1. leht 1-st

Postitatud: K Mai 07, 2008 12:12 am
Postitas KimmoL
Ville kirjutas:VW Caravelle T3 Syncro 4WD, 1.6TD 51 kW, 1989a, mahtuniversaal, manuaal, tumesinine, 8 kohta, 4 ust, tumeklaas, esitulede pesur, konks, difrilukk taga- lülitusega salongist, el. plokisoe, 16" MT TECHNIC TRACKER rehvid, ostet Soomes sõjaväelt, hind 75 000. kr., asub Tartumaal, soovi korral pildid e-postiga.

5278669
Vabandan juba ette, kui kellegi varvastele astun, aga:

1) sõjaväe masin (= palju ja rasketes tingimustes kasutatud)
2) aastast 1989 (= üsna vana ju)

ehk millest see hind? Täiesti offroad-kõlbliku Jeep-i (näiteks) saab poole odavamalt.

Postitatud: K Mai 07, 2008 7:14 am
Postitas fagott
KimmoL kirjutas:Vabandan juba ette, kui kellegi varvastele astun, aga:

1) sõjaväe masin (= palju ja rasketes tingimustes kasutatud)
2) aastast 1989 (= üsna vana ju)

ehk millest see hind? Täiesti offroad-kõlbliku Jeep-i (näiteks) saab poole odavamalt.
Näha,et sa teemast midagi ei tea.Sõjaväe masinad on reeglina vähekasutatud,kuna neid seal varuga soetatud kriisisaituatsioonide tarbeks.Ja rasked tingimused?Millal Soomes, kust auto pärineb, viimane sõda oli?
Ja 16" on erimudel, mida vähe toodetud.Ega tavaline Jeepi-ostja sellist vaatagi,sel autol omad fännid.

Postitatud: K Mai 07, 2008 9:11 pm
Postitas KimmoL
Naljakas küll, et naisel mõni aasta tagasi Soome sõjaväelt ostud sõiduauto (universaal) mis oli täielik saan. Isegi kui sõjas ei olnud käinud.

Usu mind, Soome sõjaväel ei ole autosid lihtsalt laos seismas ja eesti autoostjaid ootamas.

Mis puudutab raskeid tingimusi: Klapperjahil vist võiks öelda olevat rasked tingimused, isegi kui see päris sõda ei ole. Seda antud eksemplari puhul aastast 1989 ja võib-olla hakkad aru saama mis ma öelda tahtsin.

Aga muidugi ma midagi millestki ei tea. Mine osta rõõmuga ära.

Postitatud: K Mai 07, 2008 9:23 pm
Postitas fagott
KimmoL kirjutas:Naljakas küll, et naisel mõni aasta tagasi Soome sõjaväelt ostud sõiduauto (universaal) mis oli täielik saan. Isegi kui sõjas ei olnud käinud.

Usu mind, Soome sõjaväel ei ole autosid lihtsalt laos seismas ja eesti autoostjaid ootamas.

Mis puudutab raskeid tingimusi: Klapperjahil vist võiks öelda olevat rasked tingimused, isegi kui see päris sõda ei ole. Seda antud eksemplari puhul aastast 1989 ja võib-olla hakkad aru saama mis ma öelda tahtsin.

Aga muidugi ma midagi millestki ei tea. Mine osta rõõmuga ära.
Ja tõepoolest ei tea!Mul Tartus sõbral miski 1990 aasta Zil 131,mis sõitnud 400km ja Viljandis seisab 1960 aasta Zil 157,mis sõitnud 6800km.

Minuteada pole ükski selline buss Klaperjahil käinud,mina seevastu küll.Siit ka väide,et Klapperil ei jõuaks see kuigi kaugele.Aga see polegi eesmärgiks.Igatahes leian,et igaüks võib oma asju müüa pakkuda nii,kuidas heaks arvab.Ja kui sa bussi osta ei taha,mis see siis sinu p...e torgib?

