1. leht 1-st
Toyota LandCruiser 90 paar küsimust.
Postitatud: P Mai 25, 2003 12:36 pm
Postitas Masekas
Tere!
1. Kas keegi on netist leidnud manual? Ei saanud autoga kaasa seda, kuid väga oleks vaja.
2. Mida saab kangist lülitada? Nelivedu on tal pidev ju?
3. Mis asi on idle? Mingi selline nupp on olemas, kus on peal idle on/off, oli vist nii???
4. Mis nupp on automaat kastil overdrive (OD)?
5. Mis nupud on PWR ja 2ND nupud? On ka automaat kastiga seotud.
Tegu on siis LandCruiser 90-ga, 2000. aasta, 3.0 TD 92 kw (1kz-te mootor) ning automaat kast.
Oleksin väga tänulik, kui keegi aidata oskaks.
Postitatud: P Mai 25, 2003 1:20 pm
Postitas jr
Üritan vastata:
1. Ei tea aidata selle küsimusega kahjuks
2. Kangist saab lülitada nelivedu, aeglustit ja tagavedu. Pidev nelivedu on siis, kui kang on 4H peal. 4L on aeglusti, soovitatav kasutada raskel maastikul. 2H tagavedu, soovitatav kasutada igapäevasõiduks.
3. Ei tea
4. OD - maantesõidul soovitatav kasutada. Nii öelda viimane käik. Tehniline eripära on selles, et automaatkasti puhul peaks hüdromuhv vahelt välja lülituma, mis omakorda alandab töötemperatuuri ja säästab käigukasti.
5. PWR - soovitatav kasutada millegi raske vedamisel raskel maastikul, selahulgas ka mäkketõusul. Käigukast peaks kasutama ainult esimest käiku.
2ND - suht sama nagu PWR, kuid siinjuures peaks kasutuses olema kas esimene ja teine käik, kui ma õieti mäletan. Samas on ka selliseid variante olnud, kus 2ND tähistab nii öelda talvereziimi, kus esimene käik jäetakse lihtsalt vahele.
Postitatud: E Mai 26, 2003 3:23 pm
Postitas Masekas
jr kirjutas:
2. Kangist saab lülitada nelivedu, aeglustit ja tagavedu. Pidev nelivedu on siis, kui kang on 4H peal. 4L on aeglusti, soovitatav kasutada raskel maastikul. 2H tagavedu, soovitatav kasutada igapäevasõiduks.
Asi selles, et mul pole numbreid. Mul on mingi HL ja HH (vist oli nii). Ma ise olen ka manuaalkastiga Cruiseril näinud 4H, 4L ja 2H-d, kuid minu automaat kastiga isendil pole numbreid peal. Äkki oskad öelda, kuidas mul see süsteem käib?
Postitatud: E Mai 26, 2003 4:12 pm
Postitas jr
Masekas kirjutas:jr kirjutas:
2. Kangist saab lülitada nelivedu, aeglustit ja tagavedu. Pidev nelivedu on siis, kui kang on 4H peal. 4L on aeglusti, soovitatav kasutada raskel maastikul. 2H tagavedu, soovitatav kasutada igapäevasõiduks.
Asi selles, et mul pole numbreid. Mul on mingi HL ja HH (vist oli nii). Ma ise olen ka manuaalkastiga Cruiseril näinud 4H, 4L ja 2H-d, kuid minu automaat kastiga isendil pole numbreid peal. Äkki oskad öelda, kuidas mul see süsteem käib?
Nüüd ei oskagi kohe midagi vastata...
Ega sul neliveo sisselülitamiseks eraldi nuppu pole? Siis oleks angu loogiline, et HL on nagu aeglusti ja HH on nagu tavareziim.
Ehk on keegi asjakohasem inimene siin seda kommenteerima? Tulge appi!
Postitatud: E Mai 26, 2003 4:22 pm
Postitas Masekas
jr kirjutas:Masekas kirjutas:jr kirjutas:
2. Kangist saab lülitada nelivedu, aeglustit ja tagavedu. Pidev nelivedu on siis, kui kang on 4H peal. 4L on aeglusti, soovitatav kasutada raskel maastikul. 2H tagavedu, soovitatav kasutada igapäevasõiduks.
Asi selles, et mul pole numbreid. Mul on mingi HL ja HH (vist oli nii). Ma ise olen ka manuaalkastiga Cruiseril näinud 4H, 4L ja 2H-d, kuid minu automaat kastiga isendil pole numbreid peal. Äkki oskad öelda, kuidas mul see süsteem käib?
Nüüd ei oskagi kohe midagi vastata...
Ega sul neliveo sisselülitamiseks eraldi nuppu pole? Siis oleks angu loogiline, et HL on nagu aeglusti ja HH on nagu tavareziim.
Ehk on keegi asjakohasem inimene siin seda kommenteerima? Tulge appi!
