1. leht 2-st

Tüübikinnitus.

Postitatud: P Mär 23, 2008 11:46 pm
Postitas velts42
On kellelgi sellise asjaga kogemusi?Kas seda annab teha enamuses autodele ja mis see maksaks?Ligikaudne aja ja närvikulu?

Postitatud: E Mär 24, 2008 12:10 am
Postitas hulkur
Kui tegu on jänkiga, siis suhtle nende kodanikega:

http://www.ameerikaauto.ee/?id=59&op=body

Postitatud: E Mär 24, 2008 12:14 am
Postitas zum
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=25335 on silma jäänud. Ilmselt on neid veel, aga alustuseks võid sealt uurida.
(Ise pole kasutanud, seega kommenteerida ei tea...)

zum

Postitatud: P Mär 30, 2008 3:36 pm
Postitas velts42
Tänud!
Ameerika Autost sain täieliku info :D

Postitatud: P Mai 24, 2009 10:43 pm
Postitas insener007
Kas keegi teab vastust küsilausele :

Kas Lätist, või Leedust ostetavale 97+ aasta UAZ-ikule on vaja tüübikinnitust ?

Ideed mööda nagu oleks vaja, kuna ei ole ju EU-s valmistatud auto ?

Postitatud: E Mai 25, 2009 12:32 am
Postitas kpihus
insener007 kirjutas:Kas keegi teab vastust küsilausele :

Kas Lätist, või Leedust ostetavale 97+ aasta UAZ-ikule on vaja tüübikinnitust ?

Ideed mööda nagu oleks vaja, kuna ei ole ju EU-s valmistatud auto ?
Üldine tava on selline, et kui kuskil EL's on masin juba arvel, siis eestis arvele saada ei ole eriline probleem. Sedasi vähemasti vastati mulle ARK'ist, kui uurisin pransusmaalt elektri auto toomise võimalust.

Postitatud: E Mai 25, 2009 7:09 am
Postitas insener007
Nii see oleks loogiline küll, aga usakate puhul see vähemasti nii EI OLE.

Ilmselt see asi seaduste tõlgendamises - eesti ametnik peab ju olema ikka püham, kui paavst ise :wink:

Vot ainus lootus selles, et neid autosid on siin müüdud ka uuena ja ehk neil mingi üldkehtiv tüübikas olemas.

Aga eks täna katsun argionudega kontakteeruda ja sealtpoolt asja uurida.

Postitatud: E Mai 25, 2009 9:17 am
Postitas jr
Asi on selles, et kui tootja poolne regioonikinnitus puudub ARK'le, tuleb üksikkorras sellistele masinatele tüübikinnitus teha. Nõuded masina tehniliseltele tingimustele on siiski kahe suure turu vahel natuke erinevad ja mis teha eks EU ole oma turu kaitseks ka sinna raskelt tõlgendavaid kohti sisse kirjutanud. Kui analoogne masin on eelenevalt kusagil EU riigis arvel, siis vähemalt võid kergendatult hingata, kuna on ilmselt võimalik läbida üksiktüübikinnitus. Üksiktüübikinnitust ei pea tegema, kui just sellele autole on varem kusagil EU riigis see tehtud.

Postitatud: E Mai 25, 2009 9:22 am
Postitas jr
sõidukite tüübikinnituseks on vajalikud esmalt müra ning heitmete nõuetele vastavust kinnitavad dokumendid, milleks võivad olla tootja tõend või akrediteeritud katselabori poolt väljastatud sertifikaat. Direktiivid, mille kohaselt katsetused peavad olema läbi viidud, on toodud allpool:

Müratase 70/157/EMÜ
Heitmed 70/220/EMÜ

Tehniliste teenistuste nimekiri müra ning heitgaasi testide tegemiseks:
a) direktiivi kohased laborid: http://ec.europa.eu/enterprise/automoti ... rvices.htm
b) E-reegli kohased labord (reeglid nr 51 ja nr 83): http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... r16efr.pdf

Test võib olla läbi viidud ükskõik kumma labori juures. Lisaks peavad kontrollitud olema sõiduki pidurid. Selleks piisab mõne kohaliku tehnoülevaatuspunkti kontroll ning kinnitus selle kohta. Samuti peavad vastavuses Eestis kehtivate tehnonõuetele olema sõiduki valgustusseadmed jms.

Postitatud: E Mai 25, 2009 9:35 am
Postitas insener007
jr kirjutas:Üksiktüübikinnitust ei pea tegema, kui just sellele autole on varem kusagil EU riigis see tehtud.
Jah, see konkreetne auto on hetkel Leedus arvel.

Aga mul on Kõige Targema Ark'ionu number juba olemas. Pole talle veel pihta ainult pihta saanud.

Postitatud: E Mai 25, 2009 9:41 am
Postitas Landy
Mõningad UAZ mudeleid ilmselt omavad teatud EU riikide tüübikinnitusi, sest vastasel juhul ei saaks neid müüa Saksamaal, Tsehhis ja Poolas, jne. Arvata on, et kapoti alt vaatavad seal vastu originaalist oluliselt erinevad jõuallikad.

Näiteks:
http://www.uaz.cz/
http://www.uazland.cz/models.html
http://volga-motors.de/1207/1253.html

Postitatud: E Mai 25, 2009 9:51 am
Postitas insener007
Argionu ütles jah, et kui esmane registreerimine 98 või hiljem - siis ikka on vaja jah.

Jääb siis minu unistuste auto, sanitarkauaazik, läbisõiduga 1400 km, seisnud soojas garaažis ostmata.

Postitatud: E Mai 25, 2009 10:40 am
Postitas jr
insener007 kirjutas:Argionu ütles jah, et kui esmane registreerimine 98 või hiljem - siis ikka on vaja jah.

Jääb siis minu unistuste auto, sanitarkauaazik, läbisõiduga 1400 km, seisnud soojas garaa¾is ostmata.
No sa võid ta ju lätti registreerida.

Postitatud: E Mai 25, 2009 11:03 am
Postitas insener007
On Sul konkreetseid ideid ?

Hea meelega sõidaks Läti numbritega ringi :lol:

Selleks peaks vist mingi ''töötav'' Läti aadress olema ?!

Postitatud: E Mai 25, 2009 11:04 am
Postitas jr
Võta mõni Läti tuttav ja las võtab arvele seal.
Tuleks üle kontrollida, aga Lätis tüübikinnitust vanasti vaja ei läinud.
Pead ainult ülevaatustel käima Lätis, see on ainuke miinus.