1. leht 2-st
Remont
Postitatud: P Veebr 13, 2005 11:10 pm
Postitas Politseimees
Tere.
Niisiis võtsin tagasi halvalt ostjalt oma KIA Sportage, kahjuks oli ta masinaga väga kurjasti ümber käinud, nii, et auto vajab head remonti. Kes oskaks soovitada mõnda odavamapoolset head kohta

Esiteks on mootor turtsuma ja paukuma hakanud, vaja vist küünlad vahetada, teiseks on parempoolne esiratas loksuma hakanud, kolmandaks on lakanud esisild töötamast (need väiksed hammasrattad seal sildade otstes on korralikud), esiklaas on korraliku mõra saanud, pidurid vaja õhutada, nii ettegemist jagub

Krt hakkasin ise vaatama, et kontrolliks küünlaid aga kummalisel kombel ei leidnudki neid ise üles (jube tola tunne tekkis). samuti tundub mulle, et nii plokikaane kui ka klapikambrikaanetihend lasevad õli läbi.
Andke nõu

Re: Remont
Postitatud: E Veebr 14, 2005 12:59 am
Postitas Arto
Politseimees kirjutas:Tere.
Niisiis võtsin tagasi halvalt ostjalt oma KIA Sportage, kahjuks oli ta masinaga väga kurjasti ümber käinud, nii, et auto vajab head remonti. Kes oskaks soovitada mõnda odavamapoolset head kohta

Esiteks on mootor turtsuma ja paukuma hakanud, vaja vist küünlad vahetada, teiseks on parempoolne esiratas loksuma hakanud, kolmandaks on lakanud esisild töötamast (need väiksed hammasrattad seal sildade otstes on korralikud), esiklaas on korraliku mõra saanud, pidurid vaja õhutada, nii ettegemist jagub

Krt hakkasin ise vaatama, et kontrolliks küünlaid aga kummalisel kombel ei leidnudki neid ise üles (jube tola tunne tekkis). samuti tundub mulle, et nii plokikaane kui ka klapikambrikaanetihend lasevad õli läbi.
Kui järgmine kord autot tasuta välja laenutad, siis ütle, hea meelega sõidaks metsas kellegi autoga tasuta ringi.
Re: Remont
Postitatud: E Veebr 14, 2005 9:19 am
Postitas tarmo
Politseimees kirjutas:
teiseks on parempoolne esiratas loksuma hakanud, kolmandaks on lakanud esisild töötamast (need väiksed hammasrattad seal sildade otstes on korralikud), esiklaas on korraliku mõra saanud, pidurid vaja õhutada, nii ettegemist jagub

Krt hakkasin ise vaatama, et kontrolliks küünlaid aga kummalisel kombel ei leidnudki neid ise üles (jube tola tunne tekkis).
Küünalde juurde pääsemiseks tuleb natuke lammutamist teha. Esiteks õhutoru, mis jookseb risti ülevalt, tuleb lahti võtta ja seejärel lahti keerata selle all olev kaas. Siis peaks hakkama juhtmed paistma (need on tegelikult paista ka kui see must kummi/plastmassi kate maha tõmmata, aga sellest ei ole mingit kasu - juurde nii ikka ei saa).
Seejärel saab piibud välja tõmmata ja hästi pika (ca 20 cm) küünlavõtmega küünlad kätte. See küünlavõti peab olema võtmete komplektis olemas.
Esirattal on ilmselt laager läbi. Kui esisilda lahti harutama hakkad, siis kindlasti vajavad vahetust ka pooltelje nõellaagrid ja kontrollimist (halvemal juhul vahetust

