Saarekoll 2007
Postitatud: E Jaan 29, 2007 11:58 am
Suured tänud korraldajatele Musta Noole võistkonna poolt. Olite tublid ka juhtudel, kus tekkisid segadused, sest leidsite kompromisse.
Samas tahan tõsta teatud probleeme, mis kerkivad aeg ajalt karikasarja etappidel suuremal või väiksemal määral ülesse.
1. Autod on standartiseeritud klasside kaupa. Seda on tehtud eesmärgiga, et võistlejaid panna võimalikult võrdsetesse tingimustesse.
Samas navigatsiooni tehnikat ja sellelaadset varustust ei ole võimalik standartiseerida.Bülletänides ei ole see kohustusena. Sest arvutid, erinevad kaardiprogrammid, GPS-id ja paberkaardid on kasutusel nagu igal konkreetsel võistkonnal on neid võimalik hankida. Ei ole mõtet teha ka teatud tarkvara kohustuslikuks, sest vastasel juhul on mõtekas koralldada analoogseid võistlusi ainult virtuaalmaailmas.
Probleemiks on see, et etapi legend antakse kätte elektrooniliselt 10-15 min. enne vastavat starti ja seda reeglina mõne programmi (N:APS-i põhiliselt). Seega luuakse mõnedele võistkondadele suuremad eelised. Aga, kui mul ei ole ühtegi kaardiprogrammi, on ainult paberkaart ja kompass( 2004 aastal ei olnudki meil muud ja saime hakkama)?Ei ole võimalik mõne minutiga kanda paberkaardile või trükkida sisse 40-60 kontrollpunkti koordinaate.
Korraldaja peab tagama kõikidele võistkondadele, olenemata navigatsiooni varustusest, võrdsed tingimused.
Lahendus: Kõikide lisakatsete legendid peavad olema võistkondadele kätte antud piisavalt vara, et neil oleks võimalik kanda oma kaartidele (programmidesse) aegsasti siisse.
2. Kontrollpunktide tähistamine.
Kindlasti ei sobi talvel valget värvi kontrollpunkti tahvel.
Samuti ei tohi kontrollpunkte paigutada nii, et nad jäävad lume või vee alla. Kui väidetakse, et talvel ei arvestatud lume sajuga, siis suvel võib katta kontrollpunktide tahvlid pinnasega, sest vahet ju ei ole.
Lahendusena oleks vaja kehtestada konkreetsed nõuded kontrollpunktide tähistustele.
N. Kontrollpunkti tahvli taustvärv on helekollane või oranz ja ta paigutatakse maa- või veepinnast 0,5-2 m kõrgusele.
Lõpetuseks tahan öelda, et senini on ainult kehtestatud ja muudetud nõudeid võistlusautodele ja ka võstlejatele. On juba aeg kehtestada nõudeid korraldajatele mõningates põhiasjades, millest sõltuvad meeskondade tulemused. Ehk teiste sõnadega, kehtestada teatud standartid.
Samas tahan tõsta teatud probleeme, mis kerkivad aeg ajalt karikasarja etappidel suuremal või väiksemal määral ülesse.
1. Autod on standartiseeritud klasside kaupa. Seda on tehtud eesmärgiga, et võistlejaid panna võimalikult võrdsetesse tingimustesse.
Samas navigatsiooni tehnikat ja sellelaadset varustust ei ole võimalik standartiseerida.Bülletänides ei ole see kohustusena. Sest arvutid, erinevad kaardiprogrammid, GPS-id ja paberkaardid on kasutusel nagu igal konkreetsel võistkonnal on neid võimalik hankida. Ei ole mõtet teha ka teatud tarkvara kohustuslikuks, sest vastasel juhul on mõtekas koralldada analoogseid võistlusi ainult virtuaalmaailmas.
Probleemiks on see, et etapi legend antakse kätte elektrooniliselt 10-15 min. enne vastavat starti ja seda reeglina mõne programmi (N:APS-i põhiliselt). Seega luuakse mõnedele võistkondadele suuremad eelised. Aga, kui mul ei ole ühtegi kaardiprogrammi, on ainult paberkaart ja kompass( 2004 aastal ei olnudki meil muud ja saime hakkama)?Ei ole võimalik mõne minutiga kanda paberkaardile või trükkida sisse 40-60 kontrollpunkti koordinaate.
Korraldaja peab tagama kõikidele võistkondadele, olenemata navigatsiooni varustusest, võrdsed tingimused.
Lahendus: Kõikide lisakatsete legendid peavad olema võistkondadele kätte antud piisavalt vara, et neil oleks võimalik kanda oma kaartidele (programmidesse) aegsasti siisse.
2. Kontrollpunktide tähistamine.
Kindlasti ei sobi talvel valget värvi kontrollpunkti tahvel.
Samuti ei tohi kontrollpunkte paigutada nii, et nad jäävad lume või vee alla. Kui väidetakse, et talvel ei arvestatud lume sajuga, siis suvel võib katta kontrollpunktide tahvlid pinnasega, sest vahet ju ei ole.
Lahendusena oleks vaja kehtestada konkreetsed nõuded kontrollpunktide tähistustele.
N. Kontrollpunkti tahvli taustvärv on helekollane või oranz ja ta paigutatakse maa- või veepinnast 0,5-2 m kõrgusele.
Lõpetuseks tahan öelda, et senini on ainult kehtestatud ja muudetud nõudeid võistlusautodele ja ka võstlejatele. On juba aeg kehtestada nõudeid korraldajatele mõningates põhiasjades, millest sõltuvad meeskondade tulemused. Ehk teiste sõnadega, kehtestada teatud standartid.