7. leht 8-st

Postitatud: E Mär 28, 2011 12:27 pm
Postitas GC
Ka kõva plaan see liikur valmis ehitada, enamus tükkegi olemas.
Aga enne vaja üks oluline küsimus lahendada- esivedu või tagavedu!?
Tagavedu oleks lihtsam/mugavam teha, samas põhjanaabrite foorumis teatakse rääkida, et esivedu parem-roomik seisab paremini peal ja piduritega keeramine lihtsam.
Oskab keegi kaasa rääkida?

Postitatud: E Mär 28, 2011 1:17 pm
Postitas empudogy
GC kirjutas:Ka kõva plaan see liikur valmis ehitada, enamus tükkegi olemas.
Aga enne vaja üks oluline küsimus lahendada- esivedu või tagavedu!?
Tagavedu oleks lihtsam/mugavam teha, samas põhjanaabrite foorumis teatakse rääkida, et esivedu parem-roomik seisab paremini peal ja piduritega keeramine lihtsam.
Oskab keegi kaasa rääkida?

Mina teen esiveolise, ning mis selle ehitamise juures keerulisemat on?
Esiveolise eelis on jah see, et tühikuni jõuab nii öelda "puhas" lint, ehk siis kõik see muda ja si** on ära kukkunud, samuti ei hakka ka vedrustus nii otseselt veotühiku peal elama.

Kõige lihtsam viis kuidas teha esiveolist on differ keerata teist pidi, kui originaalis või kasutada reeversit. Aga difri ringi keeramisega peab jälgima, et õlitus jääks korda. mis mootorit ja silda plaan kasutada sul?

Postitatud: E Mär 28, 2011 1:34 pm
Postitas empudogy
Pilt

Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.

Postitatud: E Mär 28, 2011 1:47 pm
Postitas WotS
empudogy kirjutas:
GC kirjutas:Ka kõva plaan see liikur valmis ehitada, enamus tükkegi olemas.
Aga enne vaja üks oluline küsimus lahendada- esivedu või tagavedu!?
Tagavedu oleks lihtsam/mugavam teha, samas põhjanaabrite foorumis teatakse rääkida, et esivedu parem-roomik seisab paremini peal ja piduritega keeramine lihtsam.
Oskab keegi kaasa rääkida?

Mina teen esiveolise, ning mis selle ehitamise juures keerulisemat on?
Esiveolise eelis on jah see, et tühikuni jõuab nii öelda "puhas" lint, ehk siis kõik see muda ja si** on ära kukkunud, samuti ei hakka ka vedrustus nii otseselt veotühiku peal elama.

Kõige lihtsam viis kuidas teha esiveolist on differ keerata teist pidi, kui originaalis või kasutada reeversit. Aga difri ringi keeramisega peab jälgima, et õlitus jääks korda. mis mootorit ja silda plaan kasutada sul?
Täiesti kahe otsaga asi. Nimelt esiveolisega peab täpselt arvestama kui suurt pealesõidu nurka tahad. Paratamatult tuleb tähik surrem ning seda ei saa nii kere nurka panna kui mittevedavat juhtratast. Seega halveneb ületakistuste sõidu omadus.

Lisaks kui sa teed esiveolise ning tahad pikka vedrustuse käiku siis peavad roomikutel olema piisavalt pikad juhthambad kuna muidu viskad kiiresti sõites roomiku maha.

Mida rohkem jäävad juhtratta,veotähiku ja kanderatase teljed ühele joonele seda parem kuna siis oht et viskab roomiku maha või tähiku vahele kahekorra on väiksem.

Väiksetel kiirustel ei oma see muidugi tähtsust aga seda sujuvam on sõit mida täpsemini on roomik pingutatud kuna siis ju lõtkud väiksemad ja vähem tõukeid.

Isiklikult vaataks natukene aega tanke jm sõjatehnikat,sealt äärmiselt hea eeskuju võtta.

Roomiku peal seismine on seotud ka roomikute ning tähiku konstruktsiooniga. Näiteks kui sinul on ilma avadeta 2 kordne tähik ja lai roomik kus pole avasid siis pori jm sodi hakkabki kogunema tähiku ümber mis lõpuks viskab roomiku maha. Lahenduseks on aukude tegime tähiku külgedele ja veel mudakraapija lisamine mis lõikab ka ümber tähiku keerdunud heina jne maha.

