Aku tegi imet...
Postitatud: N Veebr 07, 2008 7:13 pm
Tere!
Olen siin kurtnud erinevate murede üle, et mu Grandi tühikäik oli probleemne, auto tekitas vibratsiooni kohaltminekul ja käigukast käitus ka vahel imelikult. Olen masinaga Saksas peaaegu iga päev sõitmas käinud ja kuigi mingit otsest põhjust ei olnud, siis eile hommikul käias starter mootorit kuidagi väga aeglaselt, aga läks siiski käima. Kuna tean, et tühikäigul väljasuremist olen suutnud kõige paremini sedasi vältida, et lasen autol natuke aega lihtsalt kusagil tee ääres enne sõitma hakkamist käia, siis tegin ka eile seda. Mängisin ka veidike pööretega ning naksti ta välja surigi jälle pärast gaasi lahtilaskmist. Kui sain ta jälle käima, siis otsustasin mingil põhjusel lähedal olevast tanklast läbi põigata. Seal pärast pidin auto muidugi uuesti käima panema ja oh nalja, paar starteri kriuksu ning kõrin, seega aku täitsa kutu. Sain õnneks seal abi töötajatelt... Kuna aku oli lihtsalt niisama suht otsad andnud, siis hakkas minu mõte tööle hoopis teises suunas kui enne - äkki asi voolu kättesaadavuses vms? Nii palju ma asjast tean, et kui aku vana, siis ei pruugi ta piisavat pinget anda ning vist ka piisavalt voolukogust. Operatiivne vestlus Reimoga pani mind otsemaid autopoe poole teele ning lasin aku ära vahetada.
Oh imet... masin käivitub palju kiiremini ja starteri hääl elujõulisem, ükskõik kuidas pööretega vabakäigul mängida, ei juhtu enam nii nagu enne (viskas 200 RPMi peale ja siis väikese mootorivibra saatel lükkas pöörded jälle 500-600 peale tagasi), vaid jätab algul kõrgemale ning siis langetab sinna kuhu vaja. Täna proovisin ka pärast külma ööd, pärast mida enne ALATI võis masina väljasuremist oodata ja ebaühtlast käimist tühikäigul. Nüüd käib nagu enne täiesti üles soojenenud pill.
Eriti kummaline - üritasin täna igasuguste erinevate kohaltminekutega tekitada seda vibratsiooni, mis autost läbi käis ja seda tõesti lihtsalt ei tekkinud mitte kordagi! Ma ei tea, kas olen aru kaotanud või on mingi imelik kokkusattumus, aga nii see paraku oli. Lisaks kiirendusel ei visanud automaatkast enam teiselt käigult esimesele kuidagi imelikul momendil, vaid lasi kenasti autol ka teisel käigul hoida ja kiirendada.
Üks inimene juba naljatanud a. la, et "ära aja jama, et aku sul nüüd auto korda teeb". Ta väitis, et autol peab mootori töötades generaator igasugustes olukordades sellise voolu välja andma, et akut poleks tarvis. Isegi kui see tühikäigu korda tegi, siis kas nendele kahele teisele asjale ka mingi loogiline seletus kellelgi olla võiks? Kas on võimalik, et kui masinal gaas järsult lahti lasta ja pöörded langevad, siis ei saa ta genekalt piisavalt voolu ning tahab midagi ka akult saada. Kui seda ei olnud piisavalt, siis kogu elektrisüsteem kaotas jõudu, mis põhjustas mootori ja äkki ka elektroonikaseadmete ebaühtlase töö?
Aitäh jällegi kõigile kommenteerimast!
Olen siin kurtnud erinevate murede üle, et mu Grandi tühikäik oli probleemne, auto tekitas vibratsiooni kohaltminekul ja käigukast käitus ka vahel imelikult. Olen masinaga Saksas peaaegu iga päev sõitmas käinud ja kuigi mingit otsest põhjust ei olnud, siis eile hommikul käias starter mootorit kuidagi väga aeglaselt, aga läks siiski käima. Kuna tean, et tühikäigul väljasuremist olen suutnud kõige paremini sedasi vältida, et lasen autol natuke aega lihtsalt kusagil tee ääres enne sõitma hakkamist käia, siis tegin ka eile seda. Mängisin ka veidike pööretega ning naksti ta välja surigi jälle pärast gaasi lahtilaskmist. Kui sain ta jälle käima, siis otsustasin mingil põhjusel lähedal olevast tanklast läbi põigata. Seal pärast pidin auto muidugi uuesti käima panema ja oh nalja, paar starteri kriuksu ning kõrin, seega aku täitsa kutu. Sain õnneks seal abi töötajatelt... Kuna aku oli lihtsalt niisama suht otsad andnud, siis hakkas minu mõte tööle hoopis teises suunas kui enne - äkki asi voolu kättesaadavuses vms? Nii palju ma asjast tean, et kui aku vana, siis ei pruugi ta piisavat pinget anda ning vist ka piisavalt voolukogust. Operatiivne vestlus Reimoga pani mind otsemaid autopoe poole teele ning lasin aku ära vahetada.
Oh imet... masin käivitub palju kiiremini ja starteri hääl elujõulisem, ükskõik kuidas pööretega vabakäigul mängida, ei juhtu enam nii nagu enne (viskas 200 RPMi peale ja siis väikese mootorivibra saatel lükkas pöörded jälle 500-600 peale tagasi), vaid jätab algul kõrgemale ning siis langetab sinna kuhu vaja. Täna proovisin ka pärast külma ööd, pärast mida enne ALATI võis masina väljasuremist oodata ja ebaühtlast käimist tühikäigul. Nüüd käib nagu enne täiesti üles soojenenud pill.
Eriti kummaline - üritasin täna igasuguste erinevate kohaltminekutega tekitada seda vibratsiooni, mis autost läbi käis ja seda tõesti lihtsalt ei tekkinud mitte kordagi! Ma ei tea, kas olen aru kaotanud või on mingi imelik kokkusattumus, aga nii see paraku oli. Lisaks kiirendusel ei visanud automaatkast enam teiselt käigult esimesele kuidagi imelikul momendil, vaid lasi kenasti autol ka teisel käigul hoida ja kiirendada.
Üks inimene juba naljatanud a. la, et "ära aja jama, et aku sul nüüd auto korda teeb". Ta väitis, et autol peab mootori töötades generaator igasugustes olukordades sellise voolu välja andma, et akut poleks tarvis. Isegi kui see tühikäigu korda tegi, siis kas nendele kahele teisele asjale ka mingi loogiline seletus kellelgi olla võiks? Kas on võimalik, et kui masinal gaas järsult lahti lasta ja pöörded langevad, siis ei saa ta genekalt piisavalt voolu ning tahab midagi ka akult saada. Kui seda ei olnud piisavalt, siis kogu elektrisüsteem kaotas jõudu, mis põhjustas mootori ja äkki ka elektroonikaseadmete ebaühtlase töö?
Aitäh jällegi kõigile kommenteerimast!
