1. leht 2-st

Auto ametlik ümberehitus.

Postitatud: T Mär 25, 2008 6:41 pm
Postitas yanekk
Sai täna siis uuritud,mida ja mis järjekorras teha auto ametlikul ümberehitusel.
Küsimuseks oli Grandi silla kinnituste ja varraste muutmine.
Tuleb teha ekspertiis,ARK-ist saadud paberil on selliseid firmasid Eestis kaheksa.
Helistasin,ekspertiisi hinnaks 4000.-+18%(Eurokraft Sauel).
Enne on vaja teha materjalide jõu arvutused ja joonised.Rooli süsteemi muutmise kohta käiv jutt oli juba liiga keeruline(Silberauto ja tehase pabereid vaja),ilmselt jääb ära.
Küsisin ka valmis tõstesarjade kohta,vastus sama,peavad olema arvutused(Ameerikas müüakse neid ilmselt sadade kaupa,meile ei sobi).
Sama jutt oli ka ARB stangede kohta,kui ülevaatus onule ikka midagi ei meeldi,võib saata ekspertiisi(mitte alati),vints peaks ka tehnilises passis kirjas olema.Kuna onud said vaatata ka praegust,kerge ehituse läbinud autot,siis veel pidi ülevaatusele sobima(väga napilt).
Päevakse uurimist ja peaaegu sama pime kui hommikul.

Küsimused;
Kes ja kus teeb paberil joonised ja arvutused(ise ei tohtivat teha,kui just sellekohast kõrgharidust pole ).
Kas on ültse mõtet asja ametlikult teha,viisakas ilmselt oleks,aga aega ja raha läheb parajalt palju.

Valgustage mind pimetat,kuidas teised on sama kadalipu läbinud.

Postitatud: T Mär 25, 2008 9:06 pm
Postitas jr
Ei olegi läbinud tõenäoliselt. Tõstesarjad on enamuses ka Jänkis "For Off Road use Only" ning kindlustused võtavad vastavalt rehvimõõdule ja tehtud tõste kõrgusele ka koefitsendiga tasu. Austraalias maksad veel eraldi vintsi, nonstock stange ja raudade eest. Aja küsimus, kui meil sama hakkab olema.

Postitatud: T Mär 25, 2008 9:12 pm
Postitas yanekk
No kui kindlustus ja ülevaatus oleks mingi koefitsendiga,poleks ehk kõige hullem.Hetkel jääks lihtsalt ülevaatusest ilma ja liikuda saaks ainult "pimedalt" või treila peal.

Postitatud: T Mär 25, 2008 10:52 pm
Postitas Patermaa
Näiteks 4-link vedrustuse arvutused mul on mingid olemas, samas need leiab ka googeldades. Aga nagu keegi kunagi ütles, siis ei ole mõtet autot ümber ehitada, vaid valmistada ise :wink: . Pidi kergem olema. See vist oli erik, võin ka eksida. Sellest kuidas, 4-lingitud vedrustusega, swapitud sildade, custom roolisüsteemi, teise margi mootori ja kastiga masina arvele saab, võiks keegi pajatada küll.

Postitatud: K Mär 26, 2008 9:56 am
Postitas erik
Olin jah mina aga kogemust omavalmistatuga on veel hmm`l ja endisel Kasu+ meeskonnal. Iseenesest tekib tõsine probleem kerega, mida ise on õudsalt keeruline ja aeganõudev teha aga tootjapoolt tehtu kasutamisega on see häda, et kere ei tohi sarnaneda tehasest tulnuga, e. seda tuleks tundmatuseni ümberehitada või küsida luba valmistajalt nende kere kasutamiseks.

Postitatud: K Mär 26, 2008 1:06 pm
Postitas margus4x4ee
Huvitav teema. Erik, ehk räägid lühidalt oma kogemustest? Millised ekspertiisid tuli läbida, kui kaua võttis aega/raha jne?

Postitatud: K Mär 26, 2008 2:03 pm
Postitas erik
Juba ehituse alguses oleks mõtekas vaadata ark nõudeid tulede osas ja võiks kohe paigaldada tuled sinna kuhu lubatud ja sellised nagu laubatud. Esiklaas peab olema e templiga, sellega saaks vist aidata, pidurid peaks olema ühe valmistaja omad, e. kui ford siis ford lõpuni, töösilinder, peasilinder, suportid jne. Rool samuti. Müra on üks valus koht, iseehitatud kerega müra normidesse ei mahu, kui just auto pole lahtine.... Siis veel stanged, nende kõrgus on määratud, porilapid, turvavööd viimased peavad olem e tähisega (näit. race traksidel eeed ei ole). Iseenesest, kui algfaasis asja uurida on lõpus lihtsam. Ekspertiis pole midagi koledat, maksis siis vist u. 5 tuhat + registreerimine ark`s. Eksperdi valid nende hulgast keda ark sulle soovitab. Käid eksperdi juures maad kuulamas, küsid nõu, arutad asja. Reeglina on ekspert abivalmis aga suhelda peab oskama. Ise kasutasime endises ARSi majas olevat bürood, eksperdi nimi oli Jaan Peeter. Aega kulub u. 1 kuu, kui kõik on korras ja vastavuses, tehnilised üksikasjad tuleb kindlasti ennem välja uurida ja kvaliteet peab ka hea olema, näit. kui silla kinnitused on mingi porno keevis siis saad sellise tala, et seda masinat ei saagi registrisse ennem kui on tehtud tugevuskatsetused.
Natuke kavalust peab ka olema, sest kõike ei ole võmalik vastavusse viia aga neid asju ei tohi palju olla. Kuskil on pilt hõbekollist enne regamist, katsun leida, päris naljaks oli.

