1. leht 2-st
Patroli vahekast(?) ragiseb
Postitatud: E Mai 12, 2008 2:00 pm
Postitas Kardanmetsa
Tegu on 81 aasta Patroliga 3.3D.
Kui sõita ilma esisilla veota, siis jookseks nagu mingi hammasratas tühjalt kaasa(raginat on salongi kuulda) ja kui esisild sisse lülitada, siis hakkab nagu mingit hammasratast lõhkuma.Esisild hetkel töötab...ragina saatel. Vahekast ajab esimese kardaani juurest õli ka välja. Mis on katki, palju maksab ja kuidas vahetada?
tänan ette...
Postitatud: E Mai 12, 2008 3:58 pm
Postitas isakene
Pista keegi teine mees rooli ja kuula auto kõrval, kustkohast täpselt ragiseb. 95% juhtudest on süüdi rikkis või mustuse pärast kinnikiilunud rummulukk ehk hub. Selle kuuleb kohe ära, kas ragiseb ratta juurest või vahekastist. Kui hubis viga, piisab enamasti hubi lahtivõtmisest, puhastamisest ja vedela määrdega määrimisest. Kui aga siiski vahekast nöögib, tuleb suurem lammutamine, käigukast koos vahekastiga maha ja juppideks. Veel on võimalik, et esisilla differ hakkab lepingut üles ütlema, selle kindlakstegemiseks võta esikardaan alt ära ja proovi silda ja vahekasti eraldi kruttida. Kui viga täpsemalt teada, saame ka hinnast rääkida.
Postitatud: E Mai 12, 2008 4:59 pm
Postitas Kardanmetsa
Väike täpsustus ragina osas mille enne unustasin lisada. Ragin ei ole kogu aeg vaid tekib kolmanda ja neljanda käigu juures olenevalt mootori pööretest/kiirusest on ka ragina tugevus. eriti jubedaks läheb ragin, siis kui gaasi pedaal lahti lasta(hakkab nagu lõhkuma). Algul ragises ainult neljanda käiguga... nüüd on kolmanda käigu ka ära vallutanud...
Postitatud: E Mai 12, 2008 7:19 pm
Postitas isakene
Miks Sa hea mees, kolmanda-neljandaga esisillaga sõidad?

Kõva pinnase või tee puhul parim võimalus esisild korralikult peeti keerata...
Postitatud: E Mai 12, 2008 7:56 pm
Postitas Kardanmetsa
ega ei sõidagi, aga kuna tagaveoga hakkas häält tegema, siis proovisin mis ta 4WD teeb.
Postitatud: E Mai 12, 2008 9:17 pm
Postitas isakene
Kas normaalsel, s.t. esimese-teise käiguga sõidul ka ragiseb või ainult kiirel sõidul? Igal juhul tasuks asi kompleksselt üle vaadata, põhjuseid võib mitmeid olla. Kui ise ei jaga, tuleb esimesel korral keegi teadjam appi kutsuda... aegade tagant mäletan, et endal läks üsna mitu katset, enne kui hubi hingeelule korralikult pihta sain...

Postitatud: T Mai 13, 2008 10:41 am
Postitas Kardanmetsa
esimese ja teise käiguga häält ei tee.
Postitatud: T Mai 13, 2008 12:48 pm
Postitas isakene
Kui ees ja taga on natukenegi erinevad rehvid, tekib kiiruseerinevustest ülekandesse väga suur jõud. Vali müra, pingetest tekkiv ragin ja undamine on loomulikud. Võibolla ei olegi kastil midagi viga?
Postitatud: T Mai 13, 2008 1:02 pm
Postitas Kardanmetsa
Egas midagi. Nüüd on võimalikud vead teada ja peab käed õliseks tegema. Kui targemaks saan või ei saa...annan teada.
T
Postitatud: T Mai 13, 2008 7:30 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Kui selgub, et asi siiski kusagil kastides peidus - leiad hunniku pildimaterjali ja muud infi selle kohta mis sind ees ootab siit :
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=695 ... sc&start=0
Ma julgen arvata, et 81 aasta masinal on 4 käiguline kast (eeldades, et keegi ajaloos vahetanud pole) - ära näe remondiga vaeva (laagrid maksavad umbes samapalju kui töötava kasti eest küsitakse + kui sul just haiglast masohistlikku huvi ei ole seal sees sobrada siis... see on üks paras ajude kepp)
Kui otsustad siiski remontida võid julgelt helistada ja nõu küsida kui juhe koos
PS: vana kasti ära vanarauda vii - anna parem mulle perverssusteks
Postitatud: T Mai 13, 2008 11:38 pm
Postitas isakene
Ei usu mina, et kastis viga... ma olen oma elus kahte-kolme rikkis 4-k patroli käigukasti näinud ja patrole olen näinud sadu... see on väga haruldane juhus, kui tavakasutuses neljane kast otsad annab... kast on viimane asi, mis läheb.
Postitatud: K Mai 14, 2008 10:33 am
Postitas MahviaDeTyrk
isakene kirjutas:Ei usu mina, et kastis viga... ma olen oma elus kahte-kolme rikkis 4-k patroli käigukasti näinud ja patrole olen näinud sadu... see on väga haruldane juhus, kui tavakasutuses neljane kast otsad annab... kast on viimane asi, mis läheb.
Selles on sul kindlasti õigus - F4W81A on uskumatult pommikindel asi mis kannatab ka originaalist palju võimsamat mootorit ja palju suuremaid rehve probleemidetta. (on olemas adaptor kit'id nede kastide otsa big-block mootorite istutamiseks)
Samas... eks 81 aasta masinal võib olla ka omajagu läbisõitu - laagrid siiski ajapikku kuluvad
Postitatud: K Mai 14, 2008 4:00 pm
Postitas Kardanmetsa
Nii. Võtsin mõlemad rummulukud küljest ja need on terved. Pulkadeks ei võtnud aga kõik hambad ja nuudid olid alles ja käsitsi keerates kõik töötas Poolassi nuudid on ka terved. Võtsin ka esisilla difri korpuse katte maha ja seal tundus ka kõik terve. Õli mis sealt välja voolas oli küll "meeldivalt" tumepruun ja differ ise osaliselt roostes

aga mingeid vigastusi ei paistnud. Tegin oma telefoniga ka mõned udused pildid:
http://www.foto24.ee/index.php?main=30&albumID=35072
Postitatud: K Mai 14, 2008 4:06 pm
Postitas boob
http://www.foto24.ee/album/35072
Õige link siis. Logi enne lingi andmist välja sealt albumist

Postitatud: K Mai 14, 2008 6:42 pm
Postitas isakene
Tundub, et pole suurt viga...
Kontrolli ka poolassi tugilaagrit, selleks võta tugevate tangidega kinni või pane enamvähem täpne toru poolassi otsa ning vääna poolassi üles-alla. Poolass ei tohi silla seest telje suhtes ristisuunas liikuda, kuna istub laagri peal, väike lõtk võib olla. Kui see on ka korras, pane masin kokku tagasi ning katseta normaalsel esisillakiirusel (esimene-teine käik) sõita. Järsud pöörded, raske vedu, pane kasvõi mingi raskem kobakas sleppi. Kui ragiseb, pane teine mees sanga ja püüa auto kõrval aru saada, kust ragin tuleb. Kui ei ragise, oligi enne tegu kiirel sõidul tekkinud pingetega ja masin on korras.