1. leht 1-st

tagaklaasi soojenduse niitide parandus?

Postitatud: E Okt 13, 2008 2:03 pm
Postitas antik
Tere, kuidas leida tagaklaasi soojendusniidi katkemise koht, kui väliselt paistab kõik terve olevat? Ülevalt kolm niiti soojendavad aga allapoole mitte ükski. Toide tuleb igale niidile otstest sisse- testeriga mõõdetud. Millise tinaga või vahendiga on otstarbekam ja kvaliteetsem parandada? Või on olemas spetsialiseerunud ettevõtted/isikud, kes sellega tegelevad?

Postitatud: E Okt 13, 2008 2:52 pm
Postitas Pomo
mingit voolujuhtivat liimi peaks selleks otstarbeks müüdama...
Tartus Falleroonis mu arust oli :roll:

Postitatud: E Okt 13, 2008 3:09 pm
Postitas Ptyyp
Aastaid tagasi kui autoelektrikuna sai töötatud, siis parandasime selliseid asju hõbetinaga. Paigalduse tehnoloogia sama mis jootetinaga. Hõbetina kannatab rohkem kuumust ja seega vastupidavam. Hõbetina saab osta elektroonikapoest.

Postitatud: T Okt 14, 2008 8:05 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ptyyp kirjutas:Aastaid tagasi kui autoelektrikuna sai töötatud, siis parandasime selliseid asju hõbetinaga. Paigalduse tehnoloogia sama mis jootetinaga. Hõbetina kannatab rohkem kuumust ja seega vastupidavam. Hõbetina saab osta elektroonikapoest.
Kui suur on tõenäosus, et klaasist saab hunnik graanuleid kui kolviga kallale minna ?

Re: tagaklaasi soojenduse niitide parandus?

Postitatud: T Okt 14, 2008 8:41 pm
Postitas margus61
antik kirjutas:Tere, kuidas leida tagaklaasi soojendusniidi katkemise koht, kui väliselt paistab kõik terve olevat? Ülevalt kolm niiti soojendavad aga allapoole mitte ükski. Toide tuleb igale niidile otstest sisse- testeriga mõõdetud. Millise tinaga või vahendiga on otstarbekam ja kvaliteetsem parandada?
No tule testriga mööda katkist niiti edasi, kuni koht käes. Siis vildikaga täpp kõrvale. Parandamiseks on täitsa abi olnud suht suvalisest (tüüpi Automaailm) autopoest pärit vastavast voolu juhtivast liimist. Atsetooniga alt puhtaks, väikese "-" kruvikeeraja otsaga paksult ja ca 6...8 mm pikalt katkestuse peale. Senini mul on küll toiminud. Vaatasin - Comma Electrocure on sahtlis, sellega sai viimati Grandi tagaklaas korda.

Re: tagaklaasi soojenduse niitide parandus?

Postitatud: T Okt 14, 2008 9:33 pm
Postitas antik
margus61 kirjutas:No tule testriga mööda katkist niiti edasi, kuni koht käes. Siis vildikaga täpp kõrvale. Parandamiseks on täitsa abi olnud suht suvalisest (tüüpi Automaailm) autopoest pärit vastavast voolu juhtivast liimist. Atsetooniga alt puhtaks, väikese "-" kruvikeeraja otsaga paksult ja ca 6...8 mm pikalt katkestuse peale. Senini mul on küll toiminud. Vaatasin - Comma Electrocure on sahtlis, sellega sai viimati Grandi tagaklaas korda.
Leidsin internetist sellise inglisekeelse jutu: http://autorepair.about.com/cs/doityour ... 302a_3.htm
Anyway, if you look from the inside out, you may see the breaks in the lines against the sky. Just start at one end and work your way to the other looking very carefully. If you can't see any breaks you will need to get out your test light or voltmeter. You need to keep in mind that when you check the defroster grid the voltage will decrease as you get closer to the negative side. In a line that has a break, the voltage will be the same until you get to the break and then disappear.

So with this in mind, lets start checking. First get a couple of pieces of aluminum foil. Wrap one end around the probes of your voltmeter or test light and leave the other end flat. This will let you check the grid without risk of further damage. I prefer to use a test light; I think it's easier. If you use a voltmeter the idea is the same. I clip the test light to a good ground and pressing the aluminum foil gently on the grid I watch the light. As you slide it from the positive side of the rear window defroster grid to the negative side, the light should grow dimmer as you go. If it stays bright then you are on a line with a break. As soon as the light goes out, you found the break. I have someone draw a circle on the outside of the glass with a marker so I don't lose this break while looking for others.

Once you find the breaks, repairing them is simple. You can buy a rear window defroster repair kit at most auto parts stores. Clean the area with alcohol. Don't use window cleaner since it might leave wax or silicone behind. Also, don't use paper towels with color or designs on it. The kit will have a self-stick template and a small bottle of conductive paint and brush. If the template is not the right size if the break is longer than the template, you can use masking tape to mask the lines.

Once the area is clean and masked off, shake, the bottle well, and simply paint across the line stroking along the line and not against it. Do all the breaks and then come back in a few minutes and give each break a second coat. Let it sit for 24 hours to allow the conductive paint to thoroughly dry and set.

Once you have all the breaks repaired, go back and check the rest of the lines you repaired since there may be other breaks a little further down. There's no rule that says only one break per line.

And that's it. Rear window defroster systems are pretty reliable and most times the worst thing that happens is a broken line, which you see, is very easy to repair.
Paistab päris huvitav koduleht olevat. Mingi päev üritan saada seda "repair kitti" ja parandan niidid ära. Olen näinud elektroonikaga tegelevatel inimestel sellist radade joonistamise (hõbe?)pliiatsit- äkki saab sellega kah hakkama?

Postitatud: K Okt 15, 2008 7:55 am
Postitas tai
Selliste juhtude tarvis pannakse sinna asemele uus klaas ja asi mott.

Postitatud: K Okt 15, 2008 8:03 am
Postitas Ptyyp
MahviaDeTyrk kirjutas:
Ptyyp kirjutas:Aastaid tagasi kui autoelektrikuna sai töötatud, siis parandasime selliseid asju hõbetinaga. Paigalduse tehnoloogia sama mis jootetinaga. Hõbetina kannatab rohkem kuumust ja seega vastupidavam. Hõbetina saab osta elektroonikapoest.
Kui suur on tõenäosus, et klaasist saab hunnik graanuleid kui kolviga kallale minna ?
Ei oska öelda, pole sellist asja varem juhtunud! Kuuma ja külma suhtes on autoklaasid päris tugevad.