Postitatud: R Mai 09, 2008 12:28 am
Postitas KimmoL
Maastikuautode puhul ei olegi kilometraaž oluline, vaid kasutuse kestvus ja kasutustingimused.

Postitatud: R Mai 09, 2008 12:45 am
Postitas zum
KimmoL kirjutas:Naljakas küll, et naisel mõni aasta tagasi Soome sõjaväelt ostud sõiduauto (universaal) mis oli täielik saan. Isegi kui sõjas ei olnud käinud. ...
Ja miks sa võrdled sõjaväe SÕIDUautosid sõjaväe maastikuautodega?
Sõjaväe sõiduauto on nagu avalik naine... (kõik sõidavad, aga keegi ta eest ei hoolitse :wink: )
Maastikuautod seevastu enamasti lahingmasinad, mida ikka suht korras ja stardivalmis hoitakse. Müüakse neid ilmselt ikka moraalse vananemise tõttu Soomes, mitte sellepärast, et nad jubedad rondid on...

zum

Postitatud: R Mai 09, 2008 1:31 am
Postitas KimmoL
zum kirjutas:Sõjaväe sõiduauto on nagu avalik naine... (kõik sõidavad, aga keegi ta eest ei hoolitse) - - Maastikuautod seevastu enamasti lahingmasinad, mida ikka suht korras ja stardivalmis hoitakse.
Hmm... oma kogemusele tuginedes ütleks küll, et sõjaväe omandis (vähemalt Soomes) olevad autod hooldatakse täpselt samal põhimõttel, olgu nad lahingumasinad või sõiduautod. Määrustik, you see... Ise liigitaksin esialgses postituses mainitud bussi pigem "sõiduautoks" kui "lahingumasinaks".

Samas võib muidugi olla, et naise sõjaväeauto oli erand reeglist või enne müüki kellegi vahemehe poolt ära rikutud. Igatahes sai ta auväärse lõpu romurallis :).

Postitatud: R Mai 09, 2008 7:30 am
Postitas Valge Hiir
Niipalju kui mina olen näinud on kõik VW 4x4 bussid mis siiamaile tulnud üle keskmisse korras.
Harvad ei ole juhused kus vanad ZIL'id, Uaz'ikud jne lähevad poolest pöördest käima.

"Ma tean, millest rägin"

Kui sulle teeb muret teise inimese müüdava auto seisukord siis mine kohale ja leia leevendust oma muremõtetele.

Postitatud: R Mai 09, 2008 11:34 am
Postitas KimmoL
Head inimesed, mu esialgsele küsimusele oleks võinud vastata (näiteks müüja) ilma mu kehaosasid ja vaimseid võimeid vestlusesse toomata (täiesti kõrvalised inimesed). Muide, modedele tänud, et tõstsite teema õigemasse kohta.

Katsume siis veel teema juurde naasta. Nüüdseks selgunud:

- sõjaväe masinad üldiselt hästi hooldatud (vähemalt läänes)
- kasutust vähem kui tsiviilmasinatel
- võimalik leida huvitavaid uunikume või muidu haruldasemaid eksemplare
- tööomadused tõestatud ("kui kõlbab sõjaväele, kõlbab ka mulle")

Niipalju kui olen aru saanud, probleemideks võivad osutuda:

- võimalikud sekeldused strateegiliste kaupade nimekirjaga
- varuosad (va. vene masinad)
- kasutus tsiviilmasinatega võrreldes karmimates tingimustes (kulumine, rooste)
- hind (tingituna eriomadustest)

Kapo luubi alla võin ilmselt sattuda, kui ostan masina mida saab sõjaliseks otstarbeks kasutada, olgugi et ta on tsiviilregistris. Kas nii võib juhtuda ka vastupidisel juhul: ostan tavalise sõidu-/maastiku-/veoauto mis on kunagi olnud sõjaväe registris?