1. leht 3-st

Wrangleri esisild ja nelivedu

Postitatud: N Nov 27, 2008 12:29 pm
Postitas Xim
Nii targad rääkige mis värk on, suvel juba asfaldi peal ükskord teist autot käima sikutades panin neliveo sisse. Selle tulemusena aga hakkas rool käes kord ühele kord teisele poole kiskuma ja esimesed rehvid vilistasid all. Mõtlesin et, niimoodi see olema ei peaks aga kahtlustasin suht laiasid rehve (33"x12,5). Kusjuures maastikul aeglaselt sõites ei olnud nii hull, kuigi kiskus rooli ikka veidike. Kuna rehvid suht slikid siis ei ole eriti maastikule roninud ka rohkem tagaveoga tänaval ilusa ilmaga katuseta sõitnud.

Nüüd selle lumega tuli tahtmine minna autot ikka lumme katsetama, kuna sõber bj'ga oli nõus lahkesti mind sikutama siis sai see ull mõte ka teoks tehtud. Aga mis juhtuma hakkas oli tõeline üllatus mulle. Laiade rehvide ja tagaveoga muidugi mingit kohaltliikumist kinnisõidetud lume peal ei tekkinud. Ok nelivedu sisse ja minema, niikui hoopealt gaas maha lasta tahab tagaots esiotsast mööda sõita ja peaaegu võimatu on autot omale soovitud suunas liikumas hoida. Paksus lumes aeglase hoo pealt jällegi pole aru saada, et midagi väga valesti oleks.

On kellelgi ideid milles asi võib olla? Mingi vaakumitega seotud teema seal esisillas? Või on keegi tark usas äkki diffreid vahetanud ja nüüd ees ja taga erinevate ülekannetega diffrid? Kuulaks ennem vähe maad kui lammutama hakkan.

Re: Wrangleri esisild ja nelivedu

Postitatud: N Nov 27, 2008 12:49 pm
Postitas atdoom
Xim kirjutas:Nii targad rääkige mis värk on, suvel juba asfaldi peal ükskord teist autot käima sikutades panin neliveo sisse. Selle tulemusena aga hakkas rool käes kord ühele kord teisele poole kiskuma ja esimesed rehvid vilistasid all. .
...
on sul ikka ees ja taga samas mõõdus rehvid?
nelivedu on sul ilmselt part time ehk keskdiffer lukus, mis on mõeldud kasutamiseks kehvades tee oludes (metsas und mudas und liivas und valikuliselt talvel) ehk seal, kus 4 vedu tegelikult vaja on!
Kui sa kasutad part time 4vedu linnas (asfaldil manööverdades)... lõhud sa oma auto ära.

esimesed mõtted mis pähe kargasid...

Re: Wrangleri esisild ja nelivedu

Postitatud: N Nov 27, 2008 1:25 pm
Postitas Xim
atdoom kirjutas:
Xim kirjutas:Nii targad rääkige mis värk on, suvel juba asfaldi peal ükskord teist autot käima sikutades panin neliveo sisse. Selle tulemusena aga hakkas rool käes kord ühele kord teisele poole kiskuma ja esimesed rehvid vilistasid all. .
...
on sul ikka ees ja taga samas mõõdus rehvid?
nelivedu on sul ilmselt part time ehk keskdiffer lukus, mis on mõeldud kasutamiseks kehvades tee oludes (metsas und mudas und liivas und valikuliselt talvel) ehk seal, kus 4 vedu tegelikult vaja on!
Kui sa kasutad part time 4vedu linnas (asfaldil manööverdades)... lõhud sa oma auto ära.

esimesed mõtted mis pähe kargasid...
Rehvid on samasmõõdus. Käigukast on AX-5, Vahekast NP231. Mul küll puudub väga suur kogemus maasturitega, kuid niipalju kui ma kokku olen nendega puutunud siis neliveoga peaks ikka asfaldi peal kaa sõita saama, isegi kui keskdiffer lukus on. Teine teema on muidugi diffrilukkudega ja neliveoga (ehk siis keskdiffer lukus) manööverdamisega asfaldil. Nival on pidev nelivedu ja isegi kui keskdiffri lukku panid sai asfaldil sõita ilma et midagi oleks juhtunud.

Tunne on täpselt jah selline, et ees oleksid nagu väiksemad rattad ja taguots tahab siis esimesest mööda joosta. Peab vist diffrite ülekandeid hakkama kontrollima. Kui keegi mulle ära seletaks mida need vaakumsüstemid seal esisillas teevad ja kuidas kontrollida toimimist siis oleks hää. Ennem ei viitsi auto alla ronida :D

Postitatud: N Nov 27, 2008 1:32 pm
Postitas Landy
Kas tegu on keskdifrita ja lülitatava nelikveoskeemiga autoga? KUi jah siis ta PEABKI asfaldil pooma ja jõnksutama hakkama.

See näitab, et nelikevoskeem on KORRAS.

Pealegi ei tohi sellise (lukus) 4WD-ga asfaldil sõita.