) poolteljed ise - seda juhul kui nimetatud nõellaager on juba pikemat aega laialijooksnud olnud ja pooltelje pinna ära söönud.
Samuti üle kontrollida/remontida/vahetada rummulukud.
Kui metsassõitu palju on ja rummulukke nagunii pead vahetama, siis pane manuaalsed (odavamad ja tugevamad). Automaadid peavad ka siiski ilusti vastu kui mõistusega kasutada (mitte pärast 4H/4L lülitust kohe lapats põhja vajutada).
Pidurite õhutamisel ole esipiduritega ettevaatlik, et niplit supporti sisse puruks ei keera (ei pruugi hästi lahti tulla).
Mul see juhtus, õnneks sai mutri otsa keevitada ja ikka vana nipli välja. Kui poleks saanud, siis oleks pidand kõige täiega uue supporti ostma.
Re: Remont
Postitatud: E Veebr 14, 2005 9:51 am
Postitas Politseimees
tarmo kirjutas:Küünalde juurde pääsemiseks tuleb natuke lammutamist teha. Esiteks õhutoru, mis jookseb risti ülevalt, tuleb lahti võtta ja seejärel lahti keerata selle all olev kaas. Siis peaks hakkama juhtmed paistma (need on tegelikult paista ka kui see must kummi/plastmassi kate maha tõmmata, aga sellest ei ole mingit kasu - juurde nii ikka ei saa).
Seejärel saab piibud välja tõmmata ja hästi pika (ca 20 cm) küünlavõtmega küünlad kätte. See küünlavõti peab olema võtmete komplektis olemas.
Esirattal on ilmselt laager läbi. Kui esisilda lahti harutama hakkad, siis kindlasti vajavad vahetust ka pooltelje nõellaagrid ja kontrollimist (halvemal juhul vahetust

) poolteljed ise - seda juhul kui nimetatud nõellaager on juba pikemat aega laialijooksnud olnud ja pooltelje pinna ära söönud.
Samuti üle kontrollida/remontida/vahetada rummulukud.
Kui metsassõitu palju on ja rummulukke nagunii pead vahetama, siis pane manuaalsed (odavamad ja tugevamad). Automaadid peavad ka siiski ilusti vastu kui mõistusega kasutada (mitte pärast 4H/4L lülitust kohe lapats põhja vajutada).
Pidurite õhutamisel ole esipiduritega ettevaatlik, et niplit supporti sisse puruks ei keera (ei pruugi hästi lahti tulla).
Mul see juhtus, õnneks sai mutri otsa keevitada ja ikka vana nipli välja. Kui poleks saanud, siis oleks pidand kõige täiega uue supporti ostma.
Ma ei ole seda autot enne remontima pidanud, kas see on ka kallis lõbu?
Re: Remont
Postitatud: E Veebr 14, 2005 9:55 am
Postitas jr
tarmo kirjutas:Politseimees kirjutas:
Mul see juhtus, õnneks sai mutri otsa keevitada ja ikka vana nipli välja. Kui poleks saanud, siis oleks pidand kõige täiega uue supporti ostma.
Oldsmobilel lasin murdunud nipli välja freesida + uue koonuse ja vindi uue nipli järgi, mille olin ära keeranud chevy bussilt. Seega ei pea uut supordit ostma kohe hakkama.

Re: Remont
Postitatud: E Veebr 14, 2005 10:08 am
Postitas tarmo
Politseimees kirjutas:Ma ei ole seda autot enne remontima pidanud, kas see on ka kallis lõbu?
Arvan, et sellised tähtsad sõlmed nagu pooltelg jms on igal autol suht kallid detailid. Samas mõistliku hoolduse tagajärjel neid vahetada ei tuleks ka.
Esisild on tõesti Sportagel väga nõrk koht, teine jama on käsipidur (ei saa hoolimata kõigest normaalselt pidama, ülevaatuselt siiski läbi läheb

).
Üheks probleemiks (odaval) remontimisel on samas see, et B-osi on küllaltki vähe saada (mõnele osale ei olegi vastavat).
Soovitan lugeda ka:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=12362
Postitatud: T Veebr 15, 2005 9:45 am
Postitas Politseimees
Kuidas need manuaalsed rummulukud toimivad? Mille poolest nad automaatsetest erinevad.
J
Postitatud: T Veebr 15, 2005 10:03 am
Postitas tarmo
Politseimees kirjutas:Kuidas need manuaalsed rummulukud toimivad? Mille poolest nad automaatsetest erinevad.
Toimivad nii, et omavad sellist käega keeratavat otsa (umbes nagu kuulkraanil

