1. leht 2-st
Talverehvidest
Postitatud: R Veebr 11, 2005 9:30 am
Postitas Landy
Prooviks veidi abi ja nõu saada oma murele seoses talverehvidega.
Igapäevasõiduks kasutatava Niva alla on hetkel auto ostmisel kaasa saadud Venemaal toodetud naasterehvid.

Kui möödunud talvel ja käesoleva talve alguses sai antud jalavarjudele vaid kiidusõnu öeldud, siis viimase kuu- pooleteise jooksul on nende pidamisomadused kiiresti kahanema hakanud. Eriiti tuntav on see lobajaka, lörtsi ja musta jää tingimustes.
Selguse huvides olgu öeldud, et ilmlselt tegu nende jaoks juba kolmanda talvega. Mustrit on täiesti piisvalt ja isegi osa nelu on veel sees.
Kui mustal jääl kehava käitumist saab veel kuidagi seletada üha kahaneva naelte arvuga, siis lobjaka ja lörtsi sees jääb mulje, nagu ei viskaks muster enam ennast tühjaks. Oma 12 aasta pikkuse juhistaazi juures olen sõitnud kõiksuguste pasteldega (esimene talv lausa suvekummiga), kuid nii kiiret rehvi pidamisomaduste langust pole varem täheldanud.
Kas võib see olla seletatav sellega, e t tänavuse talve kiired temperatuuri kõikumised suures vahemikus on antud kummisegule halvasti mõnunud ning rehvi jäigaks muutnud?
Antud olukord nõub ilmselt tegutsemist ja uueks hoojaks talviste jalavarjude vahetamist. Sellega seoses on tekkinud kaks küsimust:
1. kas osta uued rehvid kevadel, kui tulemas suured allahindlused?
"+" poolele jääb hinnasoodustus ja võimlus kaubelda
"-" poole ilmslet poole aasta võrra lühem garantiiaeg ja kesisem valik
2. kas osta taas tavaline talverehv või lasta naelutada mõni MT mustriga papu?
MT- Rehvi eelisleks töötamine kõiksugusel maastikul ja sõltumta ilmastikust. Puuduseks naelte kadumisel pea olematu pidamine jäistes oludes.
Talverehvi eelisteks hea toimimine kõiksugustes talveoludes ka siis, kui naelu väheks jäänud. Samas pehme talve korral maastikul liiklemine vaevaline.
Postitatud: R Veebr 11, 2005 10:45 am
Postitas jr
Oma kogemustest soovitan BFG AT mustriga kummi. Töötab igal pool piisavalt hästi. Pidamine talvel on ka hea. Jäisel teel hoiab autot ilusti teel. Samas on kumm asfaldil vaikne ja metsavahel piisavalt hea pidamisega. Arvan, et tegemist on hea valikuga, kui enamus ajast sõidab auto ikka igapäevasõite kui kui tekib kihu maastikule keerata, siis ei jää ka hätta.
Ahjaa...ja naelkumm seaduste järgi lubatud naelaga on mõtetu, kuna kiirustel 50+ ei tööta naelad enam nii-kui-nii. Seega vaadata ikka mustrit, mis ise hästi töötab ja on piisavalt hea tihedusega ka jäistele ja talvistele tingimustele.
BFG AT eluiga on 60000km vabalt. Volle Patrolil (auto meie listis olemas) on kummidega niipalju kilomeetreid selja taga ja 50% on veel mustrit järel, seega igati OK.
Postitatud: R Veebr 11, 2005 12:31 pm
Postitas K.Kotkas
AT - does not work on ANY TERRAIN.
Sitemat kummi annab otsida. Isegi see sitane bridgestone, mis mul all autol on peab paremini.
Jah, su bfg on hea esimesed 10.000 km, kui ta on veel uus ja pehme, kuid siis on ta yks sile junn, mis end täis tatib ja kuskile ei liigu.
Talvekumm olgu ikka lamell tyypi, pehme ja suvel sõida ntx GY Wrangleriga. või siis bfg AT ga, kui igapäeval oled asfaldil.
Ainuke koht, kus ma olen reaalselt head tulemust BFG AT kummil näinud on lahtises kuivas liivas....
Aga noh, nyyd JR hakkab oma AT -d kiitma, sest paremat kummi pole ju olemas ..
Postitatud: R Veebr 11, 2005 1:43 pm
Postitas jr
bahaha...
ei räägi ise muust kui kogemusest...
10000km, selle ajaga ei ole AT kumm isegi mitte 1mm kulunud. Tõestatud on seda juba 3 jooksuga kahe patroli all. Vaata ikka fakte, enne kui vehkima tuled neeger
Usun, et kui 1/3 mustrist järgi on, siis see jah ei tööta kuna lamellid mis on mustrisse lõigatud umbes sellel maal lõppevad. Siinkohal on sul õigus, ühel hetkel kui AT piisavalt kulunud on lõpetab ta töö...nagu iga teinegi kumm.
Ja liivasel pinnal ei tööta AT teps mitte hästi, kuna mustri profiil on ehitatud sellisena, et ta pressiks kõik mis sinna läheb sealt minema. Mis annabki AT'le hea eelise pinnasel, kus kõva põhi on ikkagi katsutav ning millesse saab ka haakuda. Liivasel pinnal töötab hästi BFG TA kumm, mida on ka oma käega proovitud.
Kindlasti on paremaid AT kumme, aga mitte selle raha eest nagu seda BFG pakub. Wrangler MTR võib ka vaadata, aga hind on kõrgem ja kui vaadata milliseid hinnanguid on kummidele erinevates review lehekülgedel antud, siis MTR on märjaga ja jääga kehvemaks peetud. Viimased aga siiski daily driverile olulisemad, kui mudaläbivus, mis on BFG AT ja Wrangleri MTR vahel sama...võib olla tsipa MTR kasuks.
Postitatud: R Veebr 11, 2005 2:41 pm
Postitas Landy
Rehvide vaikul mängivad rolli järgmised numbrid:
1. Hind kuni ~1000.-/tk (+naelutamine)
2. Mõõdud vahemikus 175/70/R16 -> 205/R16
BGF vist ei mahu kumbagi vahemikku...
Seega tulgem pilvedest alal ja pakkugem tavalise inimese taskukohase hinnaga lahendusi!
Samas ei näema probleemi lastes rehvid nn. pakibussinaeltega teha, sest 99% juhtudet mendid tee peal naelu ei mõõda/kaalu ja ülevaatusega ka probleemi piole, sest see on suvel.
Ka rehvi müra ei mängi eriti rolli, sest LADA mootor karjub nendest nii-kui- nii üle