Postitatud: N Nov 27, 2008 3:48 pm
Postitas fagott
Kui rehvid ühesuurused ja diffrite ülekandearvud samad,siis OTSE sõites asfaldil ei tohiks midagi juhtuda.Küll aga pööramisel muutuvad sildade kiirused erinevaks,kuna esisild teeb suurema kaare,siis ta ei jõua tagasillal eest ära minna.Nimetatud keretüübiga Wrangleril keskdiffer puudub,seega tohib esivedu kasutada vaid nn. mittehaakuval teel.Kui just ei viitsi tihti vahekasti vms. vahetada...

Postitatud: N Nov 27, 2008 8:04 pm
Postitas heiki003
mina paneksin panuse diffrite eri-ülekannetele.

Postitatud: N Nov 27, 2008 8:05 pm
Postitas urmas
Wrangleril läheb esimene vasak ratas järgi, kui neliveo peale paned. Parem lülitub samal ajal vaakumiga. Kui see ei tööta, veab üks-vasak ratas.
Kui nüüd on väiksemgi erinevus ratta mõõdus, hakkab ikka väga kiskuma. Ka ei tule nelivedu korralikult maha.
Niisiis, ikkagi ratta mõõt ja ka peavad rehvid sama marki olema.
Teiseks vaakumsüsteem.
Mul neid sildu on ja juppe saad, kui vaja.

Postitatud: N Nov 27, 2008 10:33 pm
Postitas Xim
Urmas jagab biiti, selle unustasin mainida, et nelivedu ei lülitu välja ka ja selleks peab korra tagurpidi sõitma.

Nii igaljuhul alustan vaakumi kontrollimisega, kuna kindlalt kõik neli rehvi on ühe mõõduga ja vähemalt visuaalselt ka ühepalju kulunud. Kust ma mingeid vaakumi toimimise skeeme saan? Auto aastast 95 kui sellel tähtsust on.

Postitatud: N Nov 27, 2008 10:37 pm
Postitas MahviaDeTyrk
urmas kirjutas:Wrangleril läheb esimene vasak ratas järgi, kui neliveo peale paned. Parem lülitub samal ajal vaakumiga. Kui see ei tööta, veab üks-vasak ratas.
Eeldades, et ees on vabadiffer - siis kas poolikut pooltelge pole siiski vaakumiga mitte lülitumise korral nii kerge ringi ajada, et tegelikkuses ei vea ükski esiratas :roll:

Postitatud: N Nov 27, 2008 10:39 pm
Postitas tarmo
Ülekande erinevuse saad ka väga lihtsalt teada - tõsta üks külg (nt vasak siis) üles, 4wd sisse ja siis aja ühte õhus olevat ratast ringi. Teine peab täpselt sama tiiru tegema...

Postitatud: R Nov 28, 2008 8:34 am
Postitas urmas
tarmo kirjutas:Ülekande erinevuse saad ka väga lihtsalt teada - tõsta üks külg (nt vasak siis) üles, 4wd sisse ja siis aja ühte õhus olevat ratast ringi. Teine peab täpselt sama tiiru tegema...
Ma ka kontrolliks ka selle üle. Nähtud neid autosid küll, millel erinevad ülekanded.

Postitatud: R Nov 28, 2008 10:12 am
Postitas tanel
Xim kirjutas:Nii igaljuhul alustan vaakumi kontrollimisega, kuna kindlalt kõik neli rehvi on ühe mõõduga ja vähemalt visuaalselt ka ühepalju kulunud. Kust ma mingeid vaakumi toimimise skeeme saan? Auto aastast 95 kui sellel tähtsust on.
On tähtsust. YJ-il käis esisilla lülitamine vaakumiga, TJ-il on kogu aeg "järgi", st silla sees midagi ei lülitata, ainult vahekastist. Täpsustuseks lihtsalt.

Mingeid skeeme ehk leiaks, aga pean siis omal miski baasi ära installima (peale masina reinstalli pole viitsinud teha), läheb veits aega.

EDIT: vägev, vaakumi skeeme seal pole. Nii palju on aru saada, et switch ise peaks aku juures olema firewalli küljes ja ilmselt sealt siis kaks vaakumijuhet silla külge mootorisse, aga see on ka kõik...

Postitatud: L Nov 29, 2008 1:13 pm
Postitas Siller
Probleem võib olla ka selles, et transfer case switch on väsinud.
Endal oli see läbi ja siis oli sild koguaeg pooleldi sees ja pooleldi väljas. Muidugi võid need vaakumvoolikud ka üle vaadata.

Postitatud: L Nov 29, 2008 8:34 pm
Postitas Grand
Kunagi sai lammutatud YJ-ti ja temal lülitub esisild vaakumiga kui lükkad sisse nelikveo. Lammutamise põhjuseks oli siis see, et ei lülitunud esisild sisse, vaakum töötas, kuid see võll oli kulunud mille peal pidi kinni olema kahvel, see sai korda tehtud ja kõik toimis. Kõige õigem oleks tõsta esirattad üles ja sisse nelikvedu, kui rattad käivad ringi siis tõsta üles kõik rattad ja loe ära mitu ringi kummagi silla rattad teevad, saad teada lihtsamalt kas on erinevus diffris.

skeem

Postitatud: E Dets 01, 2008 11:48 am
Postitas landwrangler
Ma ei tea kas see aitab, siin on öeldud kuni95-ni:

http://www.plaanb.net/4x4vacuum.jpg