) ja seejuures on 2 asendit: lukus, lahti (tähistatakse vahel ka 4X4 ja 4X2 (või 2X4)).
Kui nelivedu tahad kasutada, siis pead välja minema ja lukud kinni keerama. Kui hiljem tahad 2veoga jälle sõita ja ei taha, et esimesed poolteljed kaasa siblivad, siis keerad jälle lahti rummulukud.
Näevad välja umbes sellised:

Postitatud: T Veebr 15, 2005 10:35 am
Postitas Politseimees
See kang seal sees muutub siis kasutuks?
aeglustina toimib ikka eks?
Palju sellised manuaalsed rummulikud maksavad, KIA esinduses ma uurinisin on 2400 krooni tükk, ei tea, kas kuskilt odavamalt ka saab? Kas see nõellaager, millest enne juttu oli on nende rummulukkude sees? Ses mõttes, et kui ma ostan manuaalsed rummulukud, siis rohkem seal midagi eraldi vahetama ei pea?
Postitatud: T Veebr 15, 2005 11:18 am
Postitas tarmo
Politseimees kirjutas:See kang seal sees muutub siis kasutuks?
aeglustina toimib ikka eks?
Palju sellised manuaalsed rummulikud maksavad, KIA esinduses ma uurinisin on 2400 krooni tükk, ei tea, kas kuskilt odavamalt ka saab? Kas see nõellaager, millest enne juttu oli on nende rummulukkude sees? Ses mõttes, et kui ma ostan manuaalsed rummulukud, siis rohkem seal midagi eraldi vahetama ei pea?
Kang jääb ikka oma funktsiooni juurde. Vahe on lihtsalt selles, et kui sa kangist 4H/4L lülitad, siis ilma rummulukke kinnikeeramata ei hakka 4vedu tööle. Automaatlukkudega lähevad rummulukud ise kangist lülitamise peale lukku. Manuaalse põhieelis on tugevus ja lollikindlus. Lisaks võimalus suvalisel kiirusel 4vedu sisse ja välja lülitada.
Täpselt ei oska öelda, aga viimati (ka KIA esindusest) küsides öeldi hinnaks küll ca 1200-1500 kr umbes.
See nõellaager ei ole rummulukus, vaid siiski pooltelje ümber. Umbes selles kohas, kus pooltelje rehvid ratta taga näha on.
Ah jaa - neid kumme tasuks ka aegajalt kontrollida, sest kui mõni auk või rebend sisse tuleb, siis on laagrid ja/või teljed kiired kuluma - sodi läheb vahele.
Postitatud: T Veebr 15, 2005 11:59 am
Postitas Politseimees
. Vahe on lihtsalt selles, et kui sa kangist 4H/4L lülitad
Ega Sa 2H/4H ei mõelnud?
4L on aeglusti ju.
Joel
Postitatud: T Veebr 15, 2005 12:57 pm
Postitas tarmo
Politseimees kirjutas:Ega Sa 2H/4H ei mõelnud?
4L on aeglusti ju.
Pidasin silmas, et kui lülitad 2H pealt 4H peale või 4L peale.
Postitatud: T Veebr 15, 2005 1:12 pm
Postitas Politseimees
Hehe, ma olen ikka puupea

hakkan vaikselt tajuma seda süsteemi.
Kui manuaalsed rummulukud on peale keeratud, toimib see kang seal autos ikka nagu alati.
Kui lukud maas, siis see kang ka ei toimi.
Loodan, et nüüd sain õigesti aru.
Igatahes viisin masina täna madara tänavale Autex-i autoteenindusse, loodan, et nad on kvaliteetsed...
J
Postitatud: R Veebr 18, 2005 3:08 pm
Postitas Politseimees
tere.
Nüüd hakkas mu KIAl vahekastis midagi ragisema ja teeninduses öeldi, et vahekast tuleb ära vahetada. ega ei oska mõnda kasutatud varuosade müüjat soovitada?
Joel
Postitatud: R Veebr 18, 2005 9:45 pm
Postitas tarmo
Ei tahaks hästi uskuda, et vahekastis vajalikku detaili üksikult välja ei saa vahetada?
