7. leht 7-st
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: L Dets 22, 2012 1:13 pm
Postitas Tomm
v6sa kirjutas:Ükskõik, milline lamelliga rehv kaotab oma talvepidamise suvekuumal asfaldil. Nähtud ja kogetud, korduvalt...
Kaldun sama arvama. Oma tagasihoidliku kogemuse najal (ja sõbra pargimaasturi all olevate "aastaringsetega" talvel sita pidamise tõttu kraavis käinuna) ei ole ma ise küll kindel, et meie kliimas on tark tegu kasutada samu rehve nii suvel kui talvel... (Suvel +25, talvel -25 = 50 kraadine vahe). Kusagil kesk-Euroopas võibolla, aga mitte siin (pool-)arktilises talves.
Oma kogemus - ostsin Mitsu L300 alla Hankook Dynapro AT-d. Kõik tore, kuni sattusin hilissügisel esimese asfaldile tekkinud õhukesele jääkihile – rattad käisid lihtsalt lohinal ringi ning mul kadus igasugune tahtmine nende rehvidega läbi meie talve purjetada. Klots on nendel suhteliselt suur ja rehv katsudes üsna pehme aga sellest hoolimata – ei aitäh!:
Talveks kruvin alla korralikud, sellisesse kliimasse ettenähtud rehvid (minu puhul Michelin x-ice North – palju jääl sõitmist).
Aga noh, mis ma siin targutan...

Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: L Dets 22, 2012 1:52 pm
Postitas kalleo
Totaalne OoTee;
Olen kuulnud, mõned räägivad, et auto ei pidavat ise sõitma. Kraavi, pean silmas. Ei lükka autot kraavi ka rehvid, tee, ega ilmastik või päikesetuul... Kraavi aitab sõita ikke see liigsale koht lipsusõlme ja paruka vahel. Teistel jällegi talvel ainus süüdlane "suverehv" või "valerehv". Kusjuures misiganes olukorras.
No võta nüüd kinni, kellel õigus. Igatahes mulle hakkab ka ajupesu vist mõjuma. Tundub et talvel on tarvis kaasa vedada vähemast 3 jooksu rehve. Esimene kui sõidan asfaldi lumesupis, teise keeran alla kui keeran kruusa(talvel siis- jää) peale, ning kui põllupeale jõuan, siis panen 3, põllujooksu alla. Tagasitulles vahetan jälle. Olgem ausad, kui üks rehv sobib sõita igal pool, siis tegelikult ei sobi ta kusagile...
Lõpetuseks aga rahulikku kulgemist teile kõigile nii enne kui peale pühi!
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: K Jaan 02, 2013 12:50 pm
Postitas kalleo
kalleo kirjutas:Olgem ausad, kui üks rehv sobib sõita igal pool, siis tegelikult ei sobi ta kusagile...
Aastaringse rehvi teema sai nüüd kokku talvise rehvi teemaga. Kui ennist pakkusin, et CoopDiscATR on 365 päeva hea, siis 1. jaabruar 2013 muutis pisut minu maailmavaadet. Ilusa sula ilmaga ei õnnestunud lihtsalt keskpärasest kruusatee mäest üles saada (klipiaeg 1:30). Kui enne klippi liikusin 50ga, siis pärast 20-30ga... Nüüd unistan naeltest, või mida pakuvad asjatundjad- klipil on teeolud ju näha. Samas, CoopDiscATR viis metsas ja põllul 20...30 sendises sulalumes jätkuvalt mureta edasi. No millist naelaga rehvi siis nüüd küll valida?
http://www.youtube.com/watch?v=_dib8hvX ... e=youtu.be
(Ehh, kaamera aku andis saba, tegu ikkagi 01.01.2013)
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: K Jaan 02, 2013 1:47 pm
Postitas honkomees
kalleo kirjutas:... Olen kuulnud, mõned räägivad, et auto ei pidavat ise sõitma. Kraavi, pean silmas. Ei lükka autot kraavi ka rehvid, tee, ega ilmastik või päikesetuul.....
Täna igatahes tahtis auto ise sõita, kraavi sealjuures. Sõitsin tööle, tulin autost välja ja siis otsustas auto minust külg ees kaugeneda ... rehvidel küll naastud olemas aga parkimisplats selline tore veest läikiva klaaspinnaga kerge kaldega.
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: K Jaan 02, 2013 2:00 pm
Postitas v6sa
Pikk lauge tõus, mis kenasti kaldes - ilma naelata läheb paratamatult raskeks.
Antud oludes ei ole vahet, milline laelrehv - kõik nad veavad (kuineid naaste ikka on).
Teeservast lukus sildadega tuge võttes ka üles ei läinud?
