1. leht 2-st
küsimus õhuvõtu kohta
Postitatud: P Veebr 13, 2005 10:59 pm
Postitas marguss
Kuna plaan panna Samuraile suurem kumm, siis natuke vaja 1,3 l mootori võimsust suurendada-lihtsaim ja vist ka odavam võimalus seda teha on parema õhufiltri paigaldus. Kapoti alla vaadates läks õhuvõtt kaheks nagu ikka karburaatoriga mootorite puhul, üks talvine ja üks suvine. Kas keegi oskab öelda, kuidas toimub selle valik, mingit mehaanilist klappi-suunajat küll ei leidnud

Kui panna koonusfilter suvise õhuvõtu otsa, kas siis talvel asjast kasu pole? Pikk ja keeruline küsimus, aga äkki keegi oskab öelda, oma mõistus peale ei hakanud

. Või on ka mingeid muid võimalusi-oluliselt jälle võimsust tõsta ka ei saa, siis ei pea vist sillad vastu.
Postitatud: E Veebr 14, 2005 9:25 am
Postitas tarmo
SJ410'l (üheliitrine mootor) on igaljuhul õhufiltri juures väike libilikaga kang olemas. Asendid -15°C, -5°C ja +15°C (vist oli nii).
Kas 1.3'sel enam ei ole sellist?
Postitatud: E Veebr 14, 2005 11:10 am
Postitas Stupiduser
Kas koonusfilter annab nii palju juurde???
Ise panin K&N plaatfiltri (sellepärast, et odavam kui originaal) ja rsk ei tõmba ikkagi nelja ratast asfaldil ringi...

plaatfilter
Postitatud: E Veebr 14, 2005 11:25 am
Postitas marguss
Ega ma väga palju juurde tahagi, muidu võib hakata sildu lõhkuma, aga mõni kW kuluks ära küll. Pole veel täpselt mõelnud millist filtrit panna, aga 5 kuni 10 hj peaks filtriga juurde küll saama minu teada. Millist filtrit täpselt kasutada, seda pole veel teada, eks k&n müüjad soovitavad.
Postitatud: E Veebr 14, 2005 12:02 pm
Postitas Stupiduser
Irw, kardetavasti soovitavad müüjad filtrit, mille suurim kate vahel

aga mis siis teha
Postitatud: E Veebr 14, 2005 12:40 pm
Postitas marguss
ok, aga mida ise soovitad? ise olen nagu koonusfiltreid rohkem tähele pannud, kas neil suurim kate siis või

Postitatud: E Veebr 14, 2005 3:39 pm
Postitas Stupiduser
Mina soovitan, et vaata mis odavam, irw!
Minu teada peaks kirjade järgi juurde andma ca 5% võimsust, mis Suzuki puhul tähendab siis alla 4 hobuse lisavõimsust. Ja ma olen jumala kindel, et need 4 lisahobust Su masinat küll märgatavalt paremini edasi ei liiguta.
Samas ega ta kehvemaks kah tee ja see rohkem enesetunde küsimus (vau, küll ma olen ikka kõva mootorituunijamees, exole

).
Rataste paremaks ringiajamiseks soovitan seega panna aeglasemad ülekanded ja performance-filter ei tee kah halba (eriti kui see originaalist odavam on nagu Jimny puhul). K&N-il veel see hea omadus, et kui sitaseks läheb ei pea uut ostma vaid pesed veega ära ja lased uue õli peale (maksis vist alla 200.- eegu pudel).
PS kui SUURED rattad Sa kavatsed siis sinna alla mahutada??? Jimnyl küll 29 tolliste rataste ümberajamiseks powerist häirivalt puudu ei tule (rohkem võiks muidugi alati olla).
Postitatud: E Veebr 14, 2005 3:58 pm
Postitas jr
Kusjuures...5,7 liitrisel Pontiacil annab 4 hobujõudu juurde juba ainuüksi sünteetiliste õlide kasutuselevõtmine mootoris, k.kastis ja tagasillas.
kui suured rattad
Postitatud: E Veebr 14, 2005 4:40 pm
Postitas marguss
plaan nats keret tõsta ja 32" alla panna, rohkemat vist ei kannata, mõni küll on arvanud, et äkki veab 33" ka välja. eile tegin saku tankodroomil proovisõitu ning originaalkummiga sai nende hobujõududega ilusti hakkama, aga kui suurem kumm alla virutada, siis nats powerit juurde vaja. mootori forsseerimine kallis, selleks proovin esialgu lihtsamaid vahendeid. Õlide vahetus ka niikuinii vaja ära teha, peab seda varianti ka kaaluma. Toppartsi lehel oli kirjas, et 5 kuni 15 hj-i annab k&n juurde, aga see võib ka nats optimistlik olla, aga eks ta natuke ikka aitab. Eks esimene maasturi ehitamine ongi rohkem katsetamine, kui mitu ehitatud, siis juba teadmised olemas.
Postitatud: T Veebr 15, 2005 12:14 am
Postitas jr
K&N annab jah nats "throtle response" juurde. Kas sealt ka päris HP'd juurde kukub on iseasi. Aga kuna õhk pääseb kiiremini ja paremini silindrisse, siis jääb mulje, et pedali vajutamisel mootor "süstib" veits paremini.
Re: aga mis siis teha
Postitatud: T Veebr 15, 2005 2:02 pm
Postitas Stupiduser
marguss kirjutas:ok, aga mida ise soovitad? ise olen nagu koonusfiltreid rohkem tähele pannud, kas neil suurim kate siis või

