1. leht 4-st
"Konnaga" pukseerimine
Postitatud: R Aug 01, 2008 4:04 pm
Postitas Landy
Nagu enamik meist teab, loetakse "konnaga"
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage91.htm
auto vedamist võrdseks jäiga ühenduslüliga auto pukseerimisele.
Sellest tulenevat tekkis küsimus, et kui tõsta tagarattad eraldi abiratstele (nagu puksiirautodel hargiga vedades on, kas ka siis on tegu "jäiga ühenduslüliga" pukseerimisega või nõutakse juba "E"-kati?
Seadusest nagu ühselet välja ei loe.
Postitatud: R Aug 01, 2008 5:38 pm
Postitas MeelisV
ma siis küsiks kah kohe
kas see jäiga lüliga pukseerimine tähendab ka 50 km/h sõitmist ?
Postitatud: L Aug 02, 2008 12:10 am
Postitas Landy
Pedaal kirjutas:ma siis küsiks kah kohe
kas see jäiga lüliga pukseerimine tähendab ka 50 km/h sõitmist ?
Radari mõõtepiirkonnas jah.

Praktikas ei taha sa temaga nii või teisti üle 70 sõita. Meie teed on üsna rööpas ja hakkab jubedasti teed otsima. Pealegi on suuremal kiirusel äkkpidurdades oht, et kahest saab üks masin.
Postitatud: L Aug 02, 2008 5:29 am
Postitas urmas
Landy kirjutas:Pedaal kirjutas:ma siis küsiks kah kohe
kas see jäiga lüliga pukseerimine tähendab ka 50 km/h sõitmist ?
Radari mõõtepiirkonnas jah.

Praktikas ei taha sa temaga nii või teisti üle 70 sõita. Meie teed on üsna rööpas ja hakkab jubedasti teed otsima. Pealegi on suuremal kiirusel äkkidurdades oht, et kahest saab üks masin.
Ma ka sellisega vedanud ja ütlen, et tuleb sirgelt järele kiirustel, mis ka suvel lubatud. Vedavaks autoks on Transit olnud.
Aga eks ta ikka parasjagu seal taga õõtsutab-kõigutab küll, kui tee viletsam.
Ma arvan, et kui tagarattad ka peale paned, siis ei oe enam pukseerimine, vaid miski haagis.
Kirjutan siin ka sellepärast, et olen mõelnud omale sellise teha. Hea, kui saab paar huvilist veel kokku. Tuleb odavam. Minu poolt oleks ka konstruktor, kes joonised teeks ARK-le. Kui seda on üldse vaja ARK-s arvel võtta.
Postitatud: L Aug 02, 2008 7:07 am
Postitas MeelisV
ok siis tean kui teele lähen
käru ehitamisest tean aga kah nii mõndagi - teinud neid kaks: üks oli kerghaagis (elamu), teine oli sihtotstarbeline (auto treiler koos "kuudiga")
teed käru valmis
lähed arki sinna sinisesse angaari (Tallinnas) seal käib mees 2 tiiru ümber käru, vaatab haakeseadme, veljed ja tuled ning nende asukohad
küsib sinu käest kolmes vaates eskiisjooniseid - võivad olla vaba käega tehtud kuid peavad sisaldama strateegilisi mõõtmeid ning samuti tahab saada 3 fotot (haakeseade, külgvaade, tagantvaade vist oli nii)
nüüd tuleb magus koht - mees küsib SINULT mis on käru kaal, kandevõime ja registrimass ja paneb need kirja
ehk ei ole neil võimalik asju kaaluda sest puudub vastav riistapuu
kõik ok lüüakse vin. kood tiislile ning saadetakse teise majja pabeitele järgi
seega ei ole vaja autocadi jooniseid, tugevusarvutusi, insener/konstruktori pabereid või keevitaja tunnistuse olemasolu.
jälgima pead vaid tulede asukohta vastavalt haagise mõõtmetele ning haakeseadme ja velgede tehasepäritolu - kõik need asjad peavad ka olema E
Postitatud: L Aug 02, 2008 11:33 am
Postitas Landy
urmas kirjutas:Ma arvan, et kui tagarattad ka peale paned, siis ei oe enam pukseerimine, vaid miski haagis.
Küsimus ongi selles, et tagarattad ei puutu küll otse vastu teed, kuid ei toetu ka mitte kärule vaid iseseisvatele abiratastele.

