1. leht 1-st

jahutusvedelik kaob kuhugi?

Postitatud: R Mär 14, 2008 3:34 pm
Postitas atdoom
sihuke lugu :roll:

jahutusvedelik on hakanud viimasel ajal kuhugile ära kaduma?!?
otseselt nagu ei tilgu kusagilt...
On kellelgi ideid, milles võiks probleem olla?!?
Auto siis ikka chero 2002

Postitatud: R Mär 14, 2008 3:40 pm
Postitas heeringas
Vaata kas jalamatid ei ole magusad (märjad)

Postitatud: R Mär 14, 2008 4:03 pm
Postitas atdoom
heeringas kirjutas:Vaata kas jalamatid ei ole magusad (märjad)
märjad otseselt ei ole, aga varem pole tähele pannud , et matid on just äärtest niisked?!? ... eks õues ole ka ju niiske :roll:

Postitatud: R Mär 14, 2008 4:21 pm
Postitas hulkur
näperda salongis, armatuuri all torud läbi. Ega "kadumisega" seoses pole süsteemi survet tekkinud? Võib (rõhk sõnal võib) viidata peatsele plokikaane tihendi vahetuse vajadusele....

andres

Postitatud: R Mär 14, 2008 5:00 pm
Postitas atdoom
hulkur kirjutas:näperda salongis, armatuuri all torud läbi. Ega "kadumisega" seoses pole süsteemi survet tekkinud? Võib (rõhk sõnal võib) viidata peatsele plokikaane tihendi vahetuse vajadusele....

andres
nii palju, kui salongis ligi pääsesin... ei leidnud märga toru... isegi kont on kuiv, mida ta suvel ei ole...

õlitase pole tõusnud... plokikaane tihendi vahetamiseks oleks nagu veis vara... läbisõit alles 130.000.

termostaadi ümbrus on kahtlaselt valge...

Postitatud: R Mär 14, 2008 5:16 pm
Postitas hamann
Kas salongisoendus radika ühendus kohapealt ei või läbi lasta?

Postitatud: R Mär 14, 2008 8:11 pm
Postitas reimo
atdoom kirjutas:... plokikaane tihendi vahetamiseks oleks nagu veis vara... läbisõit alles 130.000.

termostaadi ümbrus on kahtlaselt valge...
Oli mul eelmise sajandi lõpus üks Corolla, millel tekkis jahutusvedeliku kadu ca 100 000 läbisõidu juures. Pika otsimise peale (rohkem kui kord ELKEs) selgus süüdlaseks ikkagi plokikaanetihend. Kusjuures kadu oli tegelikult üsna väike, lekkekoha andis lõpuks välja sinakasvalge sodi mootori tuleseina poolsel küljel. Et siis vaata see termostaadi ümbrus üle ja ära plokikaanetihendit välista.
Edit: minul siis lekkis jahutusvedelik plokikaanetihendi kaudu mootorist väljapoole, nii, et õliga segunemist õnneks polnud.

Postitatud: R Mär 14, 2008 8:24 pm
Postitas vtl
Kunagi ammu oli kogemus lekkiva salongiradikaga, millest andsid märku pidevalt udused aknad. Põrandale nagu eriti ei jõudnudki, ilmselt kõik aurutati ära.
reimo kirjutas:Edit: minul siis lekkis jahutusvedelik plokikaanetihendi kaudu mootorist väljapoole, nii, et õliga segunemist õnneks polnud.
Millega seoses tuli mul meelde tõestisündinud anekdoot, kuidas üks sõbrapoiss tuli 80-te lõpus soomest toodud Datsuniga minu värava taha vett radikasse küsima. Rääkis ka, et ei tea, kuhu vedelik kaob, leket nagu kusagil ei ole. Kui uurisin, kas masin ka õli võtab, siis kiitis, et "väga hea masin on, ÕLI küll ei võta, pigem tuleb seda tuleb kusagilt ainult juurde..."

Postitatud: R Mär 14, 2008 8:59 pm
Postitas heeringas
atdoom kirjutas:
heeringas kirjutas:Vaata kas jalamatid ei ole magusad (märjad)
märjad otseselt ei ole, aga varem pole tähele pannud , et matid on just äärtest niisked?!? ... eks õues ole ka ju niiske :roll:
Proovi siis kas see niiskus on magus ( see ei tapa).

