1. leht 2-st

SIII mootorid

Postitatud: T Apr 15, 2008 2:38 pm
Postitas rajaleidja
Küsimus siis Land Roveri asjatundjatele,täpsemalt SIII. Tean et SIII kasutati 2.25 ltr ja V8 bensukat, aga mis mootoreid SIII-l veel oli ja milliseid neist peate kõige mõistlikumaks. Ühtlasi huvitaks ka see, kas SIII on paigaldatud ka mingeid tänapäevasemaid(säästlikumaid,võimekamaid) mootoreid, eelkõige diisleid.

Postitatud: T Apr 15, 2008 4:37 pm
Postitas K.Kotkas
comoon, nagunii sa igapäev sellega ei sõida. 3.5 v8 vahele ja vähemalt ilusad hääled. Muu kepp on iga mootoriga sama

Postitatud: T Apr 15, 2008 6:19 pm
Postitas Valge Hiir
K.Kotkas kirjutas:comoon, nagunii sa igapäev sellega ei sõida. 3.5 v8 vahele ja vähemalt ilusad hääled. Muu kepp on iga mootoriga sama
Siis juba pigem 3.9 ja üles. Muus osas Kotkaga sama meelt.

Postitatud: T Apr 15, 2008 9:44 pm
Postitas Una
Kolmas kord ka veel - peale V8 pole SIII-le ühtegi mõistlikku mootorit. Tean, mida räägin. Päriselt.

Postitatud: T Apr 15, 2008 9:50 pm
Postitas Kjen
Ma miskipärast arvan, et auto kütusekulu ei vähene üldse nii palju, kui Sa loodad kaasaegse mootori vahele aretamisega. Sellel autol on kõik arhailine, igasugused jõuülekanded käigu- ja vahekastis, difrid jne neelavad samamoodi rohkelt energiat. Seriesele kõige sarnasem auto on minu meelest vene UAZ. Neid on igasuguste mootoritele ümber ehitatud ja tulemuseks ei olegi niiväga kütusesääst, kui pigem auto (mootori) töökindluse suurenemine.
V8-ga series on aga üsna vähelevinud erimudel. Et mootor kapoti alla mahuks, oli sellel autol radiaatorivõre ettepoole nihutatud, mistõttu ta on defenderiga üsna ühte nägu - kaotad natuke auto võluvas välimuses. Samuti oli tal pidev nelivedu, autol paigaldati range roverilt pärit käigu- ja vahekast.
Ühesõnaga, kui Sa tavalisele seriesele uue mootori ette aretad, siis pead ka käigu- ja vahekasti välja vahetama, aga siis läheb töö maht kütusesäästu saavutamiseks väga kaugesse tasuvusaega.
Ja asjatundjate arvates võib sellise raske esiosaga suhteliselt kerge forsseeritud auto ohjamine päris raske olla.
Seriese mootoritest oli www.landrover.ee lehel juttu kõvasti, aga kuna Landy uuendab oma lehte, siis ei oskal linki anda. Ilmselt ta varsti tuleb ise siia Sind valgutama.

Postitatud: T Apr 15, 2008 10:38 pm
Postitas Una
Täiesti off-topic, aga eelmise posti viimane lause on puhas kuld. Kui ikka LANDY SU ÄRA VALGUTAB siis...

Postitatud: K Apr 16, 2008 12:14 am
Postitas Landy
Tulgu tarkus:
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/moo ... otorid.htm
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/mud ... eries3.htm

Veidi asjast ka .
V8 mootorit kasutati Series-III Stage I 109" kerega mudelitel ja seda tootmise lõpuperioodil.

Üsna pea ilmub meie teedele ja metsadesse üks "hunt lamba nahas"
V8 pirtsungi ja automaadiga endine S-III FFR kastikas.

Kuna omanik ei tahtnud välisimet muuta, siis viib ta mootori veidi taha poole ja "jõnskuga" esiosa säilib. Ka muus osas jääb auto välilset tavalisest "vanakesest" eristamatuks. Isegi vana ja väsinusd värv jäetakse petteks selga. :wink:

Ja ikkagi, milleks sulle mootori vahetus?
2,25L R4 on VÄGA pommikindel mootor. Teed iga 25-30 aasta tagant kapremondi (olemas 3 külssidega remondi mõõtu) ja põristad tasakesi edasi. Selle masina nõrgaks kohaks on pigem käigukast, mis tavaliselt kipub 30-40 aastaga ära kuluma, etiti õrn on tagurpidi käik.

Aravan, et sinu eluajaks peaks neist kolmest kapremondist vast piisama.

Kas sul on S-III juba kusagil nurgas seismas või alles plaanid osta? Kui viimast, siis pikka aega on müügis üks poolik projekt, kuhu uuema põlvkonna Tdi mootorit peale prooviti aretada.
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopi ... light=siii

Postitatud: K Apr 16, 2008 3:25 pm
Postitas rajaleidja
No hästi. Aga teab keegi pajatada 2286 cc diislist. LRO-s soovitati seda pigem vältida.