Postitatud: K Mär 26, 2008 4:51 pm
Postitas erik
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=286 ... sc&start=0

Siin on näha siis vajalikud stanged ja pisikesed porilapakad, ilma milleta ei õnnestu autot registreerida, samuti on alla pandud tänavakõlbulikud rehvid.

Postitatud: K Mär 26, 2008 8:19 pm
Postitas yanekk
Ühesõnaga tuleb lihtsalt tegema hakkata ja kogu lugu.Korralik eeltöö ära teha ja leida keegi kes teeks vajalikud paberid ekspertiisi.
Töö kvaliteedis hirmu pole,viimased 15 aastat keevitanud ja autosid remontinud.

Postitatud: K Aug 13, 2008 11:01 pm
Postitas maffia666
Küsimus rehvide kohta, nimelt originaalide asemel pandud 265 70 R16 (originaal 205 80 R16) ja tehnilises passis on märgitud rehvide mõõduks 205 R16 C Et kas ülevaatusel ja politseiga võiks jama tekkida? Sai ARK'se helistatud küsitud, nende väitel pole veel ühelgi king cab'il nii suuri rehve alla pandud :shock: Neile oleks vaja nüüd kuidagi ära tõestada et sillad kannatavad nii suuri rehve välja või tehasest on lubatud nii suured rehvid alla panna, mida mul pole muidugi kuidagi võimalik hetgel tõestada. Et oleks siis abi vaja mis oleks parim lahendus asjale? Samas jeebu tehnilises passis pole rehvide mõõtudest haisugi :roll:

Postitatud: N Aug 14, 2008 1:10 am
Postitas Landy
1)Lihtne tee- Laena ülevaatuske mingid 205/R16 rehvid alla ja asi mutt.
2)Keeruline tee-Leia Nissani esinduses keegi kes sulle vaatva paberi teeb, et nende rehvideg on kõik OK ja sul on mingi eriti eksootilinemodifikatsioon.

Postitatud: R Aug 15, 2008 9:33 pm
Postitas maffia666
Landy kirjutas:1)Lihtne tee- Laena ülevaatuske mingid 205/R16 rehvid alla ja asi mutt.
2)Keeruline tee-Leia Nissani esinduses keegi kes sulle vaatva paberi teeb, et nende rehvideg on kõik OK ja sul on mingi eriti eksootilinemodifikatsioon.
Kolmas varjant, mine ARKse kohale, räägi oma mure kohapeal kui kõik targad pead koos on, maksa 200.- kohalikku uue tehnilise passi eest ja asi jonksus :D Mul siis esimesed selles mõõdus rehvid ametlikult all King Cabil :twisted:

Postitatud: P Aug 17, 2008 12:04 am
Postitas ricardo
maffia666 kirjutas:
Landy kirjutas:1)Lihtne tee- Laena ülevaatuske mingid 205/R16 rehvid alla ja asi mutt.
2)Keeruline tee-Leia Nissani esinduses keegi kes sulle vaatva paberi teeb, et nende rehvideg on kõik OK ja sul on mingi eriti eksootilinemodifikatsioon.
Kolmas varjant, mine ARKse kohale, räägi oma mure kohapeal kui kõik targad pead koos on, maksa 200.- kohalikku uue tehnilise passi eest ja asi jonksus :D Mul siis esimesed selles mõõdus rehvid ametlikult all King Cabil :twisted:
Edu. Aga kui sul C-tähisega rehve pole enam all, siis ära suuri koormaid vea - võid kaasliiklejatele ohtlikuks muutuda.

Postitatud: P Aug 17, 2008 12:44 pm
Postitas Landy
ricardodesol11 kirjutas: Edu. Aga kui sul C-tähisega rehve pole enam all, siis ära suuri koormaid vea - võid kaasliiklejatele ohtlikuks muutuda.
Lombitagustel (ja enamus Maastikurehvidel)rehvidel on selle asemel märge LT- (Light Truck). Koormusindeks rehvil see kõige olulisem näitaja!

Postitatud: E Aug 18, 2008 9:13 am
Postitas ricardo
Landy kirjutas:
ricardodesol11 kirjutas: Edu. Aga kui sul C-tähisega rehve pole enam all, siis ära suuri koormaid vea - võid kaasliiklejatele ohtlikuks muutuda.
Lombitagustel (ja enamus Maastikurehvidel)rehvidel on selle asemel märge LT- (Light Truck). Koormusindeks rehvil see kõige olulisem näitaja!
No seda koormusindeksit mõtlesin jah eelkõige, lihtsalt viimasel aja on juba päris palju näha teeservas erinevaid autosid, millel rehv puru ja näha et autole suur hunnik asju peale laetud.