Eks rohkem ole esi tagavedu seotud mootori ja jõuülekande paigutusega. Kompaktses sõidukis on keeruline vedada kardaani läbi kere :D

Postitatud: E Mär 28, 2011 2:22 pm
Postitas GC
Doonoriks Nissani 4x4 kastikas D 21, mille küljest läheks mootor, käigukast, komplektne kere (ilma kastita).
Tähik, balansiirid, pingutusratas ja roomik on BV 202-lt. Ülekanne on veel lahtine, aga rummu poldivalem võiks olla 5x139,7... siis istuks tähik kohe rummule otsa.
Balansiiride vedrustuseks plaanin kasutada kahte kummitorsioonsilda.
Küsimus veel pingutusratta vedrustuse vajaduses. Orinaalis see minumeelest puudub, kuigi ratas jookseb mööda maad. Võiks seda tõsta kõrgemale nagu on tähik, aga kuna kere on niigi roomiku jaoks tsipa pikk, siis koogutamise vältimiseks pole see vist hea plaan.

Postitatud: E Mär 28, 2011 4:20 pm
Postitas patrull82
empudogy kirjutas:
Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.
Olen sarnast asja nainud kakuaamidel, millel on vaiksed bensa/diisel mootorid(1 silindrilised)

Postitatud: E Mär 28, 2011 4:44 pm
Postitas empudogy
patrull82 kirjutas:
empudogy kirjutas:
Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.
Olen sarnast asja nainud kakuaamidel, millel on vaiksed bensa/diisel mootorid(1 silindrilised)


Kui neid kasutati 1 silindriliste mootorite puhul, siis see ei pannata 2,0 diisel mootori väänet välja.

Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused

Postitatud: P Apr 17, 2011 11:28 am
Postitas Uko
See asi on jossi käivitusmootori kahekäiguline reduktor.

Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused

Postitatud: P Apr 17, 2011 5:06 pm
Postitas empudogy
Uko kirjutas:See asi on jossi käivitusmootori kahekäiguline reduktor.
Tänan info eest, lähen mingi päev kohe vaatama, kas meil laos äkki siis leidub seda, sest jossi mootor peaks seal olema minu meelest

Re:

Postitatud: T Apr 19, 2011 2:37 pm
Postitas empudogy
empudogy kirjutas:Pilt

Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.
Keegi äkki oskab öelda, kui suur on selle käigukasti aeglustamise võime, ehk siis mitu korda erineb sissemõnev kiirjus väljuvast.?

Martin

Re: Re:

Postitatud: K Mai 25, 2011 7:46 pm
Postitas empudogy
empudogy kirjutas:
empudogy kirjutas:Pilt

Kas keegi teab, mille oma see on ja kust seda saada võiks? tundub igati hea kerge asi.
Keegi äkki oskab öelda, kui suur on selle käigukasti aeglustamise võime, ehk siis mitu korda erineb sissemõnev kiirjus väljuvast.?

Martin

Vastan siis sellele küsimusele ise, äkki on kellelgi abiks, aeglustab 3 korda.

Ja olen ka esimesed sammud oma roomiku ehitamiseks teinud, kuid veel eputama ei hakkaks...

Mõned pildid hetke olukorrast...

http://pilt.delfi.ee/album/211123/?page=0

Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused

Postitatud: R Mai 27, 2011 11:52 am
Postitas totu
Reduktori kinnitus? Teist poolt ei ole näha aga tundub olema kahest punktist. Reduktorile mõjub ka kardaani vääne, mis eeldab ka päris korralikku kinnitust kardaani telje suhtes.

Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused

Postitatud: R Mai 27, 2011 12:57 pm
Postitas empudogy
totu kirjutas:Reduktori kinnitus? Teist poolt ei ole näha aga tundub olema kahest punktist. Reduktorile mõjub ka kardaani vääne, mis eeldab ka päris korralikku kinnitust kardaani telje suhtes.
Kardaani ots on kinni ka veel kahe poldiga, ning ülesse tuleb veel 2, ehk siis kokku läheb kinni samade poltidega, mis originaalis. (5 pildiga) "ülemise korruse" kinnitused on veel paigaldamata.

Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused

Postitatud: E Juun 20, 2011 3:59 pm
Postitas Ranno
Kas roomikmasin sai valmis?

Re: Roomiku meisterdamisega seotud küsimused

Postitatud: E Juun 20, 2011 5:36 pm
Postitas empudogy
Ranno kirjutas:Kas roomikmasin sai valmis?
Valmimine on plaanitud sügisesse, kuid, ehitus vaikselt käib. loodan ka varsti uut pildimaterjali panna!

Terv Martin