1. leht 4-st
Smart ja maastikusõit
Postitatud: K Sept 17, 2008 12:39 pm
Postitas PriitV
Leidsin Delfi Fortest
Smartide teema ja sealt vahvad kommentaarid. Päris naljateemasse ka ei söendanud panna, olematu kaal on mõnikord eeliseks. Aga ainult mõnikord... ja just liivas
Lisaks olen smardiga sõitnud vihmase ilmaga metsa raielangil kust ennem traktorid läbi sõitnud, sumades paksus sopas. Ainuke koht kus totaalselt kinni olen jäänud oli see kui lolli peaga sai randa liiva sisse sõidetud.
Tõin välja paar 2 kuud tagasi aset leidnud sündmuse. Loomulikult võivad ka raielangid olla erinevad, kus isegi traktor läbi ei pääse. Loomulikult ei tähenda ka seda, et kui üks oskab sõita, et siis oskavad kõik seda. Raielank oli üks vähestest näidetest maastikul, kus olen sõitnud. On olnud olukordi kus sadu pealtvaatajaid, kus ma smardiga lähen probleemideta läbi kuid isegi maasturitel ratas õhus ja vajavad trossi tõmbamiseks. Smart autol on omad nipid kuidas libedaga ja raskemates oludes toime tulla, ilmselt nagu igal autolgi.
Varsti ju üks karjäärisõit tulemas. Tuleks suisa vaatama, kui Oliver suudaks kõvad offroad-Smartid TR1 rada sõitma panna. Selle üherattaveo kohalt võiks ju silma kinni pigistada... Mind kohe huvitaks selline koht, kus näiteks pea samasuur Jimny oleks kinni ja silerehvidega Smart ralliks tuima näeoga? Hummer pole ju maastur.
Kuna siin on siiski tegu tohutute maastikul sõitmise kogemustega kaadriga, siis paluks sellist mõistlikku arutelu. Äkki mõni offrõuder suisa ise sõidab Smartiga? Teatud tingimusil suudavad väikeautod tõesti üllatada oma 1WD'ga ja sillal asuva kaaluga. Olen ise ka oma Smartist suurema kliirensiga, kuid 830 kg kaaluva putukaga roninud suht absurdsetesse kohtadesse ja teda siis üksinda välja lükanud (1.käik sees ja ratas kraabib). Aga sealt sõidaks läbi sirgelt ja selgelt... Subaru Justy, väiksemat 4WD punni ma ei tea. Sukisukid suisa lendaks...
Postitatud: K Sept 17, 2008 2:58 pm
Postitas tai
väiksemat 4WD punni ma ei tea
Suzuki teeb oma eliitmudelit swifti ka 4wd see sama kaliibriga punn.
Postitatud: K Sept 17, 2008 4:56 pm
Postitas Landy
tai kirjutas:väiksemat 4WD punni ma ei tea
Suzuki teeb oma eliitmudelit swifti ka 4wd see sama kaliibriga punn.
Fiat Panda on selle kõrval vist juba raskekaallane. Oama läbivuse osas pani see masin mõneski suurte 4x4 omanikud linnasafri rajal kukalt kratsima.
Panda teemal siin foorumis juba paar arutelu olnud .
Postitatud: K Sept 17, 2008 5:20 pm
Postitas uaz469
Omasin kunagi sellist putukat nagu
Subaru Justy 4WD, seega võin lisada,
et tegemist oli/on kah päris maastikusuutliku "seenekorviga"!
Justy`l oli tühimass vist mingi 800kg, niiet, vints ette ja "dšhiip" missugune!
Kellel pole aimu milline see putukas välja näeb, siis hetkel on üks ülikorralik
isend ka müügis ja seda jalgratta hinnaga.
Subaru Justy 4WD
Krt, nüüd tulid vanad-head-ajad meelde, peab vist selle ära ostma!
Postitatud: K Sept 17, 2008 11:29 pm
Postitas kkerem
Päris müstiliseks seda ma ei peagi. Kunagi sai kõvasti geopeitust mängitud ja siis olid mu liikuriteks M.Eclipse ja H.Civic (mõlemad siis aastast 90). Nende olematu kaal tegi nende läbivuse üpris muljetavaldavaks. Ainus jama on nende kliirents. Civicul oli plussiks pöörderaadius ja teljevahe ning Eclipsel kaal ja rehvi laius. Ma olen oma cherodega istunud põhja peal lume kamaka otsas, kui maal käisin, civicuga õnnesus sealt läbi sõita, samal ajal erinevatele jumalatele palveid lugedes

