1. leht 2-st

...hädas akuga..

Postitatud: K Aug 13, 2008 3:56 am
Postitas jameson
....häda siis selline,et olin Eestist ära kolm nädalat ja nüüd selle aja sees
on autol aku tühjaks saanud.Omateda ei jäänud midagi elektroonilist sisse.Hommikul kui saan proovin laadida ja käivitada...kuid küsimus (loll)
selline,kui tuleb vahetada aku uuema vasta,siis kas tuleb ka teine aku sel
juhul vahetada...Autoks on nimelt Mitsubishi L200 -2000a väljalase ja mis tarvis on osadel autodel..maasturitel 2 akut.
....vints on ka ees-warm-up oli vist firmanimi....

Postitatud: K Aug 13, 2008 7:46 am
Postitas Ptyyp
Tavaliselt vahetatakse ikka mõlemad akud ära, vastasel juhul võib vana aku uut akut "koormama" hakata. Esialgu soovitaks akud täis laadida ja vaadata kuidas nad edaspidi voolu peavad. Pole mõtet kohe poodi uute järele tormata. Masinal tuleks ära kontrollida voolu tarbimine väljalülitatud elektrisüsteemidega! Võibolla on mingi tarbija järel!

Postitatud: K Aug 13, 2008 8:02 am
Postitas tarmo
Kui on happega akud, siis kontrolli kindlasti selle taset! Vajadusel lisa destilleeritud vett (müüakse suvalises tanklas). Seejärel laadi täis ja vaata kuidas käituvad.

Postitatud: K Aug 13, 2008 8:31 am
Postitas Beast
Puhasta akud pealt ära korralikult. Igasugune saast mis on aku peal võib ka ühendada kaks klemmi ja põhjustada tühjenemist.

akudest

Postitatud: K Aug 13, 2008 12:50 pm
Postitas Kalamees
Eks palju sõltu kuipalju on masinal elektroonikat, ajusid. paljudel masinatel on tehasepoolt lubatud päris suur tarbimine seismisel. Mul ühel 92 aasta sõidukal tehase norm kuni 0,75A . Seega pikemal reisil tuleb paluda et keegi vahel sõidaks või paneks laadima.

Postitatud: N Aug 14, 2008 9:33 pm
Postitas aymur
kaks akut pandi põhjamaade versioonidele,aitavad kylmkäivitusel starterit ja akusi säästa.

..veel...

Postitatud: N Aug 14, 2008 10:29 pm
Postitas jameson
...tehilistes andmetes on kirjas soomekeeles laturin ampeeriluku-75,85A
55A aku puhul,2 akuga muidugi.Kas see ongi voolutarbimise hulk seisu
ajal...ette tänades...

Postitatud: N Aug 14, 2008 11:00 pm
Postitas aymur
3 nädalat seismist ei tohiks kyll töökorras akudele probleeme valmistada(eriti suvisel ajal) ja minu teada katkestab Mitsu võtme välja võttes kõik vooluahelad kui just ei ole omal midagi juurde ratsitud,kas oled kindel,et alarm näiteks ei töötand sellel ära olemise ajal(kui on muidugi paigaldatud).
Alusta ikkagi akude kontrollimisega.

Postitatud: R Aug 15, 2008 1:20 am
Postitas TiitR
Küsiks võõras teemas, kuid jutt puudutab neid samu 2 akut. Sry, ma elektris jumala tumba-jumba, kuid kas need akud on (mul samuti 2 akut) ühendatud üksteisega jadamisi v. rööbiti, ühesõnaga, kas ma saan opereerida ikka 12V asjadega (nagu tule pirnid, jne..) v. läheb rekkaks ära ja 24V peale? :oops:

Postitatud: R Aug 15, 2008 7:05 am
Postitas tarmo
Tõenäoliselt ikka 12V on sul seal.
Kui on 2 akut, siis on 3 varianti:
1. akud on kogu aeg jadamisi ja kõik asjad töötavad 24V-ga
2. akud on kogu aeg paralleelselt ja kõik asjad töötavad 12V-ga
3. akud on enamik aega paralleelselt ja enamik asju töötavad 12V-ga, aga käivitamise ajaks lülitatakse korraks akud jadamisi ja starter töötab 24V-ga

