1. leht 2-st

Imelik UAZ mootor

Postitatud: T Sept 23, 2008 9:48 pm
Postitas Landy
Hea sõber saatis pildid ühest volga mootorist, mis pärit UAZ469 pealt.
Oskab keegi öleda,mille jaoks seda pubaga versiooni võidi kasutada?
http://www.lahe.net/landy/varia/uaz-mootor/

Autot ennast kahjuks enam alles pole (emexi veskisse läks eelmise omaniku poolt) ja seda kaasa ei saanud.

Postitatud: K Sept 24, 2008 10:07 am
Postitas LR90
Nooruses olen näinud UAZ-i puuriagregaadiga :oops:

Postitatud: K Sept 24, 2008 11:54 am
Postitas Heinza
Nägin nõukogude armees UAZ- l paiknevat antenni-võskat mida lükati üles silindriga ja pikendused samuti kuni pooleni olid hüdraulilised, viimane lõpp aga trossiga keritav, kõrgus võis olla kusagil 15-20m.

Postitatud: N Sept 25, 2008 9:17 pm
Postitas usajansa
Tegemist peaks olema miski ungari tõstukiga, millel oli siis volga mootor ja hydrapump nagu pildil näha. Tõstuk nagu neid vene ajal tehti 51 ja 53 mootoritega, tänapäeva laadurite eelkäijad

Postitatud: N Sept 25, 2008 11:01 pm
Postitas Tony
aga puht nii huvi pärast, kuhu see pump talle kylge mounditud siis on ????
kust on tehtud väljavõte või mis valemiga saab pump ülekande ??
pildijärgi tundub olema mingi hammakatevõll mis siis kuskile "topitakse" jääb kysimus kuhu.

mul läks idee kohe hydrovintsi peale :twisted: :twisted: :twisted:
ja seda UAZ'il peaaegu origin jubinatega

Tony

Postitatud: N Mär 18, 2010 10:50 pm
Postitas kalle211
ZAK keevituse peal oli ka gaz 24 mootor aga tal käis selles augus hoopiski magneeto. Jagaja asemele oli pandud kork.Võib olla et mõni külamees on selle magneeto asendanud pumbaga ja oma kastikal sellega kasti tõstma pannud.

Postitatud: E Apr 04, 2011 10:02 pm
Postitas Alex
Oleks kah üks ilmselt "totter "küsimus uazil asuva mootori kohta: klapikaanel kus tavaliselt korgiga suletav ava(õli lisamiseks), siis minu "uuel" tegelasel on seal miski peale istutatav"seenekübar"millel traatfilter sees.Milleks selline asi seal hea on ja kas ava sulgemiseks on ainus mõistlik lahendus klapikaane vahetus korgiga suletava vastu.Muret teeb tiba sealt väljalenduv-imbuv õli.
Kui segaseks jäi küsimus, siis saaks selle junni pildi peale püüda.

Ja teiseks:kas originaalne traadist õhufilter on miskit moodi pestav-leotatav või...?Tegu bussilisega ja esialgu ilma suuri ümber tgemisi ette võtmata peab originaal filter jääma :oops:

Postitatud: E Apr 04, 2011 11:38 pm
Postitas al
Alex kirjutas:Oleks kah üks ilmselt "totter "küsimus uazil asuva mootori kohta: klapikaanel kus tavaliselt korgiga suletav ava(õli lisamiseks), siis minu "uuel" tegelasel on seal miski peale istutatav"seenekübar"millel traatfilter sees.Milleks selline asi seal hea on ja kas ava sulgemiseks on ainus mõistlik lahendus klapikaane vahetus korgiga suletava vastu.Muret teeb tiba sealt väljalenduv-imbuv õli.
Kui segaseks jäi küsimus, siis saaks selle junni pildi peale püüda.

Ja teiseks:kas originaalne traadist õhufilter on miskit moodi pestav-leotatav või...?Tegu bussilisega ja esialgu ilma suuri ümber tgemisi ette võtmata peab originaal filter jääma :oops:
See siis omaaegne karterituulutus, mis kõrgemasse punkti välja toodud.
Kui päris kinni paned, siis võib hakata huvitavaid asju juhtuma, lisaks õlilekked ka mõeldamatutest kohtadest.
Analoogne karterituulutus oli ka 51 mootoril.
Traadist õhufiltri pesed bensiini või petrooliga ära, teed puhta mootoriõliga kokku ja tagasi. Kindlasti õli ka alumisse vanni ja ainult märgini.

Postitatud: T Apr 05, 2011 7:24 am
Postitas uputaja
See siis omaaegne karterituulutus, mis kõrgemasse punkti välja toodud.
Kui päris kinni paned, siis võib hakata huvitavaid asju juhtuma, lisaks õlilekked ka mõeldamatutest kohtadest.
Analoogne karterituulutus oli ka 51 mootoril.
Traadist õhufiltri pesed bensiini või petrooliga ära, teed puhta mootoriõliga kokku ja tagasi. Kindlasti õli ka alumisse vanni ja ainult märgini.

Gaz 53 oli selline sasi täis kork. 51 oli korgiga suletud ja toru läks otse õhufiltrisse.

Postitatud: T Apr 05, 2011 10:34 am
Postitas Alex
Tänud!Nüüd meenus endalegi, et esimese masina peal(gaz-53)oli samasugune junn.Aga kahjuks ei lahenda see mu muret- pealt kergelt õline mootor ja mootorikate.On ka selleks mingi hea ja lihtne lahendus?