ja Hi_Fi süsteemi autos ka pole.
Samas endiselt kõsimus, miks hetkel all olevad ja igati korraliku mustriga rehvid järsku pidamise kaotanud on?
Postitatud: R Veebr 11, 2005 2:43 pm
Postitas jr
On sul need taastatud rehvid? Äkki on kummisegu "kõvaks ja jäigaks" ära läinud? Seda pidi juhtuma 3 aastat vanade protirehvidega.
Postitatud: R Veebr 11, 2005 2:58 pm
Postitas Landy
jr kirjutas:On sul need taastatud rehvid? Äkki on kummisegu "kõvaks ja jäigaks" ära läinud? Seda pidi juhtuma 3 aastat vanade protirehvidega.
Pregused peaks olema originaalsed MADE IN RUSSIA rehvid.
Ilmselt tuleb ka uue rehvi valikul jääda kasutatud/taastatud rehvi juurde, sest ette antud hinnklassi uued ei mahu.

Postitatud: R Veebr 11, 2005 10:40 pm
Postitas jlx
Ilmselt tuleb ka uue rehvi valikul jääda kasutatud/taastatud rehvi juurde, sest ette antud hinnklassi uued ei mahu.

[/quote]
Oma nival 3 talve all nokian hakkepelita 10(vabandan kui kirjavead sees) kasutatult ostsin 1000 eeki eest.Maanteel täitsa head,metsas käib kah.Ei oska õelda kas seda mustrit enam toodetakse,aga vähemalt tehakse ka 175/80/16 mõõtu.Hind peaks ka nii 1000 tükk uuest peast olema.Need uuemad nokiani mustrid kõlbavad küll kuni stange lund ei lükka.
Postitatud: P Veebr 11, 2007 12:06 am
Postitas keelutsoon
kuidas on kellelgi kogemustega - kas väljatulnud naelte asemele saab ka uusi enam-vähem edukalt panna?
Postitatud: P Veebr 11, 2007 1:08 am
Postitas erik
Pead uued augud puurima, siis saad.
Postitatud: P Veebr 11, 2007 1:15 am
Postitas jr
Huvi pärast lasin naelad kunagi vanade naelte aukudess. Pidasid küll ... aga kuu ajaga olid ka kõik enamuses väljas tagumistest rehvidest. Kokkuvõtteks - mõtetu. Ikka uus auk ja sinna nael.
Postitatud: P Veebr 11, 2007 1:22 am
Postitas keelutsoon
milliseid kohti tallinnas soovitate?
Postitatud: P Veebr 11, 2007 1:25 am
Postitas jr
Rehviekspert
Postitatud: P Veebr 11, 2007 1:32 am
Postitas erik
Kummimees.
Postitatud: P Veebr 11, 2007 1:40 am
Postitas jr
erik kirjutas:Kummimees.
On nad viimasel ajal õppinud tööriistu kasutama? Ma sellepärast Rehvieksperti läksingi üle, et Kummimees pidi oma töid mitu korda ümber tegema ja ikka ei tulnud õieti välja. Nõus, mõned vanad kalad on Kummimehes väga asjalikud, aga alati nende otsa ei satu ja imelikul kombel on kvaliteet meeste lõikes väga erinev.