Koonusfiltreid oled ilmselt sellepärast rohkem tähele pannud, et plaatfilter originaalkopsiku sees peidus...
Samas võiksid siis juba snorkli kah panna ja koonusfiltri edevalt katusele lörisema.
Kui Sul ümmargune filter siis võid ju kopsiku suveks nahhui visata ja mingi suvalise kaane peale aretada. Peaks kah õhk kiiremini ja paremini (vähesemate keeristega) kohale jõudma
Btw, täissünt õli peavad sildades vaid rikkad ja rumalad (kes targaks saavad tavaliselt siis kui nad avastavad, et nad polegi nii rikkad, et iga paari nädala tagant silda uut sündilaari sisse ajada)

Postitatud: K Juun 22, 2005 9:49 am
Postitas Stupiduser
Vahepeal olen meelt muutnud ja jõudnud arvamusele, et õige eesti mees ehitab ise performance filtri!
Meie peatselt patendeeritav filter koosneb ca 15-20 cm jupist 75 mm "hallist" s..atorust, 10 isepuuruvast plekikruvist, 5 kihist ventvatist ja millalgi ammu wooferiehitusest ülejäänud "tuuningvõrgust" (trepivõrgust).
Võrgu ülesanne siis (lisaks sellele, et ta vähemalt 0.75 HP juurde annab puhtalt oma auraga) takistada vati karbussi lendamist.
Filtreerib väga hästi (eile lammutasin nati laiali snorklit ühendades, välimine vatikiht kenasti tolmune ja sisemine puhas), lisanduvatest HP-dest ei tea midagi (dünol jäi käimata enne, irw).
Põhiefektid esmapilgul järgmised:
1. Originaalkopsiku eemaldamise läbi tekkis kapoti alla sitaks ruumi ("originaalasukohta" võib vajadusel veoka aku tõsta)
2. Katuselt kostub pedaali tallates vägagi "sportlik" lörin (irw)
3. Teoreetiliselt võime poolteisemeetrises vees sõita (loodetavasti ei kontrolli kunagi praktikas)
Btw, originaalkopsikut igaks juhuks väga kaugele ei visanud. Juhuks kui Petsil õigus on ja karpa talvel ära külmub...
Postitatud: K Juun 22, 2005 11:09 am
Postitas jr
Stupiduser kirjutas:Vahepeal olen meelt muutnud ja jõudnud arvamusele, et õige eesti mees ehitab ise performance filtri!
Meie peatselt patendeeritav filter koosneb ca 15-20 cm jupist 75 mm "hallist" s..atorust, 10 isepuuruvast plekikruvist, 5 kihist ventvatist ja millalgi ammu wooferiehitusest ülejäänud "tuuningvõrgust" (trepivõrgust).
Võrgu ülesanne siis (lisaks sellele, et ta vähemalt 0.75 HP juurde annab puhtalt oma auraga) takistada vati karbussi lendamist.
Filtreerib väga hästi (eile lammutasin nati laiali snorklit ühendades, välimine vatikiht kenasti tolmune ja sisemine puhas), lisanduvatest HP-dest ei tea midagi (dünol jäi käimata enne, irw).
Põhiefektid esmapilgul järgmised:
1. Originaalkopsiku eemaldamise läbi tekkis kapoti alla sitaks ruumi ("originaalasukohta" võib vajadusel veoka aku tõsta)
2. Katuselt kostub pedaali tallates vägagi "sportlik" lörin (irw)
3. Teoreetiliselt võime poolteisemeetrises vees sõita (loodetavasti ei kontrolli kunagi praktikas)
Btw, originaalkopsikut igaks juhuks väga kaugele ei visanud. Juhuks kui Petsil õigus on ja karpa talvel ära külmub...
Huvitav lähenemine. Anna siis teada, kuidas niiske ja vihmase ilmaga see vatt seal vastu peab ja kas vettib ära ja hakkab hingamist takistama?
Postitatud: K Juun 22, 2005 12:00 pm
Postitas Stupiduser
Loodetavasti ei vetti (ega see vatt nüüd päris vatt kah pole aga ei osanud muud moodi seda nimetada). Paberfilter ju kah ei vetti
Algselt oli tegemist ajutise (loe: paarinädalase) lahendusega aga siis tundus, et sai küllalt hea. Kui rahaga enam muud peale pole hakata, ex siis topib koonuse.
Postitatud: K Juun 29, 2005 5:00 pm
Postitas marguss
Omal oli snorkel esimesel sõidul ilma filtrita ja natuke muda sattus karbussi, aga praegu peaaegu ok peale läbipuhumist, pöörded natuke kõiguvad ning peaks kunagi lahti võtma ja ära puhastama. Nüüd torus vahtkummi tükk pealt silikoonõliga kaetus ja peaks siis hakkama õhufiltrit asendama. Kui see ei õigusta, siis peab millegi muu peale mõtlema hakkama.