1. leht 2-st

4x4 sõiduauto

Postitatud: K Okt 15, 2008 6:44 pm
Postitas reimo
Päevakorda on kerkinud diiselmootoriga 4x4 sõiduato valik.
Foresteriga lähen reedel proovisõitu tegema, samas hinnaklassis (~400k) on ka Octavia Scout. Kuna auto hakkab sõitma suht tihti pkemaid manteeotsi (Läti-Leedu), siis jätaks väiksemad autod (SX4 jms) välja, maasturid jätaks metsas käimiseks. On veel midagi, mida võiks kaaluda?
Kas mõni tootja äkki suudab selles hinnklassis nelikveo ja diisliga kombineerida ka AT? Subaru pakub automaati ainult bensukatele ja Škoda jälle ainult koos esiveoga :(.

Postitatud: K Okt 15, 2008 8:55 pm
Postitas Panda
Kas saite sommidega kokkuleppele :wink:

Postitatud: K Okt 15, 2008 9:00 pm
Postitas reimo
Yep.

Subaru

Postitatud: K Okt 15, 2008 10:10 pm
Postitas Kalamees
Subaru Outback ja Skoda Scout sama klassi masinad. Suuremale turskemale poisile natuke kitsavõitu aga mitte ahistavalt. subaru oli diisel mõnus ja vaikne. diisel versioonidel pole aeglustit. uus Forester kõrgem, seega peaaks vaatama kuidas ta käitub kurvides ja kiiretel möödasõitudel, palju ja kuidas kallutab. Outbacil oli rool mõnusalt kindel ja tundlik ja hea manööverdusega, hea kisases ingimustes manööverdada.

Re: 4x4 sõiduauto

Postitatud: K Okt 15, 2008 10:12 pm
Postitas Kilpkonn
reimo kirjutas:Foresteriga lähen reedel proovisõitu tegema, samas hinnaklassis (~400k) on ka Octavia Scout. Kuna auto hakkab sõitma suht tihti pkemaid manteeotsi (Läti-Leedu), siis jätaks väiksemad autod (SX4 jms) välja, maasturid jätaks metsas käimiseks. On veel midagi, mida võiks kaaluda?
Kas mõni tootja äkki suudab selles hinnklassis nelikveo ja diisliga kombineerida ka AT?
Jeep Patriot või Compass muidu sobiks, aga diislit saab vaid 6-käigulise manuaaliga. Samas maanteel on diislil piisavalt jaksu suht kerge auto jaoks (pöördemoment 310 Nm), et sisuliselt käituda nagu automaat ehk siis käiguvahetuseta normaalseid möödasõite teha.
Minul on reaalne keskmine kütusekulu aasta lõikes umbes 7,5 l/100 km (70-80% sellest vast linnasõit), fanaatikud on punnitanud ka 4,2 maanteesõidul välja, aga normaalse sõiduga on see vast suht kättesaamatu.

Postitatud: N Okt 16, 2008 11:28 am
Postitas erik
Hilisemad kulud on Skodal väiksemad - tunduvalt väiksemad. Tegelen ise just eelmise põlvkonna foresteri vahetamisega uue skoda vastu. Manuaalkastiga 4x4 skodaga vs manuaal forester on Skoda muuseas ka talvel oluliselt kindlama sõita.

Postitatud: P Nov 02, 2008 7:07 pm
Postitas tiitv
erik kirjutas:Hilisemad kulud on Skodal väiksemad - tunduvalt väiksemad. Tegelen ise just eelmise põlvkonna foresteri vahetamisega uue skoda vastu. Manuaalkastiga 4x4 skodaga vs manuaal forester on Skoda muuseas ka talvel oluliselt kindlama sõita.
Uus Forester on oluliselt erinev eelmisest põlvkonnast. Samas on jällegi Foresteri vedrustuse käik pikem kui kõrgendatud 4x4 Octavial. Samal teel kus Octavial käib vedrustusest pauk läbi, tunned Foresteriga et oli jah mingi väheke kõrgem koht.

Skoda veojõu ja stabiilsuskontroll võimaldab muretut sõitu.

Kuna Skoda kasutab VW Passatiga sama 2.0 TDI mootorit, siis mind hirmutas parasjagu ära viimases AutoBildis olnud 100 000 km test, mille järel oli mootori plokikaan mõranenud.

Postitatud: P Nov 02, 2008 9:41 pm
Postitas reimo
Praegu sõelal Octavia Scout ja Forester (proovisin ka Patrioti). Proovisõidul meeldis mulle Foresteri pehmem vedrustus rohkem. Aga miks on Octavia talvel kindlam kui Forester? Foresteril visko (ehk siis sama lahendus, mis nt. V8 Grandil), Octavial oli vist haldex, lukustust ega aeglustit pole kumbagil.
See nädal loodan ühe neist ära tellida, hetkel kaldun eelistama Subarut.

