1. leht 2-st

Vabalt jooksev differ ja käimakast...

Postitatud: E Mär 10, 2008 11:29 pm
Postitas Madis
... osaliselt toestadud pukseerimisseadmega (selline nimetus anti ARK-st).
Et plaan transportida oma võistlusautot puksiirseadeldisega, mis näeb siis selliselt välja, kus auto on osaliselt toetatud haakeseadmele (esisildapidi).
Mis teeb sellisel juhul tagumine differ ehk mida halba saab juhtuda ja sama küsimus ka käigukasti kohta. Jah on variant kruttida kardaan küljest ja jääb pöörlema ainult differ, aga seda ei viitsiks. Üks osa tarkasi väitis, et keeran difri ja käimari puusse, sest hambad hakkavad kuluma teiselt poolt vms. Mis siis, küsin mina... läbisõit saab olema aastas sellisel moel umbes 1000 km/aastas. Mida siinsed hammasrattateadlased asjast arvavad?
Muidugi on sellise pukseerimise juures veel omad miinused -
* lubatud kiirus (AMETLIKULT) 50km/h
* tagumised rehvid kuluvad
* vilets manööverdusvõime
* ja midagi ilmselt veel on väga-väga paha, millest mina midagi ei tea, aga mida saavad täiendada sarnase meetodiga transportijad
Ootan igasugust infot :idea:
Madis

Postitatud: T Mär 11, 2008 6:44 am
Postitas rommi
Krt see difri kulumuse jutt tundub küll kahtlane. Esiteks pole seal mingeid erilisi jõude ja suht väike vastutakistus. Kui õli sillas sees ikka, siis ma arvan, et ka 5000km aastas ei tee veel midagi. Mida need autod saavad madalatel kiirustel on kordas hullemat vatti. Vabandage kui eksin.

Postitatud: T Mär 11, 2008 7:45 am
Postitas Landy
Meie oleme seda jupstüki kaks korda ekspluateerinud:
1)2005. aasta Avosõidul: http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage36.htm
2)Viimasel suvekollil: http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... image6.htm

Esimesel juhul painime idealistidena kõik kangid neutraali ja andsime tuld.
Sama plaan oli ka teisel juhul, kuid Veiko kõik ihuharvad tõusid selle jutu peale püsti ja ütles, et pideva nelkiveo puhul on see lubamatu ning tähendab kohest vahekasti surma. Seega kiskusime LR90 puhul tagumise kardaani alat ära.

Tänu viletsale kärule ei sõitnud Niva eriti hästi veduki jäljes ja max kiirust sai teha kuni 70 km/h. Lisaks muud äpradused: http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... /index.htm
(Antud käruga olla seda veel juhtunud) :evil:

Teisel juhul sai võetud parem haagis ja sellega läks kõik libedalt ning ca 80km/h juures istusid käru ja veetav masin ilusti jäljes. 8) Kartustest hoolimata oli üllatvalt mugav ja mõnus liigelda.

Tõsi, peab jälgima, et veduku mass oleks veetvast suurem. Meie puhul tuvasts politei (meile ja endalegi üllatuseks), et veduk on 150 kg haagise ja veetva masside summast raskem. :shock:

Veel peab meeles pidama, et kui sel haagisel pole autot peal, siis peab asi ringi sõitmiseks registis ja ülevaatuse-kindlustusega olema. Kui KOGU AEG on auto peal, siis väidetvalt mitte.

Üldislet ei tohiks selline vedu ei läimakotile, ega difrile mingit kahju teha. Õli on ju mõlemas sees ja määrimine toimub ning pöörelemiskiirused samas, kui sõitmise puhul. Seda muidugi lülitatava nelikveopuhul.

Postitatud: T Mär 11, 2008 8:03 am
Postitas Antu
Kas see auto peab seal olema kindlasti esiotsaga peal? Vastasel korral võimalik ju rool kinni siduda ja rummulukud välja keerata (rummulukkude olemasolul muidugi).
See siis teooria, praktikas proovinud pole. Tean et tõstukite taga jooksevad nad küll nii.

Postitatud: T Mär 11, 2008 8:14 am
Postitas yanekk
Landy kirjutas:
Veel peab meeles pidama, et kui sel haagisel pole autot peal, siis peab asi ringi sõitmiseks registis ja ülevaatuse-kindlustusega olema. Kui KOGU AEG on auto peal, siis väidetvalt mitte.
Kas haagise väidetavalt mitte registris olemist ja kindlustust oskab veel keegi seletada.

