1. leht 2-st
4Runneri sillad vees
Postitatud: E Sept 22, 2008 8:59 am
Postitas ahtok
Mu Runner jäi porilompi kinni:
http://nagi.ee/photos/ahtonagi/7874457/in-set/127365/
Eile vaatasin põja alla ja nägin sellist pilti:
http://nagi.ee/photos/ahtonagi/7874459/in-set/127365/
http://nagi.ee/photos/ahtonagi/7874461/in-set/127365/
Kas see, et sillad õlised on, võib olla sellest, et vett sattus difrisse ja ajab nüüd selle jama sealt välja? Või on see kindel märk sellest, et tuleb uus õlitihend paigaldada (Oil Seal):
http://nagi.ee/photos/ahtonagi/7874455/in-set/127365/
Et edaspidi seda ei juhtuks peaks sillad veekindlamaks muutma. Kas sillaõhutus käib sellest august:
http://nagi.ee/photos/ahtonagi/7874463/in-set/127365/
Kas ainuke lahendus oleks kummivoolik otsa panna ja õhutus kõrgemale viia või peaks see 'junn' ise ka vett kinni pidama kui ta uus on?
Postitatud: E Sept 22, 2008 9:44 am
Postitas tarmo
Kui käbi simmerid (see, kust kardaan silda sisse läheb) läbi on, siis peaks sul õli ka ilma vees uputamiseta tasapisi välja immitsema. Kui nii on, siis igal juhul tasuks vahetada. Vaata esmalt õli ka üle, arvatavasti on see ka veega segamini ja tuleks uus panna.
Jah - sinu näidatud jupstükk on õhtusava, mis tasuks pidevalt uputamise puhul ülespoole tuua voolikuga.
Postitatud: E Sept 22, 2008 4:00 pm
Postitas ahtok
Tänan nõuande eest. Vana õli lasin juba välja - vett ei paistnud või oli see siis õliga nii hästi segunenud. Panen uue õli sisse, äkki jääb pidama. Aga kui uusi simmereid ikka vaja on, kus neid hankida võiks?
Autot uputada väga ei kavatse aga tuulutustele peaksin ikka torud otsa ehitama. LS õlivahetus on suhteliselt kulukas.
Postitatud: E Sept 22, 2008 6:20 pm
Postitas tarmo
Vesi ei segune õliga. Kui auto natuke seisnud on ja alt korgi lahti keerad, siis esimesena tuleb praktiliselt puhas vesi välja ja seejärel alles õli.
Simmerit saad kas esindusest või siis võtad asja lahti, vana tihendi välja ja siis mõõdu järgi mõnest laagreid ja simmereid müüvast poest.
4runneri asjatundjad oskavad võibolla kohe ka mõõte või koode öelda.
Postitatud: E Sept 22, 2008 7:27 pm
Postitas Madis
[quote="tarmo"]Vesi ei segune õliga. /quote]
Eee - seguneb küll. Peksab selliseks mõnusaks halliks emulsiooniks kokku. Hiljem kaua seistes jah eraldub osaliselt taas. Aga selleks peab ikka kaua seisma.
Simmerit saad jah laagreid-tihendeid müüvast kauplusest, kuigi oletan et suvalisest autojupipoest saab ka margipõhise, mis ei ole oluliselt kallim suvatihendist, küll aga vastupidavam
Postitatud: E Sept 29, 2008 10:30 am
Postitas ahtok
Panin uue õli sisse ja tundub, et enam välja ei jookse. S.t. simmereid esialgu pole vaja vahetada.
Sillaõhutuse orginaaljupstüki lammutasin lahti. See võiks vett pidada küll, sest idee järgi töötab see nagu ventiil, s.t. välja laseb aga sisse mitte. Aga kuna ma selle nüüd ära lõhkusin, pidin voolikud asemele aretama.
Postitatud: E Sept 29, 2008 3:18 pm
Postitas mart77
Kuda-kuda...?
Ma ise pole tükkideks võtnud - äkki seletad, mismoodi suudab eristada õhku veest sisseimemisel? Midagi ju peab jahtudes tagasi voolama...
Mart
Postitatud: E Sept 29, 2008 3:33 pm
Postitas rommi
Jah... see jubin on kõlbab ikkagi kuival maal liikumiseks. Kui sooja sillaga vette hüpata, siis kiirelt jahtudes põhjustab see klapp silla sees vaakumi ja tõmbab nõrkadest kohtadest vee sisse.
Parim oleks ikka sillatuulutus voolikuga üles viia ja sinna otsa väike 10 kroonine bensufilter. Toimib nagu vaja.
Postitatud: E Sept 29, 2008 3:54 pm
Postitas urmas
rommi kirjutas:Jah... see jubin on kõlbab ikkagi kuival maal liikumiseks. Kui sooja sillaga vette hüpata, siis kiirelt jahtudes põhjustab see klapp silla sees vaakumi ja tõmbab nõrkadest kohtadest vee sisse.
Parim oleks ikka sillatuulutus voolikuga üles viia ja sinna otsa väike 10 kroonine bensufilter. Toimib nagu vaja.
Just, ja kohe katusenurgani, siis on perspektiiviga.
Aga miks kütusefilter otsa vaja panna?
Postitatud: E Sept 29, 2008 4:21 pm
Postitas rommi
See polegi häda vajalik, lihtsalt kui jääb volla ots jääb sellisele kohale kus võimalus mingi saasta sisse sattumiseks