Postitatud: P Nov 02, 2008 9:54 pm
Postitas jr
Ma lisaks sinna kompotti ka Skoda Superbi 4x4 variandi. Uskumatult hea sõidudünaamikaga ja mugavusega masin. Kas skoda või Subaru, siis igal juhul Skoda. Olen sõitnud pikka otsa mõlemaga 1500km jutti ja Skodaga (Octavia) ei olnud väsimusest haisugi. Subaruga kippus perse nihelema pidevalt. Lisaks veel väiksemad hooldekulud ja korralik Saksa kvaliteet.

Postitatud: P Nov 02, 2008 10:14 pm
Postitas yanekk
Kiidaks ka "trollitehase"toodangut.
Aasta päevad tagasi oli uue sõiduka ost päevakorral.Sõidetud sai pea kõigega mis eelarvesse mahtus(kuni 500 tuhat) ja millel oli ka varustust.
Ideaalis oleks olnud Octavia Scout,aga ei pakuta automaati.
Sai soetatud pea täisvarustuses Octavia L&K eriseeria aparaat,siiani ainult kiidusõnad.Kuna sõidan igapäev ~200 km,siis siiani olnud masinatest väsitab kõige vähem,täistuled võiks paremad olla aga neid tulesid pole eriti ühelgi selle raha eest(lähituli on liigagi hea).Auto 100 teenindus tugevalt üle keskmise hea.

Postitatud: P Nov 02, 2008 10:40 pm
Postitas erik
reimo kirjutas:Praegu sõelal Octavia Scout ja Forester (proovisin ka Patrioti). Proovisõidul meeldis mulle Foresteri pehmem vedrustus rohkem. Aga miks on Octavia talvel kindlam kui Forester? Foresteril visko (ehk siis sama lahendus, mis nt. V8 Grandil), Octavial oli vist haldex, lukustust ega aeglustit pole kumbagil.
See nädal loodan ühe neist ära tellida, hetkel kaldun eelistama Subarut.
Miks, sellepärast et on ja punkt. Tegelt on see pikkjutt, keskdifritest jõu jaotusest, veermikust ja pikaajalised kogemused piirsituatsioonidest jäärajast ja muidu liiklemisest.

Võid mulle helistada

5068700

Postitatud: E Nov 03, 2008 10:45 pm
Postitas al
tiitv kirjutas:...

Kuna Skoda kasutab VW Passatiga sama 2.0 TDI mootorit, siis mind hirmutas parasjagu ära viimases AutoBildis olnud 100 000 km test, mille järel oli mootori plokikaan mõranenud.
Pole ise seda lugenud ja näinud, aga klappide vahelised mõrad on VW diisli aegumatu kaubamärk ja ei tasu sellest väga välja teha, kui muidugi veed/gaasid sassis pole. Isiklikult panin mõrase kaane tagasi, diislispetside soovitusel ja sõidab see mootor siiani. Sama kaan on enamuses autopoodides letikaup...

Postitatud: T Nov 04, 2008 6:28 pm
Postitas reimo
Octavia Scout nüüd siis tellitud. Eks panen järgmised kommentaarid siis, kui esimesed libedad proovitud.

Postitatud: T Nov 04, 2008 6:32 pm
Postitas tiitv
al kirjutas:
tiitv kirjutas:...

Kuna Skoda kasutab VW Passatiga sama 2.0 TDI mootorit, siis mind hirmutas parasjagu ära viimases AutoBildis olnud 100 000 km test, mille järel oli mootori plokikaan mõranenud.
Pole ise seda lugenud ja näinud, aga klappide vahelised mõrad on VW diisli aegumatu kaubamärk ja ei tasu sellest väga välja teha, kui muidugi veed/gaasid sassis pole. Isiklikult panin mõrase kaane tagasi, diislispetside soovitusel ja sõidab see mootor siiani. Sama kaan on enamuses autopoodides letikaup...
Kui jahutusvedelik ja õli kokku saavad ning garantii läbi, siis ei ole tegemist just odava lõbuga, kui seal taga on ka veel kero.

Kokkuvõttes pead aga siiski oma tagumikutunnet usaldama. Minu jaoks on valdav osa autosid ebamugavad oma väiksuse (või minu pikkuse) tõttu.

Postitatud: L Dets 06, 2008 12:10 am
Postitas segusilm
mul on ka octavia, üks lahjemaid ja odavamaid variante, aga iste ei sobi kohe kuidagi peale pikemat otsa alati selg valus, ei tea kas istme viga või misasi, pole proovinud aga arvan et ka kallimatel versioonidel on istme disain sama.