1. leht 1-st

Niva offroadiks

Postitatud: P Mai 04, 2003 3:13 pm
Postitas Fänn
Mida tuleks ühe nivaga ette võtta, et ta maastikuläbivust mõnevõrra tõsta? Olen juba tükk aega pead murdnud, kuidas seda autot kõrgemaks tõsta. Nagu ma aru saan ei ole tal esisilda. Lisaks veel difrilukud ning kui keegi oskab rääkida, siis mis mootori vastu võiks Niva originaaljõuallikat vahetada. Samas peaks auto olema ka põhimõtteliselt maanteesuutlik.

Postitatud: P Mai 04, 2003 4:54 pm
Postitas seff
hm? Kui esisilda pole siis oleks see kasulik kindlasti hankida,sellega paraneb oluliselt auto liikumisvõime :lol:
Tõsta saab küll,tagasillale kõrgendused vedrude alla keevitades ,
esisillal saab nats õõtshoobadega mängida

rattaid eriti yle 32 tolli mina kyll ei julge panna ,poollasse hakkab minema nagu leiba :cry:

sama jutt ka mootoriga ,et ega eriti vihasemat pole mõtet panna ,vahekast jms kipub pilbasteks lendama
olen näind 1.7 d peugeoti mootoriga ,oli enam vähem.

Lukkudest niipalju et taha sobib väga hästi lincoln locker :lol:
aga ega asfaldi peal siis lust sõita pole
Peaks olema ka lockrightilt vist midagi saada tegelt.
Head nuputamist
kui hästi tahta siis saab üht-teist nivast ehitada küll,kui midagi täpsemalt teada tahad anna teada ,mul üx tõstetud aparaat omalgi

Terv

Re: Niva offroadiks

Postitatud: E Mai 05, 2003 1:10 am
Postitas Landy
Fänn kirjutas:Mida tuleks ühe nivaga ette võtta, et ta maastikuläbivust mõnevõrra tõsta? Olen juba tükk aega pead murdnud, kuidas seda autot kõrgemaks tõsta. Nagu ma aru saan ei ole tal esisilda. Lisaks veel difrilukud ning kui keegi oskab rääkida, siis mis mootori vastu võiks Niva originaaljõuallikat vahetada. Samas peaks auto olema ka põhimõtteliselt maanteesuutlik.
Nõnnaks, olles nüüdseks olnud Veidi üle kuu Niva omanik võin pakkuda välja järgmiseid nõuandeid.

1) Osta normaalne(muda)kumm alla! (205/80 R16 juba kärab kenasti)
Ühtalsi pead rattkoobaste servi õgvendama, et rattad ära mahuksid.

2) Osta normaalne amort alla .
Kui lääne oma ei jõua/raatsi osta, siis UAZ omaga võid proovida.

3) Difrilukud on häbematulet kallid (alates 400$/tk)
Parem mõtle vintsile (see Hiina oma millest siin foorumis juttu oli maksab ~11KEEK)

4)Sõltuvalt valmistusaastast
Kui on 1,6L , siis võin vahetada 1,7L bosh pritsungi vastu ja maanteesõiduks kindalsti 5k. kast

Üldse on Nivale pandud pele järgmiseid mootoreid:
1,3L
1,5L
1,6L
1,7L karburaator
1,7L Vene pritsung
1,7L Boshi pritsung

Lisaks on venelased peale pannud kolme erinvat diislit:

*VAZ-21215 (1993-1996) Engine: Peugeot XUD-9L,Diesel, 1905cc,

*VAZ-21215-10 (1998-....)Engine: Peugeot XUD-9SD, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,905 cc (bore 3.46", stroke 3.27"),
compression ratio 23:1. Power 75 hp @4,600 rpm, torque 97 ft.-lb. @ 2,250 rpm. Acceleration 0 to 62 mph 21.3 s. Top speed 82 mph. Fuel economy: 32.2 mpg (in 56 mph), 20.6 mpg (at 75 mph),24.5 mpg (in city cycle)

*VAZ-21215-50 Engine: VAZ-3411, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,524 cc. Power 65 hp @ 4,600 rpm, torque 87 ft.-lb. @ 2,500rpm. Fuel economy:less than 27 mpg (average)

--------
LISA:
Neile kes inglaste terminitset aru ei saa lisan seletuseks:

mpg (miles per gallon)- miili galloni kohta (kütusekulu)
" (inch)-tolli (pikkuse mõõt)
ft.-lb(feet-bound)-(naela tolli kohta) (väändemomendi juures)
mph (miles per hour)-miili tunnis (liikumiskiirus)

P.S. Peugeoti diilsi käigukastil on teine sidurikoda ja esisilla reduktor on kinnitatud kere külge.Muud vahet nagu pole.

Nivale korralik mootor

Postitatud: N Nov 27, 2003 1:59 am
Postitas Andres
Endal niva aastast 95. Vahetasin mootori bmw 2.5 t diisli vastu. Igati vinge on nüüd. Korralik kumm on all ja ronib nii mis jaksab. Kui tahate väga hulluks asja ajada, siis peate nivat korralikult kõrgemax tegema ja see juba maksab midagi. :P

Postitatud: N Nov 27, 2003 6:50 pm
Postitas Urvo
njaa....et seda bmw mootorit panna tuleb ju kere pikendada, kuna see ei mahu ju sinna muidu ära. Vähemalt meil ei mahtunud. Igatahes seda mootorit sinna panna ei ole kerge ja veel originaal autole. :roll:

Postitatud: K Dets 22, 2004 4:33 pm
Postitas viva
Kuidas oleks kui keevitaks tagumise diffri kinni :twisted: . Asfaldile pole plaanis ronida, maksimaalselt ehk vahel satun kruusale. Läbivusele annaks see aga kõvasti juurde ja lukkudega võrreldes jääks rahakotti krabisevat kõvasti alles :P

Postitatud: K Dets 22, 2004 4:45 pm
Postitas jr
viva kirjutas:Kuidas oleks kui keevitaks tagumise diffri kinni :twisted: . Asfaldile pole plaanis ronida, maksimaalselt ehk vahel satun kruusale. Läbivusele annaks see aga kõvasti juurde ja lukkudega võrreldes jääks rahakotti krabisevat kõvasti alles :P
lase käia! Idee töötab ilusti. Oma vanal Patrolil keevitasin esimese difri kinni ja Broncol keevitasin tagumise difri kinni. Satelliidid omavahel kinni lasta, siis veel 5mm materjalist lisaplaadid satelliitide vahele kinni keevitada. Korpuse külge satelliite ei soovita keevitada, läheb liiga hapraks.