Mul runneril oli nt põhja all tuulutus, täitsa toimis koos filtriga.
Postitatud: N Okt 09, 2008 8:16 pm
Postitas Panda
Ahtok.
Sul juhtus selline asi kuna sõitsid vette ja mudasse. Silla tuulutuse tõmbas kinni ja tekkinud gaasid surusid õli välja. Endal oli sama asjaga tegemist. Selleks ongi inseneride poolt välja mõeldud tuulutused, et gaasid tuleks välja mitte ei pressiks õli. Viska need pöörlevad niplid kus kurat ja vii voolik võimalikult kõrgele.
Postitatud: N Okt 09, 2008 8:20 pm
Postitas Panda
Postitatud: Esm Sept 29, 2008 3:33 pm Teema:
--------------------------------------------------------------------------------
Jah... see jubin on kõlbab ikkagi kuival maal liikumiseks. Kui sooja sillaga vette hüpata, siis kiirelt jahtudes põhjustab see klapp silla sees vaakumi ja tõmbab nõrkadest kohtadest vee sisse.
Sa rommi oled vist liiga palju inetrnetis istunud.
Vaakum , sooja sillaga

( ega see tuliseks ei lähe, ega see mootor ei ole, kui läheb tuliseks on mingi jama laagritega või pole õli)

Postitatud: N Okt 09, 2008 9:29 pm
Postitas rommi
Panda kirjutas:Vaakum , sooja sillaga

( ega see tuliseks ei lähe, ega see mootor ei ole, kui läheb tuliseks on mingi jama laagritega või pole õli)

No runneri LSD sild läks päris mõningast paarutamist isegi talvel täitsa arvestatavalt soojaks. Ma ei tea vaielda, mis seal täpselt toimub ja Sinu juttu loen ka internetist ju

Keda või mida siis uskuda?
Ja kusjuures esisilda vesi imekombel ei läinud isegi originaaltuulutusega. Tagasilda aga tuli pidavalt hooldada, probleem kadus täielikult tuulutuse ülesviimisega.
Postitatud: N Okt 09, 2008 11:35 pm
Postitas Olle
Panda kirjutas:Endal oli sama asjaga tegemist. Selleks ongi inseneride poolt välja mõeldud tuulutused, et gaasid tuleks välja mitte ei pressiks õli.
Ei taha küll norida, aga kui Coca-Cola't tagasilda valada, siis tekivad seal gaasid...
Rõhk muutub sillas tänu teperatuuride kõikumisele ja seleks see nippel seal küljes ongi. Millest tekib ülerõhk? ikka kuumenemisest. ja kui sild jahtub ja vurts on kuumast peast välja lastud ning sillas tekib hõrendus, siis juhul kui tuulutusnippel õhku juurde ei lase tõmmatakse lisaõhk simmerite vahelt.
Postitatud: R Okt 10, 2008 2:26 pm
Postitas Panda
Olle : Rõhk muutub sillas tänu teperatuuride kõikumisele ja seleks see nippel seal küljes ongi. Millest tekib ülerõhk? ikka kuumenemisest. ja kui sild jahtub ja vurts on kuumast peast välja lastud ning sillas tekib hõrendus, siis juhul kui tuulutusnippel õhku juurde ei lase tõmmatakse lisaõhk simmerite vahelt.
Rommi : No runneri LSD sild läks päris mõningast paarutamist isegi talvel täitsa arvestatavalt soojaks. Ma ei tea vaielda, mis seal täpselt toimub ja Sinu juttu loen ka internetist ju Keda või mida siis uskuda?
Just nimelt arvestatvalt soojaks mitte tuliseks. Materjali paisumine hakkab ikkagi teatavast temperatuurist. Nagu me väga hästi teame ei tohi sild nii kuumaks minna.
No kuulge mehed. Jätame selle temperatuuri jutu sillas katlakütjatele.
Absoluutselt iga õli vahutab. Milline rohkem, milline vähem. See on õli halb omadus ja mida püütakse laborites arendustegevuse käigus vähendada. Kui õli vahutab, siis tekib ka gaas ja see gaas omakorda umbses sillas ülerõhku.
Sild isegi mitte LSD ei lähe nii kuumaks et seal hakkavad temperatuuril paisumised mängima. Jälgige kasvõi mootori jahutusvedeliku paisupaaki.
Ok ma ei viitsi sel teemal rohkem vaielda. Jätan demagoogia teoreetikutele