Näiteks midagi sellist:
Kahjuks ei leidnud netist ühtegi pilti, kus mõlemal tagarattal on oma autonoomne tugiratste süsteem
Postitatud: L Aug 02, 2008 12:20 pm
Postitas urmas
Pedaal kirjutas:
nüüd tuleb magus koht - mees küsib SINULT mis on käru kaal, kandevõime ja registrimass ja paneb need kirja
ehk ei ole neil võimalik asju kaaluda sest puudub vastav riistapuu
Siin ju pole palju valikuid. Kui haagise kaal ja kandev6ime on rohkem, kui 750, siis on D kategooriat vaja. Haagise 150 kaal ja kandev6ime 600kg vbl. Iga maasturi esiots kaalub rohkem, aga ma ei tea, mis politsei asjast arvab.
Samas, miks on vaja pukseerimisseadeldisel kandev6imet naidata.
Postitatud: L Aug 02, 2008 2:13 pm
Postitas Movistar
urmas kirjutas:Pedaal kirjutas:
nüüd tuleb magus koht - mees küsib SINULT mis on käru kaal, kandevõime ja registrimass ja paneb need kirja
ehk ei ole neil võimalik asju kaaluda sest puudub vastav riistapuu
Siin ju pole palju valikuid. Kui haagise kaal ja kandev6ime on rohkem, kui 750, siis on D kategooriat vaja. Haagise 150 kaal ja kandev6ime 600kg vbl. Iga maasturi esiots kaalub rohkem, aga ma ei tea, mis politsei asjast arvab.
Samas, miks on vaja pukseerimisseadeldisel kandev6imet naidata.
Kas D asemel pole mitte tegemist E kategooriaga?
Postitatud: L Aug 02, 2008 2:51 pm
Postitas PSV
Võib ka üle 750 kg registrimassiga haagisega B-kategooria lubadega hakkama saada, kui täpselt arvutada:
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
Postitatud: L Aug 02, 2008 3:22 pm
Postitas zum
PSV kirjutas:Võib ka üle 750 kg registrimassiga haagisega B-kategooria lubadega hakkama saada, kui täpselt arvutada:
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
... ja haagisel peavad sel juhul pidurid olema, kui ma ei eksi
zum
Postitatud: L Aug 02, 2008 4:06 pm
Postitas v6sa
Ega siin vahet pole, kas tagarattad veerevad või mitte - pukseermishaagistel on kiirusepiirang passis ja see määrabki rongi kiiruse. Fakt, et pukseermishaagis nii koormaga kui koormata üsna meelsasti ka lubatud kiirusest suurema korral järele tuleb, on pigem triviaalne teadmine - seda rakendada ei lubata.
Veel: kui mõelda autotreileri peale, siis maasturi puhul lähevad massid ikka isuga lõhki... Tasub arvestada ka seda, et vähegi mõistlikul treileril on omamass ikka üle poole tonni. Seega, liida kuidas liidad, aga E-kat on treilerdamisel vajalik.
Postitatud: L Aug 02, 2008 5:17 pm
Postitas PSV
zum kirjutas:PSV kirjutas:Võib ka üle 750 kg registrimassiga haagisega B-kategooria lubadega hakkama saada, kui täpselt arvutada:
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
... ja haagisel peavad sel juhul pidurid olema, kui ma ei eksi
zum
Seadus seda ei nõua, kuid autodel lubatud piduriteta haagise registrimass on tavaliselt üsna pisike. Sõiduautodel ka 400 kg kanti, ehk ka kerghaagist ei või maksimaalselt koormata.
Palju häid mõtteid sel teemal :
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ke=0&l=100
Postitatud: L Aug 02, 2008 5:54 pm
Postitas Landy
v6sa kirjutas:Ega siin vahet pole, kas tagarattad veerevad või mitte - pukseermishaagistel on kiirusepiirang passis ja see määrabki rongi kiiruse. Fakt, et pukseermishaagis nii koormaga kui koormata üsna meelsasti ka lubatud kiirusest suurema korral järele tuleb, on pigem triviaalne teadmine - seda rakendada ei lubata.
Siin on üks väike juriidiline konks.
Kui selle "konna" peal on auto, siis pole see juriidiliselt enam haagis (ei pea isegi registris olema), vaid jäik ühenduslüli. Kui autot peal pole, siis on haagis.
Postitatud: L Aug 02, 2008 8:09 pm
Postitas ottocar
Landy kirjutas:v6sa kirjutas:Ega siin vahet pole, kas tagarattad veerevad või mitte - pukseermishaagistel on kiirusepiirang passis ja see määrabki rongi kiiruse. Fakt, et pukseermishaagis nii koormaga kui koormata üsna meelsasti ka lubatud kiirusest suurema korral järele tuleb, on pigem triviaalne teadmine - seda rakendada ei lubata.
Siin on üks väike juriidiline konks.
Kui selle "konna" peal on auto, siis pole see juriidiliselt enam haagis (ei pea isegi registris olema), vaid jäik ühenduslüli. Kui autot peal pole, siis on haagis.
Mine seleta seda patrull politseinikule, et see selline juridiline värk. Tee load ära parem tuleb odavam.
Postitatud: L Aug 02, 2008 9:34 pm
Postitas Neuser
Mina vedasin Cheroga LC 70 t ja lõbus polnud küll kuskilt otsast, kui pärast võistlust Turbas, kohe alguses poe ette keerates unustasin ära, et sellega ei tohi ju järsult keerata ja tulemus oligi käes: LC otsustas omal käel parema rattaga konnast lihtsalt üle sõita mida ta ka tegi. Siinkohal tagantjärgi tänusõnad Shrekile, kes aitasid mul selle konna uuest autole alla sokutada. Ja edasi sõitsin tõesti 50 km. tunnis silmad tahavaate peeglis pluss lugematu arv kontroll - metsapeatusi.
PS:Roolilukk veetaval autol oleks muidugi suureks abiks (mida vist enamikul metsaautodel ei ole)
http://pilt.delfi.ee/show_original/3810081/