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: K Jaan 02, 2013 5:12 pm
Postitas kalleo
v6sa kirjutas:... Teeservast lukus sildadega tuge võttes ka üles ei läinud?
Lukke polnd, teeserv ei aita. Kõigerohkem kartsin seda et tuleb autost välja astuda... püsti ju selle libeda kalde peal pole võimalik seista! Väikese hoo pealt lükkasin neliveo sisse ja pusisin ikka mäest üles. Kummaline, et (jää)tee peal oli pikki lõike kus teeservas liiva ja kivikesi üldse väljas ei olnud.
honkomees kirjutas:... Täna igatahes tahtis auto ise sõita, kraavi sealjuures. Sõitsin tööle, tulin autost välja ja siis otsustas auto minust külg ees kaugeneda ... rehvidel küll naastud olemas aga parkimisplats selline tore veest läikiva klaaspinnaga kerge kaldega.
Võta või sõnad tagasi... et autod ise ei sõida. Nõuka ajal juhtus kord küll et olin bussis, mis 3x vallis käis, ikka jätkas, ja lõpuks 4 väljasõiduga kraavi põhjani jõudis. Aga sellist laia jäähalli nagu eile, pole küll kaua trehvanud. Ikka on sellistes oludes kruusa peale puistatud. Ilmselt olid kõik teehooldajad näärivana vastuvõtule kutsutud!
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: E Nov 02, 2015 10:04 pm
Postitas RRRAAA
Tere,
hiliskevadel sai endale esimene maastur tüüpi sõiduk ostetud. Siis olid all suht kulunud (mingi 5-6 mm jääk) Cooper Discoverer ATR ja need pidasid viimaseid libedaid suhteliselt talutavalt. Suvega said need rehvid siiski otsa ja uueks valikuks sai Cooper Discoverer A/T3. Nuputan nüüd siin, et kas kannatab nendega ka talvel sõita või mitte. Olen lugenud/videosid vaadanud nüüd niipalju kui netist leidsin. Info põhjal otsustasin igatahes, et lähen ja lamellin need rehvid ära. Iseenesest on rehvid suhteliselt uued - esimesed said alla augustis ja tagumised sel nädalavahetusel. Toodetud on mõlemal sillal olevad rehvid 2015 aasta alguses. Kirjutan lihtsalt, et ehk oskab keegi isiklikust kogemusest rääkida, et kas see A/T3 kannatab libedaid olusid (peamisel linna vahel ja pikemad maanteeotsad, ning vahel harva ka maakoju kus teinekord ikka üldse ei lükata seda va lund)? Autoks Nissan Pathfinder R51.
Lugupidamisega,
R
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: T Nov 03, 2015 11:53 am
Postitas beginner
Vaadates google pildiotsingu pealt AT3 mustrit, siis lamelli ikka paistab. Üldjuhul esimese talve saab A/T rehviga edukalt sõidetud, eriti kui rehvid alles sügisel alla pandud.
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: T Nov 03, 2015 12:44 pm
Postitas v6sa
RRRAAA kirjutas:
...
Nuputan nüüd siin, et kas kannatab nendega ka talvel sõita või mitte.
...
Ära sõita kannatab küll. Mida kehvem on rehv, seda rohkem tuleb peaga töötada. Ning vahel ka labidaga...
Paraku universaalrehv ei saa päris talverehvi vastu. Naastud aitavad palju, kui neid kuhugi pista ikka on. Viidatud rehvil jäika naelapesa märgata pole...
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: T Nov 03, 2015 2:27 pm
Postitas RRRAAA
No igatahes eksperiment algab, rehvid nüüd lisaks värskelt lamellitud ka. Panen siia järeltulevatele põlvedele siis hiljem kirja, kuidas libedaga on.
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: T Nov 03, 2015 3:03 pm
Postitas tarmo
Igasugu asjadega saab sõita, aga talvel parim ikka spets talverehv, mis ei ole soojade kraadidega (nagu praegu) ära kulutatud.
Soe ilm teeb kummisegu nii pehmeks, et kulumine on väga kiire ning lisaks lendavad naelad kergelt välja.
Re: Talverehvid lumme ja jääle
Postitatud: L Aug 13, 2016 12:12 pm
Postitas RRRAAA
Krt, nüüd siis tuli meelde, kuna puhkus käsil ja vaba aega palju käes. et lubasin siia ka kirjutada tulemusest. Kokkuvõte - need rehvid kõlbavad talvesõiduks küll. Mitte ühtegi probleemi ei tekkinud, kuskile kinni ei jäänud ja pikki liuge ka ei teinud. Loomulikult tasub endale teadvustada, et need pole naastud ja lausjää peal mõistusega sõita, kuid teadmiseks siis järeltulevatele põlvedele, et ka naine sõitis ja oli väga üllatunud ja rahul (oli teine siiani naelausku).