Postitatud: K Apr 06, 2011 12:23 am
Postitas seenior2
Alex kirjutas:Tänud!Nüüd meenus endalegi, et esimese masina peal(gaz-53)oli samasugune junn.Aga kahjuks ei lahenda see mu muret- pealt kergelt õline mootor ja mootorikate.On ka selleks mingi hea ja lihtne lahendus?
Tõenäoliselt surve karteris,kiirem lahendus oleks see seenekene ära võtta ja selle asemele ehitada uus "kork",millel küljel väljavõte torujupi näol.Sinna torujupi otsa paned vooliku mille teise otsa viid mootori küljelt mootori alla,nii sent-kaks allapoole õlikarterist ja lõikad c-45 kraadise nurga all ära, st.sõidusuunast vastupidi jääb ava. Seal vooliku ava juures tekib siis hõrendus,mis veab üleliigsed gaasid välja.
Aga kui klapikambri kaane tihend lekib,siis leidsin hiljuti ühe originaal korktihendi,mis sinna peaks sobima ja võin ära ärida ! :wink:

Postitatud: K Apr 06, 2011 9:50 am
Postitas ivan
seenior2 kirjutas: Tõenäoliselt surve karteris,kiirem lahendus oleks see seenekene ära võtta ja selle asemele ehitada uus "kork",millel küljel väljavõte torujupi näol.Sinna torujupi otsa paned vooliku mille teise otsa viid mootori küljelt mootori alla,nii sent-kaks allapoole õlikarterist ja lõikad c-45 kraadise nurga all ära, st.sõidusuunast vastupidi jääb ava. Seal vooliku ava juures tekib siis hõrendus,mis veab üleliigsed gaasid välja.
Aga kui klapikambri kaane tihend lekib,siis leidsin hiljuti ühe originaal korktihendi,mis sinna peaks sobima ja võin ära ärida ! :wink:
Siin pakutud lahendus on kinldasti ka töötav lahendus. Tutvua aga kinldasti ka originaallahendusega. selle saada siit samast foormist UAZ katloogist (loodan, et link töötab). Sealm on tuulutus viidud õhufiltrisse. selle ellised: kui nina vette pistad siis reeglina on õhufilter kõrgemal ja tõenäosus, et vesi karterisse tungib väiksem. Veel muidugi keskonna probleem. Kui tood toru otse välja ilma õlipüüde filtrita välja, siis seda õli sealt ikka tuleb.
Soovitan kasutada kalpikambru kaant kus juba tuulutus tehase poolt välja toodud, seal on ka filter õli püüdmiseks ja sealt viid toru ilusti õhufiltrisse.
Nädalalõpus võin kuurist vaadata äkki on mõni kaan isegi olemas . vaja aga teada mis mootoriga täpselt tegemist.

nõuanne

Postitatud: K Apr 06, 2011 11:07 am
Postitas nostalgar
Tere,proov volgaklbi.ee Uku.

Postitatud: L Apr 09, 2011 6:53 pm
Postitas 999
see on kas poolas või tsehhis, enam ei mäleta,toodetud kahvel tõstuki
mootor
pump koguaeg järgi kunagi remontisin üht sellist imelooma

Postitatud: L Apr 09, 2011 9:29 pm
Postitas Alex
ivan kirjutas: Siin pakutud lahendus on kinldasti ka töötav lahendus. Tutvua aga kinldasti ka originaallahendusega. selle saada siit samast foormist UAZ katloogist (loodan, et link töötab). Sealm on tuulutus viidud õhufiltrisse. selle ellised: kui nina vette pistad siis reeglina on õhufilter kõrgemal ja tõenäosus, et vesi karterisse tungib väiksem. Veel muidugi keskonna probleem. Kui tood toru otse välja ilma õlipüüde filtrita välja, siis seda õli sealt ikka tuleb.
Soovitan kasutada kalpikambru kaant kus juba tuulutus tehase poolt välja toodud, seal on ka filter õli püüdmiseks ja sealt viid toru ilusti õhufiltrisse.
Nädalalõpus võin kuurist vaadata äkki on mõni kaan isegi olemas . vaja aga teada mis mootoriga täpselt tegemist.
mnjahh...tundub, et neid modifikatsioone on ikka mitu tehtud.Teisel uazikul normaalse korgiga kaan aga tuulutus on bloki külje pealt õhufiltrisse viidud :x
Ilmselt siiski vaja kaant millel õlipüüdur sees ja siis vastavalt vajadusele kas õhufiltrisse või masina kõhu alla.
Mootoritüüpi ei õnnestunud välja lugeda(bussil suht peidus)aga õlifilter on vahetatav papp mitte nn.ziguli oma.


Tihendi pakkumise eest tänu aga linn on tsipa lähemal kui Keila:)Kas korgile on mõtet silikooni juurde plätserdada(mitte ei usalda seda korktihendit)

Ja veel üks anomaalia mis täna ilmnes:esikardaanil on nuudis(mitte ristides)külgloks...hetkel lahti ei kiskunud aga kas aitab vaid uue soetamine?469 oma on loksuvaba olemas aga see jupi maad lühem.Masina idee on mitte koduligi metsas vaid sadade kilomeetrite taga möllata ja ehku peale ei tahaks jätta:(