Postitatud: K Apr 16, 2008 5:07 pm
Postitas Una
Kuule, mida sa tegelikult teada tahad? Saadeti sulle lingid, kus kõik mootorid olemas. LRO ütleb, et pigem väldi. Mul on nii V8 kui 2286 diisel olemas. V8 hea, diisel kehv. Ongi kõik. Mida siin ikka pajatada.

Kui on üks automark, mille kohta veebis on kõik olemas, mida sa iganes teada tahad, siis on see Land Rover. Peaks piisavalt lugemist olema.

Postitatud: N Apr 17, 2008 4:57 pm
Postitas rajaleidja
Kellegi oma kogemust tahaks teada.Una, ütled et V8 hea,diisel kehv.No aga mille poolest see diisel siis konkreetsemalt kehv on?

Postitatud: N Apr 17, 2008 7:26 pm
Postitas orejaP
Kas sa ise ka aru saad mida räägid?

"Kellegi oma kogemust tahaks teada?"

Aru ma ei saa, kelle kogemus siis veebis saadaval on?

Postitatud: N Apr 17, 2008 8:24 pm
Postitas K.Kotkas
Una, ma seletan mida kodanik tahab

Kodanik tahab odavalt peetavat head autot. Diisel on ju harju tasemel ökopill...

Selge on see, et kodanik pole iial seeria III -ga sõitnud, seega pole tal õiget aimugi, et mis asi see seeria III on, oma lehtvedrude, olematu roolimise jm sellisega.

Aga mootor peab odav olema. Ja kõik peab odav olema. Lihtne.

Postitatud: N Apr 17, 2008 9:25 pm
Postitas rajaleidja
K.Kotkas. Jutt jumala õige, pole eales SIII sõitnud ja pole õiget aimugi mis asi SIII on, aga asi pole absoluutselt selles et kõik peab odav olema. Olen just huvitatud mootori tüüpvigadest, nõrkadest külgedest,iseärasustest.

Postitatud: N Apr 17, 2008 9:38 pm
Postitas K.Kotkas
Miks sa seda mootori teemat nii uurid siis. Võta teiste kogemustets. See on sul hobiauto, ning sinna tuleb panna see, mis on tootja poolt maksimaalne.

Mingisugust ökonoomsust sa ei saavuta mingil juhul ei kütuses ega rahas.

Ma mootori pärast ei muretseks üldse sest see on suht viimane asi, mis seal katki on minemas. Pigem on püsikad, poolassid, ülekanded jne

Mõtle nüüd peaga, et see auto on väga vana. ning tema väärtus on kas
1) aafrikas, neegritel, kus kõik kestab igaviku
2) sinu õuepeal mädanemas, sest sa lihtsalt ei suuda seda lõputut auko toita.

tee endale selgeks, milleks sul seda masina tegelikult vaja on. Muuseoumieksemplaril olev mootor on suht viimane oluline detail, mille kallal vaeva näha.

Rasket seeria IIa ehitust võid landy projektist vaadata, ning ainult imestada Landy hullumeelse meele üle, et ta midagi sellist ette võttis.

Veelkord, milleks sul seda pilli vaja on. Jahile, metsa selle masinaga stock seisus ei lähe. Selleks vahetad pmst kõik, mis ei ole kere, ning tegelt ka pool kere kandevkonstruktsioonidest. jne jne jne..

Postitatud: N Apr 17, 2008 10:04 pm
Postitas Una
Tead, ma ole küll suurem asi kirjutaja, aga kuna siin eelpool keegi arvas, et 3.5 V8 on raske ja SIII käigukast ja vahekast ei kannata seda välja siis VALGUTAGU mind Landy, kuid:

Minu arust on 3.5 V8 mootor kergem kui 2.25 diisel. Wikipedia annab V8 kaaluks 170 kg. Terry Ann aga 2.25 petroli kaaluks 204 kg. Miskipärast arvan, et diisel on samas kaalus kui mitte raskem.

Vaata siia :
http://www.expeditionlandrover.info/enginePwrSpecs.htm

Käigukastid on siin:
http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm

Ja siin üks pikem jutt sellest, kas peaks või ei peaks SIII mootorit vahetama:
http://retro.co.za/lr/tech/engines.html


No ja vahepeal võid Wikipediast V8 häält kuulata:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine

Oma kogemusest võin öelda et vaatamata sellele, palju ma seda 2.25 diisel mootorit remontisin (täielik kap. remont) - suitses ta ikka nii, et linnavahel oli suvel piinlik sõita ja mannetu oli ta ka. Kütusekulu sellisel vanal mootoril ei tasu arvestada, sest säästlikusega pole seal midagi pistmist.

Korralikult remonditud ja reguleeritud karpadega vana 3.5 liitrine V8 on aga lausa lust. Looulikult pole ka sellel juhul tegu säästumootoriga, aga võimsust ja kiirust on seal piisavalt ning mootori hääl on selline, et teeb südame soojaks.

Ma usun, et reaalses elus ei juhtu SIII käigukasti, vahekasti ja difritega suurt midagi kui sinna V8 külge panna. Just see vana karpadega variant, sest sellel pole piisavalt väänet, et midagi ära lõhkuda.

Aga kui sa ingliskeelt valdad, loe see mootorivahetamise lingil olev tekst läbi ja järgmine kord saad juba ise targutada.