Diffri luku lüliti on eraldi. Neliveo nuppu pole. Äkki tal on siis pidev nelikvedu???
Postitatud: E Mai 26, 2003 5:01 pm
Postitas jr
[quote= Äkki tal on siis pidev nelikvedu???[/quote]
Krt, kisub sinnapoole küll jah

Postitatud: E Mai 26, 2003 5:18 pm
Postitas Masekas
Vaatasin täpselt järgi. Kangi peal on sellised kombinatsioonid: Hh, Hl, N ja Ll. Oskad öelda, mida need tähendavad?
Postitatud: E Mai 26, 2003 5:34 pm
Postitas jr
Masekas kirjutas:Vaatasin täpselt järgi. Kangi peal on sellised kombinatsioonid: Hh, Hl, N ja Ll. Oskad öelda, mida need tähendavad?
Hh - Highway, ehk tagavedu only
Hl - nelivedu
N - Neutral
Ll - aeglusti neliveoga
Peaks nii vist olema. Ärge väga kõvasti lööge, kui puusse läks!
Postitatud: E Mai 26, 2003 6:24 pm
Postitas Masekas
jr kirjutas:Masekas kirjutas:Vaatasin täpselt järgi. Kangi peal on sellised kombinatsioonid: Hh, Hl, N ja Ll. Oskad öelda, mida need tähendavad?
Hh - Highway, ehk tagavedu only
Hl - nelivedu
N - Neutral
Ll - aeglusti neliveoga
Peaks nii vist olema. Ärge väga kõvasti lööge, kui puusse läks!
Suure tõenäosusega ka on nii. Aga mille jaoks Neutral on? Suured tänud Sulle abi eest!
Äkki teab keegi ka öelda, mis kiirustel võib nelivedu LandCruiseril sisse lülitada? Kas auto peab seisma, liikuma?
Postitatud: E Mai 26, 2003 8:26 pm
Postitas jr
Masekas kirjutas:jr kirjutas:Masekas kirjutas:Vaatasin täpselt järgi. Kangi peal on sellised kombinatsioonid: Hh, Hl, N ja Ll. Oskad öelda, mida need tähendavad?
Hh - Highway, ehk tagavedu only
Hl - nelivedu
N - Neutral
Ll - aeglusti neliveoga
Peaks nii vist olema. Ärge väga kõvasti lööge, kui puusse läks!
Suure tõenäosusega ka on nii. Aga mille jaoks Neutral on? Suured tänud Sulle abi eest!
Äkki teab keegi ka öelda, mis kiirustel võib nelivedu LandCruiseril sisse lülitada? Kas auto peab seisma, liikuma?
Pakun, et Neutral on näiteks vintsiga kerimise jaoks. Seda siis, kui mehhaaniline vints autol küljes on. Ajami saab ta vahekastist. Muidugi saab ka näiteks talvel külma ilmaga sedasi käigukastis ja vahekastis olevat õli soendada enne sõituasumist. Vahekast N peale, 1 käik (PWR) sisse ja las tikusb tühikäigul.
Lülituskiirus ... pakun, et kuna tegemist iselülituvate rummuotstega (mis ei ole elektrilised ega ka pneumaatilised), siis on skeem järgmine.
Sisselülitus:
1. Auto seisab, lülitad neliveo kangist sisse
2. Alustad sujuvalt liikumist, esimesed 5m vähemalt (garanteerib rummuotste täieliku rakendumise
3. Sõidu ajal neliveo ja tagaveo vahel võib lülitusi teha (seda siis, kui oled punkt 2'le vastavalt neliveo sisse lülitanud ja vahepeal ei ole peatunud), kuid ei ole soovitatav. Kui aga sedasi oled toiminud ja väljast hakkab kostuma kerget kõrinat, siis peata auto ja korda punkti 2.
Väljalülitus:
1. Peatad masina, lülitad kangi Hh ehk tagaveo asendisse
2. Sõidad tagurpidi 2m, mis lülitab rummuotsad välja
3. Jätkad sõitu tagaveoga
Antud punktid kehtivad siis, kui on tegemist nn. mehhaaniliste "automaat" rummuotstega. Samas, aga kuna vahekast on mehhaaniliselt lülitatav, siis võib ka suht julgelt arvata, et ka rummuotsad on mehhaaniliselt lülituvad, ilma elektri või pneumaatikata.
Postitatud: E Mai 26, 2003 8:56 pm
Postitas Masekas
Kuule ole sa tänatud. Ühed virtuaalsed õlled minu poolt.

Postitatud: E Veebr 20, 2006 10:14 pm
Postitas jaggy
idle tõstab mootori pöördeid tühikäigul... kohapeal soojendamiseks külamas.
lc 90/95 ei ole Hh vahekasti käiguga ainult tagavedu vaid on valikuline nelivedu: veab kergemini pöörlv ratas esi- või tagasillalt.
Hl lukustab keskmise diffriluku ja veavad kergem ratas esi JA tagasillalt.