Postitatud: L Mär 15, 2008 1:48 pm
Postitas AndresJ
atdoom kirjutas:termostaadi ümbrus on kahtlaselt valge...
Ilmselt leidsidki lekkekoha üles.

Postitatud: L Mär 15, 2008 4:02 pm
Postitas paevaline
atdoom kirjutas:
heeringas kirjutas:Vaata kas jalamatid ei ole magusad (märjad)
märjad otseselt ei ole, aga varem pole tähele pannud , et matid on just äärtest niisked?!? ... eks õues ole ka ju niiske :roll:
See ei pruugi sul otselest tilkuda vaid hoopis vaikselt immitseb ... ning jahutusvedeliku aurud ei ole kahjutud.
Mul oli cheros sama - kogu kõrvalistuja poolne polster oli vettinud ennem, kui aru sain, milles asi.
Mul oli probleemiks salongi soojendus radiaatori lekkimine - selle vahetus on paras n**s.

Postitatud: L Mär 15, 2008 4:12 pm
Postitas paevaline
heeringas kirjutas:
atdoom kirjutas:
heeringas kirjutas:Vaata kas jalamatid ei ole magusad (märjad)
märjad otseselt ei ole, aga varem pole tähele pannud , et matid on just äärtest niisked?!? ... eks õues ole ka ju niiske :roll:
Proovi siis kas see niiskus on magus ( see ei tapa).
:heavygun

STOP ... Heeringas ja kõik, kes arvavad, et jahutusvedelik on limonaad lugegu palun ennem mida Wiki selle kohta teab öelda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze:

"They form calcium oxalate crystals in the kidneys and can cause acute renal failure and death."
:rip :rip :rip :rip :rip

Postitatud: L Mär 15, 2008 6:05 pm
Postitas vtl
paevaline kirjutas: STOP ... Heeringas ja kõik, kes arvavad, et jahutusvedelik on limonaad lugegu palun ennem mida Wiki selle kohta teab öelda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze:
"They form calcium oxalate crystals in the kidneys and can cause acute renal failure and death."
:rip :rip :rip :rip :rip
Selleks, et antifriisiga ennast ära mürgitada, peaks teda siiski alla neelama.
On ennegi niisket sõrmeotsa keelega maitstud ja ellu jäädud, aga ilus see kahtlemata ei ole jah.

Postitatud: L Mär 15, 2008 10:52 pm
Postitas hulkur
atdoom kirjutas:õlitase pole tõusnud... plokikaane tihendi vahetamiseks oleks nagu veis vara... läbisõit alles 130.000.

termostaadi ümbrus on kahtlaselt valge...
mul on üks G, millel sai plokikaane tihend vahetet 115k läbisõidu juures, seega läbisõit ei näita midagi, tegelt ka. Ja plokikaane tihend ei pruugi lekkida üldse mitte plokki sisse, vaid võib lekkida ka välja, nagu mul. Tihend nagu selgus oli tehasest juba "haige". Esimesed sümptomid olid jah. vedeliku kahtlane vähenemine, magusalt libedad põrandamatid ja VEIDI sinakas-rohelise möginaga kaetud voolikuühedused jahutuse süsteemis = surve süsteemis ja LÕPUKS avastasin ka plokilt lekkivalt kohalt mingid ähmased jäljed. Loomulikult oli see tulemüüri poolses otsas, kohas kus midagi normaaloludes näha polnud.

lõpp

Postitatud: E Apr 07, 2008 1:50 pm
Postitas atdoom
mõtlesin, et lõpetan teema kenasti ära:)

*Silberautost öeldi, et see mootor on ehitatud nii, et võimalust jahutusvedelikul seguneda õliga ei ole :)

*Silberist termostaadi tihendi hinnaks 250 ja termostaati ise oli vist 350 :roll:

Tellisin koodi järgi termostaadi (tihend kaasas) mujalt, kokku 98eeku.
Lasin radika juurest paksu vooliku lahti ja solk välja... krudisin termostaadi lahti. Ja üllatus... ei termostaat, ega ka tihend ei sobi :?
Chero originaal tihend on korralik kummist vidin, mis läheb otse termostaadi ümber, (mitte kinnituspesa lame tihend, nagu tavaliselt vist).
Puhastasin kõik ära ja aretasin mitte sobivast tihendist lisaks ka tihendi pesa kinnitusele. voolikud jälle kõik kokku ja punane solk sisse.

Üldiselt.... jahutusvedelik enam ei kao ja termostaadi ümbruses valget sadet pole.