Postitatud: T Mär 11, 2008 8:20 am
Postitas Madis
Landy kirjutas: Veel peab meeles pidama, et kui sel haagisel pole autot peal, siis peab asi ringi sõitmiseks registis ja ülevaatuse-kindlustusega olema. Kui KOGU AEG on auto peal, siis väidetvalt mitte.
See väide on tõene - küsisin ARK-st järgi. Ja üldjuhul kantakse reg. tunnistusele sisse ka max kiirus(siis tühjalt sõites), milleks on 80km/h. Eks näis mis minu omast saab. Valmib see pidurdavana, sest piduritega tehase sild olemas. Terve mõistus ütleb muidugi, et Madis, tee need käru load ära ja liikle inimese moodi, aga talupoja jonn sunnib teisiti :roll:

Postitatud: T Mär 11, 2008 8:44 am
Postitas rommi
pideva nelikveo puhul on asi mõistetav, mitte aga lülitatava puhul. Igatahes toyol vahekasti neutraalasend tähendab põhimõtteliselt seda, et kardaanid on mõlemad tagant ära. Pideval nelikveol muidugi klopib kenasti õli vahtu, sest esisilla kinni hoidmine peaks keskdifri topeltkiirusega tööle panema :P

Postitatud: K Mär 12, 2008 8:56 am
Postitas totu
Pideva neliveoga unustage see mõte, tapate keskdifri kiiresti (kui kardaan all).
Lülitatava neliveoga ei ole probleeme, koormused ja kulumine igatahes väiksemad kui sõites, tomub sama mis väljalülitadud esisilla ja rummulukkudega sõites ainult kordi väiksema koormusega.
Rooliluku ja lahutatud rummulukkude olemasolul tagurpidi peale ja kasvõi maailma lõppu, liigub/kulub vaid rattalaager ja rehv. Ideaalvariandis mingid maanteerehvid ajutiselt alla.

Postitatud: K Mär 12, 2008 9:17 am
Postitas fagott
Ma ajaks kah tagurpidi peale,annab sadu kilomeetreid läbides LockRightile kah puhkust.

Postitatud: K Mär 12, 2008 10:12 am
Postitas Madis
fagott kirjutas:Ma ajaks kah tagurpidi peale,annab sadu kilomeetreid läbides LockRightile kah puhkust.
Tore, aga mida see esisild teha võtab? Kas auto pendeldama/vänderdama ei hakka, või jookseb järgi nagu nunnu? See rooliratta kinnisidumine on pehmelt öeldes jabur.
Ja palve - äkesti on kellelgi miskeid pilte sellest eelikust. Jalgratas on juba leiutatud...

Postitatud: K Mär 12, 2008 10:45 am
Postitas rommi
Lockright ei tohiks ju töötada kui vedu taga pole... autot siiski ju lohistatakse.
Ainus mure mis paistab on see, et mingi aja pärast on esi- ja tagarehvid erinevalt kulunud.
Ja mina ka ei paneks tagurpidid, esisillas saaks märksa rohkem vidinaid puhata ja rooliratta fixeerimine on lausa porno (mingid loksud jäävad ikka, kokkujooks on ka valepidi ja raudselt hakkab töllerdama/rehvi kulutama)

Postitatud: K Mär 12, 2008 11:02 am
Postitas totu
Läheb vist teaduseks kätte? Romulast paar kitsast velge mingite veellegaalsete rehvidega alla ja las kulutab. Jutt ikkagi mingist mõnesajast kilomeetrist per hooaeg.

Postitatud: K Mär 12, 2008 11:06 am
Postitas fagott
Rooliratta sidumine on tõesti porno.Eeldaks,et roolilukk hambumises,kui rattad otse.Ja Lockrightil siiski sees vedrud,mis küll imetillukesed,aga suruvad teda lukku,mitte vastupidi?Seega ta siiski lõgistaks(tõsi,mõjuvad jõud äärmiselt väikesed).Ja esisillas ikka ei aeta ringi mitte midagi,kui rummulukud väljas.Eeltoodud avaldus põhineb lihtsalt minu loogikal ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.

Postitatud: K Mär 12, 2008 11:07 am
Postitas Madis
Tänavasõidu rattad alla enivei,kas siis ette või taha, sest Mudzillat kulutada on valus.
Kui rool lukus, ei ole rattad mitte otse. Pigem katsetaks just lahtise rooliga.

Postitatud: K Mär 12, 2008 1:00 pm
Postitas LR90
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... image6.htm

Landy, kas ei oleks Pardipojal tagumiste pooltelgede
välja võtt lihtsam, kui kardaani eemaldamine :oops: