1. leht 1-st
Niva käigukast
Postitatud: N Juul 17, 2008 9:42 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Kas 4ja ja 5e käigulise käigukasti põhiosa ainukeseks erinevuseks on alumine võll ?
Postitatud: R Juul 18, 2008 12:14 am
Postitas Landy
Landy:
---------------------------------------------------------------------------------
Siit rumal küsimus. Mitut erinevat neljakäigulist kasti VAZ-i tehas üldse tootnud on ja millistel mudelitel neid kasutati?
Ardi Soovik
--------------------------------------------------------------------------------
3 erinevat.
01(011,02,03) kastist kiiremad
ja 06(niva) kastist aeglasemad on
05(04,07) kastid
5k.kastid on tehtud 05 kasti baasil,ehk esimesed 4 käigu hammasrattad on vahetatavad 5-sel kastil vaid 05(04,07) kastis sisalduvate hammasratastega.
kaeval
--------------------------------------------------------------------------------
milline neist õigustaks ennast kõige rohkem niva puhul
Ardi Soovik
--------------------------------------------------------------------------------
01 kast loomulikult,seda ma selles teemas tõestada püüangi.Maastikul on vaja vahel võimalikult aeglast ja tugevat käiku kasutada,ja seda võimaldab 01 kast 16% enam.Maanteel on ju kõik ühekiirused kuna 4-s käik on kõigil otsekäik.
Postitatud: R Juul 18, 2008 12:25 am
Postitas Landy
Veel 5k kastist:
-------------------
Viienda käigu külgnuut kulunud.
Tegin omal selle ümber. Uued osad poes marukallid. Keerasin siis hammaka teistpidi. Natuke treipingis rellakaga mässimist ja "nuputööd". Nüüd viies käik ilma sünkronisaatorita ja hambumine palju sügavam. Pääsesin üle 1000eek odavamalt.
----------------
oli sama mure 5. käigu välja loopimine. asi juhtus 04ga. kasti maha võtmisel selgus, et peavõlli keskmise laagri kinnitusketta poldid olid lahti keeranud. ja sama koha laager oli väga lääbi. pool separaatorist oli kadunud kasti sisemusse. seega soovitan üle vaadata enne, kui midagi hullemat juhtub
--------------------
Kui vaid 5-dat aeg.ajalt välja viskab siis osta 5k,kahvel maksab 170kr.Vahetuseks eemaldad vaid tagumise otsa.
Postitatud: R Juul 18, 2008 5:21 pm
Postitas MahviaDeTyrk
kuna kastil oli segamini esimese otsa laager, ja selle vahetuseks tuli alumine võll niikuinii välja võtta - siis ma ei hakanud lõpuks ikkagi seda 5ndat käiku teise kasti otsa aretama vaid remontisin olemasoleva kasti ära
Kui keegi nüüd ütleks palju on 5k kasti sisse viisakas õli panna

ma tänaks - ei leia hetkel ise jõudu kusagilt otsima hakata
Postitatud: R Juul 18, 2008 5:33 pm
Postitas Landy
MahviaDeTyrk kirjutas:k
Kui keegi nüüd ütleks palju on 5k kasti sisse viisakas õli panna

ma tänaks - ei leia hetkel ise jõudu kusagilt otsima hakata
Vaata Landy arhiivi:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/manuals.htm
Postitatud: R Juul 18, 2008 5:36 pm
Postitas zum
Täiteava servani pannakse Ladadel. 5-sel samamoodi.
(Liitreid ei oska öelda)
zum
Postitatud: R Juul 18, 2008 8:27 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Õnnestus välja lugeda 1,35L - krt teab oli see nüüd siis 4ja või 5e käigulise kohta - aga no 1,5 on ilmselt ok
zum kirjutas:Täiteava servani pannakse Ladadel. 5-sel samamoodi.
(Liitreid ei oska öelda)
Oled sa selles kindel ? - Mitmed on rääkinud, et 5esel tuleb õli rohkem sisse panna kui see nivoo - muidu jääb siiski kuivale
Mul ei ole mitte kui miskisugust huvi seal auto all küljepealt august õli sisse toppida - mul lihtsam see pealt sisse kallata - Lada kastil ei käi mitte pealt ära kaan, vaid alt ära põhi - seega on mu kast kallamise hetkel tagurpidi ja suhteliselt keerukas seda auku jälgida
Teine võimalus - panen kasti alla ja kallan sisse käigukangi august - samuti suht keerukas punni järgi kallata, sest käigukangi auk on tagaotsas kus tagurpidi ja 5es käik - küljeauk aga kasti põhiosas
Postitatud: R Juul 18, 2008 8:42 pm
Postitas zum
Mitte 100% kindel. 5-s kipub kuivale jääma jah, on kuulda olnud.
Aga kui sa seda (5.-ndat käiku siis) näed täites, siis kalla nii, et tase ulatub sinnamaani ka.
Või siis tee, nagu Landy soovitatud manuaal väidab. On eksimisvõimalus ehk väiksem
Edu,
zum
Postitatud: T Dets 01, 2009 8:16 pm
Postitas Ivar Salk
Mul selline jama, et 1 2 ja 3 käik on hakanud undama ja eriti siis kui raskelt läbitaval maastikul sõidan on see undamine eriti kõva.
Postitatud: K Dets 02, 2009 1:35 am
Postitas ibra
Käigukast õlist tühi.
Postitatud: K Mai 05, 2010 4:31 pm
Postitas mak1
ibra kirjutas:Käigukast õlist tühi.
kas see tekitab ka undamist maanteel sõites nii neljanda ja viienda käiguga? kui gaasi järgi lasta kaob undamine ära, ja mingi hetk tagasi!
Postitatud: N Mai 06, 2010 10:41 am
Postitas antsa911
Peavõlli laager ilmselt. Sidurit vajutad siis peaks ka ära kaduma undamine.
Postitatud: R Juul 16, 2010 10:17 am
Postitas antskantoss
Enda aparaadil oli juba ostes kastis kõrin sees kui koha peal töötas. Kui sidur all oli siis oli vaikne. Nüüd aga 70 tuhhi kast tööd teinud ja omadega täitsa läbi. Neljas käik kadunud ja ülejäänud karjuvad ja ragisevad. Esmalt hakkas karjuma 5 ja peale 4 ära kadumist karjuvad nüüd ka teised. Õli tase on normis ja isegi nati rohkem. Tuleb vist tõdeda, et insenerid ei ole viiese kastiga eriti vaeva näinud ja asi tundub nõrk. Asemele tuleb panna neljane.