi toorikut, siis Land Rover (Defender) 90 on sinu valik.
Saadval nii Diisel (2,5L neli erinevat mootorit), kui bendiinimootoriga (3,5- 4,0L V8.)
Ehitatav tänavasõiduautost
http://www.landrover.pri.ee/lr90/index.htm
kuni TR3 kollini.
http://www.luige-team.ee/
Aastal 2005 võtsid Land Rover-itel meeskonand EAL karikasrjas kõikides kalssides hooaja arvestuses esikoha:
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage61.htm
Stock vedrustuega autole lähevad 33" rattad ilma tõstmata alla. Loomulikult spiraalvedrud. Ees radius-arm ja taga A-link silla kinnitused annavad hea flex-i.
Lisa vaid mõned kaitsmed ming veidi tugevdusi ja metsa. Kui väheks jääb, ostad tugevdatud pooltelejed-püsikiirusliigendid ja (näiteks ARB) lukud sisse ning müttad edasi.
Lihtne ja loogiline konstsuktsioon (Suure mehe Lego). Kere on kergest ja õhukest alumiiniumplekist. Saad hea ja kerhe tooriku. Varuosi saab nii uusi, kui pruugituid (nende nimekiri on üllatatvalt lühike) ja tuuningosi nõrkemiseni.
Toorikud saadval läänest vahemikus 4- 10K EUR.
Enda masin (3500 EUR ront)
http://www.landrover.pri.ee/offroad/index.htm
sai TR1 võistlusvalmis ca 40KEEK lisades
Mida paremas seisus toorik, seada vähem läheb metsavalmiduse saavutamiseks.
Kui on küsimusi, helsista!
Postitatud: P Nov 30, 2008 8:24 pm
Postitas uputaja
Häh. Toyotale ega G le ei pea hakkama ostma tugevdatud püsikaid , sest nad on tehasepoolt juba piisavalt tugevad .
Max vast toyo sillale 37 Bogger .
G vagun hiilgab silla tugevuse poolest ehk kõige enam . HMM-il oli vist 39,5 Bogger all.
Andres
Postitatud: P Nov 30, 2008 8:24 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Landy kirjutas:Kuna iga lits nüüd oma auku kiidab, ei saa ka mitte vakka olla.
Igaüks ei kiida oma auku

- Vähemlt mitte igale mehele
St. Minu meelest peaks võistlusautos olema parasjagu piiri peal see tugevusvaru mis antud klassi jaoks vajalik - üleliigne tugevusvaru on liigne ballast
Tr1 ja Vaba lubatud rehvimõõt on Patroli jaoks puhas ressursi raiskamine (vaevalt, et sa hakkad nt pooltelgi peenemaks treima)

Postitatud: P Nov 30, 2008 8:27 pm
Postitas egonr
See tundub küll huvitav ja seni väga hästi argumenteeritud hindadega. Milline see defender olema peaks aasta, mootor, keretüüp veel midagi mida peaks teadma otsimisel?
E
Postitatud: P Nov 30, 2008 8:43 pm
Postitas Landy
egonr kirjutas:Milline see defender olema peaks aasta, mootor, keretüüp veel midagi mida peaks teadma otsimisel?
Kõige ideaalsem oleks 1994-1998 toodetud 300Tdi (2,5L)turbodiisel.
Kui eelistad bensukat, siis pritsungiga 3,9 V8 (Buick-i V8 koopia)
Kuid kuna auto on viimased 25 aastat olnud suures osas muutumatu, siis võid sinna tooriku kapoti alla kruvida millise Land Rover-i mootori tahes.
Käigukastidest soovitan R380 manuaali või ZF-i automaati.
Palju keredetaile on viimase 50 aasta jooksul muutumatuks jäänud ja on omavahel tagasiühilduvad.
Keretüüp on valitav vastavalt oma soovile. Ca 40 min jooksul võid endale teha kas hardtopi või cabrio või kastika:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Vaja vaid mutrivõtit liigutada.
Ostmsiel tuleb jälgida seda, et ainsad raust elemndid - mootori vahesein ja raam liiga rootes poleks.
Lisaküsimustel vatan telefonitsi pikemalt.