Postitatud: R Aug 15, 2008 9:18 am
Postitas ricardo
aymur kirjutas:3 nädalat seismist ei tohiks kyll töökorras akudele probleeme valmistada(eriti suvisel ajal) ja minu teada katkestab Mitsu võtme välja võttes kõik vooluahelad kui just ei ole omal midagi juurde ratsitud,kas oled kindel,et alarm näiteks ei töötand sellel ära olemise ajal(kui on muidugi paigaldatud).
Alusta ikkagi akude kontrollimisega.
Sa ei märkinud ühte asja - mis firma akud. Näinud paljude sõidukate pealt tänapäeval, et osade firmade akud ei kannata isegi seda kui masin 2 päeva seisab - juba tühi aku. Ja tegemist uute paar kuud vanade akudega ja viga ei ole masinas - katsetatud. Ja tavaliselt lähevad akud tühjaks siis kui signalisatsioon peal ja kusjuures jällegi suht kiiresti. Mina kasutan seda et lülitan signad välja kui tean et auto jääb vähemalt nädalaks seisma - muidugi sõltub kus auto seisab. Tavaliselt aitab pärasti aku laadimine ja kõk jälle korras.

Signa

Postitatud: L Aug 16, 2008 10:13 pm
Postitas Kalamees
Ega jah pole ka endal signat pale paigaldamist ka näppinud, ja neil pidavat osadel mingi aku sees olema, eks igal akul mingi eluiga.

Postitatud: K Sept 24, 2008 10:22 pm
Postitas Ptyyp
Signal endal küll mingit akut sees pole, kuigi on palju akuga signa pasunaid mis tarbivad voolu. Peamisteks voolu tarbijateks on ebakorrektselt ühendatud automakid/helivõimendid.

Re: ..veel...

Postitatud: N Sept 25, 2008 10:16 am
Postitas al
jameson kirjutas:...tehilistes andmetes on kirjas soomekeeles laturin ampeeriluku-75,85A
55A aku puhul,2 akuga muidugi.Kas see ongi voolutarbimise hulk seisu
ajal...ette tänades...
See 75,85 A on ikka generaatori väljund vool. lihtsalt võrdluseks, et keevitusvoolud algavad sama numbriga voolutugevusest...
Nüüd pole muud, kui juba ette loetud: akudes vedeliku taseme kontroll (kui täpselt ei saa, siis proovi vähemalt, et vedelikupind oleks igast august näha, mitte plaadid) ja pane laadija külge. Soovitavalt akud maha ja korraga paralleelselt laadima.

TiitR,
märgi ikka, mis masinaga tegu. Ja aja näpuga juhtmeid. Kui akudel omavahel pluss plussiga koos ja miinus miinusega, siis tegu paralleel ühendusega, mis annab 12V, kui pluss ja miinus omavahel siis 24, e. noor rekka.

Re: ..veel...

Postitatud: T Sept 30, 2008 4:10 pm
Postitas TiitR
al kirjutas:
jameson kirjutas:...tehilistes andmetes on kirjas soomekeeles laturin ampeeriluku-75,85A
55A aku puhul,2 akuga muidugi.Kas see ongi voolutarbimise hulk seisu
ajal...ette tänades...
See 75,85 A on ikka generaatori väljund vool. lihtsalt võrdluseks, et keevitusvoolud algavad sama numbriga voolutugevusest...
Nüüd pole muud, kui juba ette loetud: akudes vedeliku taseme kontroll (kui täpselt ei saa, siis proovi vähemalt, et vedelikupind oleks igast august näha, mitte plaadid) ja pane laadija külge. Soovitavalt akud maha ja korraga paralleelselt laadima.

TiitR,
märgi ikka, mis masinaga tegu
. Ja aja näpuga juhtmeid. Kui akudel omavahel pluss plussiga koos ja miinus miinusega, siis tegu paralleel ühendusega, mis annab 12V, kui pluss ja miinus omavahel siis 24, e. noor rekka.
Masinaks ikka seesama mis avatarilgi...Pajero Wagon 2,8d autom.