. Noh, tegelikult sõitsin ma ka kõikide cherodega sealt läbi ainult mõnel korral jäin kinni :p
Postitatud: K Sept 24, 2008 3:47 pm
Postitas smart
Siin puha 4x4 autode foorum, kuid väljakutse oli huvitav, et ei tea kas smart auto kah kampa võetakse. Muidugi kuii rada on ikka mõistlikkuse piires, kust ka teised 2WD autod läbi lähevad või vähemalt nii mõnigi. Kas oskate öelda kus oleks sellised rajad kus niiöelda kätt harjutada?
Postitatud: K Sept 24, 2008 4:02 pm
Postitas yanekk
Alustuseks proovi Mustjõe rada aga võta mõni suurem masin ka kampa.
Postitatud: K Sept 24, 2008 4:21 pm
Postitas smart
Ainuke koht kuhu olengi totaalselt kinni jäänud ongi liiv. Kuigi jah, siis polnud ka rohkem kui nädal smardiga sõidukogemust. Seetõttu kõige rohkem huvitaksid sellised kohad kus on niiöelda lühikesed raskesti läbipääsetavad kohad, kust saaks hooga läbi sõita või siis et ei peaks seisma jääma. Võib olla ehk metsarajad, põllud.
Igaks juhuks mainin smart auto eripärad ära.
Kõikidel smart fortwo autodel puudub siduripedaal.
Kuna smardil on veojõukontroll siis ei saa niimoodi kaapida nagu teised autod, millel enamasti veojõukontroll puudub või on välja lülitatav. Ehk siis näiteks kohalt minnes ei saa kaapida (välja arvatud libedaga).
Kui ratastel on mingi takistus siis mingi aja möödudes jäävad rattad seisma kuigi gaas võib põhjas olla. Kunagi kui kogemusi oli vähem, siis mõtlesin et lausjama, et oleks vaja lülitit mis veojõukontrolli välja lülitaks. Kuid olen avastanud, et kui ikkagi hoida gaas põhjas mõnda aega, siis hakkavad rattad taas mingi aja möödudes pöörlema.
Huvitav asi on muidugi sõltumatu tagumine vedrustus. Päris paljud inimesed on tulnud ütlema, et kuule sul on rattad kuidagi ripakil all (jääb mulje nagu oleks poldid lahti ja ratas kukub kohe küljest ära). Ehk siis kui tavaliselt on tagasillad sellised, et rattad liiguvad üles-alla, siis smardil võivad rattad paista nii, nagu oleks totaalne kokku/lahkujooks või siis ühel kokkujooks ja teisel lahkujooks. Ehk siis vastavalt maastikule on ka rataste asendid.
smart auto põhi on kaetud sileda plastist paneeliga, seega ei ole selliseid kohti kuigi palju kuhu miski asi kinni võib jääda.
esirehvi laius on tavaliselt 135 või 145, tagumisel 175 või 185
Postitatud: K Sept 24, 2008 4:24 pm
Postitas LR90
yanekk kirjutas:Alustuseks proovi Mustjõe rada aga võta mõni suurem masin ka kampa.
Yanekk, Sa paku kohe ennast, Sa suudad teda kogu raja ulatuses
järel lohistada

Postitatud: K Sept 24, 2008 4:27 pm
Postitas smart
noh ma mõtlesin et looks mingi smart offroad ala harrastajatele

Postitatud: K Sept 24, 2008 5:03 pm
Postitas Valge Hiir
smart kirjutas:noh ma mõtlesin et looks mingi smart offroad ala harrastajatele

Kui pöördud piisava alandlikkuse, viisakuse ja motiveritusega kasutaja "Radio Armenia" poole, siis ehk annab ta herr K.Kotkas'ele ülesandeks teha Smart'idele eraldi teema kus saate kogemusi ja kontakte vahetada.
Ja miks mitte ka "Smart Liiga" luua ja siis Luazidega üks korralik offroad maavõistlus maha pidada.
Postitatud: K Sept 24, 2008 5:17 pm
Postitas smart
Tänan info ja soovituse eest. Kuigi smarte on veel suht vähe ja veel vähem offroad huvilisi kuid kuskilt peab ju alustama.
Samas kuna siin foorumis on juttu 4x4 autodest, siis kuidas üldse vaataksite sellele kui on teemades ka 2WD offroadi huvilised?
Ja võib olla oleks rohkem huvilisi siis kui luua mitte niivõrd smart ja Luaz vaid väikeautode liiga. Kus näiteks igast automargist oleks kõige väiksem väikeauto mudel esindatud. Et siis väikeautod omavahel võistleks.
Postitatud: K Sept 24, 2008 6:01 pm
Postitas LR90
Sa peaks alustuseks sinna pöörduma...
www.smartclub.ee
Postitatud: K Sept 24, 2008 7:14 pm
Postitas smart
sealt ma tulin, seal ei mõisteta smart offroadi võlu ja ilu

Postitatud: K Sept 24, 2008 9:29 pm
Postitas Olle
Ma arvan, et kui sa Smart'ile korraliku tõste teed ja viisaka mudarehvi alla sätid ning regulaarselt apelleerid sellele, et sul esisild on lihtsalt laiali ja seetõttu ei vea, siis kindlasti võetakse sind juba jutule nii mõnelgi üritusel. (PS. Väita tuleb et tükid on tellitud kuid krt pole veel kohale jõudnud ja õudselt tahaks ikke kaasa sõita)
