1. leht 1-st

Gaasiamortide valepidi kasutamine

Postitatud: E Okt 06, 2008 10:39 pm
Postitas Raitz
Selline rohkem kui veider küsimus, et mis reaalselt juhtub, kui gaasiamordid autole tagurpidi alla panna? (upside down) (Koni poolt toodetud isendid, taha)
Meeletu kihk oleks seda teha, kuna sedasi jääks hulga ratsionaliseerimist ära.
Näpuvahel erinevust ei tunneta, toimivad kenasti ja ühte moodi mõlemit pidi.
Jättes välja tolmukatete probleemi ja tehase juhendi, siis kas on mingit konstruktiivset põhjust, miks seda teha ei tohiks? Korralik gaasimaort võiks ju toimida igas asendis?
On kellegil kogemust elust enesest? Kui pikk võiks nende eluiga tagurpidi paigaldatuna olla?

Postitatud: E Okt 06, 2008 10:47 pm
Postitas erik
Iga amordi sees on õli, ka parima gaasiamordi. Mina ei usu, et amort tagurpidi tööle jääb.

Postitatud: E Okt 06, 2008 10:48 pm
Postitas MahviaDeTyrk
erik kirjutas:Iga amordi sees on õli, ka parima gaasiamordi. Mina ei usu, et amort tagurpidi tööle jääb.
Aga külili ? nagut rooliamort

Postitatud: E Okt 06, 2008 11:11 pm
Postitas Raitz
Sõber google pakub välja, et osasid justkui tohiks sedasi installida, kui rooste probleemid ei heiduta, ja "twin tubes" versioone ei tohiks tagurpidi kasutada... suudaks veel leida, millised on Koni Heavy track 4x4 extreem...

Postitatud: T Okt 07, 2008 8:31 am
Postitas rommi
Külili peaks hullem olema kui tagurpidi. Monotube amortide puhul ei tohiks küll vahet olla... twintube kohta ei oska öelda mis probleemid seal tekkida võiks.


EDIT: Leidsin kinnitust ka http://www.monroe.com/tech_support/tec_ ... orbers.asp

Mono-tube design
These are high-pressure gas shocks with only one tube, the pressure tube. Inside the pressure tube there are two pistons: a dividing piston and a working piston. The working piston and rod are very similar to the twin tube shock design. The difference in actual application is that a mono-tube shock absorber can be mounted upside down or right side up and will work either way. In addition to its mounting flexibility, mono-tube shocks are a significant component, along with the spring, in supporting vehicle weight.

Postitatud: T Okt 07, 2008 9:14 am
Postitas totu
Tegelikult gaasi- ja õliamordi põhierinevus ju kummimembraani olemasolus. St. gaasiamordis on nn. õhupadi ja õli membraaniga eraldatud ja selle abil hoitakse õli pideva ülerõhu all ja gaasist eraldatud (ei teki gaasimulle ja "tühja auku" kiire töö korral). Tööle ta hakkab ka tagurpidi, iseasi on resurss ja töövõime säilimine kuumenedes.