1. leht 1-st

pajero -93, pidurisüsteem

Postitatud: E Mai 12, 2008 3:56 pm
Postitas martn32
Tere!

tegemist 93 aasta 2,5td lühikese kerega isendiga.

sai vahetatud tagumised piduriklotsid(ketas) ja peale seda hakkas vasak pool kinni jooksma... et lahti saada tuli kas lasta jahtuda või siis lasta silindrist õli välja.

ühel korral jooksid ka kõik 4 ratast kinni.

peale pikka nuputamist tekkis arvamus, et probleem võis tuleneda asjaolust, et õlimahutis pumba peal on üks kummilulla, mis suudab mahuti hermeetiliselt sulgeda ning kui sõita veidi, siis ilmselt soojeneb kogu kupatus=tekib rõhk pidurisüsteemi= soojeneb veelgi pidurite pealolekust.

eile siis tegin väikese katse, küll mitte piisava, et kui tundsin, et pidur natukene peal oli, keerasin kaane mahutil lahti ja enam tihedalt kinni ei keeranud. siiani pole pidur peale uuesti jäänud kuid midagi põhjapanevat ei julge sellest veel järeldada.

muideks, pidureid õhutasin ka, kuid sel hetkel oli mahutil kaas maas.

seega küsimus, et on keegi sarnase probleemiga kokku puutunud?
kuidas peaks käituma, et kork taas hermeetiliselt sulgeda(minu mõistus ütleb, et kummilulla seal korgi sees on mõeldud õhu=niiskuse eemalhoidmiseks piduriõlist)?

Jõudu!

Martin

Re: pajero -93, pidurisüsteem

Postitatud: T Mai 13, 2008 2:26 pm
Postitas martn32
krt, potska polnud hermeetiliselt suletud ja ikka jooksis kinni üks ratas...

oskab keegi miskit tarka soovitada?

Postitatud: T Mai 13, 2008 3:00 pm
Postitas Maasturid
Üldjuhul on sellistel masinatel silindrid roostes.Kuna nüüd said sisse uued klotsid,tuli see roostes kolb kokku suruda ja jääb kinni.
Soovitan pidurisadulad lahi võtta ja korralikult ära puhastada ja määrida.

Postitatud: T Mai 13, 2008 3:04 pm
Postitas martn32
Maasturid kirjutas:Üldjuhul on sellistel masinatel silindrid roostes.Kuna nüüd said sisse uued klotsid,tuli see roostes kolb kokku suruda ja jääb kinni.
Soovitan pidurisadulad lahi võtta ja korralikult ära puhastada ja määrida.
olen seda asja varem kuulnud, mistõttu sai kolb ning juhttihvtid/poldid korralikult puhastatud ja määritud, kaasaarvatult uuesti puhastatud ja määritud... ma ei usu hetkel, et selles võiks asi olla...

Postitatud: T Mai 13, 2008 10:26 pm
Postitas chiniqua
ega seal kuigi palju variante ei anna olla. arvan samuti, et vaja kolbidega natuke mängida edasi-tagasi, et nad liikuma harjuks otsast lõpuni (eebel vahele->piduritele valu->jõuga kolb tagasi ja siis korrata). ning enne 2000 paberiga kenasti puhtaks ja siledaks hõõruda ja möginat vahele.
võib tunduda tobeda teada-tuntud tarkuse korrutamisena, aga niiviisi olen seni kõikidel paheerodel ja asjadel nad käima saanud.

Postitatud: T Mai 13, 2008 11:29 pm
Postitas martn32
ok, kakun homme uuesti lahti ja siis vahetan kogu jooksu õli ka ära, näis mis siis saab, olgugi, et ma hetkel pessimistlik olen...

Postitatud: K Mai 14, 2008 9:39 am
Postitas boob
Ja kolb peab liikuma silindris pöidlaga vajutades, kui õhutusnippel on lahti!
Heebliga ei ole kolvi juures midagi teha. Sama kehtib ka supportite kohta.
Roostetäpilised kolvid on mõtekam asendada uute või kasutatud mitte roostetavatega, liivapaber on ajutine lahendus, paari kuu pärast on jälle roostes ja sama kamm hakkab pihta.

Postitatud: K Mai 14, 2008 12:32 pm
Postitas martn32
muidugi, kui ma nüüd järgi mõtlen, siis roostes kolbide häda kipub seisnema vist selles, et pidur JÄÄB peale, peale pidurdamist, mul aga ta kerib ennast peale, justkui keegi tasapisi kogu aeg tallaks pidurit juurde ja juurde... ja maha tuleb pidur kohe, kui õhutusniplit lahti lasen ehk veidi õli välja.

seega, öelge nüüd mulle pigem, kus kohas võivad esineda takistused piduriõli tagasivoolule? pumbas? kuidas seda parandada?

Postitatud: K Mai 14, 2008 12:46 pm
Postitas boob
Sellisel juhul võib tõesti olla takistus pedaali taga. Pedaali vajutades surud piduri küll peale, aga tagasi ei jõua õli voolata. Põhjuseks võib olla näiteks mõlkis piduritoru...

Postitatud: K Mai 14, 2008 12:58 pm
Postitas martn32
aga on keegi kursis pidurite hingeeluga - kas õli peaks tagasi voolama vabalt või peaks seal olema miski müstiline tõmbav jõud selleks? vaakum kuskil?

Postitatud: K Mai 14, 2008 1:08 pm
Postitas boob
Mina pole veel müstilisi ise õli tagasi imevaid süsteeme kohanud :lol:
Enamasti tõmmatakse trummelpiduril klotsid trumlist eemale vedrudega ja ketaspiduril jooksevadki klotsid peaaegu vastu ketast. Seega peab piduripedaali vabastades õli vabalt tagasi jooksma.

Postitatud: L Mai 17, 2008 1:57 pm
Postitas martn32
sai täna lammutatud asja ühes teeninduses koos meistriga - pidurdujõu regulaator on peetis...

oskab keegi aga aidata, kust leida uued toruotsad?

Postitatud: K Juun 04, 2008 4:21 am
Postitas martn32
et siis korras juba tükk aega. korda sai peale seda kui regulaator sai vahetatud, kuid sellega koos sai vahetatud jupp torusid + üks ketas....

Postitatud: T Juun 24, 2008 12:27 pm
Postitas martn32
jah, seniajani pole pidur kordagi peale jäänud...